שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
 

alantan

New member
קו 2א - החזרת המצב של תחילת הרפורמה וביטול 2א

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
קו 2א - החזרת המצב של תחילת הרפורמה וביטול 2א
יתרון: קו 2 חוזר לקו פשוט עם תדירות של פעם ב-15 ד'. פתרון בעיות נלוות: חיבור חולון לבת ימון (2א) - הסטת 87 לחשמונאים/דניאל במקום מבצע סיני חיבור ראשל"צ לבת ימון (2א) - קו 85 הקיים (מתוגבר לכל 15 ד' בשעות היום, ראו סעיף ראשל"צ למטה)
 

alantan

New member
קו 219 - ביטול קו 3 ומזלוגו עם קו 19

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
קו 219 - ביטול קו 3 ומזלוגו עם קו 19
השינוי המוצע: קו 3 - ישונה לקו 219, ויסע כמו 19 מכרמלית עד הלוחמים, וכמו קו 20 של היום עד קניון הזהב. הקו יהיה עם 70 נסיעות יומיות (לעומת 55 כיום בקו 3, ו-32 בקו 20), כלומר כל 12 עד 15 ד'. קו 19 ישאר ללא שינוי כלשהו. קו 20 יקוצר (ראו סעיף ראשל"צ למטה). קו 2 יוסט ובמקום לעבור בהופיין ואילת, יעבור בפנחס אילון ומנחם בגין לפני המעבר בשכונת ג'סי כהן. קו 11 בחולון יתוגבר מ-46 נסיעות לכיוון ל-56 נסיעות (כלומר, פעם ברבע שעה ברוב היום). הדבר יפצה על הוצאת קו 3 ממנחם בגין. קו 99 בחולון יתוגבר מ-52 נסיעות לכיוון ל-57 נסיעות, וישונה מסלולו בקצה המזרחי שלו כדי לכסות את קו 3 שבוטל: המלאכה - הפלד - המכתש - דרך השבעה - שפינוזה. כמו כן אפשר לשקול מעבר ברחוב קרן היסוד בחולון, שאינו מאריך רבות את המסלול.
 

alantan

New member
קווים 11, 10 ו-20 בראשון לציון

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
קווים 11, 10 ו-20 בראשון לציון
השינוי המוצע: קו 20 - כאמור, קו זה יקוצר ויפעל כקו תדיר בין קניון הזהב לתחנה מרכזית חדשה ראשל"צ דרך שכונת נווה ים ונווה אליהו (כפי שהוא נוסע היום). תדירות מוצעת: כל 10-15 ד' לפחות, 68 נסיעות לכיוון כל יום. קווים 10, 11 - תבוטל כניסתם לנווה חוף ונווה אליהו, ויסעו ישירות בין התקומה לקניון הזהב (כמו קו 85). לשקול גם שינוי מספר קו 10 ל-משהו שאינו כמו קו 10 לתל אביב (או לחלופין למספר מחדש את קו 10 התל אביבי). קו 85 - יתוגבר מ-52 ל-65 נסיעות יומיות.
 
רמת אליהו זו שכונה שבה משתמשים הרבה בתח"ץ

קווים 11, 10 ו-20 בראשון לציון
השינוי המוצע: קו 20 - כאמור, קו זה יקוצר ויפעל כקו תדיר בין קניון הזהב לתחנה מרכזית חדשה ראשל"צ דרך שכונת נווה ים ונווה אליהו (כפי שהוא נוסע היום). תדירות מוצעת: כל 10-15 ד' לפחות, 68 נסיעות לכיוון כל יום. קווים 10, 11 - תבוטל כניסתם לנווה חוף ונווה אליהו, ויסעו ישירות בין התקומה לקניון הזהב (כמו קו 85). לשקול גם שינוי מספר קו 10 ל-משהו שאינו כמו קו 10 לתל אביב (או לחלופין למספר מחדש את קו 10 התל אביבי). קו 85 - יתוגבר מ-52 ל-65 נסיעות יומיות.
רמת אליהו זו שכונה שבה משתמשים הרבה בתח"ץ
תדירות של כל רבע שעה, רווח נקי למוניות השרות.
 

alantan

New member
אפשר בעלות התפעולית של היום להוסיף עוד 15

רמת אליהו זו שכונה שבה משתמשים הרבה בתח"ץ
תדירות של כל רבע שעה, רווח נקי למוניות השרות.
אפשר בעלות התפעולית של היום להוסיף עוד 15
נסיעות לכל כיוון, כלומר עד 83 נסיעות יומיות. תדירות טובה בהחלט לקו שכונתי. אני מניח גם שלא כל הנסיעות חייבות להכנס לרחובות הקטנים של נווה ים שם הבנייה אינה רוויה, ואולי אפשר כך להוציא חלופה 20א שתכנס לנווה ים פעם ברבע שעה בכל כיוון.
 

alantan

New member
העלויות של השינויים

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
העלויות של השינויים
השינויים הנ"ל יחסכו כ-15 שעות נסיעה ביום בשני הכיוונים (כלומר כ-2 נהגים) ויביאו לשיפור התדירות בין מרכז חולון לתל אביב, בין מרכז חולון לקניון הזהב, בין מרכז חולון לבת-ימון, ובין ת"מ חדשה ראשון לציון לקניון הזהב.
 

alantan

New member
תגובות

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
תגובות
אם זה מעניין מישהו כאן, אשמח להביא בפניכם את החישוב שמתבסס אומנם על הזמן המתוכנן מ-bus.gov.il כך שיתכן שהוא אינו לגמרי מדוייק. אשמח גם להערות ותיקונים להצעות ולחישובים.
 

oschlick

New member
דבר ראשון: וואו. דבר שני: כל הכבוד. דבר שלישי

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
דבר ראשון: וואו. דבר שני: כל הכבוד. דבר שלישי
קו 45 נוסע בשני הכיוונים ברחוב בן גוריון בקרית קריניצי/קרית אונו.
 

alantan

New member
אבצע פעימת תיקון למפה הערב


דבר ראשון: וואו. דבר שני: כל הכבוד. דבר שלישי
קו 45 נוסע בשני הכיוונים ברחוב בן גוריון בקרית קריניצי/קרית אונו.
אבצע פעימת תיקון למפה הערב
 

oschlick

New member
אני אמנם לא השתמשי בישומי מחשב מתקדמים

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
אני אמנם לא השתמשי בישומי מחשב מתקדמים
אבל הרעיון שלי היה לשפר את שיטת המזלגות של נתיבי איילון, שעיקר יתרונה הוא בכך שקווים שנכנסים למרכז תל אביב לא יבצעו רק הורדה אלא יאספו "על הדרך" גם נוסעים המבקשים לצאת ממרכז תל אביב ובכך יקטן מספר האוטובוסים הנוסעים ברחובות מרכז תל אביב ריקים למחצה. http://www.scribblemaps.com/#id=1uCFUWxZ17
 

alantan

New member
הבעיה היא שאין מספיק קווים במרכז ת"א כדי

אני אמנם לא השתמשי בישומי מחשב מתקדמים
אבל הרעיון שלי היה לשפר את שיטת המזלגות של נתיבי איילון, שעיקר יתרונה הוא בכך שקווים שנכנסים למרכז תל אביב לא יבצעו רק הורדה אלא יאספו "על הדרך" גם נוסעים המבקשים לצאת ממרכז תל אביב ובכך יקטן מספר האוטובוסים הנוסעים ברחובות מרכז תל אביב ריקים למחצה. http://www.scribblemaps.com/#id=1uCFUWxZ17
הבעיה היא שאין מספיק קווים במרכז ת"א כדי
לכסות את כל הפרברים הצפוניים והדרומיים. השיטה היתה עובדת אם אפשר באמת היה לעשות שתי וערב, אבל אז הקו מרמת השרון היה מגיע לבן גוריון פינת אלוף שדה, כאשר רוב הביקוש הוא למע"ר של ת"א. מכיוון שכך, ניתן רק לעשות שינויים שגורמים למערכת להיות יותר פשוטה ויעילה ולהוריד קווים "בזבזניים" כמו קו 20 בחולון-ראשל"צ שמשכפלים קווים אחרים.
 

oschlick

New member
זה עדין לא גמור ;)

הבעיה היא שאין מספיק קווים במרכז ת"א כדי
לכסות את כל הפרברים הצפוניים והדרומיים. השיטה היתה עובדת אם אפשר באמת היה לעשות שתי וערב, אבל אז הקו מרמת השרון היה מגיע לבן גוריון פינת אלוף שדה, כאשר רוב הביקוש הוא למע"ר של ת"א. מכיוון שכך, ניתן רק לעשות שינויים שגורמים למערכת להיות יותר פשוטה ויעילה ולהוריד קווים "בזבזניים" כמו קו 20 בחולון-ראשל"צ שמשכפלים קווים אחרים.
זה עדין לא גמור ;)
 

alantan

New member
אבל זו בעיה כללית, לא רק בתכנית שלך

זה עדין לא גמור ;)
אבל זו בעיה כללית, לא רק בתכנית שלך
אני לא רואה איך תתגבר עליה כי הדרישה מצפון ומדרום מתפרסת על איזורים מאוד נרחבים ובמרכז זה מצטמצם על האיזור שבין דרך בגין במזרח ובן יהודה במערב. כלומר המערכת מטבעה חייבת להיות רדיאלית מטבעה. אצלך יש עוד בעיה שכמעט כל קו שחוצה את המרכז משרת את כל הפרברים האפשריים. למשל, קו התכלת (ציר נמיר-בגין) שמתפצל לארבעה מזלגות שונים, כאשר כולם חופפים מזלגות מצירים אחרים.
 

oschlick

New member
זאת בדיוק המטרה, שמכל שכונות הקצה של ת''א

אבל זו בעיה כללית, לא רק בתכנית שלך
אני לא רואה איך תתגבר עליה כי הדרישה מצפון ומדרום מתפרסת על איזורים מאוד נרחבים ובמרכז זה מצטמצם על האיזור שבין דרך בגין במזרח ובן יהודה במערב. כלומר המערכת מטבעה חייבת להיות רדיאלית מטבעה. אצלך יש עוד בעיה שכמעט כל קו שחוצה את המרכז משרת את כל הפרברים האפשריים. למשל, קו התכלת (ציר נמיר-בגין) שמתפצל לארבעה מזלגות שונים, כאשר כולם חופפים מזלגות מצירים אחרים.
זאת בדיוק המטרה, שמכל שכונות הקצה של ת''א
יהיה אפשר להגיע למרכז העיר, וכשאסיים את התכנית גם לאיזורי תעסוקה ולמוקדי תרבות ומסחר נבחרים
 

alantan

New member
כן, אך באיזו תדירות?

זאת בדיוק המטרה, שמכל שכונות הקצה של ת''א
יהיה אפשר להגיע למרכז העיר, וכשאסיים את התכנית גם לאיזורי תעסוקה ולמוקדי תרבות ומסחר נבחרים
כן, אך באיזו תדירות?
הקווים ששרטטת מעידים על גישה של מכל מקום לכל מקום, שזה בדיוק המתכון לתדירות נמוכה. במקום קו אחד כל 5 עד 10 ד', אותה שכונה תזכה לארבעה קווים, כל אחד כל 20 עד 40 ד'.
 

alantan

New member
אז אני אמור להבין שהתכנית שלי מושלמת?

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
אז אני אמור להבין שהתכנית שלי מושלמת?
לפי חוסר התגובה כאן, צריך להטמיע את התכנית מיד. אני מגיע מחר לארץ, ומיד עם הנחיתה מרים טלפון לגברת מנתיבי אילון שתעשה את השינוי המתבקש בחולון. נו בחייאת חברים, אין מה לומר על הרעיון?
 

oschlick

New member
אני עדיין מנסה לפענח מה רוב הנוסעים מעדיפים

אז אני אמור להבין שהתכנית שלי מושלמת?
לפי חוסר התגובה כאן, צריך להטמיע את התכנית מיד. אני מגיע מחר לארץ, ומיד עם הנחיתה מרים טלפון לגברת מנתיבי אילון שתעשה את השינוי המתבקש בחולון. נו בחייאת חברים, אין מה לומר על הרעיון?
אני עדיין מנסה לפענח מה רוב הנוסעים מעדיפים
קווים ישירים בתדירות נמוכה, או החלפות בתדירות גבוהה.
 

alantan

New member
יכול להיות שאם הביצוע היה טוב יותר הם היו

אני עדיין מנסה לפענח מה רוב הנוסעים מעדיפים
קווים ישירים בתדירות נמוכה, או החלפות בתדירות גבוהה.
יכול להיות שאם הביצוע היה טוב יותר הם היו
מעדיפים החלפות...
 

orchilit

New member
לדעתי את כל מנהלת הרפורמה בנתיבי איילון

אז אני אמור להבין שהתכנית שלי מושלמת?
לפי חוסר התגובה כאן, צריך להטמיע את התכנית מיד. אני מגיע מחר לארץ, ומיד עם הנחיתה מרים טלפון לגברת מנתיבי אילון שתעשה את השינוי המתבקש בחולון. נו בחייאת חברים, אין מה לומר על הרעיון?
לדעתי את כל מנהלת הרפורמה בנתיבי איילון
היו צריכים להחליף בך בלבד. לדעתי רעיונות מצויינים. אגב, מה לגבי 172 שעובר בחנקין/סוקולוב במקום שנקר/ההסתדרות כפי שעשה קו 1 ? אני עד היום לא מבין את השינוי הזה. זה לא שיש מאתיים קווים בשנקר שצריך לפזר אותם על חנקין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה