תוכן ידידי, תוכן. הגיעה העת לעדכן

45degrees

New member
תוכן ידידי, תוכן. הגיעה העת לעדכן

את הפורום ולהוסיף לו תוכן איכותי כיד המלך. כבר נוספו: דבר המנהל תמונה אחת של השכבה עם זנב בחוץ כאילו אין מחר (שמשום מה לא רואים
) קישור לאתר הסופרמוטו הישראלי. יתווספו בהמשך היום: קישורים לאתרי חברות המייצרות אופנועי סופרמוטו. אני פונה לכל חברי הפורום בבקשה - כל מי שחושב על תוכן איכותי שניתן להוסיף לפורום - מוזמן לעשות כן: קבצים, מאמרים, קישורים - הכל הולך (אם המימשק לוקח
) נא להקפיד על איכות החומר. תודה.
 
אגב לגבי מיתלים הפוכים

ממדידה של כמה שעות שערך ערן בסדנא מול CRF450 וCR250 שנתון 1998 CR125 שנת 1997 שהיו אצלו . המשולשים של הXR ושל הכלים האלו כמעט זהים בזיות שלהם מדהים - כל כך יפאני !! ייתכן שנעשה שימוש במשולשים של CR נראה מה נמצא
 

lady R

New member
הבה נטה כתף לפועלו של המד טמפ.:

www.schneidercycles.de חנות בגרמניה. מתמחים באופנועי KTM. ניתן לבצע רכישה מהאתר על ידי העברה בנקאית או paypal (לא מקבלים כרטיסי אשראי מחוץ לגרמניה). מחירים סבירים ,שירות טוב ומהיר. www.ktm-sommer.de בדומה לשניידר ,אם כי פחות סימפטיים. www.ktmworld.com החנות ממוקמת בארה"ב. כפי שניתן להבין מהשם - מתמחים בק.ט.מ. www.monomaniacs.nl שוב KTM. הפעם מדובר באתר עם פורום ,טיפים מועילים ,תמונות/קטעי וידאו קצרים וקישורים לאתרים נוספים. www.ktmtalk.com אחד הפורומים הנרחבים בכל הקשור לאופנועי KTM בכלל וסופרמוטו בפרט. בנוסף למלל יש גם גלרית תמונות ,קישורים ועוד... www.supermotojunkie.com כשמו כן הוא: פורום המוקדש לסופרמוטו (אל חשש ,לא רק KTM). לפי מיטב המסורת ,ניתן להתרשם גם מהגלריות ,קישורים ועוד... www.motostrano-store.com חנות המוכרת ערכות מושלמות להסבה ,בנוסף לציוד הרגיל. יותר זול? עשו סקר. החנות ממוקמת בקליפורניה. לא ביררתי לגבי מדיניות המשלוחים לארץ. www.supermotoengineering.com סליידרים ורגליות בעבודתCNC www.husaberg.se/bikes/supermoto.asp קצת כחול-צהוב בעיניים. דגמי הסופרמוטו הרשמיים של הוסאברג. עופר-אבניר? מישהו? www.veggie-dave.co.uk/supermotard/links.html פורטל סופרמוטו עם קישורים ליצרנים ,חברות ציוד ,אתרי סופרמוטו אחרים ועוד... גלרית פעלולים נחמדה (לא רק סופרמוטו). motard.concode.com אתר חובה לחובבי התמונות. גלריות של פרויקטים אישיים (מושקעים ברמה גבוהה מאוד) ,גלריות לפי יצרנים ,קטעי וידאו (חלקם מתקופת המחתרת בארץ) והקישורים הכה מתבקשים. www.topsites24.net/pro/jano/index.html "טבעת" אתרים. חלקם טובים ,על אחרים אפשר לפסוח בקלות. בתאבון
 

medwow

New member
לאחר שיטוט קצר באתר ה 1 ...

עלתה לי שאלה. תקנו אותי אם אני טועה אבל החלק בתמונה נראה כמו תיבת אוויר תחליפית פתוחה לגמרי. אם כן, מה אמור לשפר יותר פילטר אוויר פתוח או התקנה של תיבה כזו? או יותר נכון באיזה מן המקרים המנוע נושם טוב יותר? במידה ומחליפים לתיבה כזו\פילטר אוויר פתוח, האם דרושה החלפה של רכיבים נוספים במנוע\קרבורטור מעבר לכיוונים כאלה או אחרים? בשני המקרים שאני נתקלתי בהם כאן התקנה של פילטר אוויר פתוח יצרה רק בעיות.
 

45degrees

New member
אצלי פילטר פתוח לא יצר שום בעיות

צריך לדעת איך להתקין זה הכל. נהפוך הוא - הפילטר הפתוח אצלי פתר בעיות. התיבה מגבילה הרבה יותר מהפילטר. ההסבה של המכסה הרבה יותר פשוטה. בכל מקרה נדרש תאום של הקרבורטור לשינוי. חוק האצבע הולך ככה: מערכת היניקה והפליטה יכולות רק להגביל הספק ומומנט של מנוע נתון (כל מנוע), בהשוואה לאותו המנוע עם קרבורטור פתוח לחלוטין וללא צינורות פליטה כלל. יש רק 2 מערכות שמאפשרות להוציא יותר הספק ומומנט ממנוע נתון: יניקה : מסנן K&N + VELOCITY STACK יניקה : מגאפונים עשויים כהלכה (לא טריוויאלי). זו בדיוק הסיבה בגללה מותקנות על האופנוע שלי 2 המערכות הנ"ל. יש עוד שיפור אחד אפשרי למערכת היניקה, שלא מניב יותר כוח, אבל מניב תחום OVER REV הרבה יותר רחב. זה מאפשר להחליק זנב יותר בחופשיות ולאורך יותר זמן ביציאה. השיפור הנ"ל: קרבורטור אובאלי. אגב, על איזה 2 אופנועים עם מערכות פתוחות דיברת?
 

שחרלרט

New member
אני ממש לא מסכים אם הקביעות שלך

לגבי פעולת מנוע ללא סעפת ופילטרים. קימות עוד דרכים רבות ואחרות.אמרתי לך כבר יניב אין כזה דבר "רק" יש עוד הרבה דברים מעבר.
 

45degrees

New member
../images/Emo31.gif לא נכון. את חוק האצבע אגב,

קיבלתי מטיונר שיודע דבר או שניים על שיפור מנועים. זה כשניסיתי להסביר כמה שיפורים שעשיתי. הוא הקשיב בסבלנות. נתן לי לסיים ואז אמר לי - "אין דבר כזה. אגזוז (רגיל) לא עוזר למנוע - יכול רק להגביל אותו. מערכת יניקה לא עוזרת למנוע - יכולה רק להגביל אותו" ואז בא הסבר מפורט מאוד, מלווה בעקומות על דיינו, דוגמאות ומה לא. הקשבתי בסבלנות. עד היום כל מה שהוא אמר לי התברר כמדויק לחלוטין
חזרתי לספרים והתחלתי לבדוק לעומק. גיליתי שהוא אכן דייק: - כל מערכת יניקה סטנדרטית - מגבילה את יכולת המנוע לנשום. בלי קשר למנוע עצמו, הקרבורטור לא מסוגל להעביר את אותה כמות אויר עם מערכת יניקה סטנדרטית. יש לזה גיבוי בבדיקות, מחקרים, דיינו (הספק המנוע) ו FLOWBENCH - יכולת העברת האויר של מערכת היניקה. - כל מערכת פליטה סטנדרטית מגבילה את הספק המנוע. יש לזה גיבוי בדיינו, במרוצים, וכן במסמכי SAE של היצרנים. מחלקת הפיתוח של הונדה למשל פירסמה יותר ממחקר אחדד בתחום הזה, שמאשר את מה שאני אומר. כמובן שאני יכול לצטט מקורות רבים. אתה כן צודק בקשר לזה שיש המון גורמים במנוע. אין ספק. אבל אם אתה מתייחס למנוע נתון, ללא שינויים (פרט לתאום קרבורטור), חוק האצבע הוא נכון למעט מערכת היניקה והפליטה שהזכרתי. מאוד ייתכן שפורטינג של הראש, ללא שינוי מהותי של מערכת היניקה או הפליטה (למעט תאום קרבורטור) יביא שיפור דומה לזה שתביא מערכת יניקה עם מסנן פתוח ו VS. אבל , אותו ראש עם מערכת יניקה כנ"ל יוציא יותר הספק מהמנוע מאשר אותו ראש עם מערכת היניקה הסטנדרטית. עכשיו, נניח שאני טועה לחלוטין לגבי מערכת היניקה. ישנו ציטוט שאני מאוד אוהב להשתמש בו לגבי אופנועים כדוגמת ה LC4 או ה XR למשל. שורשי הבסיס של אופנועים אלה נמצאים בתקופה בה קופסאות האויר היו ממש קטנות. כיום קופסאות האויר באופנועי כביש הן ממש גדולות, אז הציטוט אינו מדויק לגביהם. הוא כן מדויק לגבי קופסאות כמו ב LC4 או ב XR: " Many air boxes are so restrictive that it is a complete waste of time modifying the engine in any way without first improving the air flow path into the box. " ועוד אחד: " The air box fitted to most motorcycles has a devastating effect on their performance. Many enthusiasts are fooled into thinking that they have gained many horsepower by fitting larger carburettors to their bikes. Usually the improvement in power is the result of the removal of the air filter and box" או, כמו שאני תמיד אומר: טכנולוגיה, לא עבודת ניחושים
 

כRובי

New member
ואני זוכר, שכ-45 מעלות הגיע לפורום

8, הוא הכריז כי יש לו פילטר אוויר פתוח ל-KTM אבל הוא ל-א ירכיב אותו מחשש "להשמדת המנוע" על ידי האבק הרב שיש באוויר בישראל...
 

45degrees

New member
כן. ואז גיליתי שיש PRE CHARGER

שפותר את הבעיה. + פתחתי מנוע אחרי כמה אלפי קילומטרים עם מסנן פתוח, ויותר ממאה אלף קילומטר סה"כ - והצילינדר במצב כמעט חדש. סימן עבורי שה PRE CHARGER אכן עובד.
 

שחרלרט

New member
ידיד המלומד לא אמרתי ניחושים אבל...

בדיקה בדיינו לא מקבילה לנסיעה.אני רוצה לראות אופנוע שנוסע טוב ללא אגזוז?זה כמו שראם אייר קשה לבדוק בדיינו כי פעולתו נמדדת בכניסת אויר בנסיעה. ולא אמרתי שתיבת אויר קטנה היא טובה,לעומת זאת,גם הקביעה שללא תיבת אויר בכלל זה יותר טוב היא גם קצת יומרנית משהוא.... יש הרבה מרכיבים נוספים למעט בדיקות דיינו.
 

45degrees

New member
אתה הורג אותי.

הדבר היחיד שישכנע אותך הוא אם תנסה בעצמך נכון? כמה יעלה לך וכמה זמן יקח לך לבדוק את כל האלטרנטיבות האפשריות? כנראה יותר ממה שאתה יכול להקציב (עיקר הבעיה היא דווקא זמן). לכן - כדאי ללמוד מנסיון של אחרים. לגבי RAM AIR: בדיקות מגלות שהוא מוסיף כאחוז בלבד במהירות 200 קמ"ש, וכ 3% בלבד במהירות 300 קמ"ש - תוספת עקב דחיסת האויר ב RAM כתוצאה ממהירות הנסיעה. ההבדל הגדול שה RAM נותן מתבטא באספקה קבועה של אויר טרי וקר למנוע, ולא בדחיסת האויר ביניקה. במערכות ללא RAM - בעומס וסל"ד גבוה - למנוע יש מעט מחסור באויר טרי בכמות מספקת. את הבעיה הזו ה RAM פותר בצורה מעולה. לגבי תיבת האויר - הציטוט הוא של איש גדול ממני וממך, עם נסיון עתיר שנים בבנית מכונות מרוץ מכל הסוגים - 2 ו 4 גלגלים. הציטוט הוא לגבי קופסאות אויר של אופנועים. כיוון שקופסאת האויר באופנוע שלך ושלי תוכננה בערך בתקופה בה נכתב הספר - הקביעה נכונה. הקביעה אינה נכונה לקופסאות אויר המותקנות בדור האחרון של אופנועי כביש שמגיעות לפעמים לנפח 20 ליטר ויותר. באופנועי שטח או סופרמוטו - עוד לא נתקלתי בקופסאות גדולות מאוד. באופנועי דאקאר יש פטנט יפה - הקופסא יונקת דרך קדמת המושב (נגד חול). כתוצאה מכך יש בפועל קופסת אויר די גדולה.
 

שחרלרט

New member
הכל טוב ויפה אבל עדיין לא קשור

לחיים האמיתיים,שלנו.אם כל הכבוד לכל הטיונרים הגדולים ויש כבוד.
 

שחרלרט

New member
המשך בטעות נשלח לי.

עד שלא תבדוק את האופנוע שלך על דיינו,לא תוכל לדעת אם השיפורים שעשית טובים או לא.ולא משנה אם עבדת לפי הוראות כי תמיד אפשר לטעות
 

שחרלרט

New member
מדאו זה לא תיבה חליפית אלא

זה מכסה לתיבת אויר,פתוח יותר.אצלך זה שונה כי לך יש תיבת אויר קטנה יותר בגלל המצבר.פשוט להוריד את המכסה,למרות שבמקרה שלךאתה תרגיש הבדל לטובה אם תתקין פילטר פתוח. אצלי לא הרגשתי הבדל משמעותי ששווה את הכסף.לכן חזרתי למקור.
 

כRובי

New member
מה דעתך להוסיף את פולגז לקישורים?

האתר הישראלי הראשון שסיקר (עם סקירת טרום מרוץ) את מרוץ הסופרמוטו העולמי שפתח את 2004, ומסקר באופן שוטף כמעט את כל ההתפחויות בתחום הסופרמוטו המקומי והעולמי... אפילו אתר הסופרמוטו הישראלי לא מתקרב לרמת וכמות סיקור שכזו..
 

45degrees

New member
יאללה יאללה ../images/Emo70.gif../images/Emo35.gif פחחחחחח....

או בקיצור - אפשר להכניס תמונות אקשן ותמונות סטטיות לגלריות
 
למעלה