תודה למי שמחק
סתימת פיות היא הדרך להדברות..

mike00

New member
תודה למי שמחק../images/Emo4.gifסתימת פיות היא הדרך להדברות..

ובכל זאת ההודעה נשמרה מכיוון שציפיתי מרודני הפורום למנוע עובדות אלו מכל אחד הצמא לידע שאינו מגיע מהמדיה השמאלנית או משכנינו הנחמדים..... בעיית הפליטים הפלסטיניים ומה זה בדיוק פליט פלסטיני.... במהלך המאה העשרים ארעו בעולם מקרים רבים של תזוזות אוכלוסייה. במקרים רבים האוכלוסייה שזזה התיישבה באזור חדש ולגבי חבריה לא קובע מעמד הפליטים. זה היה המקרה ביחס ל Volksduetsch (גרמנים על פי מוצאם) שלאחר מלחה"ע השנייה גורשו מחבל הסודטים ומפולין לגרמניה, העברת הנוצרים מתורכיה ליוון והמוסלמים מיוון לתורכיה, וחילופי האוכלוסין בין הודו ופקיסטאן. במקרים האחרונים, האוכלוסייה שהועברה לא תויגה לאורך ימים ושנים כ"פליטים" והתיישבה במקומות חדשים תוך קבלת מעמד אזרחי שווה. לעומת זאת, במקרה של הפליטים הפלסטינים הרי עד היום (54 שנים) רבים מהם שומרים על מעמד של פליטים, דבר המושך עניין מחקרי מיוחד ביחס להיווצרות הבעיה ויוצר היבטים פוליטיים מעשיים ההופכים נושא מחקר זה לרגיש. במוסף יום הכיפורים מתאריך האחד באוקטובר 2006 פרסם העיתונאי בן־דרור ימיני, תחת הכותרת ''והעולם משקר'', כתבה ארוכה המפרטת את היווצרותן של קבוצות הפליטים הגדולות של המאה העשרים. הינדים ומוסלמים, נוצרים וגרמנים, אלבנים וסרבים, פולנים ואוקראינים, אוכלוסיות המדינות הבלקניות ועוד ועוד – כולם נעו ונדו, נפלטו והתאקלמו; חלקם בעקבות מלחמות והשמדות עם, חלקם עקב הסכמים מדינתיים (כגון הסכם לוזאן מ–1923). הנתונים מצביעים על כך שסך הפליטים שהועברו בעשרות השנים האחרונות ברחבי העולם מתקרב ל–45 מיליון. עם זאת, רק הפליטים הפלסטינים (600-800 אלף איש) הם שזכו למעמד בינלאומי משודרג, כהגדרת ימיני. והמעמד המשודרג הזה מתבטא באופנים שונים. כך למשל, רק לפליטים הפלסטינים יש ארגון מיוחד באו''ם - אונר''א. הארגון הוקם ב-‏1950 על מנת לטפל ב-‏914 אלף פליטים (כהגדרתו שלו). אך לעומת ההגדרה הכללית של האו''ם, הגורסת כי מי שהתאקלם במדינה אחרת כבר אינו נחשב לפליט, הארגון הזה מייחס מעמד של ''פליטות'' גם לצאצאי הפליטים המקוריים; לפיכך, על פי חישובו, מספר הפליטים עלה עד היום ליותר מארבעה מליון, והוא כולל בהגדרתו גם את אלו שכבר התאקלמו במדינות אחרות (כגון ירדן ולבנון). טוען ימיני, ובצדק, שארגון כזה יוצר אפליה בין הפליטים הפלסטינים לבין פליטים במקומות אחרים בעולם. זאת ועוד, הוא מנציח את בעייתם ואף מעצים אותה, במקום לפתור אותה. בנוסף לכך, ארגונים בינלאומיים אחרים עוסקים בתעמולה חובקת עולם שמעצימה את בעיית הפליטים הפלסטינים ומנציחה אותם, או רואים רק ב''זכות השיבה'' פתרון מתקבל על הדעת. אלפי ספרים, מאמרים ופרסומים שונים (הן באקדמיה והן בתקשורת) מגנים את ישראל מבוקר עד ערב, ויוצרים מניפולציות בדעת הקהל הרחב בנוגע לאופי הסכסוך. הדבר התמוה ביותר שעולה מהכתבה הוא שהסכסוך הפלסטיני־ישראלי ממשיך לקבל תהודה תקשורתית העולה על כל סכסוך אחר שהתרחש בשנים האחרונות. לא האלבנים שגורשו מקוסובו, לא הסרבים שגורשו מקרואטיה בעקבות התפרקות יוגוסלביה, ולא סודן שמבצעת טיהור אתני ורצח עם שנמשך עד היום, קיבלו תשומת לב תקשורתית ואקדמית כה רבה.
 

mike00

New member
ומדוע?

מדוע זכו הפליטים הפלסטינים למעמד המיוחד הזה? תוהה ימיני. מדוע ישראל שנואה כל כך? מדוע לכל מדינה יש הזכות לשמור על הומוגניות דתית או אתנית ורק מישראל דורשים את ''זכות השיבה'', או במילים אחרות – מדינת כל אזרחיה – מתכון ודאי לשפיכות דמים? ימיני חוזר אל הטיעון הרציונלי האפשרי היחיד: ליהודים הזכות להגדרה עצמית, כפי שלפלסטינים, בפלסטין, תהא הזכות להגדרה עצמית. אך הבעיה היא, אולי, הנטייה הזו שמאפיינת את כל המאמר (המצוין כשלעצמו) של ימיני – הדרישה לרציונליות. התפישה שאם נסביר באופן רציונלי לשמאל האירופאי (או הישראלי, והרדיקלי ברובו) את הבעיה בפרטי פרטים, בנתונים, באבחנות לוגיות ובהשוואות בינלאומיות – ייפתר העניין. הרי המתונים יותר, אלו שמכירים בזכות ההגדרה הן של הפלסטינים והן של היהודים, אלו שלא חוטפים פריחה מהמושג ''מדינה יהודית ודמוקרטית'', אלו שיודעים שישראל אמנם אינה נקיית כפיים אך ישנן מדינות בעולם השלישי ובמזרח אירופה שרודפות ורוצחות מיליונים של בני אדם – לא באמת זקוקים לשכנוע. ימיני מצביע אמנם על האי־רציונליות ועל הצביעות של האינטלקטואלים והארגונים האירופיים (והאמריקאיים) השונים, שמגנים את ישראל ומתעלמים ממקומות אחרים בעולם, אך הוא רק מצביע. חסרה הבנה שורשית יותר.
 

mike00

New member
ובמה הם שונים משאר הפליטים?

הפילוסוף היהודי־צרפתי אלן פינקלקראוט, מי שכבר זכה לחצים ביקורתיים באירופה עקב ביקורתו שלו עליה (ההתרפסות הערכית והמוסרית תמיד של השמאל האירופי בשמו של ה''אחר''), התייחס גם הוא לאובססיה הזו של העולם כלפי הבעיה הפלסטינית. במאמר שפרסם תחת הכותרת ''מכבש הדמוקרטיה האירופית'' (התפרסם בכתב העת ''תכלת'', אביב התשס''ה 2005) כתב פינקלקראוט: ''ההומניסט של היום, כך נדמה, אומנם זר ואדיש לכל דבר אנושי – להוציא סבלם של הפלסטינים. פלסטין מייסרת אותו, היא אינה מרפה ממנו, היא טורדת את מנוחתו [...] על מה ולמה נפלה בחלקם של הפלסטינים זכות היתר יוצאת הדופן הזאת? מה מקורו של הקיבעון חסר התקדים הזה, שאין לו אח ורע? כיצד הפכה הכאפייה לסמלן האוניברסאלי של ההתקוממויות כולן? ומדוע דווקא הפלסטינים ולא הצ'צ'נים, הטיבטים, הבוסנים, בני שבט הטוטסי, השחורים בסודן או עמים אחרים רבים כל כך הנאנקים בייסורים?''.
 

mike00

New member
ולמי שיש זמן מוזמן להכנס ולקרוא את המאמר השלם

של בן-דרור ימיני,שהלינק אליו גם היה חלק מהשרשור שנמחק ללא סיבה נראית לעין.... והעולם שותק.. והעולם משקר..---->מומלץ למי שמתעניין בבעיית הפליטים הפלסטינים..
 
התשובות שאני הייתי עונה לבן ימיני פשוטות

א- הדיבוק של אירופה עם בעיית פלסטין הוא מאד ברור- היא זו שיצרה אותו כאשר הקיאה מתוכה מאות אלפים מיהודי אירופה הישר אל פלסטין, בתחילה כסוכנים קולוניאלים, ואחרי זה מסיבות אנטישמיות גרידא. ב-בעיית הפליטים ביוגוסלוויה עוררה דווקא המון רעש כאשר נוצרה לפני יותר מעשור, האירופים התעניינו בה הרבה יותר ממה שהם מתעניינים בפליטים הפלסטינים. למה הם כבר ממעטים מדברים עליה? כי היא נפתרה פתרון חלקי, כאשר הוקמו ביוגוסלוויה לשעבר ועדות שדנו בתביעות הרכוש של הפליטים ואיפשרו למי שרצה בכך לשוב. כמובן שהם לא הצליחו (ומעולם גם לא התיימרו) להחזיר את הגלגל לאחור, וכמובן שהיו לא מעט פליטים שהתעייפו והתייאשו מבגידת שכניהם והעדיפו שלא לחזור אלא רק לקבל לידיהם את הרכוש הישן, למכור אותו, ולהשתקם במקומות מושבם החדשים, אבל זו כבר היתה בחירה שלהם, ובכך הם ויתרו על מעמד הפליטות. כך גם היו עושים הרבה מאד פליטים פלסטינים, אבל אף אחת ממשלות ישראל מעולם לא נתנה להם את אפשרות הבחירה. דרך אגב, מעולם לא הושג הסכם בין משלה פלסטינים שמייצגת דמוקרטית את הפליטים, שבהם הם מוותרים על זכויותיהם. לעומת זאת, ממשלת גרמניה המערבית, שייצגה בבחירות דמוקרטיות גם את הפליטים מהסודטים ומפרוסיה המזרחית הגיעה להסכם עם ממשלת פולין ובו היא סוגרת את הסוגיה. אני לא בטוח שכל הפליטים היו שלמים עם זה, אבל זה יכול להסביר למה הפרשה הזו הרבה יותר שקטה מפרשת הפליטים הפלסטינים. ויש עוד הבדל אחד גדול. מאז הצטרפותן של פולין וצ'כיה לאיחוד האירופי לפני מספר שנים, יכול כל גרמני שרואה עצמו קשור לחבל הסודטים או לדנציג לחזור ולהתגורר בהן. אז מה הפלא שלא רואים בזה בעיית פליטים קיימת ובוערת?
 
תיקון טעות

הסכם בין משלה פלסטינים= הסכם בין ממשלה פלסטינית שמייצגת דמוקרטית את הפליטים לבין ממשלה ישראלית, שבה הם מוותרים על זכויותיהם.
 
למעלה