תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.
תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית
בחודש יולי אמור להתבצע השלב הראשון של תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית, שבסיומה תשנה את פניה של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. אני מזמין אתכם לעיין בפרטי התוכנית, ובמצגת המצורפת, בבלוג של ראש העיר, רון חולדאי.
 

באג2003

New member
תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית
בחודש יולי אמור להתבצע השלב הראשון של תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית, שבסיומה תשנה את פניה של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. אני מזמין אתכם לעיין בפרטי התוכנית, ובמצגת המצורפת, בבלוג של ראש העיר, רון חולדאי.
נראה ששכחת את הקישור...
http://tlvblog.co.il/pub_transport_reform
 

Ccyclist

Well-known member
אכן
אני מתנצל על כך. אתם מוזמנים כמובן לבוא ולשאול שאלות בתגובות או בפורום של הבלוג http://www.tlvblog.co.il/youask עמית מנהל הבלוג
אין קווי רוחב עם קישור לרכבת.
אמנם יש קו התכלת פועל כקו רוחב, אבל באופן כללי אין קווי רוחב ישירים מתחנות הרכבת שעל האיילון לים ולשכונות שלידן. קווי האורך רובם פועלים בצורה ישירה בתל אביב עצמה שזה די טוב, אבל יש יותר מדי קווים מעגליים או חצי מעגליים בערי ברמת גן וגבעתיים כאשר תושבי הערים האלו צריכים קווי רוחב לתל אביב עצמה, וקווי אורך בתוך עריהן עצמן.
 
אין קווי רוחב עם קישור לרכבת.
אמנם יש קו התכלת פועל כקו רוחב, אבל באופן כללי אין קווי רוחב ישירים מתחנות הרכבת שעל האיילון לים ולשכונות שלידן. קווי האורך רובם פועלים בצורה ישירה בתל אביב עצמה שזה די טוב, אבל יש יותר מדי קווים מעגליים או חצי מעגליים בערי ברמת גן וגבעתיים כאשר תושבי הערים האלו צריכים קווי רוחב לתל אביב עצמה, וקווי אורך בתוך עריהן עצמן.
המפה המוצגת היא חלקית
יש גם תכנית לקווים עירוניים, חלקם מופעלים על-ידי מיניבוסים, שכן מספקים קישור סביר יותר לתחנות הרכבת ונכנסים לתוך שכונות שונות בת"א (ה"שכונתית" של ת"א). את המפה אפשר למצוא באתר חברת נתיבי איילון.
 

Ccyclist

Well-known member
המפה המוצגת היא חלקית
יש גם תכנית לקווים עירוניים, חלקם מופעלים על-ידי מיניבוסים, שכן מספקים קישור סביר יותר לתחנות הרכבת ונכנסים לתוך שכונות שונות בת"א (ה"שכונתית" של ת"א). את המפה אפשר למצוא באתר חברת נתיבי איילון.
הרעיון הוא קוי רוחב כלל עירוניים.
הקו הכחול במפה המוצגת עושה את העבודה בצורה מוצלחת - בוכרוב, רכבת צפון, ארלוזרוב עד לרחוב הירקון. באותה מידה צריכים להיות קווים כמו: דרך ההגנה, רכבת ההגנה, לוינסקי, יפו דרך השלום, רכבת השלום, קפלן, דיזינגוף, בוגרשוב. וולנברג, שיטרית, רוקח, רכבת האוניברסיטה, רוקח, רדינג. וקו עתידי יצחק שדה, רכבת עתידית יצחק שדה, לינקולן, שנקין, אלנבי. גריד כזה של קווים מהירים ותכופים יתן גישה מהירה ממסילת האיילון לרוב העיר. בתוך העיר תמיד יהיה אפשר לבחור בין נסיעת אורך בערי הלויין וקו רוחב ליעד בת"א עצמה שיהיה מהיר יותר מנסיעה בקו רוחב מהעיר לת"א וקו אורך בת"א עצמה. כל זה יהיה מהיר יותר ממסלולים מתפתלים (והרפורמה עדיין מתפתלת) שאין להם ראיה כוללת.
 

amit1270

New member
הרעיון הוא קוי רוחב כלל עירוניים.
הקו הכחול במפה המוצגת עושה את העבודה בצורה מוצלחת - בוכרוב, רכבת צפון, ארלוזרוב עד לרחוב הירקון. באותה מידה צריכים להיות קווים כמו: דרך ההגנה, רכבת ההגנה, לוינסקי, יפו דרך השלום, רכבת השלום, קפלן, דיזינגוף, בוגרשוב. וולנברג, שיטרית, רוקח, רכבת האוניברסיטה, רוקח, רדינג. וקו עתידי יצחק שדה, רכבת עתידית יצחק שדה, לינקולן, שנקין, אלנבי. גריד כזה של קווים מהירים ותכופים יתן גישה מהירה ממסילת האיילון לרוב העיר. בתוך העיר תמיד יהיה אפשר לבחור בין נסיעת אורך בערי הלויין וקו רוחב ליעד בת"א עצמה שיהיה מהיר יותר מנסיעה בקו רוחב מהעיר לת"א וקו אורך בת"א עצמה. כל זה יהיה מהיר יותר ממסלולים מתפתלים (והרפורמה עדיין מתפתלת) שאין להם ראיה כוללת.
תיקון קטנטן: "רכבת צפון"= ת"א מרכז
 

Nephilim

New member
תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית
בחודש יולי אמור להתבצע השלב הראשון של תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית, שבסיומה תשנה את פניה של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. אני מזמין אתכם לעיין בפרטי התוכנית, ובמצגת המצורפת, בבלוג של ראש העיר, רון חולדאי.
נשמע כי התל אביבים מנסים לחקות את החיפאים
 
תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית
בחודש יולי אמור להתבצע השלב הראשון של תוכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית, שבסיומה תשנה את פניה של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. אני מזמין אתכם לעיין בפרטי התוכנית, ובמצגת המצורפת, בבלוג של ראש העיר, רון חולדאי.
רון, תחזיר את המפרקיות בתל אביב
אני לא מבין את ההתנגדות שלך. אתה דואג לזיהום האויר כתוצאה מהמפרקיות אבל שוכח שבכך אתה משאיר יותר מכוניות על הכביש.
 

easylivin

New member
אני לא בטוח שזה רון חולדאי באמת...
בכל אופן, הפנייה עצמה נכונה
 

אורי404

New member
נכונה אבל לא הכי אפקטיבית
ניתן לפנות אליו באופן ישיר או עקיף
נכנסים לאתר עיריית תל אביב. אפשר לכתוב לפניות הציבור של העירייה. מניסיוני הם חוזרים עם תשובות. ניתן גם דרך האתר לכתוב ישירות לראש עיריית תל אביב-יפו.
 

amit1270

New member
ניתן לפנות אליו באופן ישיר או עקיף
נכנסים לאתר עיריית תל אביב. אפשר לכתוב לפניות הציבור של העירייה. מניסיוני הם חוזרים עם תשובות. ניתן גם דרך האתר לכתוב ישירות לראש עיריית תל אביב-יפו.
אז אתה מסכים איתי שתלונה בפורום לא תעזור...
 

אורי404

New member
אז אתה מסכים איתי שתלונה בפורום לא תעזור...
מסכים, עמית. ציינתי דרך אפקטיבית אחרת, שבאמת
יהיה מעניין לראות הודעה רשמית של עיריית תל אביב בנושא זה. פניתי אליהם מספר פעמים. ברב המקרים בנושאים אחרים מתחבורה ציבורית, אבל גם פניתי אליהם פעם אחת בנושא תחבורה ציבורית והם סיפקו תשובה עולה על הדעת. בכל מקרה היה משמח ליותר משתתפים רשמיים מחברות אוטובוסים שונות או גורמים נוספים ב"רכבת ישראל" וגופים אחרים, שישתתפו כאן בפורום.
 

amit1270

New member
מסכים, עמית. ציינתי דרך אפקטיבית אחרת, שבאמת
יהיה מעניין לראות הודעה רשמית של עיריית תל אביב בנושא זה. פניתי אליהם מספר פעמים. ברב המקרים בנושאים אחרים מתחבורה ציבורית, אבל גם פניתי אליהם פעם אחת בנושא תחבורה ציבורית והם סיפקו תשובה עולה על הדעת. בכל מקרה היה משמח ליותר משתתפים רשמיים מחברות אוטובוסים שונות או גורמים נוספים ב"רכבת ישראל" וגופים אחרים, שישתתפו כאן בפורום.
תוכל לשתף אותנו בתשובת העירייה?
 

אורי404

New member
תוכל לשתף אותנו בתשובת העירייה?
בהחלט, עמית
פניתי אליהם בעיקר בנושאי אופניים ובעל הסמכות היה חוזר אליי ובנושא טיילת תל ברוך המתוכננת. אם זה מעניין, כמובן אפרט. בנושא, שקשור לתחבורה ציבורית פניתי בנושא תחנת רכבת בני ברק, שבעבר כידוע נקראה "תל אביב צפון" ולא ממש במקרה. בין היתר כתבתי בנושא בעיית הנגישות להולכי רגל ורוכבי אופניים מתחנת הרכבת לעבר רמת החי"ל ועתידים. על-אף, שחלק מן האזור אינו שטח תל אביב, אלא בני ברק, דווקא חזרו. חזרו אליי ומסרו לי על הגשר, שאמורה חברת "נתיבי איילון" להקים גשר זה. בדיקה נוספת אמתה זאת. אמנם בשל המצב הכלכלי, שבגינו התעכבו פרוייקטים שונים של החברה, כמו למשל כביש "אם המושבות" ומחלף 20/5 (שנפתח לבסוף). כך שאם נעשו עיכובים בכבישים אלה, ניתן להבין את האי-דחיפות בנושא, שאינו בתחום הכבישים. זאת על-אף התועלת הרבה. על כל פנים, כפי שכתבתי למעלה יותר גם פניות הציבור עונים לעניין וגם התרחשו המקרים, שגורמים שונים חזרו אליי טלפונית. אלה דברים, שראויים לצל"ש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה