Nat King Cole
New member
The Zone System
לאחר שהמסך מכויל, שימו לב לפלטת גווני האפור הבאה: ערכי החזרת הצבע עלולה להטעות אתכם: הלבן דומה להחזרה של 72% מהחזרה מלאה (ולא ל100% החזרה) כלומר יש לבן בהיר יותר. האפור הבהיר דומה להחזרה של 36% מהחזרה מלאה. האפור הממוצע דומה להחזרה של 18% מהחזרה מלאה. האפור הכהה דומה להחזרה של 9% מהחזרה מלאה. והשחור דומה להחזרה של 4.5% מהחזרה מלאה (ולא 0% החזרה) כלומר יש שחור כהה יותר. העקרון כאן דומה לעקרון צליית סטיק על הגריל: האפור הממוצע מקביל לדרגת מידיום (צליה בינונית) האפור הבהיר דומה לדרגת מידיום-רר (צליה קלה) הלבן דומה לדרגת רר (צליה קלה ביותר) האפור הכהה דומה לדרגת מידיום-וול (צליה חזקה מבינונית) והשחור דומה לדרגת וול-דן (צליה חזקה) אם נעבוד לפי הערכים המדויקים שמד האור נתן (בהנחה שמדדנו לפי אזור אפור 18%) כל גוון בצילום יקבל את הערכים המתאימים לו. אם נשנה את החשיפה (נחזק את החשיפה ב"צמצם") כל גוון יזוז לאזור הבהיר יותר: האפור הממוצע יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. הלבן לפיכך ישרף. אם נשנה את החשיפה (נחזק את החשיפה בשני "צמצמים") כל גוון יזוז שני אזורים: האפור הכהה יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. אם נשנה את החשיפה (נחליש את החשיפה ב"צמצם") כל גוון יזוז לאזור הכהה יותר: הלבן יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. השחור לפיכך יהפוך לחסר פרטים. אם נשנה את החשיפה (נחליש את החשיפה בשני "צמצמים") כל גוון יזוז שני אזורים לכיוון הכהה יותר: האפור הבהיר יהפוך לאפור כהה וכן הלאה. שימו לב שהמילה "צמצם" שקולה לשינוי צמצם או לשינוי במהירות הסגר, על פי חוק הגומלין ההשפעה של שניהם שווה במובן כמות האור. בהמשך הראה מספר צילומים שנעשו בשינויי חשיפה ביחס לצילום מקיסריה ואסביר מה היו ההשפעות על גווני האפור. הסיכום נותן מושג כללי על השיטה ואינו עוסק בכל הפרטים. מקווה שלא חרגתי מידי ועייפתי אתכם.
לאחר שהמסך מכויל, שימו לב לפלטת גווני האפור הבאה: ערכי החזרת הצבע עלולה להטעות אתכם: הלבן דומה להחזרה של 72% מהחזרה מלאה (ולא ל100% החזרה) כלומר יש לבן בהיר יותר. האפור הבהיר דומה להחזרה של 36% מהחזרה מלאה. האפור הממוצע דומה להחזרה של 18% מהחזרה מלאה. האפור הכהה דומה להחזרה של 9% מהחזרה מלאה. והשחור דומה להחזרה של 4.5% מהחזרה מלאה (ולא 0% החזרה) כלומר יש שחור כהה יותר. העקרון כאן דומה לעקרון צליית סטיק על הגריל: האפור הממוצע מקביל לדרגת מידיום (צליה בינונית) האפור הבהיר דומה לדרגת מידיום-רר (צליה קלה) הלבן דומה לדרגת רר (צליה קלה ביותר) האפור הכהה דומה לדרגת מידיום-וול (צליה חזקה מבינונית) והשחור דומה לדרגת וול-דן (צליה חזקה) אם נעבוד לפי הערכים המדויקים שמד האור נתן (בהנחה שמדדנו לפי אזור אפור 18%) כל גוון בצילום יקבל את הערכים המתאימים לו. אם נשנה את החשיפה (נחזק את החשיפה ב"צמצם") כל גוון יזוז לאזור הבהיר יותר: האפור הממוצע יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. הלבן לפיכך ישרף. אם נשנה את החשיפה (נחזק את החשיפה בשני "צמצמים") כל גוון יזוז שני אזורים: האפור הכהה יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. אם נשנה את החשיפה (נחליש את החשיפה ב"צמצם") כל גוון יזוז לאזור הכהה יותר: הלבן יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. השחור לפיכך יהפוך לחסר פרטים. אם נשנה את החשיפה (נחליש את החשיפה בשני "צמצמים") כל גוון יזוז שני אזורים לכיוון הכהה יותר: האפור הבהיר יהפוך לאפור כהה וכן הלאה. שימו לב שהמילה "צמצם" שקולה לשינוי צמצם או לשינוי במהירות הסגר, על פי חוק הגומלין ההשפעה של שניהם שווה במובן כמות האור. בהמשך הראה מספר צילומים שנעשו בשינויי חשיפה ביחס לצילום מקיסריה ואסביר מה היו ההשפעות על גווני האפור. הסיכום נותן מושג כללי על השיטה ואינו עוסק בכל הפרטים. מקווה שלא חרגתי מידי ועייפתי אתכם.