תגידו אתם בסדר???

קשר טוב

New member
תגידו אתם בסדר???

שאלתי שאלה על הספר "לעוף".ותראו לאן הגעתם בתגובות.לדיבורים סתם! מה שאלתי ומה עניתם! סטיתם מהשאלה בכלל! אף אחד לא קרא ויש עד עכשיו 11 תגובות.אגב אחד מהתכונות של תלמיד חכם.זה שנשאל לענין ועונה לענין.השם יעזור.
 

drall

New member
בסדר? אם לא רבינו, רחת עלינו

אני אנסה להעיף מבט בספר ולהשיג לך תשובה מוסמכת
 

בלב הים

New member
אז קצת "עפנו", נו אז...

רבנו מביא בשיחות הר"ן לענין המחשבות שבמוח שהם פלא גדול איך שהם מסודרים. מחשבה על גבי מחשבה. ויש סימניות כלפי חוץ במחשבה. שלפעמים צריך לדבר מסוים יש לו סימניה היכן להוציא. וגם כשחושב מחשבה מסוימת (או מחשבה ישנה), כל הסדר מתהפך... כמו שרואים בגשמיות שתשים חבילת דפים או ספרים וכדו' ותוציא ספר או דף מהאמצע כל הסדר משתנה, וכך חולפות המחשבות שבמוח מאחת לשניה וכו' (אני לא זוכר מדויק את לשון השיחה, אבל זה תוכן הדברים). ולגבינו, שאלתה שאלה, חברנו ענה תשובה והוסיף מעט ביקורת לגבי המחבר, והוסיף שמות ממשפיעי אנ"ש, המחשבה והשירשור לא ימשיך לאן שהוא התקדם בגלל ששאלתה שאלה? תלמיד חכם נישאל לענין ועונה לענין.. אוקי? מישהו ענה לך משהו לא נכון? מי שענה סיפר לך שלא קרא את הספר? אז אנחנו לא בסדר? (וברמז אחי היקר, מפני שצריך להגדיל את השכל ולמצוא עצות ורמזים מה השי"ת מרמז לנו במחשבה דיבור ומעשה כמובא בתורה נ"ד, הרי לך מה האיר ה' עיני בשאלתך... "לעוף" עולה 186, כמנין "מקום" שמרמז לנו שהקב"ה הוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו, והכל נכלל במקום היינו בשם ה' (שעולה מקום בהכאה ואכמ"ל)כלומר גם "לעוף" נכלל ב"מקום" העיקר שאתה מקשר הכל להשי"ת...).
 

איצקדנה

New member
הי..אמנם.

מה שלומך? אמנם יש לי הכרות ממש התחלתית עם ר' נחמן.. לגבי הספר הנל בדיוק אחותי קנתה אותו ולא ממש הספקתי לקרא (ריפרוף)אבל נתקלתי ממש השבת בעיתון בשבע שרשום על הספרון הזה סקירה/ביקורת.. אז מקוה שזה יתן לך תשובה מספקת..כמובן שזה תמצית הסקירה. :"חזותו הקלילה של הספר מטעה-המסרים המועברים בו הם חדים עמוקים ומתיישבים על הלב בדיוק כמו הסגנון של הרב . הספר מלמד אותנו דרך סיפור איך להיות גם אנחנו כמו ציפור לעוף לפרוש כנפיים לחכות בסבלנות לזמן המתאים ולזנוח בצד את הכללים המוטעים שגדלנו עליהם כבר מילדותנו כוח ושליטה תחרות..ולדחוק את השעה.
אגב, שמריפרוף בספר האייורים שם מרהיבים.. שבוע טוב!
לכולם! אגב ממש בפוקס" נכנסתי לפורום שלכם בשישי ובשבת נתקלתי בסקירה בעיתון מקוה שאספיק לקרא אותו גם.. ופשוט ככה נתגלגלו הדברים..:) הכל לטובה כנראה.
 
למעלה