תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.

maormp

New member
מחזק את מה שנאמר כאן

המון
אני נמצא ליד רוטשילד, אלנבי, יהודה הלוי, נחלת בנימין. אזור שמרכז הרבה טיילי תרמיל.
פה ושם אני נתקל גם בתיירים מבוגרים שלבושים היטב, ממש לא טיילי תרמיל.

ההוסטלים של מרכז דרום בן יהודה, צפון אלנבי, אזור דרום הטיילת מלאים בטיילי תרמיל מכל העולם.
אפילו עכשיו, בחורף, יש כמה עשרות כאלו ברגע זה ממש.

שב קצת בפאבים MASH (צפון דיזנגוף) או מייק'ס פלייס של הטיילת ותראה כמה תיירים יש.
רק לפני שבועיים ישבתי בסנט פטריק (פאב אירי בשד' רוטשילד פינת יבנה) והיו מעל ל-5 תיירים שונים, לא יהודים (מויילס אשר כבושה ע"י האנגלים כמה מאות שנים).
מחזק את מה שנאמר כאן
אני הולך מדי יום בקטע שבין כיכר מגן דוד לכרמלית דרך נחלת בנימין וקלישר והמקום הומה בתיירים דוברי אנגלית שמרגישים כאן כמו בבית
 

Ccyclist

Well-known member
אני גם מכיר לא-יהודים שביקרו בארץ.

אתה מדבר עכשיו על תיירות של יהודים
אני דיברתי על תיירות בכלל. אירופאי שהוא לא בענייני ציונות/צליינות אין לו מה לחפש בתל אביב. חופים יש לך בכל מקום(ובדרך כלל גם ביותר יפה). דיזינגוף אולי גורם להלם תרבות לקיבוצניקים/פיתוחניקים שמגיעים לבלות,אבל אחרי שאתה מבלה במנהטן הרחוב הזה נראה פתאום כמו איזה כפר.
יש בארץ 2 ערים עם פוטנציאל תיירותי-ירושלים וחיפה. שתיהן אגב רחוקות מלממש אותו, לא יודע אם זה בהכרח בגלל תחבורה ציבורית.
אני גם מכיר לא-יהודים שביקרו בארץ.
והעובדה שמבחינתם קשה לעשות את הביקור באופן עצמאי - מודרני עם השילוש הקדוש " כרטיס - מלון - תח"צ " גורמת להם לחשוב על הביקור כחד-פעמי או הכרחי בלבד (כמה מהם ביקרו בארץ מסיבות עסקיות אך לא היו חושבים לבוא כתיירים).
 

down under

New member
שטויות במיץ עגבניות או במיץ גרביים

אני גם מכיר לא-יהודים שביקרו בארץ.
והעובדה שמבחינתם קשה לעשות את הביקור באופן עצמאי - מודרני עם השילוש הקדוש " כרטיס - מלון - תח"צ " גורמת להם לחשוב על הביקור כחד-פעמי או הכרחי בלבד (כמה מהם ביקרו בארץ מסיבות עסקיות אך לא היו חושבים לבוא כתיירים).
שטויות במיץ עגבניות או במיץ גרביים
מאות אלפי, כן, מאות אלפי תיירים כל שנה מגיעים לבוליביה ולפרו, מדינות כמעט בלי תח"ץ.
עוד מאות אלפים, סליחה, מליונים, מגיעים לכרתים ועוד כמעט מליון לרודוס, שני איים כמעט נטולי תח"ץ.

אז מאכט מיר א-טוייבע. העדר תח"ץ לא מונע מאיש להגיע לישראל והמתי מעט שלא באים, שילכו קיבינימט מצידי. עדיף שלא יבואו.


שוב, אני מאוד בעד תח"ץ גם בשבתות וחגים, מאוד. אבל זה לא מה שמונע תיירים מלהגיע לארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
אינני מדבר על תרמילאים או תיירי חבילות.

שטויות במיץ עגבניות או במיץ גרביים
מאות אלפי, כן, מאות אלפי תיירים כל שנה מגיעים לבוליביה ולפרו, מדינות כמעט בלי תח"ץ.
עוד מאות אלפים, סליחה, מליונים, מגיעים לכרתים ועוד כמעט מליון לרודוס, שני איים כמעט נטולי תח"ץ.

אז מאכט מיר א-טוייבע. העדר תח"ץ לא מונע מאיש להגיע לישראל והמתי מעט שלא באים, שילכו קיבינימט מצידי. עדיף שלא יבואו.


שוב, אני מאוד בעד תח"ץ גם בשבתות וחגים, מאוד. אבל זה לא מה שמונע תיירים מלהגיע לארץ.
אינני מדבר על תרמילאים או תיירי חבילות.

אני מדבר על תיירים עצמאיים, המטיילים מספר פעמים בשנה ליעדים קרובים יחסית ולתקופות קצרות.

אסביר לך את תהליך קבלת ההחלטות של תייר עצמאי שבעלי ואני עשינו לפני מספר חודשים, בהקשר של הנסיעה למלטה, תהליך הגיוני ברמה של לשרוף 4-5 ימים.

למה מלטה? למה לא מלטה? יש טיסה משדה התעופה המקומי, זה לא בדיוק איטליה (שכבר היינו מספר פעמים), ובכלל לפני מספר שנים כשרציתי לבטל טיסה לארץ עם חברה מסויימת הם הציעו לי החזר 50% שהיה אפשר להשתמש בו לטוס למלטה (מה שבסוף החלטתי שלא לעשות ולטוס לארץ למרות שמי שרציתי לבקר היו בחו"ל בגלל איזה עניין משפחתי) אז הרעיון עלה פעם. מה גם שמלטה היא מדינה באיחוד האירופאי אז אפשר לנסוע לשם בשם חופש הנסיעה בתוך האיחוד ואפשר להניח שזו תהיה מדינה מסודרת יחסית. אז אירגנו טיסה ובחרנו מלון לפי טריפ-אדוויזר. אחרי שבחרנו את הכל ביררנו איך להגיע לשם בתח"צ משדה התעופה והיה אוטובוס ישיר עם תחנה ממש מול המלון.

כשחזרנו אולי לא שמנו את התח"צ המלטזי בראש רשימת הדברים שסיפרנו עליהם, אבל אם מישהו היה שואל היינו אומרים שאפשר להגיע למלון בקלות בלי איזה נהג מונית פרוע, ויתכן שהיינו גם מספרים שהפסדנו את תותח הצהריים בוולטה בגלל העומס באוטובוסים. העניין הוא שמי ששמע על מלטה מאיתנו יודע שהמקום מאורגן בצורה טובה, ואם זה מה ששומעים על מלטה אז מספר התיירים שקופצים לשם בעקבות המלצות יהיה גבוה. המדינה היא בגודל הכינרת והיא מצליחה למשוך כשליש ממספר התיירים לישראל כולה.

לעומת זאת תייר שיחזור מישראל ויספר בין השאר על העובדה שאין בארץ תחבורה ציבורית במשך 25 שעות בשבוע יגרום לתיירים עצמאיים אחרים לחשוב פעמיים לא כי זה הדבר החשוב ביותר, אלא משום שזו עוד בעיה שצריך להוסיף לרשימת השיקולים.

פריי פהארט פור פרייער ברגערס !!!
 

yblumann

New member
you really have no idea,


שטויות במיץ עגבניות או במיץ גרביים
מאות אלפי, כן, מאות אלפי תיירים כל שנה מגיעים לבוליביה ולפרו, מדינות כמעט בלי תח"ץ.
עוד מאות אלפים, סליחה, מליונים, מגיעים לכרתים ועוד כמעט מליון לרודוס, שני איים כמעט נטולי תח"ץ.

אז מאכט מיר א-טוייבע. העדר תח"ץ לא מונע מאיש להגיע לישראל והמתי מעט שלא באים, שילכו קיבינימט מצידי. עדיף שלא יבואו.


שוב, אני מאוד בעד תח"ץ גם בשבתות וחגים, מאוד. אבל זה לא מה שמונע תיירים מלהגיע לארץ.
you really have no idea,


With cheap air fares, plenty of destinations to choose for, I- like millions of Europeans- travel much more than I used to.
the idea is to hop on a cheap flight [Easyjet for instance] get somewhere abroad and have a break from your routine.
it might be a beach holiday, tracking holiday or cultural visit.
In many cases this includes a weekend. Like so many, I heavily rely on public transport. It would be almost inconceivable to be stranded without public transport on weekends.

FYI, even in south america, public transport operates at weekends.
 

down under

New member
כמה הערות:

you really have no idea,


With cheap air fares, plenty of destinations to choose for, I- like millions of Europeans- travel much more than I used to.
the idea is to hop on a cheap flight [Easyjet for instance] get somewhere abroad and have a break from your routine.
it might be a beach holiday, tracking holiday or cultural visit.
In many cases this includes a weekend. Like so many, I heavily rely on public transport. It would be almost inconceivable to be stranded without public transport on weekends.

FYI, even in south america, public transport operates at weekends.
כמה הערות:
1. אתה כותב בפורום ישראלי, אנא מצא דרך לכתוב בעברית
2. בדרום אמריקה במרבית נמלי התעופה אין תח"ץ עממי לעיר הגדולה אלא
רק מוניות.
לא רכבות ולא אוטובוסים. למשל בקיטו אקוואדור בה נחתתי בטיולי בדרום אמריקה.
למשל בלה פאס בוליביה, למשל בלימה פרו.


בשנת 2001 במלבורן, בירת ויקטוריה שבאוסטרליה ואשר עד שנת 27' היתה
גם הבירה של כל הפדרציה האוסטרלית, לא היה רכבת מנמל התעופה ועד לעיר
וגם שירות האוטובוסים לא היה משהו להתפאר בו.
תדירות די עלובה, כך שבפועל מרבית הציבור נוסע או ברכבו או במוניות ספיישל
לנמל התעופה השני בגודלו באוסטרליה.
 

yblumann

New member
response

כמה הערות:
1. אתה כותב בפורום ישראלי, אנא מצא דרך לכתוב בעברית
2. בדרום אמריקה במרבית נמלי התעופה אין תח"ץ עממי לעיר הגדולה אלא
רק מוניות.
לא רכבות ולא אוטובוסים. למשל בקיטו אקוואדור בה נחתתי בטיולי בדרום אמריקה.
למשל בלה פאס בוליביה, למשל בלימה פרו.


בשנת 2001 במלבורן, בירת ויקטוריה שבאוסטרליה ואשר עד שנת 27' היתה
גם הבירה של כל הפדרציה האוסטרלית, לא היה רכבת מנמל התעופה ועד לעיר
וגם שירות האוטובוסים לא היה משהו להתפאר בו.
תדירות די עלובה, כך שבפועל מרבית הציבור נוסע או ברכבו או במוניות ספיישל
לנמל התעופה השני בגודלו באוסטרליה.
response

1. I can't use hebrew on my laptop- sorry
2. I referred to public transport within town- not to/from airports.
3. Melbourne? well, they do have a tram service- the best down under [laugh].
however poor public transport might be on Sunday, as a *tourist* you can still use it to get around.

again, I refer to the European model of using cheap airfare for short [ long weekend to one week] breaks away in another European country- done by independent travelers. This might be a little bit more relevant if Israel wants to attract more tourism.


I
 

Ccyclist

Well-known member
לא נגדך, אבל מה סיפור השפה אצלך?

response

1. I can't use hebrew on my laptop- sorry
2. I referred to public transport within town- not to/from airports.
3. Melbourne? well, they do have a tram service- the best down under [laugh].
however poor public transport might be on Sunday, as a *tourist* you can still use it to get around.

again, I refer to the European model of using cheap airfare for short [ long weekend to one week] breaks away in another European country- done by independent travelers. This might be a little bit more relevant if Israel wants to attract more tourism.


I
לא נגדך, אבל מה סיפור השפה אצלך?

האם זה עניין של מערכת הפעלה ייחודית ? (אני כותב על מחשב חלונות שקניתי באנגליה, היה צריך רק לעבור שני שלבים בתפריט כדי להתקין עברית: "התקנת שפות משמאל לימין כולל תאילנדית" וסימון העברית כשפת מקלדת משנית, כמו כן - אופציה דומה עם סימון דגלים קיימת במקינטוש, וכל טאבלט אנדרוייד מעל 4.2 כולל את העברית כאופציה)

האם זה מחשב מהעבודה שנעלו לך את האופציות?

אמנם כל בוגר מערכת החינוך הישראלית אמור לדעת אנגלית ברמה של 4 יחידות (מקביל ל A level) ומי שלמד באוניברסיטה בארץ צריך להכיר את השפה ברמה שתאפשר לו לקרוא פרסומים בה, כך שמשתתפי הפורום אמורים להבין אותך, אבל מעניין שאדם כמוך שיכול להכנס לפרטי הפרטים של התח"צ לא יכול לפתור בעיה טכנית פשוטה (או לבקש טובה בעבודה אם אכן נעלו אותך).
 

yblumann

New member
It is the laptop

לא נגדך, אבל מה סיפור השפה אצלך?

האם זה עניין של מערכת הפעלה ייחודית ? (אני כותב על מחשב חלונות שקניתי באנגליה, היה צריך רק לעבור שני שלבים בתפריט כדי להתקין עברית: "התקנת שפות משמאל לימין כולל תאילנדית" וסימון העברית כשפת מקלדת משנית, כמו כן - אופציה דומה עם סימון דגלים קיימת במקינטוש, וכל טאבלט אנדרוייד מעל 4.2 כולל את העברית כאופציה)

האם זה מחשב מהעבודה שנעלו לך את האופציות?

אמנם כל בוגר מערכת החינוך הישראלית אמור לדעת אנגלית ברמה של 4 יחידות (מקביל ל A level) ומי שלמד באוניברסיטה בארץ צריך להכיר את השפה ברמה שתאפשר לו לקרוא פרסומים בה, כך שמשתתפי הפורום אמורים להבין אותך, אבל מעניין שאדם כמוך שיכול להכנס לפרטי הפרטים של התח"צ לא יכול לפתור בעיה טכנית פשוטה (או לבקש טובה בעבודה אם אכן נעלו אותך).
It is the laptop

my laptop's software - I am missing something there which will enable me to change it.
the other issue of course is a hebrew keyboard- I am not a skilled typist in Hebrew, and I must have a hebrew keyboard .
it may amaze you- I have no experience in typing in hebrew.

so, till I get a new laptop one day [when Microsoft comes up with something better than the Windows 8/8.1 debacle] I am stuck with what I have.

using a hebrew online keyboard is no good - this time it is Tapuz. when I cut and paste a text - tapuz never posts it. so I gave up.
 

Ccyclist

Well-known member
קל להסב הקלדה עיוורת לעברית.

It is the laptop

my laptop's software - I am missing something there which will enable me to change it.
the other issue of course is a hebrew keyboard- I am not a skilled typist in Hebrew, and I must have a hebrew keyboard .
it may amaze you- I have no experience in typing in hebrew.

so, till I get a new laptop one day [when Microsoft comes up with something better than the Windows 8/8.1 debacle] I am stuck with what I have.

using a hebrew online keyboard is no good - this time it is Tapuz. when I cut and paste a text - tapuz never posts it. so I gave up.
קל להסב הקלדה עיוורת לעברית.
לקח לי חודשיים וקצת ללמוד הקלדה עיוורת באנגלית, אבל כדי להסב את מה שלמדתי לעברית לקח לי פחות משבוע, הקטע הוא ללמוד מה יוצא לכל אצבע ומהר מאד אתה לומד ש edc זה קגב.

לגבי מה ש"חסר" לך - אם אתה מפעיל חלונות מ2000 והלאה:

Control Panel

Language and region

Keyboards and Languages

במערכות הפעלה שקודמות לויסטה בשלב מסויים של הוספת מקלדת יש אופציה של

" Add left to right languages including Thai " ואתה חייב לסמן את הקופסה בתווית הנכונה.

אז ורק אז תוכל למצא את העברית ברשימה ולהתקין אותה.

במערכות מתקדמות יותר אין את שלב התאילנדית.
 
virtual hebrew keyboard לא חסרים אתרים כאלו

response

1. I can't use hebrew on my laptop- sorry
2. I referred to public transport within town- not to/from airports.
3. Melbourne? well, they do have a tram service- the best down under [laugh].
however poor public transport might be on Sunday, as a *tourist* you can still use it to get around.

again, I refer to the European model of using cheap airfare for short [ long weekend to one week] breaks away in another European country- done by independent travelers. This might be a little bit more relevant if Israel wants to attract more tourism.


I
virtual hebrew keyboard לא חסרים אתרים כאלו
 

alantan

New member
חבל שהתובנות שלך הולכות לאיבוד כי אתה מבין לא

response

1. I can't use hebrew on my laptop- sorry
2. I referred to public transport within town- not to/from airports.
3. Melbourne? well, they do have a tram service- the best down under [laugh].
however poor public transport might be on Sunday, as a *tourist* you can still use it to get around.

again, I refer to the European model of using cheap airfare for short [ long weekend to one week] breaks away in another European country- done by independent travelers. This might be a little bit more relevant if Israel wants to attract more tourism.


I
חבל שהתובנות שלך הולכות לאיבוד כי אתה מבין לא
מעט בתחבורה ציבורית ולא כולם בקיאים בכל רזי השפה האנגלית.
 

טשאפק 2

New member
לגבי אמריקה הלטינית, זה לא שהתחב"צ

you really have no idea,


With cheap air fares, plenty of destinations to choose for, I- like millions of Europeans- travel much more than I used to.
the idea is to hop on a cheap flight [Easyjet for instance] get somewhere abroad and have a break from your routine.
it might be a beach holiday, tracking holiday or cultural visit.
In many cases this includes a weekend. Like so many, I heavily rely on public transport. It would be almost inconceivable to be stranded without public transport on weekends.

FYI, even in south america, public transport operates at weekends.
לגבי אמריקה הלטינית, זה לא שהתחב"צ
לא פעיל בסופ"ש, איש לא טען כך, אלא שתיירים מבוססים לא משתמשים בו כלל אלא כמעט רק תרמילאים. למרות זאת, יעדים רבים באמריקה הלטינית פופולרים מאד לתיירים.

מבחינתי האישית תחבורה ציבורית היא בעדיפות בכל מקום, לא מטעמי חסכנות אלא כי זה גם חלק מהחווייה התיירותית בעיני. בהרבה מקומות שתיירתי בהם, שיש בהם תיירים רבים, לא ראיתי כמעט תיירים בתחבורה הציבורית הכללית. זה נכון למקומות באמריקה הלטינית: באיזורים שטיילתי תיירים מעדיפים בדר"כ אמצעים אחרים, בעיקר מיניבוסים שכורים, סוג של מוניות שירות, או הסעות מטעם סוכנויות תיירות, וזה נכון לאיזורים לא מעטים באירופה, למשל חלקים רבים מאיטליה ויוון, שבהן ההעדפה החד-משמעית של תיירים היא רכב שכור, לא כי אין תחב"צ בסופ"ש, אלא כי היא אינה מוצלחת באופן כללי.
 

down under

New member
יש אטרקציות תיירותיות מובהקות באירופה

לגבי אמריקה הלטינית, זה לא שהתחב"צ
לא פעיל בסופ"ש, איש לא טען כך, אלא שתיירים מבוססים לא משתמשים בו כלל אלא כמעט רק תרמילאים. למרות זאת, יעדים רבים באמריקה הלטינית פופולרים מאד לתיירים.

מבחינתי האישית תחבורה ציבורית היא בעדיפות בכל מקום, לא מטעמי חסכנות אלא כי זה גם חלק מהחווייה התיירותית בעיני. בהרבה מקומות שתיירתי בהם, שיש בהם תיירים רבים, לא ראיתי כמעט תיירים בתחבורה הציבורית הכללית. זה נכון למקומות באמריקה הלטינית: באיזורים שטיילתי תיירים מעדיפים בדר"כ אמצעים אחרים, בעיקר מיניבוסים שכורים, סוג של מוניות שירות, או הסעות מטעם סוכנויות תיירות, וזה נכון לאיזורים לא מעטים באירופה, למשל חלקים רבים מאיטליה ויוון, שבהן ההעדפה החד-משמעית של תיירים היא רכב שכור, לא כי אין תחב"צ בסופ"ש, אלא כי היא אינה מוצלחת באופן כללי.
יש אטרקציות תיירותיות מובהקות באירופה
כן, כן, באירופה, שאם לא תשכור רכב או תקח מונית לא תצליח להגיע אליהם.
נכון ששם יותר קל, בהכללה, להגיע בתח"ץ (אוטובוס ציבורי, מוניות שירות, רכבות)
עממי מאשר בארץ אבל עדיין יעדים רבים חסומים בפני התח"ץ העממי באירופה.
קל וחומר באיי יוון או בסיציליה.
 

Ccyclist

Well-known member
ישראל מפספסת את התייר המודרני

you really have no idea,


With cheap air fares, plenty of destinations to choose for, I- like millions of Europeans- travel much more than I used to.
the idea is to hop on a cheap flight [Easyjet for instance] get somewhere abroad and have a break from your routine.
it might be a beach holiday, tracking holiday or cultural visit.
In many cases this includes a weekend. Like so many, I heavily rely on public transport. It would be almost inconceivable to be stranded without public transport on weekends.

FYI, even in south america, public transport operates at weekends.
ישראל מפספסת את התייר המודרני

טוב לראות פוסט ממך שבו אתה מחזק אותי ב100% בלי אף הערה, מה שאומר שהחוויה שלך כתייר באירופה זהה לשלי.

הביקורת שלי על מצב התח"צ והתיירות בארץ היא ביקורת בונה כי אני באמת מודאג שישראל תפספס את התייר העצמאי המודרני שאכן תלוי בתח"צ.

מוזר שישראלים שוודאי הזמינו חופשות אירופאיות באתר הדקה ה90 חושבים שהתייר האירופאי תקוע בעידן ה Carry on abroad כאשר מבחינתו להיתקע במצב כזה זה סיוט, או שהם חושבים שאנשים שרגילים להתנייד עצמאית בארצם צריכים שמרטף או גרוע מכך - נהג מונית ים-תיכוני פרוע מהסוג שהם ירצו להמנע ממנו בספרד, איטליה, יוון או ישראל.
 

טשאפק 2

New member
איזה אחוז מהתיירים באיטליה, לדעתך

ישראל מפספסת את התייר המודרני

טוב לראות פוסט ממך שבו אתה מחזק אותי ב100% בלי אף הערה, מה שאומר שהחוויה שלך כתייר באירופה זהה לשלי.

הביקורת שלי על מצב התח"צ והתיירות בארץ היא ביקורת בונה כי אני באמת מודאג שישראל תפספס את התייר העצמאי המודרני שאכן תלוי בתח"צ.

מוזר שישראלים שוודאי הזמינו חופשות אירופאיות באתר הדקה ה90 חושבים שהתייר האירופאי תקוע בעידן ה Carry on abroad כאשר מבחינתו להיתקע במצב כזה זה סיוט, או שהם חושבים שאנשים שרגילים להתנייד עצמאית בארצם צריכים שמרטף או גרוע מכך - נהג מונית ים-תיכוני פרוע מהסוג שהם ירצו להמנע ממנו בספרד, איטליה, יוון או ישראל.
איזה אחוז מהתיירים באיטליה, לדעתך
מודרנים ושאינם מודרנים, עצמאים או תלותיים, משתמשים בתחבורה ציבורית כאמצעי תחבורה עיקרי? כנ"ל יוון, למשל.
 

Ccyclist

Well-known member
איטליה? בערים השתמשנו בעיקר בתח"צ !

איזה אחוז מהתיירים באיטליה, לדעתך
מודרנים ושאינם מודרנים, עצמאים או תלותיים, משתמשים בתחבורה ציבורית כאמצעי תחבורה עיקרי? כנ"ל יוון, למשל.
איטליה? בערים השתמשנו בעיקר בתח"צ !

בעלי ואני ביקרנו בונציה, פירנצה, פיזה, רומא, ואמלפי (דרך נאפולי), כל ביקור - במסגרת של 4-5 ימים, וכל פעם השתמשנו בתחבורה ציבורית.

ונציה: כשהגענו לעיר פיספסנו את אוטובוס המים (ואפארטו) האחרון משדה התעוופה למלון, אז היינו צריכים לקחת מונית מים ב €80 וזו בהחלט היתה חוויה חד פעמית. בשאר הימים השתמשנו בכרטיס יומי של ACTV (רשות התחבורה של ונציה)- הנה לינק למפת הרשת - http://www.venice.nu/vapmap/vapomapLatest.jpg - ונסענו בעיקר בקו בין כיכר סן מרקו לסנטה מריה אליזבתה (שהינו בלידו) אך השתמשנו גם בקווים המקומיים בתעלה הגדולה ובמספר נסיעות סביב האיים המרכזיים בעיר. לשדה התעופה חזרנו בואפארטו הראשון של 4:50 בבוקר וראינו את הזריחה מעל ללגונה.

פירנצה ופיזה: משדה התעופה לקחנו אמנם מונית (שדה התעופה נמצא בתוך העיר, אך לא היה מידע ברור על תח"צ, חבל כי טסנו עם תיקי יד בלבד וללא מזוודה). את מרכז פירנצה עשינו בעיקר ברגל בעיקר כי הסימטאות סגורות לכלי רכב רגילים, וכמו כן השתמשנו באוטובוס התיירים האדום לסיבוב מודרך אחד, אך כשיצאנו אל מחוץ לעיר (יש כפר על גבעה עם נוף לעיר כולל הדואומו, מספר מסעדות וכו') השתמשנו בקו אוטובוס מקומי של ATAF (היתה שם תיירת אמריקאית מסכנה שלא הבינה את שיטת החתמת הכרטיסים האירופאית והסתבכה עם הכרטיסן, במדינות אנגלוסקסיות הנהג גובה את התשלום) וכדי להגיע לפיזה (שם היתה הטיסה חזרה) השתמשנו ברכבת.

רומא: נחתנו בנמל תעופה משני (זה די נפוץ עם חברות טיסות זולות, אך זה מה שמאפשר לעלות על מטוס 10 פעמים בשנה) והשתמשנו באוטובוס של חברת טרהוויה הפרטית להגיע לאזור תחנת טרמיני. מטרמיני היינו מרחק הליכה למלון בויה נציונאלה, ותחנת המטרו בכיכר הרפובליקה היתה בדיוק בחצי הדרך כך שלא השתלם להשתמש בה להגיע למלון. בזמנו למטרו היו רק שני קווים, והקו השלישי (הצהוב) שהולך ונבנה כיום היה מתאים לנו יותר כי הוא עבר בכיכר ונציה. מהמלון הלכנו לפורום, אך בחזור השתמשנו בקווי האוטובוס המקומיים של ATAC (רשות התחבורה של רומא). לוותיקן נסענו באוטובוס וחזרנו ברכבת עילית לטרמיני מהתחנה שאני אוהב להצמיד בוויכוחי החישמול השונים. כמו כן השתמשנו בקו A של המטרו למדרגות הספרדיות ובחשמלית מהקולוסאום. לאוסטיה נסענו בקו רכבת עילית מקומי וסיירנו באתר העתיקות. לשדה התעופה חזרנו עם אוטובוס של טרהוויה. כפי שפירטתי בוויכוחי השבת השונים - המאמינים יכולים להגיע לוותיקן בימי א' ברכבת עילית, במטרו, בחשמלית ובאוטובוס.

אמלפי: זו היתה האכזבה התח"צית הגדולה באיטליה, אך מדובר בדרום איטליה אז אפשר לקבל זאת. סיפור האיימים מתחיל בתחנת הרכבתל של נאפולי, שם הגענו במונית משדה התעופה הסמוך בכוונה לעלות על רכבת לסורנטו ומשם לקחת משהו לאמלפי עצמה. היה סיפור שלם עם תור שעמדנו בו ואז האיש סגר את הקופה, תור נוסף בו עמדנו ואז נאמר לנו שהיינו אמורים לעמוד בתור אחר, ובסוף קנינו כרטיס אחרי סיפור שלא דמה לאף חווית נסיעה איטלקית קודמת. כשסוף סוף עמדנו ברציפים היה מידע כלשהו על הרכבת אך הסתבר שמדובר ברכבת שהגיעה ולא ברכבת יוצאת, וכשסוף-סוף מצאנו את הרכבת היוצאת היא החליפה רציף ברגע האחרון והיינו צריכים למצא רציף תת-קרקעי כלשהו. כשהרכבת הגיעה סוף-סוף לסורנטו המונית משם לאמלפי עלתה בערך כמו המונית משדה התעופה, אז לא בדיוק הרווחנו הרבה ב"חוויה" הזו. באמלפי עצמה היתה מערכת אוטובוסים לאורך החוף אך ללא הקסם של הפרסומת לשוקולד שמשודרת בימינו באנגליה: http://www.youtube.com/watch?v=j5ZVINiuv1I ולמלון עצמו ששכן על צוק מעל לעיר היה אוטובוס שאטל בתדירות של פעם בחצי שעה בערך. עשינו את האוטובוס התיירותי האדום (אפשר להתווכח אם זה תח"צ או לא) אך כדי להגיע לפומפיי ולסייר בה לקחנו סיור מאורגן אחד (היחיד שהשתתפנו בו באיטליה).

זוהי אם כן איטליה מבחינתנו: בעיקר תח"צ, בשליטת רשויות תחבורה עירוניות. לא הייתי מאחל לאף אחד להתקע עם מכונית שכורה בסימטאות הקסומות של עריה ההיסטוריות, או עם נהג מונית איטלקי פרוע.
 

Ccyclist

Well-known member
ושכתי את טיראנו, בברנינה-אקספרס

איטליה? בערים השתמשנו בעיקר בתח"צ !

בעלי ואני ביקרנו בונציה, פירנצה, פיזה, רומא, ואמלפי (דרך נאפולי), כל ביקור - במסגרת של 4-5 ימים, וכל פעם השתמשנו בתחבורה ציבורית.

ונציה: כשהגענו לעיר פיספסנו את אוטובוס המים (ואפארטו) האחרון משדה התעוופה למלון, אז היינו צריכים לקחת מונית מים ב €80 וזו בהחלט היתה חוויה חד פעמית. בשאר הימים השתמשנו בכרטיס יומי של ACTV (רשות התחבורה של ונציה)- הנה לינק למפת הרשת - http://www.venice.nu/vapmap/vapomapLatest.jpg - ונסענו בעיקר בקו בין כיכר סן מרקו לסנטה מריה אליזבתה (שהינו בלידו) אך השתמשנו גם בקווים המקומיים בתעלה הגדולה ובמספר נסיעות סביב האיים המרכזיים בעיר. לשדה התעופה חזרנו בואפארטו הראשון של 4:50 בבוקר וראינו את הזריחה מעל ללגונה.

פירנצה ופיזה: משדה התעופה לקחנו אמנם מונית (שדה התעופה נמצא בתוך העיר, אך לא היה מידע ברור על תח"צ, חבל כי טסנו עם תיקי יד בלבד וללא מזוודה). את מרכז פירנצה עשינו בעיקר ברגל בעיקר כי הסימטאות סגורות לכלי רכב רגילים, וכמו כן השתמשנו באוטובוס התיירים האדום לסיבוב מודרך אחד, אך כשיצאנו אל מחוץ לעיר (יש כפר על גבעה עם נוף לעיר כולל הדואומו, מספר מסעדות וכו') השתמשנו בקו אוטובוס מקומי של ATAF (היתה שם תיירת אמריקאית מסכנה שלא הבינה את שיטת החתמת הכרטיסים האירופאית והסתבכה עם הכרטיסן, במדינות אנגלוסקסיות הנהג גובה את התשלום) וכדי להגיע לפיזה (שם היתה הטיסה חזרה) השתמשנו ברכבת.

רומא: נחתנו בנמל תעופה משני (זה די נפוץ עם חברות טיסות זולות, אך זה מה שמאפשר לעלות על מטוס 10 פעמים בשנה) והשתמשנו באוטובוס של חברת טרהוויה הפרטית להגיע לאזור תחנת טרמיני. מטרמיני היינו מרחק הליכה למלון בויה נציונאלה, ותחנת המטרו בכיכר הרפובליקה היתה בדיוק בחצי הדרך כך שלא השתלם להשתמש בה להגיע למלון. בזמנו למטרו היו רק שני קווים, והקו השלישי (הצהוב) שהולך ונבנה כיום היה מתאים לנו יותר כי הוא עבר בכיכר ונציה. מהמלון הלכנו לפורום, אך בחזור השתמשנו בקווי האוטובוס המקומיים של ATAC (רשות התחבורה של רומא). לוותיקן נסענו באוטובוס וחזרנו ברכבת עילית לטרמיני מהתחנה שאני אוהב להצמיד בוויכוחי החישמול השונים. כמו כן השתמשנו בקו A של המטרו למדרגות הספרדיות ובחשמלית מהקולוסאום. לאוסטיה נסענו בקו רכבת עילית מקומי וסיירנו באתר העתיקות. לשדה התעופה חזרנו עם אוטובוס של טרהוויה. כפי שפירטתי בוויכוחי השבת השונים - המאמינים יכולים להגיע לוותיקן בימי א' ברכבת עילית, במטרו, בחשמלית ובאוטובוס.

אמלפי: זו היתה האכזבה התח"צית הגדולה באיטליה, אך מדובר בדרום איטליה אז אפשר לקבל זאת. סיפור האיימים מתחיל בתחנת הרכבתל של נאפולי, שם הגענו במונית משדה התעופה הסמוך בכוונה לעלות על רכבת לסורנטו ומשם לקחת משהו לאמלפי עצמה. היה סיפור שלם עם תור שעמדנו בו ואז האיש סגר את הקופה, תור נוסף בו עמדנו ואז נאמר לנו שהיינו אמורים לעמוד בתור אחר, ובסוף קנינו כרטיס אחרי סיפור שלא דמה לאף חווית נסיעה איטלקית קודמת. כשסוף סוף עמדנו ברציפים היה מידע כלשהו על הרכבת אך הסתבר שמדובר ברכבת שהגיעה ולא ברכבת יוצאת, וכשסוף-סוף מצאנו את הרכבת היוצאת היא החליפה רציף ברגע האחרון והיינו צריכים למצא רציף תת-קרקעי כלשהו. כשהרכבת הגיעה סוף-סוף לסורנטו המונית משם לאמלפי עלתה בערך כמו המונית משדה התעופה, אז לא בדיוק הרווחנו הרבה ב"חוויה" הזו. באמלפי עצמה היתה מערכת אוטובוסים לאורך החוף אך ללא הקסם של הפרסומת לשוקולד שמשודרת בימינו באנגליה: http://www.youtube.com/watch?v=j5ZVINiuv1I ולמלון עצמו ששכן על צוק מעל לעיר היה אוטובוס שאטל בתדירות של פעם בחצי שעה בערך. עשינו את האוטובוס התיירותי האדום (אפשר להתווכח אם זה תח"צ או לא) אך כדי להגיע לפומפיי ולסייר בה לקחנו סיור מאורגן אחד (היחיד שהשתתפנו בו באיטליה).

זוהי אם כן איטליה מבחינתנו: בעיקר תח"צ, בשליטת רשויות תחבורה עירוניות. לא הייתי מאחל לאף אחד להתקע עם מכונית שכורה בסימטאות הקסומות של עריה ההיסטוריות, או עם נהג מונית איטלקי פרוע.
ושכתי את טיראנו, בברנינה-אקספרס
בסידרת הפוסטים שלי משוויץ הקיץ נכלל מסע בין לוגאנו שבשוויץ לטיראנו באיטליה שם עלינו על הרכבת של הברנינה אקספרס. אמנם הכל היה בניהול וכירטוס שוויצרי, אך קטע הנסיעה לאורך אגם קומו והעיר טיראנו עצמה היו באיטליה.

אמנם בביקור הזה בסך הכל הייתי באיטליה לשעה וקצת, ובעיקר הלכתי ברגל בין שתי התחנות הסמוכות, אך זה מסביר מדוע אני סופר "4-5" פעמים ולא ספירה וודאית.
 

טשאפק 2

New member
לא היה לי ספק לרגע שכך עשית

איטליה? בערים השתמשנו בעיקר בתח"צ !

בעלי ואני ביקרנו בונציה, פירנצה, פיזה, רומא, ואמלפי (דרך נאפולי), כל ביקור - במסגרת של 4-5 ימים, וכל פעם השתמשנו בתחבורה ציבורית.

ונציה: כשהגענו לעיר פיספסנו את אוטובוס המים (ואפארטו) האחרון משדה התעוופה למלון, אז היינו צריכים לקחת מונית מים ב €80 וזו בהחלט היתה חוויה חד פעמית. בשאר הימים השתמשנו בכרטיס יומי של ACTV (רשות התחבורה של ונציה)- הנה לינק למפת הרשת - http://www.venice.nu/vapmap/vapomapLatest.jpg - ונסענו בעיקר בקו בין כיכר סן מרקו לסנטה מריה אליזבתה (שהינו בלידו) אך השתמשנו גם בקווים המקומיים בתעלה הגדולה ובמספר נסיעות סביב האיים המרכזיים בעיר. לשדה התעופה חזרנו בואפארטו הראשון של 4:50 בבוקר וראינו את הזריחה מעל ללגונה.

פירנצה ופיזה: משדה התעופה לקחנו אמנם מונית (שדה התעופה נמצא בתוך העיר, אך לא היה מידע ברור על תח"צ, חבל כי טסנו עם תיקי יד בלבד וללא מזוודה). את מרכז פירנצה עשינו בעיקר ברגל בעיקר כי הסימטאות סגורות לכלי רכב רגילים, וכמו כן השתמשנו באוטובוס התיירים האדום לסיבוב מודרך אחד, אך כשיצאנו אל מחוץ לעיר (יש כפר על גבעה עם נוף לעיר כולל הדואומו, מספר מסעדות וכו') השתמשנו בקו אוטובוס מקומי של ATAF (היתה שם תיירת אמריקאית מסכנה שלא הבינה את שיטת החתמת הכרטיסים האירופאית והסתבכה עם הכרטיסן, במדינות אנגלוסקסיות הנהג גובה את התשלום) וכדי להגיע לפיזה (שם היתה הטיסה חזרה) השתמשנו ברכבת.

רומא: נחתנו בנמל תעופה משני (זה די נפוץ עם חברות טיסות זולות, אך זה מה שמאפשר לעלות על מטוס 10 פעמים בשנה) והשתמשנו באוטובוס של חברת טרהוויה הפרטית להגיע לאזור תחנת טרמיני. מטרמיני היינו מרחק הליכה למלון בויה נציונאלה, ותחנת המטרו בכיכר הרפובליקה היתה בדיוק בחצי הדרך כך שלא השתלם להשתמש בה להגיע למלון. בזמנו למטרו היו רק שני קווים, והקו השלישי (הצהוב) שהולך ונבנה כיום היה מתאים לנו יותר כי הוא עבר בכיכר ונציה. מהמלון הלכנו לפורום, אך בחזור השתמשנו בקווי האוטובוס המקומיים של ATAC (רשות התחבורה של רומא). לוותיקן נסענו באוטובוס וחזרנו ברכבת עילית לטרמיני מהתחנה שאני אוהב להצמיד בוויכוחי החישמול השונים. כמו כן השתמשנו בקו A של המטרו למדרגות הספרדיות ובחשמלית מהקולוסאום. לאוסטיה נסענו בקו רכבת עילית מקומי וסיירנו באתר העתיקות. לשדה התעופה חזרנו עם אוטובוס של טרהוויה. כפי שפירטתי בוויכוחי השבת השונים - המאמינים יכולים להגיע לוותיקן בימי א' ברכבת עילית, במטרו, בחשמלית ובאוטובוס.

אמלפי: זו היתה האכזבה התח"צית הגדולה באיטליה, אך מדובר בדרום איטליה אז אפשר לקבל זאת. סיפור האיימים מתחיל בתחנת הרכבתל של נאפולי, שם הגענו במונית משדה התעופה הסמוך בכוונה לעלות על רכבת לסורנטו ומשם לקחת משהו לאמלפי עצמה. היה סיפור שלם עם תור שעמדנו בו ואז האיש סגר את הקופה, תור נוסף בו עמדנו ואז נאמר לנו שהיינו אמורים לעמוד בתור אחר, ובסוף קנינו כרטיס אחרי סיפור שלא דמה לאף חווית נסיעה איטלקית קודמת. כשסוף סוף עמדנו ברציפים היה מידע כלשהו על הרכבת אך הסתבר שמדובר ברכבת שהגיעה ולא ברכבת יוצאת, וכשסוף-סוף מצאנו את הרכבת היוצאת היא החליפה רציף ברגע האחרון והיינו צריכים למצא רציף תת-קרקעי כלשהו. כשהרכבת הגיעה סוף-סוף לסורנטו המונית משם לאמלפי עלתה בערך כמו המונית משדה התעופה, אז לא בדיוק הרווחנו הרבה ב"חוויה" הזו. באמלפי עצמה היתה מערכת אוטובוסים לאורך החוף אך ללא הקסם של הפרסומת לשוקולד שמשודרת בימינו באנגליה: http://www.youtube.com/watch?v=j5ZVINiuv1I ולמלון עצמו ששכן על צוק מעל לעיר היה אוטובוס שאטל בתדירות של פעם בחצי שעה בערך. עשינו את האוטובוס התיירותי האדום (אפשר להתווכח אם זה תח"צ או לא) אך כדי להגיע לפומפיי ולסייר בה לקחנו סיור מאורגן אחד (היחיד שהשתתפנו בו באיטליה).

זוהי אם כן איטליה מבחינתנו: בעיקר תח"צ, בשליטת רשויות תחבורה עירוניות. לא הייתי מאחל לאף אחד להתקע עם מכונית שכורה בסימטאות הקסומות של עריה ההיסטוריות, או עם נהג מונית איטלקי פרוע.
לא היה לי ספק לרגע שכך עשית
כך עשינו גם אנחנו. אבל לא סתם אני ואתה גולשים דווקא בפורום זה.

השאלה היא לגבי כלל התיירים, וכלל היעדים, לא בהכרח הערים הגדולות.

לא בדקתי, אבל אני נוטה לחשוב שרוב התיירים משתמשים בעיקר ברכב שכור, מלבד בערים גדולות שבהן יש בעיות חנייה, בנסיעות מיוחדות לתיירים, ובהליכה רגלית כפי שעשית בפירנצה.

באיזור אגם גרדה למשל התרשמתי שהיינו כמעט התיירים היחידים בכל אוטובוס שהצלחנו לנסוע בו (לא היה פשוט קל לתפוס אוטובוס רלוונטי). כך גם בטוסקנה. בסיציליה חלקנו את סבלות התחבורה הציבורית עם תיירים פנים-איטלקיים בעיקר.
 

Ccyclist

Well-known member
איטליה היא מקום של ערי מדינה לשעבר.

לא היה לי ספק לרגע שכך עשית
כך עשינו גם אנחנו. אבל לא סתם אני ואתה גולשים דווקא בפורום זה.

השאלה היא לגבי כלל התיירים, וכלל היעדים, לא בהכרח הערים הגדולות.

לא בדקתי, אבל אני נוטה לחשוב שרוב התיירים משתמשים בעיקר ברכב שכור, מלבד בערים גדולות שבהן יש בעיות חנייה, בנסיעות מיוחדות לתיירים, ובהליכה רגלית כפי שעשית בפירנצה.

באיזור אגם גרדה למשל התרשמתי שהיינו כמעט התיירים היחידים בכל אוטובוס שהצלחנו לנסוע בו (לא היה פשוט קל לתפוס אוטובוס רלוונטי). כך גם בטוסקנה. בסיציליה חלקנו את סבלות התחבורה הציבורית עם תיירים פנים-איטלקיים בעיקר.
איטליה היא מקום של ערי מדינה לשעבר.
אולי תמצא איזה כפר פסטורלי או אגם, אבל הנחיל האנושי של התיירות יזרום דרך רומא (בין 7 ל 10 מיליון מבקרים לשנה בממוצע), פירנצה, ונציה, פיזה ושאר אתרי החובה - בדרך כלל מבני ציבור ומוזיאונים במרכזי הערים.

אם תשווה את הנחיל האנושי הזה לעומת המקומות הכפריים שבהם בקושי ראית קצה קוצו של תייר תבין לבד לאן מגיעים רובם המכריע של אותם 46 מיליון איש המבקרים באיטליה מדי שנה שפשוט אין במדינה מספיק אוטובוסי תיירים, מוניות, או מכוניות שכורות להסיע את כולם...

כיכר פטר הקדוש לבדה מכילה רבע מיליון איש, תאר לך את הכאוס המוחלט לולא עמדה לרשותם תחבורה ציבורית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה