תגידו עכשיו אחרי הגמר אם ישראל

בן מלצר

New member
אלוני מותק - זה בדיחה - קח/י את

זה בקלילות....... ולשאלתכם - הייתי רוצה לכתוב אחרון (עם 0 עגול) אבל אני נוטה להסכים עם מנו (מור?): היינו מגרדים נקודות, לדעתי, מכמה מדינות שהיינו מצליחים לעבוד עליהם עם מסרי האמונה שלנו מהמזרח התיכון וזה בנוסף לנקודות מצרפת. אני לא יודע למה החלטתם שרוסיה נותנת לישראל נקודות באופן קבוע? רוסיה השתתפה בשנת 94 - אנחנו לא השתתפנו. בשנת 95' - היינו מקום 8 אז העשיריה שהם הביאו לנו לא תחשבנה לחריגות. בשנת 96' - גם אנחנו וגם הרוסים לא היינו באוסלו. בשנת 97'- לא השתתפנו. 1998-1999 - הרוסים לא השתתפו. השנת 2000' - לא קיבלנו מהם נקודות. בשנת 2001'- לא קיבלנו מהם נקודות. בשנת 2002' -לא קיבלנו מהם נקודות. בשנת 2003' - קיבלנו מהם 5 נקודות - בגלל זה כל הרעש מזה שהיהודים ברוסיה מצביעים לנו באופן קבוע???
 

טליה ג

New member
אני הסכמתי אתך בזמנו עם כל מלה

וטענתי גם כן שהשיר שלנו מיושן, קיטשי נוסחתי, דביק, וכפי שניסחת זאת בצורה קצרה וקולעת ביותר, מדגיש כמה אנחנו מדינת עולם שלישי מבחינת השירים שאנחנו שולחים לתחרות. אבל כשראיתי את ההופעה היפה, המינימליסטית והאסתטית, ממש שיניתי את דעתי. פתאום הטקסט הקיטשי פחות הפריע לי, כי ההופעה הייתה כל כך קלאסית ויפה ושידרה איכות וייחוד. אני ציפיתי ל-LIGHT A CANDLE מס' 2, אבל הופתעתי לראות הופעה יפהפיה ומכובדת. עובדה שקיבלנו נקודות מ-18 מדינות, חלקן לא בדיוק ידועות כחובבות קיטש. לדעתי היינו מצליחים להתברג בעשירייה הראשונה לולא הענקת הנקודות ההדדית בין מדינות הבלקן. אבל בגמר אני חוששת מאוד שהיינו מגיעים למקום 15-20 וזה היה יותר גרוע. אולי רשות השידור קיבלה לפחות את השוק מעצם אי עלייתנו לגמר. קראת את הכתבה המצויינת של עדי ביורוקלאב על אירלנד? האירים סופסוף הגיעו למסקנה שהסיבה לכשלונם נעוצה בסוג השירים שהם שולחים. הם הבינו כעת שבאירוויזיון הולכים היום שירים קצביים או שירים אתניים והחליטו לקחת זאת בחשבון לגבי השנה הבאה. אבל אצלנו אין סיכוי שמישהו יסיק מסקנות לגבי סוג השירים שאנחנו שולחים. נמשיך לנסות בכל שנה שיטה אחרת לבחירת נציגנו לאירוויזיון, אבל אף אחד לא יגיע למסקנה שהמנוני שלום ושירי טברנה עאלק-ישראליים אינם הנוסחה הנכונה!
 

בן מלצר

New member
כמה דברים:

1) קודם כל מחמיא לי מאוד שאת זוכרת מה רשמתי!
2) אני דוקא בטוח שהיינו מסיימים איפשהו בסוף (עם כמה נקודות) - גם אם ההופעה לא שידרה "בומבסטיות" כפי שעשו בלגיה, אוקראינה, יוון, רוסיה - היא עדיין היתה סתמית ואפילו מיושנת. - וזה ממש מפריע לי שדוד בכל הזדמנות שיש לו משחרר תנועות פריטת גיטרה - מה יש לו???
3) בזמנו, אני זוכר, טענת שהוא לא מצטלם יפה ויש לו כל מיני עוויתות ואין לו נוכחות - לדעתי פה הוא דוקא הפתיע את כולנו. 4) הופעת שפת הסימנים היתה נראית כמו כראוגרפיה רגילה - אך אחד לא הבין לדעתי שמדובר כאן בשפת הסימנים, אולי זה קצת הוריד מהקיטץ'. 5) עדיף שנשארנו מחוץ לעשיריה הראשונה - אני בטוח שאם היינו ועד עולים זה היה עלול להטעות את רשות השידור והיינו ממשיכים לחזור על טעויות. רשות השידור גם קיבלה עונש נוסף - 11% צפיה בגמר, הנמוך מזה שנים. 6) בנוסף,ה- 20% שצפו ביום רביעי גם נחשב לנמוך יחסית - אני מקווה שרשות השידור יפיקו מזה שכדאי לשלוח זמר אטרקטיבי יותר שימשוך יותר קהל. 7) אני ממש מקנא באירים שהגיעו למסקנה הזאת כ"כ מהר. לנו זה יקח, כנראה, יותר זמן. 8) אני יכנס ליורוקלאב לקרוא את הכתבה... מאז שהתחלתי לכתוב פה הביקורים שלי ביורוקלאב התמעטו...
 
לא כדאי להגיד שהם כבר הגיעו למסקנה

או לפחות מוקדם מדי. בסופו של דבר, אירוויזיון הוא לא הדבר שידברו עליו באירלנד בחצי השנה הקרובה, עד שיתחילו ההכנות המשמעותיות לקראת You're a star 2005. עכשיו מדברים על כך שחייבים שינוי, ריענון, יותר דגש לשירים קצביים ואולי גם הכנסת אלמנטים איריים-קלטיים בשירים שנכתבים לתוכנית (הלוואי!). הם מדברים תחת ההשפעה של הכישלון הגדול, הם די בשוק מעוצמת הכישלון (למרות שגארי או'שנסי והמולאנס לא השיגו הישגים טובים יותר), אבל אני לא אתפלא אם בעוד 10 חודשים תהיה עוד בלדה "אירוויזיונית" תוצרת אירלנד. את כריס דוראן אף אחד לא מאשים, אגב (ובצדק- הוא שר טוב), יש סביבו היסטריה אדירה והפופולריות שלו לא יכולה להיות גדולה יותר.
 

Flendy

New member
לגבי דוד דאור-

אחרי שראיתי שרק הולנד-והולנד לבדה-נכשלה מהמעפילות לחצי הגמר,אני מתחיל לחשוב שאם היינו עוברים שלב היינו יכולים להיות מופתעים.מקדוניה,קרואטיה,בוסניה,מלטה,יוון,אוקראינה,סרביה,קפריסיןואלבניה-כולן הצליחו (באופן יחסי). מעניין מה זה אומר...
 

Flendy

New member
האמת היא-

שעד כמה שתיעבתי את אירלנד בשנה שעברה,ומאוד לא אהבתי את השיר שלהם השנה-אט אט אני מוצא אותו מיושן וטוב.כמו נעלי בית ישנות ומרופטות שכיף מאוד ללבוש. חוץ מהתנועות המגוכחות+גלי הזיעה בגובה חצי מטר שניגרו מפניו-היה מוצלח! כל פעם שהוא עשה-את תנועות ה-סטופ! נקרעתי מצחוק-ענק!! חח העיקר שהם ילמדו את הלקח ויפסיקו למחזר. שנשמע סופסוף שיר אירי טוב -ולא כל כך מפריע לי אם זו תהיה בלדה.קלטית.
 

maanu

New member
פלנדי, אני אגיד לך מה זה אומר:

א. קדם כל: כש-10 שירים נבחרים מתוך 22, זה אומר שאלה שירים עם פוטנציאל לקבל נקודות שהוא סטטיסטית גבוה יותר מאשר 14 מדינות שלא עברו את המבחן הזה. ב. סביר להניח שיש משמעות מסוימת לעובדה שהשיר מושמע על במת האירוויזיון פעם שניה ולא ראשונה - הוא פחות זר לאוזן ולעין של הצופים. אבל לדעתי הסיבה הראשונה היא המשמעותית יותר. ותנו לי לנחש שבשנה הבאה אירלנד תלך על כיוון ריברדנס. היתה לי תחושה כזאת כשראיתי את רוסלנה על הבמה, וכבר דמיינתי איך האירים אומרים לעצמם שגם הם יכולים לנפק משהו בסגנון. אני כבר יכול לדמיין שיר שמשלב סגנון קלטי עם מודרני-קצבי, כמו המוסיקה של ריברדנס ולורד-אוף-דה-דנס, רק עם מילים. והכיאורוגרפיה תהיה הקבועה שלהם, במבנה של ראש חץ. וזה יכול להיות מה-זה-חזק על הבמה!
 

טליה ג

New member
אבל זו כבר התקדמות גדולה

אצלנו אף אחד לא ניסה להסיק מסקנות לגבי סוג השירים שעלינו לשלוח גם כשהכישלון היה טרי. בעקבות "אין דבר" זכור לי שכמה אמנים בארץ(ביניהם אבי טולדנו ושרה'לה שרון) טענו שהיה צריך לאפשר לטל סונדק לשיר באנגלית, אבל מצד רשות השידור לא נשמעה שום תגובה. האם האירים באמת יסיקו את המסקנות הנכונות ובשנה הבאה נזכה לשמוע שיר קצבי או שיר בעל השפעות אתניות, ימים יגידו, אולם עצם העובדה שהאירים מסוגלים להצביע על הסיבה לכשלונם(השירים ורק השירים), כבר אומר שהם על הדרך הנכונה. מה תהיינה למשל המסקנות של רשות השידור שלנו מחוסר ההצלחה השנה? להחזיר את הקדם כמובן. או אולי הכי טוב לא לעשות כלום. האירופאים סתם אנטישמיים. נמשיך לשלוח המנוני שלום ושירי טברנה על אפם ועל חמתם של האירופאים, ואם הם לא יודעים להעריך את היופי והייחוד בשירים שלנו, זו בעייה שלהם
 

python 4

New member
איזה כיף לאירים

שיש להם זמן, כסף, וחשק להקים ועדת חקירה שתחקור את הסיבות להפסד באירו' ושתגיע למסקנות בנוגע לשינוי השיר. אולי במקום השעמומון ששלחנו היינו צריכים לשלוח שיר עליז כמו "פרחים בקנה" (השמש תידום בין עזה לרפיח, זוכרים?) היינו לוקחים בטוח.
 
והנה שלושה מעודדים לשיר הישראלי

טוב, אתם רק תזהו את Eranvision, אבל נשבע, איליה ואני בתמונה מסתתרים מתחת לדגלים שלנו.......
 
למעלה