מוטב לבחון דברים נוספים
במידה והרכבת תפעל כקו נוסעים, הביקוש לא יהיה רק "שבועיים בשנה", אלא הרבה יותר מזה.
לדעתי בסדר גודל של המרחקים השונים בישראל, כמו למשל אזור הכרמל והגליל המערבי והמשך באזור מישור החוף, הרכבת היא כלי התחבורה העדיף על יתר כלי התחבורה השונים (מכונית פרטית או אופנוע, מונית, אוטובוס או מטוס). זה במידה ובוחנים זמן נסיעה, נוחות ובטיחות.
לצד זה קו הרכבת לאילת מתוכנן בעיקר להיות קו עבור רכבות המשא. כיום נוסעות משאיות סמי-פול-טריילר מאילת למסופי המטען של... "רכבת ישראל". במקום זה יהיה ניתן להמיר שימוש בהן ברכבת. זה בנוסף לשימושים אחרים של רכבת משא.
מוטב לבחון דברים נוספיםלא עצוב, חשוב מאד
שכל מי שיכול יסייע בעצירת השטות הגמורה הזו ששמה הרכבת לאילת ישמיע את קולו.
משווקים את הפרוייקט לציבור במשך שנים ובתשלומים.
מאחר ואף אחד מהגורמים לכאורה להקמת הפרוייקט אינו מצדיק אותו, מציגים את השילוב כשילוב מנצח. אבל העובדות מאד רחוקות מזה.
על קו הנוסעים אין מה להרבות במילים. ברור לכל בר דעת שאין הצדקה לקו רכבת שיסיע את עם ישראל לאילת וחזרה שבועיים בשנה. בשאר השנה לא תהיה הצדקה להפעיל את הקו.
השטות הגדולה ביותר היא הגשר היבשתי, כתחליף לתעלת סואץ.
הגשר היבשתי לא יכול להוות תחליף לשבריר מכמות המטען שעוברת בתעלה. לא מבחינת נפח התעבורה ולא מבחינת עלות השינוע.
אין בשום מקום בעולם שתחבורה יבשתית מהווה איזו שהיא תחרות לתובלה ימית. הרי גם בפנמה יכלו בעלות קטנה בהרבה ליצור קו רכבת שיתגבר את התעלה, אבל הלכו על הרחבת התעלה. ושם המרחק עוד קצר בהרבה מאשר אצלנו.
כמובן שכל הדוחפים לנושא מדברים רק על עלות קו הרכבת, ומחביאים מהציבור את העלות והדיון הציבורי-סביבתי על יצירת נמל התעלה באילת. הרי לאחר שיקימו את הרכבת יבואו פרנסי המדינה ויגידו שאין ברירה אלא להשקיע בנמל התעלה מאחר וכבר יש לנו רכבת ובלי הנמל אין לה הצדקה.
במידה והרכבת תפעל כקו נוסעים, הביקוש לא יהיה רק "שבועיים בשנה", אלא הרבה יותר מזה.
לדעתי בסדר גודל של המרחקים השונים בישראל, כמו למשל אזור הכרמל והגליל המערבי והמשך באזור מישור החוף, הרכבת היא כלי התחבורה העדיף על יתר כלי התחבורה השונים (מכונית פרטית או אופנוע, מונית, אוטובוס או מטוס). זה במידה ובוחנים זמן נסיעה, נוחות ובטיחות.
לצד זה קו הרכבת לאילת מתוכנן בעיקר להיות קו עבור רכבות המשא. כיום נוסעות משאיות סמי-פול-טריילר מאילת למסופי המטען של... "רכבת ישראל". במקום זה יהיה ניתן להמיר שימוש בהן ברכבת. זה בנוסף לשימושים אחרים של רכבת משא.