תיאטרון ויצירה

מאריאן

New member
כשאני חושבת על זה,

אני מבינה שאתה צודק. מחזה זאת באמת יצירה ספרותית, בניגוד לתסריט. אבל תקרא שוב את מה שכתבתי, ותבין שלא הכללתי על כל יצירותיו של לוין. ציינתי שחלקן, ואחת מהן היא הבכיינים, נכתבו כדי להעלות על הבמה ולא כדי לקרוא. לעומת זאת יש לו המון יצירות ספרותיות - פרוזה, שירים וחרוב המחזות שלו הם שירה בעיני. אבל בכל זאת, אני מציעה לך לנסות לקרוא את הבכיינים בתור יצירה ספרותית תלושה מהבמה, ואולי אז תבין למה אני מתכוונת... ואסלות לא מתעצבנות (אפילו שמחרבנים עליהן).
מאריאן
 

*קסנדרה

New member
מחזה שהומחז ומה שביניהם

אז אכן מחזה נכתב עם הרבה יותר השקעה - יצירה ספרותית של ממש, אך בואו לא נשכח שלא כולם הם חנוך לוין, מילר ועוד. תסריט אכן נכתב יותר בקלילות לג´אנר המסחרי הקליל יותר. בשיחה שהייתה לי לפני זמן מה עם המחזאי אפי כהן - ידיד אישי ואהוב (חופשה בפראג). סיפר לי אפי באומץ רב שגם הוא "נכנע" לתכתיבים של היום וכותב אפילו מחזות ברוח שתתאים היום לתאטרון המסחרי הקליל. לגבי השחקן, שהמלבישה - מלבישה, הבמאי מביים וכו´. איני מסכימה. לשחקן יש בהחלט מה לתת מעצמו לתוך התפקיד אותו כתב מחזאי זה או אחר. חלק מעצמו, חלק מאישיותו בהחלט בא לידי ביטוי במשחק. ולא בכדי כשניגשים לאודישין, רק אחד/אחת נבחרים לתפקיד ובכל זאת נבחנים עשרות, כדי למצוא את האחד שיתאים ביותר מבחינות רבות: אישיות, אופי, אנרגיות ועוד. קסנדרה
 
למעלה