אז קצת "עפנו", נו אז...
רבנו מביא בשיחות הר"ן לענין המחשבות שבמוח שהם פלא גדול איך שהם מסודרים. מחשבה על גבי מחשבה. ויש סימניות כלפי חוץ במחשבה. שלפעמים צריך לדבר מסוים יש לו סימניה היכן להוציא. וגם כשחושב מחשבה מסוימת (או מחשבה ישנה), כל הסדר מתהפך... כמו שרואים בגשמיות שתשים חבילת דפים או ספרים וכדו' ותוציא ספר או דף מהאמצע כל הסדר משתנה, וכך חולפות המחשבות שבמוח מאחת לשניה וכו' (אני לא זוכר מדויק את לשון השיחה, אבל זה תוכן הדברים). ולגבינו, שאלתה שאלה, חברנו ענה תשובה והוסיף מעט ביקורת לגבי המחבר, והוסיף שמות ממשפיעי אנ"ש, המחשבה והשירשור לא ימשיך לאן שהוא התקדם בגלל ששאלתה שאלה? תלמיד חכם נישאל לענין ועונה לענין.. אוקי? מישהו ענה לך משהו לא נכון? מי שענה סיפר לך שלא קרא את הספר? אז אנחנו לא בסדר? (וברמז אחי היקר, מפני שצריך להגדיל את השכל ולמצוא עצות ורמזים מה השי"ת מרמז לנו במחשבה דיבור ומעשה כמובא בתורה נ"ד, הרי לך מה האיר ה' עיני בשאלתך... "לעוף" עולה 186, כמנין "מקום" שמרמז לנו שהקב"ה הוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו, והכל נכלל במקום היינו בשם ה' (שעולה מקום בהכאה ואכמ"ל)כלומר גם "לעוף" נכלל ב"מקום" העיקר שאתה מקשר הכל להשי"ת...).