תחבורה בתקציב ארצות הברית

ערןל1

Active member
כתבה מעניינת ומפורטת על תקצב התחבורה החדש של ארצות הברית שהוא 88 מיליארד דולר מתוך תקציב של 6 טריליון דולר.
ציטוט מהכתבה: "Addressing climate change was one of the major goals listed in the budget proposal"

כלומר יעד חשוב היה השפעה על שינוי האקלים .

כמובן שזה לא היעד היחיד לדוגמא יעד אחר הוא יצירת מקומות עבודה.

אני מניח שגם בטיחות היא יעד שחשוב לו.
 

matrix200200

Active member
כתבה מעניינת ומפורטת על תקצב התחבורה החדש של ארצות הברית שהוא 88 מיליארד דולר מתוך תקציב של 6 טריליון דולר.
ציטוט מהכתבה: "Addressing climate change was one of the major goals listed in the budget proposal"

כלומר יעד חשוב היה השפעה על שינוי האקלים .

כמובן שזה לא היעד היחיד לדוגמא יעד אחר הוא יצירת מקומות עבודה.

אני מניח שגם בטיחות היא יעד שחשוב לו.
אם אתה מתכוון לנשיא ביידן, אז הדבר החשוב כרגע בשבילו זה לא לחרבן את מכנסיו בציבור, כי לפי כל ההתנהגות שלו, הוא לא נמצא יותר מדי רחוק מהמצב שבו חולי דמנציה עושים את צרכיהם בלי להרגיש :)
לגבי התוכנית עצמה, העובדה היא, שרוב המוחלט של פרוייקטי תחבורה גדולים בארה"ב הם כשלונות.
דוגמא מובהקת לכך היא כמובן קו הרכבת המהיר מלוס אנגלס לסאן פרנציסקו שכבר קיבלה עשרות מיליארדי דולרים של תקציב ועבודות בשטח לא ממש רואים.
גם מערכות תחבורה ציבורית שלכאורה "מוצלחים" כמו הרכבת התחתית בניו יורק הם בכי רע ומצב התחזוקה שלהם הוא רע מאוד.
זיבולי שכל על שינוי האקלים לא רלוונטים כמובן לנושא ואין שום דבר בעולם שישנה הרגלי הצריכה של מאות מיליוני אמריקאים שימשיכו להתשמש ברכבים הפרטיים שלהם הרבה אחרי שהנשיא המהולל כבר ישחרר אותנו מנוכחותו (מה שיקרה די בקרוב כנראה).
 

ערןל1

Active member
אם אתה מתכוון לנשיא ביידן, אז הדבר החשוב כרגע בשבילו זה לא לחרבן את מכנסיו בציבור, כי לפי כל ההתנהגות שלו, הוא לא נמצא יותר מדי רחוק מהמצב שבו חולי דמנציה עושים את צרכיהם בלי להרגיש :)
לגבי התוכנית עצמה, העובדה היא, שרוב המוחלט של פרוייקטי תחבורה גדולים בארה"ב הם כשלונות.
דוגמא מובהקת לכך היא כמובן קו הרכבת המהיר מלוס אנגלס לסאן פרנציסקו שכבר קיבלה עשרות מיליארדי דולרים של תקציב ועבודות בשטח לא ממש רואים.
גם מערכות תחבורה ציבורית שלכאורה "מוצלחים" כמו הרכבת התחתית בניו יורק הם בכי רע ומצב התחזוקה שלהם הוא רע מאוד.
זיבולי שכל על שינוי האקלים לא רלוונטים כמובן לנושא ואין שום דבר בעולם שישנה הרגלי הצריכה של מאות מיליוני אמריקאים שימשיכו להתשמש ברכבים הפרטיים שלהם הרבה אחרי שהנשיא המהולל כבר ישחרר אותנו מנוכחותו (מה שיקרה די בקרוב כנראה).
ביידן הוא לא הסיפור, הוא רק מייצג מוצלח של המפלגה הדמוקרטית. ככל הנראה האמונה בשינוי האקלים ההשקעה בתשתיות והגברת המיסוי רק יגדלו. גם אם ביידן יפרוש קמלה האריס לא יותר "רפובליקנית" ממנו.

אתה צודק ש88 מיליארד השקעה זה ממש לא מספיק כדי לשנות לאמריקאים את הרגליהם.
 

matrix200200

Active member
ביידן הוא לא הסיפור, הוא רק מייצג מוצלח של המפלגה הדמוקרטית. ככל הנראה האמונה בשינוי האקלים ההשקעה בתשתיות והגברת המיסוי רק יגדלו. גם אם ביידן יפרוש קמלה האריס לא יותר "רפובליקנית" ממנו.

אתה צודק ש88 מיליארד השקעה זה ממש לא מספיק כדי לשנות לאמריקאים את הרגליהם.
מסכים איתך חלקית.
אתה צודק שזה מה שביידן מייצג ומה שהשמאל הפרוגרסיבי בארה"ב מנסה לדחוף.
מה שאתה לא לוקח בחשבון שיש עדיין חצי מדינה שלא ממש ממהרת לקבל את זה כתורה מסיני
אני לא חושב שזה עניין של תקציב וגם אם היו משקיעים פי 10 יותר, זה לא היה גורם לשינוי הרגלי החברה האמריקאית.
אני גם לא חושב שזה בכלל אפשרי בהינתן המשך הפילוג בחברה האמריקאית שבו כל צד מתחפר בדעותיו.
הרשה לי גם להזכיר לך שיש איזה פרט קטן שנקרא תיקון השני לחוקה והוא אחת הסיבות למה כל כך קשה להכריח את החברה האמריקאית (לפחות בגבולות של ארה"ב כמו שהם היום) לקבל שינוי כל כך דרסטי.
בקיצור על תמהר להספיד את התרבות האמריקאית של הרכב הפרטי, המגורים בחווה חקלאית באמצע שום מקום, ארסנל של כלי נשק בבית ושנאה יוקדת לכל מה שביידן וחבריו הפרוגרסיבים מייצגים.
יש בארה"ב מספיק אנשים ומספיק נשק בידי אנשים האלה כדי שרחובות של פורטלנד או של סיאטל יישטפו בדם של מאמיני שינוי האקלים ושל תומכי BLM.
 

ערןל1

Active member
מסכים איתך חלקית.
אתה צודק שזה מה שביידן מייצג ומה שהשמאל הפרוגרסיבי בארה"ב מנסה לדחוף.
מה שאתה לא לוקח בחשבון שיש עדיין חצי מדינה שלא ממש ממהרת לקבל את זה כתורה מסיני
אני לא חושב שזה עניין של תקציב וגם אם היו משקיעים פי 10 יותר, זה לא היה גורם לשינוי הרגלי החברה האמריקאית.
אני גם לא חושב שזה בכלל אפשרי בהינתן המשך הפילוג בחברה האמריקאית שבו כל צד מתחפר בדעותיו.
הרשה לי גם להזכיר לך שיש איזה פרט קטן שנקרא תיקון השני לחוקה והוא אחת הסיבות למה כל כך קשה להכריח את החברה האמריקאית (לפחות בגבולות של ארה"ב כמו שהם היום) לקבל שינוי כל כך דרסטי.
בקיצור על תמהר להספיד את התרבות האמריקאית של הרכב הפרטי, המגורים בחווה חקלאית באמצע שום מקום, ארסנל של כלי נשק בבית ושנאה יוקדת לכל מה שביידן וחבריו הפרוגרסיבים מייצגים.
יש בארה"ב מספיק אנשים ומספיק נשק בידי אנשים האלה כדי שרחובות של פורטלנד או של סיאטל יישטפו בדם של מאמיני שינוי האקלים ושל תומכי BLM.
חוץ מהשורה האחרונה אני מסכים עם הכל. אני רוצה להדגיש שגם האזרחים הדמוקרטים לא ישנו את מנהגיהם, גם הם לא יעברו לתחבורה ציבורית.
 

matrix200200

Active member
חוץ מהשורה האחרונה אני מסכים עם הכל. אני רוצה להדגיש שגם האזרחים הדמוקרטים לא ישנו את מנהגיהם, גם הם לא יעברו לתחבורה ציבורית.
לא אמרתי שום דבר חוץ מעובדות (וזה כולל גם שורה אחרונה לצערי).
צריך להודות שדווקא במעוזי השמאל הפרוגרסיבי יש אנשים שאולי ישנו את הרגליהם וחלקם אף שינו.
אני מדבר על תושבי ניו יורק, שיקגו, פורטלנד וסיאטל שגרים במרכזי ערים.
אבל במשוגים של המדינה עצמה מדובר במיעוט זעום כמובן.
לרוב המוחלט של אנשים בארה"ב (גם ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות) האופציה של תחבורה ציבורית פשוט לא קיימת ולא תהיה קיימתת.
 

Ccyclist

Well-known member
אם אתה מתכוון לנשיא ביידן, אז הדבר החשוב כרגע בשבילו זה לא לחרבן את מכנסיו בציבור, כי לפי כל ההתנהגות שלו, הוא לא נמצא יותר מדי רחוק מהמצב שבו חולי דמנציה עושים את צרכיהם בלי להרגיש :)
לגבי התוכנית עצמה, העובדה היא, שרוב המוחלט של פרוייקטי תחבורה גדולים בארה"ב הם כשלונות.
דוגמא מובהקת לכך היא כמובן קו הרכבת המהיר מלוס אנגלס לסאן פרנציסקו שכבר קיבלה עשרות מיליארדי דולרים של תקציב ועבודות בשטח לא ממש רואים.
גם מערכות תחבורה ציבורית שלכאורה "מוצלחים" כמו הרכבת התחתית בניו יורק הם בכי רע ומצב התחזוקה שלהם הוא רע מאוד.
זיבולי שכל על שינוי האקלים לא רלוונטים כמובן לנושא ואין שום דבר בעולם שישנה הרגלי הצריכה של מאות מיליוני אמריקאים שימשיכו להתשמש ברכבים הפרטיים שלהם הרבה אחרי שהנשיא המהולל כבר ישחרר אותנו מנוכחותו (מה שיקרה די בקרוב כנראה).

חלק מהתקציב עובר למענקים פדראלים לעידוד רכב חשמלי. זה יעזור למניות הטסלה שקניתי במרץ 2020 :) . אמריקאים אוהבים עצמאות והרעיון שאפשר לנסוע ברכב הפרטי על שמש מהגג או אפילו על חשמל בתעריף זול יותר ( Power wall ) מאד קוסם להם.

הטווח הוא כזה שנסיעה מרחובות לעזריאלי וחזרה לא שווה תיכנון כלשהו (ובוודאי לא מצדיקה שימוש בנקודת הטעינה עם המיקום הביזארי בצומת הכי מרכזית במדינה) כל עוד יש נקודת טעינה ביתית. בספרד יש לי כביש אגרה שלוקח אותי לקניון שרחוק ממני כמו שקניון רמת אביב מרוחק מרחובות תוך 20 דקות. הנסיעה לשם מתבצעת על טעינה יומיומית ל 60%, לא על העלאת הטעינה ל 90% של נסיעות ארוכות, ונשאר די והותר כוח לנסיעות נוספות.

לארה"ב יש גם עניין של עצמאות אנרגטית מנפט מיובא. זהו ערך שאינו דורש התבססות על אנרגיה נקיה אלא על אנרגיה מקומית. גם אם החשמל לרכב החשמלי מגיע ברובו מפחם אמריקאי ומכורים גרעיניים אמריקאים זה טוב לארה"ב.
 

luckydude

Active member
כתבה מעניינת ומפורטת על תקצב התחבורה החדש של ארצות הברית שהוא 88 מיליארד דולר מתוך תקציב של 6 טריליון דולר.
ציטוט מהכתבה: "Addressing climate change was one of the major goals listed in the budget proposal"

כלומר יעד חשוב היה השפעה על שינוי האקלים .

כמובן שזה לא היעד היחיד לדוגמא יעד אחר הוא יצירת מקומות עבודה.

אני מניח שגם בטיחות היא יעד שחשוב לו.
88 מיליארד מתוך 6 טריליון זה רק החלק הפדראלי. ניהול התחבורה הנו בידי המדינות, וחלק ניכר מהתקציב שלהן מופנה לתחבורה.
 

matrix200200

Active member
88 מיליארד מתוך 6 טריליון זה רק החלק הפדראלי. ניהול התחבורה הנו בידי המדינות, וחלק ניכר מהתקציב שלהן מופנה לתחבורה.
אך ורק במדינות וערים שבהם שולטים דמוקרטים.
באיזורים עם שליטה רפובליקנית, זה לא המצב.
אתה יכול לבדוק למשל במה עוסק מושל מדינת פלורידה דה סנטיס לאחרונה.
בו נגיד מלחמה בשינוי האקלים ושיפור תחבורה ציבורית בערים כנראה לא נמצאת בראש סדר עדיפויות אצלו :)
מה שכן נמצא אצלו, זה חקיקה שמבטלת את כל הצווים הנשיאותיים של ביידן והולכת בסתירה ישירה עם כל המדיניות הפדרלית תחת הממשל החדש.
החל מחוק שאוסר על רשתות חברתיות להפלות לרעה דעות של ימין ועד לחוק שאוסר לגברים להשתתף בתחרויות ספורט של נשים גם אם יש להם פנטזיה שהם נשים.
וכמובן חוקים המבטלים את מדיניות הממשל בתחום הקורונה.
 
למעלה