שרשור

מטרניך

New member
אתה מוזמן להתנדב לבצע את מעצרו של

ערפאת במוקטעה (אחרי שתשלח לו זימון לחקירה, כמובן). אינני חושב שאנחנו צריכים להקריב חיילים לשם כך.
 
הכבדה על הפלסטינים בהחלט עוזרת

אדם מתון שיאבד את ילדו יכעס על הטרוריסט שבגללו נהרג הילד. יש בדברייך נטייה לפטליזם, מין רצון לראות בפלסטינים כבעלי כח התנגדות בלתי מוגבל: נהרוג מנהיג אחד - יבואו אחרים תחתיו, כל מחבל שנהרוג - יצוצו עשרות תחתיו, כל בית שנהרוס - יצטרפו יושביו לכוחות הטרור. הגישה הזו שלפיה אין סיכוי שהפלסטינים יישברו היא חסרת בסיס. הלחץ שאנחנו מפעילים על הפלסטינים גורם בהחלט לתחושת תבוסה וחוסר תועלת במאבק המזוין. כמו שישגבול וחבריו מנסים להסביר לנו שהקרבנות הישראלים הם פרי המדיניות הישראלית, יש בודאי פלסטינים רבים שרואים במות ילדים חפים מפשע תוצאה של מדיניות ההתנגדות המזוינת של המרצחים. הנה דוגמא: לפני מספר ימים ישראל גילתה מנהרה ברפיח וגילחה את הבית שבו הסתיימה המנהרה יחד עם עוד כמה בתים בסביבה. לאחר מכן, כשהגיע בעל הבית (עם המנהרה) למקום, ירו בו בעלי הבתים השכנים והרגוהו. לישראל מותר להרוג טרוריסטים והורי הילדים צריכים להשגיח על ילדיהם שלא יסתובבו ליד טרוריסטים.
 

Haemek

New member
והילדה שנהרגה ע"י כדור בראש

בשבוע שעבר? מיד הפך השמאל והערבים את זה לאשמת צה"ל. השמאל אפילו לרגע לא חשב שיכול להיות שהילדה נפגעה ממטר הכדורים שהפרימיטיבים "האמיצים והגיבורים והחזקים והעשויים ללא חת" המחבלים יורים לאויר. שהרי לכל כדור כזה יש נטיה בסופו של דבר לחזור לקרקע, באותה מהירות שהוא עלה למעלה. האין זה הגיוני שאולי הילדה נהרגה מכדור כזה? בוודאי שזה הגיוני! אבל זה לא מצטלם יפה ויותר קל לשמאל להאשים את צה"ל...
 

מטרניך

New member
כרבע מיליון פלסטינים הצביעו ברגליים

ועזבו את השטחים מאז ראשית האינתיפאדה. אין בעייה: שהפלסטינים ימשיכו באינתיפאדה עד שהפלסטיני האחרון יכבה את האור במוקטעה. האמת: אינני מצטער על עזיבתם. הם דואגים לענייניהם בחו"ל והגירתם מחלישה את עמידת הפלסטינים כי העוזבים הם בד"כ בני המעמדות המבוססים ובעלי ההשכלה. עזיבתם מחלישה את האוייב וזה העיקר במצב הנוכחי. אוייב צריך להכריע.
 
תפסיק להתמם ולהגן על אויבינו

הסיבה למה שקרה ברורה: פיגוע קשה היוצא מעזה לשטח ישראל לפני המשאל יכול לגרום לכך שתכנית ההתנתקות של שרון לא תצלח וצה"ל ישאר בתוך הרצועה על מנת להגן על יישובים הגובלים ברצועה. אין ספק שהטרור הערבי יתחדש כשהרווח שברצח יהודים לא יהיה תלוי בסיכון של תכנית שעשויה להביא בפעם הראשונה ליישות טרוריסטית עצמאות בשטח ארץ ישראל - בפיקוחם ובניצוחם של אלא ששלחו את "משתפי הפעולה". לא לשכוח ש"החברים" - המתונים ומשתפי הפעולה שישבו ב-DCO החלו לרצוח בדם קר את שותפיהם מצה"ל וממג"ב ברגע שניתנה הפקודה מערפאת.
 

resh0

New member
אתה מאוד טועה.

ראשית נתחיל בזה ש"תכנית ההתנתקות" כלל לא עוסקת בהתנתקות מהפלשתינים. מדובר בכו-לה התנתקות מהאדמות, כניעה לטרור. אילו היו נסגרים השערים והגדרות למעבר של פלשתינים, מכאן שאכן היה מדובר בהתנתקות. אבל... גם כך תחילת ביצוע התכנית באם זאת תאושר ע"י מתפקדי הליכוד, תחל בעוד כשנה וחצי לפחות, לאחר סיום הנחת הגדרות ביו"ש, אני משוכנע שהטרוריסטים לא ישבו בשקט עד ליום הזה... כדאי שנבין: הטרור יכה בכל פעם שינותן לו אפשרות להכות!!! כל זה, ללא קשר להתנהלותה של ממשלת ישראל.
 

resh0

New member
מסכים איתך בכל מילה בהודעתך.

אכן מצויין שישנם פלשתינים שרוצים לחיות בשלום ומבינים את החורבן שהביא עליהם הטרור של עראפת. הם היום גם מבינים את החורבן שהביא עליהם זה שהביא לכאן את עראפת!!! ישראל איפשרה מזמן ועדיין מאפשרת לפלשתינים לחיות ללא כיבוש, תחת מדינה עצמאית בגבולות זמניים, בכפוף למו"ם מדיני מנקודת פתיחה שדי נוחה לפלשתינים, הכל עפ"י תכנית מפת הדרכים. אבל... הנהגת החמולה!!!! היא הבעיה. כדי להגיע אל המצב שישראל איפשרה ועדיין מאפשרת, נדרשים הפלשתינים להפסיק לחלוטין את הטרור, לחסל את תשתיות הטרור ולבצע רפורמות דמוקרטיות אמיתיות ברשות. הנהגת החמולה השלטת הפלשתינית יודעת שרובם של הפלשתינים רוצים לחיות בשלום, אך האינטרסים של החמולה עולים בחשיבותם על האינטרסים של התושבים הפלשתינים!!! ולכן, מכיוון שהאינטרס העליון של הנהגת החמולה, הוא לשרוד כחמולה שלטת, הם קיבלו עליהם את ביצוע התכנית בתקווה שיצליחו "להחליק" את מימוש ההתחיבויות. כאשר נתברר להם שהם האמריקאים והן ממשלתה החזקה של ישראל לא מאפשרת להם "להחליק", הנהגת החמולה "שברה את הכלים" ולכן הפלשתינים לא נהנים ממה שישראל מזמן הסכימה לאפשר להם. יפה שאתה כותה בפורום זה ומספר לנו שישנם פלשתינים שרוצים לחיות בשלום, אבל אין כאן חדש!!! כולנו יודעים את זה. את מאמציך אתה צריך להשקיע בקרב ידידיך הפלשתינים, ספר להם את מה שישראל מאפשרת להם בתנאי לעמידה בתנאים הגיוניים, אולי אלו אז יתעוררו ויפילו את הנהגת החמולה ויכוננו משטר דמוקרטי שישים קץ לטרור ולתשתיות הטרור, למען שלום אמת בין הפלשתינים לישראלים! עראפת הוא האשם העיקרי, גם מי שהביא אותו לכאן וסרבו להאזין לאלו שטענו כי עראפת הולך להיות כזה.
 

iceviper

New member
קראתי את המאמר

ועדיין אני לא מבין מה יש לו נגד זק"א. זה המינוס היחיד שמצאתי בדבריו.
 

מטרניך

New member
ערבים תכננו לרצוח 80 אלף ערבים

טרוריסטים ערבים, המכונים ע"י שמאלנים בעולם ובארץ 'לוחמי חופש', תכננו לבתע בירדן פיגוע כימי בעוצמה של פצצת אטום. אם המשאיות שהגיעו מסוריה היו מתפוצצות ברבת עמון כפי שתוכנן יכלו ליהרג כ-80 אלף ירדנים. הפעם שיחק לירדן המזל, אבל ברור שעל הכוונת נמצאים אנחנו וכן מדינות פרו-אמריקאיות באזור. ונשאלת השאלה: איך טרוריסטים הקשורים לכנופיות הרוצחים בעיראק מעבירות משאיות עם אמל"ח כימיים מסוריה לירדן? האם זה חלק מהנב"ק של סדאם שהוברח לסוריה?
 

adato

New member
בגלל הכיבוש?

בעצם למה לא? הפיגוע בא כתגובה לכיבוש הסורי בלבנון 3 טרוריסטים נהרגו בקרבות ברובע דיפלומטי בדמשק יום רביעי, 28 באפריל 2004, 0:02 מאת: מערכת וואלה! שרידי בניין האו"ם בדמשק (צילום: רויטרס) כלי נשק שנמצאו בזירת העימותים בדמשק (צילום: סקאי)בחלק המערבי של בירת סוריה אירעו היתקלויות בין כוחות הביטחון וחוליית מחבלים, שתקפה נציגויות זרות. רקטות נורו לעבר בניין האו"ם בעיר, וגרמו להתלקחותו עוד בכתבה: מומחים: הפעולה אופיינית לאל קאעדה » כוחות הביטחון של סוריה ניהלו אמש קרבות עזים עם "חוליית טרוריסטים" שתקפה כמה שגרירויות זרות בדמשק. הטלוויזיה הסורית ורשתות טלוויזיה ערביות דיווחו כי ארבעה פעילי טרור ירו לעבר שגרירויות זרות ברובע אל-מאזה, הממוקם בחלקה המערבי של העיר. בתחילה דווח כי שלושה מהם נהרגו מאש כוחות הביטחון של סוריה, ואחד נתפס. לאחר מכן שונה הדיווח ונטען כי רק חמוש אחד נהרג מירי כוחות הביטחון, וכי אחר נעצר. על פי הדיווחים, במהלך התקיפה נורו שלוש רקטות לעבר בניין האו"ם בעיר, וגרמו להתלקחותו. בקול ישראל דווח, כי יריות נורו גם לעבר שגרירות בריטניה בעיר. עדי ראייה דיווחו על פיצוצים ויריות שנשמעו במערב העיר, באזור בו שוכנות נציגויות של האו"ם, בריטניה, קנדה, איראן וערב הסעודית. לא דווח על נפגעים מקרב אנשי הסגל של השגרירויות. סטודנט זר הלומד בדמשק תיאר את אשר ראו עיניו: "היינו בספריה כששמענו הרבה יריות ופיצוצים. כולם פחדו ורצנו מחוץ לבניין לראות מה קרה. ראינו כמה פיטריות עשן, אך נראה שעכשיו העניינים נרגעו". דובר של משרד החוץ הבריטי בלונדון מסר כי פיצוץ אירע סמוך לביתו של שגריר איראן בסוריה. "זה קרוב יותר לביתו של שגריר איראן מאשר לביתו של השגריר שלנו (...), לא היו נפגעים בתוך בית השגריר שלנו", אמר. מומחים: הפעולה אופיינית לאל קאעדה כתב "הארץ", יוסי מלמן, מוסיף: מומחים אומרים, כי הפעולה נושאת אופי המאפיין ארגון טרור פונדמנטליסטי בסגנון אל קאעדה, אם כי לא נשללת האפשרות כי יכולים לעמוד מאחורי התקיפה גם קבוצות אחרות המתנגדות לשלטונו של בשאר אסד ומבקשות לערער את יציבות שלטונו. הפעולה נחשבת לפעולת טרור נועזת במיוחד, שכמותה לא נראתה בדמשק בפרט ובסוריה בכלל זה שנים רבות. לפני שבועות אחדים התחוללו בסוריה תקריות אלימות קשות ביותר שבהן נהרגו עשרות בני אדם, בעימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים כורדים. עד היום נמשכים הדיווחים על גל מעצרים נרחב שמבצעים כוחות הביטחון הסוריים בקרב פעילים של ארגונים ותנועות כורדיות. בסוריה פועלת במחתרת גם קבוצת האחים המוסלמים ושלוחותיה, אשר ב-1980, בעקבות התקוממות שחוללו בעיר אל-חמאה, ביצע בה משטרו של הנשיא חאפז אל-אסד, פעולות דיכוי שהסתכמו, לפי דיווחים שונים, ב-20 אלף הרוגים. בשנות השבעים בוצעה בדמשק סדרת פיגועים של קבוצת הטרור הפלסטינית של אבו נידאל, בשליחות משטר הבעת' העויין של סדאם חוסיין בעיראק. במהלך השנים היו בסוריה גם פעולות טרור שונות שנעשו בהשראת שירותי המודיעין הירדניים, כנקמה ותגובה על פעולות שנעשו ביוזמת המודיעין הסורי בירדן. מאז סיום המלחמה בעיראק לפני כשנה, הפכה סוריה, על פי טענות של המודיעין האמריקאי והבריטי, לבסיס יציאה ותחנת מעבר של מסתננים הפועלים בשורות אל קאעידה ושרידי שלטונו הישן של סדאם חוסיין, והם עוברים ממנה אל תוך עיראק. גם ירדן וכוחות הביטחון שלה האשימו בחודשים האחרונים כי מגבול סוריה הסתננו לשטחה טרוריסטים. ממשל אסד טוען כי הוא עושה כל שלאל ידו למנוע את ההסתננות משטח סוריה לעיראק ולירדן. פרסומתארה"ב מפעילה מאז סיום המלחמה בעיראק לחץ כבד על משטרו של אסד כדי שיפעל ביתר תקיפות למניעת הפיכתה של סוריה למדינת בסיס ונותנת מחסה לטרוריסטים. סוריה מופיעה ברשימת משרד החוץ האמריקאי של מדינות המעניקות חסות לטרור, וארה"ב תובעת ממנה לסגור את משרדי הארגונים הפלסטינים הפועלים בשטחה ולהגביר את הלחץ על החיזבאללה בעזרת צבאה הפרוס בלבנון. סוריה טוענת בתגובה כי היא אינה מאפשרת פעילות בעלת אופי צבאי ואלים משטחה, אך מאפשרת שארגונים אלה יקיימו ויחזיקו אצלה משרדים למטרות "הסברה ופעולה מדינית".
 

adato

New member
עומדים דום לזכר הרוצחים

השמאל מציג: יום זיכרון אלטרנטיבי ל"חללי המלחמות והכיבוש" את האירוע מארגנת עמותת 'הגדה השמאלית', הפועלת בסיוע מפלגת חד"ש; תנועת 'יש גבול' תקיים טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי, בו תקרא להפסיק כיבוש השטחים; שתי תנועות שמאל נוספות יציינו את 'יום הנאכבה' הפלשתיני ביום העצמאות עודכן: 09:11 26/04/2004 | נועם שרביט | [email protected] פעילי שמאל קיצוני אינם שבעי נחת ממתכונתו ה"ציונית" של יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, ולפיכך הם יקיימו הערב בבית תנועת "הגדה השמאלית" בתל אביב, 'אירוע אלטרנטיבי' הנושא את השם "יום הזיכרון לחללי המלחמות והכיבוש", בהשתתפות בני משפחות שכולות ישראליות ופלשתיניות, סרבנים ופעילי שלום. 'הגדה השמאלית' היא עמותה עצמאית הפועלת בסיוע מפלגת חד"ש הקומוניסטית. בין הנואמים בטקס, בו תוצג תערוכה בנושא "מיליטריזם בישראל": איברהים בושנאק, שאחיינו נהרג במהומות אוקטובר 2000; רמי אלחנן, חבר "פורום ההורים השכולים הישראלי-פלשתיני למען השלום"; משה יהודאי, חבר הסניף הישראלי של הפדרציה העולמית לסרבני מלחמה; אורי יעקב, סרבן גיוס ב-2003; יעקב חן, סרבן גיוס ב-1956. עוד יישאו דברים: רותי קנטור, פעילה בארגון "פרופיל חדש"; שמואל ירושלמי, משורר ופעיל שלום; וחווה קלר, לוחמת ב-1948, שתספר: "הבטיחו לי שעוד מעט מחזירים את הפליטים". תנועת "יש גבול" תקיים טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי, "לישראל צודקת יותר, שוויונית יותר וראויה יותר", כפי שמציינים מארגניה, ייערך על-ידי תנועת השמאל "יש גבול" בערב "יום העצמאות" (המרכאות במקור; נ.ש.), בכיכר על-שם אמיל גרינצויג בגבעת רם בירושלים. בטקס, ידליקו חברי התנועה משואות "להפסקה מיידית של המלחמה המיותרת והכיבוש מחדש של השטחים, לתיקון העוולות שאנו גורמים, לתיקון היחס לחלשים שבקרבנו ולתקווה לשלום עם כל שכנינו". אחרי טקס הדלקת המשואות תיערך במקום הופעה בה ישתתפו ההרכבים Unsoundable וסגול 59. עמותת "זוכרות" מציינת את 'יום הנאכבה' עמותת "זוכרות" תציין את 'יום הנאכבה' ('יום האסון', כפי שמכנים הפלשתינים את יום העצמאות הישראלי; נ.ש.) בדיון על "הטרגדיה הפלשתינית" ב-48' והקראה דרמטית של מגילת ה"לא עצמאות". בתוכנית, בין היתר: פאנל דוברים ודיון ציבורי בנושא המשמעות האישית של חגיגות יום העצמאות אל מול הנאכבה. במסגרת זו, יהיה חלק אמנותי בו יינתן ביטוי אישי לאירוע באמצעות מסע קריאת עדויות מעל בימה נודדת-עקורה ברחובות העיר. במסע זה, מבקשים אנשי העמותה לצאת "אל הרחוב החוגג, על-מנת להביא את עדויות הנאכבה אל המרחב הציבורי המתעלם ממנה". גם תנועה ישראלית אחרת, "קהילת המקום", מציינת את יום ה"נאכבה" הפלשתיני ומזמינה את הציבור למפגש דו-לאומי ייחודי שיתקיים בימים שני ושלישי, במרכז הסדנאות של קהילת המקום, במצוקי דרגות, ים המלח. בקהילת "המקום" מסבירים, כי "ביום העצמאות הישראלי מציינים פלשתינים בישראל ומחוצה לה את יום הנכבה, שפירושו "יום האסון". במשך שנים הורגלו היהודים לחגוג את שמחתם ביום העצמאות ולהתייחד עם כאבם ביום הזיכרון - כבאירועים מובהקים של הציבור היהודי לבדו במדינת ישראל. מנגד, הורגלו הערבים לציין בחוגיהם בלבד את האובדן שעברו עם הקמתה של מדינת ישראל, ולחוש זרות כלפי סמלי הזיכרון הישראלים". "בהפרדה מוחלטת זו בתודעת הכאב והשמחה של שני העמים, ולעיתים תוך התעלמות ובורות, הנצחנו כולנו את המירמור, התסכול, הפחד והאיבה שבקרבנו. רק בשנים האחרונות, מתרחבים והולכים המעגלים המתעוררים להכרה במשמעות הכפולה של אירועים אלה, ומוכנים להזדהות, כל צד גם עם הכאב של 'הצד השני'", אומרים בקהילה.
 

yeshgvul

New member
מחיר העצמאות - יובל תמרי

(לסקרנים, אכן בנו של האלוף נחמיה תמרי ז"ל) מחיר העצמאות מאת: יובל תמרי 2004 / 04 / 25 בעוד יממה תציין מדינת ישראל ומרבית החברה בישראל את יום העצמאות. אני זוכר איך פעם, לפני שנים לא רבות, הייתי חלק מהחגיגה הזו. חוויתי את האחדות של יום הזיכרון, נהניתי מטקס הדלקת המשואות, אהבתי את הזיקוקים ואת השמחה ברחוב. היה משהו מאוד כיפי בלהרגיש שייך, במחשבה הנאיבית שהנה עברה עוד שנה וכל כך הרבה דברים השתפרו והתקדמו, ושלכולם יש חלק בזה. את הנאיביות איבדתי בקורס הנחיית מפגשי ערבים ויהודים בנווה שלום. סיפורי הערבים על המדינה שלי/שלנו? סדקו את האמונה שלי, ועוררו אצלי לא מעט סימני שאלה. את טקס הדלקת המשואות באותה שנה אני זוכר כמשהו מרוחק, שעורר אצלי בעיקר ציניות. היכן שניסו להראות לי א' בחרתי לראות דווקא ב'; כשניסו להראות ייצוג שווה של נשים, ראיתי דווקא את חוסר השוויון בין גברים לנשים. כשניסו להראות לי מזרחים "שהשתלבו היטב" בחברה, הבנתי את המחיר הנורא של אותה השתלבות. וכשהראו לי ערבי גאה שמשרת בצבא, הבנתי את ההשפלה שחש המיעוט הפלסטיני בישראל. מאז אני לומד. מנסה להבין את מה שהם/אנחנו אינם רוצים להראות ולראות. ובייחוד את הנכבה. חבר שלי דיבר השבוע על משפחת סבתו שהושמדה בשואה. הוא אמר שהמחשבות על השואה גרמו לו לרצות לאהוב. לאהוב את אותם עמים שעברו שואה כמו היהודים: את הארמנים, את האינדיאנים באמריקה, ואת הטוטסי ברואנדה. ציפיתי וקיוויתי לשמוע באותה רשימה גם את הפלסטינים, אך הוא לא צירף אותם, ואני נותרתי לחשוב אם זה בגלל שהוא אינו רואה באסונם שואה או שהאחריות שלנו לאסונם היא שמקשה על ההכרה. ביום העצמאות הזה נראה לי שכבר לא אחגוג בכלל. שנות האינתיפאדה האחרונות, בהן ראיתי במו עיני כיצד הדיכוי מתעצם והחברה מתפוררת, הרחיקו אותי מאותה הוויית יום עצמאות מדושנת וסהרורית. את החגיגות אשאיר לימי חג משפחתיים או לאירועים שראוי לחגוג בהם. במקום לחגוג ביום העצמאות, השנה הזאת נראה לי שאסתפק בלחשוב ולזכור. לחשוב על מחיר העצמאות, ולזכור את מי ששילמו מחיר זה. ב"יום העצמאות" הזה אני וזוכרות אחרות נצטרף לצעדת השיבה של העקורים הפנימיים בכפר אינדור. http://www.hagada.org.il/
 

מטרניך

New member
שיצטרף ל'צעדות השיבה' ויעלה לקיברו

של המופתי בביירות. והכי טוב שיישאר שם ולא יחזור לגיהנום הציוני.
 

yeshgvul

New member
אגב, אדאטו

אשמח אם נועם שרביט יראה לי היכן יש מרכאות סביב יום העצמאות בפרסום הארוע שלנו. כי אני לא מצאתי זה דוקא לא רעיון רע, כי עצמאותנו מוגבלת ביותר ותלותנו בגורמים זרים רבה עד מאד
 

מטרניך

New member
לכל השמאלנים: אתם מוזמנים למחות

נגד הדיכוי במשטר הקרוב אליכם. מבזק בהארץ: >>בית משפט בקובה גזר ארבע שנות מאסר על פעיל זכויות האדם, עו``ד חואן קרלוס גונזלס ליווה, בגין התנגדות למעצר והפרת הסדר הציבורי<<.
 
למעלה