Ccyclist
Well-known member
ברגע שעוצרים בצמתים ולא בישובים בלבד אי אפשר להפריד.
אם המטרה היא מערכת שמשרתת רק את הישובים היהודים ניתן להשיג אותה רק אם התחנות הן בישובים עצמם, והנוסע הפלשתיני המזדמן שבא דרך הישוב היהודי ואבטחתו - עדיין יוכל לנסוע בקו פנימי בשטחים. העצירה בצמתים הופכת את המערכת לגישה לאוכלוסייה הפלשתינית, ואם יש מערכת נגישה בשטחים קשה לשלול מתושבי השטחים להשתמש בה.
 
אתה בא בטענה הבריטית שהפלסטינים אינם משלמי מיסים. הפלשתינים יכולים לבוא בטענה בריטית אחרת לפיה התושבים היהודים אינם באזור המיקוד הנכון.
 
לצערי עם ה"פרטנר" שיש שם המצב הנוכחי בשטחים ימשיך לטווח הנראה לעין, ואין לו חלופה ברורה שתבטיח שלום לישראל ושלטון עצמי לפלשתינים.
ברגע שעוצרים בצמתים ולא בישובים בלבד אי אפשר להפריד.שר הבטחון יקשה על פלשתינאים לנסוע בקווי התח"צ הרגילים
פרסמתי כאן פעם פוסט, עם תלונה על כך שאזרחי פלשתין שאינם משלמים מיסים למדינה, ואף עוינים אותה, משתמשים בתח"צ באופן קבוע, ותופסים את מקומם של אזרחי ישראל. בנוסף נוסעים בקווי השומרון מתלוננים באופן תדיר, על הצקות והטרדות מיניות.
היו כאן המון אנשים שלא הסכימו איתי, ועם האפרטהייד שאני קורא לו כביכול, אבל כל מי שמכיר את הסכסוך שלנו יודע שאין שום קשר בינו לדרוא"פ, ושצריך למצוא את ההגדרה הנכונה להפרדה כזו, בלי שיראה לאנשים בורים מהעולם כגזענות.
שר הבטחון מצא את הדרך: הוא החליט לחייב את כל הפועלים לעבור בסוף היום דרך המחסום שבו הם נכנסו, הוא גם הבטיח פתחון תחבורתי ייעודי עבורם.
החלטת יעלון
אם המטרה היא מערכת שמשרתת רק את הישובים היהודים ניתן להשיג אותה רק אם התחנות הן בישובים עצמם, והנוסע הפלשתיני המזדמן שבא דרך הישוב היהודי ואבטחתו - עדיין יוכל לנסוע בקו פנימי בשטחים. העצירה בצמתים הופכת את המערכת לגישה לאוכלוסייה הפלשתינית, ואם יש מערכת נגישה בשטחים קשה לשלול מתושבי השטחים להשתמש בה.
 
אתה בא בטענה הבריטית שהפלסטינים אינם משלמי מיסים. הפלשתינים יכולים לבוא בטענה בריטית אחרת לפיה התושבים היהודים אינם באזור המיקוד הנכון.
 
לצערי עם ה"פרטנר" שיש שם המצב הנוכחי בשטחים ימשיך לטווח הנראה לעין, ואין לו חלופה ברורה שתבטיח שלום לישראל ושלטון עצמי לפלשתינים.