הוא עוד ישוב
גם עיני וגם השר כץ. עדיין לא צריך להתרגש.
שאף אחד לא ישלה את עצמו: המדינה לא תוותר לגמרי על מיקור חוץ ברכבת, כי זה בלתי-אפשרי וסתם מיותר בעולם המודרני. מזמן יש מיקור חוץ ברכבת ובהיקפים גדולים מאוד, ויהיה מיקור חוץ גם בעתיד. זה ממש לא אומר בהכרח "עובדי קבלן של חברות כח אדם", אלא פשוטו כמשמעו - הזמנת שירותים מחברות אחרות שמתמקצעות בדברים מסויימים, שלרכבת לא תמיד יש טעם להתמקצע בהם ולקלוט את אותם העובדים לשורותיה, כי המשמעות היא חוסר יעילות ( = בזבוז כספי ציבור) וחוסר גמישות ( = חוסר יכולת להסתגל להתפתחות המהירה). מיקור חוץ אפשר וצריך לנצל בחכמה לטובתה של הרכבת, תוך הבטחת תנאים טובים לכל העובדים. שהועד וההסתדרות ידאגו לזה, ולא יעסקו בסחיטה באמצעות חבלה בהחלטות ניהוליות ופגיעה בנוסעים. אז אולי לא יהיה מיקור חוץ בדיוק במתווה ובהיקף שהמדינה רצתה אותו מלכתחילה (בכל זאת אולי יעשו איזו ג'סטה נאה להסתדרות, כפי שכבר עשו בלא מעט מקרים). אבל גם לא יקרה מה שהועד היה רוצה שיקרה, אלא רחוק מאוד מזה.