שעון חורף = ניתוק הצפון מהמרכז ליומיים

הנוסע הצפוני

Well-known member
עם כניסת שעון החורף ולו''ז החורף המותאם של הרכבת חוזר המצב שבו הצפון מנותק ליומיים מהמרכז
ביום שישי הרכבת האחרונה מתל אביב לצפון ב 11.30 בבוקר! אותו מצב גם בכיוון ההפוך כאשר הרכבת האחרונה מכרמיאל לתל אביב (עם החלפה) ב 11.02
נוסיף לזה את הסגירה של תחנות כרמיאל, אחיהוד, נהריה ועכו כל מוצ''ש עקב עבודות חשמל.
אותו מצב מתקיים כמובן גם בפריפריה השנייה, מתל אביב דרומה.

ואם כבר מקצרים את שעות הפעילות למה לפחות לא לנצל את הקיבולת שקיימת ביום שישי כדי להוציא רכבת כל חצי שעה ולא פעם בשעה.
 

Ccyclist

Well-known member
עם כניסת שעון החורף ולו''ז החורף המותאם של הרכבת חוזר המצב שבו הצפון מנותק ליומיים מהמרכז
ביום שישי הרכבת האחרונה מתל אביב לצפון ב 11.30 בבוקר! אותו מצב גם בכיוון ההפוך כאשר הרכבת האחרונה מכרמיאל לתל אביב (עם החלפה) ב 11.02
נוסיף לזה את הסגירה של תחנות כרמיאל, אחיהוד, נהריה ועכו כל מוצ''ש עקב עבודות חשמל.
אותו מצב מתקיים כמובן גם בפריפריה השנייה, מתל אביב דרומה.

ואם כבר מקצרים את שעות הפעילות למה לפחות לא לנצל את הקיבולת שקיימת ביום שישי כדי להוציא רכבת כל חצי שעה ולא פעם בשעה.

אז "תשמרו שישי". השבת הכי מוקדמת נכנסת ב 16:15. זה אומר שבמגבלות הסדר הקיים התחבורה העירונית אמורה להסתיים ב 15:15 והבינעירונית לצערי בשעות שמאפשרות חזרה למוקדי החברות השונות בשעה כזו.

לרכבת יש בעיה של קווים ארוכים מהדרום לצפון, שאינם תואמים הפעלה בכל השעות שהסדר הקיים מאפשר בשישי. מיקלוש77 מתלונן על תופעה דומה ברכבת האחרונה ממודיעין לתל אביב בשישי שמאד מוקדמת משום שהיא רכבת לנהריה.

אני חושב שבמסגרת הסדר הקיים הרכבת צריכה ליזום לו"ז קווי שישי מקוצרים או החלפות נהגים באיילון או חיפה כדי לאפשר שעות פעילות ארוכות יותר.

אני מבין אם נהג מבאר שבע צריך לחזור לבאר שבע לפני 15:00, או אם רכבת מכרמיאל צריכה להגיע למוסכי הרכבת בחיפה בסביבות 15:15. אני מבין גם שזה מכתיב שרכבת מהצפון לתל אביב צריכה להגיע למוסכי הרכבת בלוד עד 15:15 - מה שמכתיב רכבת אחרונה שיוצאת למרכז ב 13:00 בערך.

הבעיה כאן לדעתי שמוציאים את רכבות נהריה למרכז כאילו יעדן באר שבע.
 

מיקלוש77

Well-known member
המצב באמת חמור בשני היבטים. תדירות, וזמן סיום השירות.

לגבי התדירות:

למה יש רכבת כל שעה בימי שישי? כל השנה, לא רק בשעון חורף. הקו מהרצליה לירושלים למשל, עמוס בימי שישי ברמה שבהחלט מצדיקה להפעיל 2 רכבות. אין שום הצדקה לאלץ אנשים לחכות שעה אם הם הפסידו רכבת! זה יום עמוס וקצר, גם בקיץ, ויש בו הרבה מאוד נוסעים.

ועוד דוגמה, הקו לצפון עובד ברבע כוח! כי הרכבת ממודיעין שבדרך כלל ממשיכה לנהריה עובדת רק עד ת"א בגלל עבודות החשמול מזיכרון יעקב צפונה, והקו מבאר שבע מסתיים ב 10 וחצי בבוקר בגלל העבודות בדרום ובצפון. אבל היה אפשר להפעיל במקטע שאין בו עבודות, רכבות כל חצי שעה... לא צריך לענות את הנוסעים רק בגלל שיום שישי. הרכבת זה לא כלי תחבורה לראשון עד חמישי, זה כלי לכל השבוע... ברכבת לא מבינים את זה. ובמיוחד במוצ"ש רואים את זה כשבקיץ יש 2 רכבות בלבד בכל המוצ"ש ובחורף 3.

ולגבי זמן סיום השירות:

אין שום הצדקה שהרכבת האחרונה תסיים את המסלול שלה ב 14 ומשהו, כששבת נכנסת במקרה המקודם ביותר ב 16. דוגמא: רכבת אחרונה ממודיעין יוצאת ב 14:11 ומסתיימת בת"א ב 14:49. למה? אפשר בקלות לדחוף עוד רכבת, אם לא ב 15:11 אז נגיד ב 15:00 ולסיים ב 15:38. אותנו הנוסעים לא אמור לעניין איך סידור העבודה של נהגי הקטר והפקחים בנוי. נהג קטר והפקח שמסיימים בת"א יכולים לקחת מונית ולהגיע הביתה עדיין לפני שבת.

וכמובן כמו שהיה כתוב למעלה אפשר לעשות החלפות נהגים ולדאוג שהתחנה האחרונה תהיה קרובה למגורים של הנהג והפקח.
 

קו 415

Active member
המצב באמת חמור בשני היבטים. תדירות, וזמן סיום השירות.

לגבי התדירות:

למה יש רכבת כל שעה בימי שישי? כל השנה, לא רק בשעון חורף. הקו מהרצליה לירושלים למשל, עמוס בימי שישי ברמה שבהחלט מצדיקה להפעיל 2 רכבות. אין שום הצדקה לאלץ אנשים לחכות שעה אם הם הפסידו רכבת! זה יום עמוס וקצר, גם בקיץ, ויש בו הרבה מאוד נוסעים.

ועוד דוגמה, הקו לצפון עובד ברבע כוח! כי הרכבת ממודיעין שבדרך כלל ממשיכה לנהריה עובדת רק עד ת"א בגלל עבודות החשמול מזיכרון יעקב צפונה, והקו מבאר שבע מסתיים ב 10 וחצי בבוקר בגלל העבודות בדרום ובצפון. אבל היה אפשר להפעיל במקטע שאין בו עבודות, רכבות כל חצי שעה... לא צריך לענות את הנוסעים רק בגלל שיום שישי. הרכבת זה לא כלי תחבורה לראשון עד חמישי, זה כלי לכל השבוע... ברכבת לא מבינים את זה. ובמיוחד במוצ"ש רואים את זה כשבקיץ יש 2 רכבות בלבד בכל המוצ"ש ובחורף 3.

ולגבי זמן סיום השירות:

אין שום הצדקה שהרכבת האחרונה תסיים את המסלול שלה ב 14 ומשהו, כששבת נכנסת במקרה המקודם ביותר ב 16. דוגמא: רכבת אחרונה ממודיעין יוצאת ב 14:11 ומסתיימת בת"א ב 14:49. למה? אפשר בקלות לדחוף עוד רכבת, אם לא ב 15:11 אז נגיד ב 15:00 ולסיים ב 15:38. אותנו הנוסעים לא אמור לעניין איך סידור העבודה של נהגי הקטר והפקחים בנוי. נהג קטר והפקח שמסיימים בת"א יכולים לקחת מונית ולהגיע הביתה עדיין לפני שבת.

וכמובן כמו שהיה כתוב למעלה אפשר לעשות החלפות נהגים ולדאוג שהתחנה האחרונה תהיה קרובה למגורים של הנהג והפקח.
פעם שאלתי את רכבת ישראל לגבי תדירות ביום שישי, ומה שנאמר לי זה שמנהרות לירושלים יש שלוש חלונות לעבודות תשתית ותחזוקה שוטפים, בשעות הלילה על מסילה אחת, בימי שלישי בלילה על כל המסילה, ובימי שישי על מסילה אחת.
אם תבדקו תבינו שהלוז אכן נגזר משימוש במסילה בודדת
 
לגבי שעות סיום הרכבות בין הצפון למרכז - זה לא קשור לשבת, זה קשור לעבודות החישמול שמתבצעות בין חיפה לבנימינה, וכראיה אלו שעות הסיום גם בקיץ, נכון לעכשיו.
בלו"ז הרגיל של שעון חורף ללא עבודות חישמול (שמונהג כבר כ3 שנים בערך) - רכבת אחרונה מת"א לקריות, נהריה וכרמיאל (עם החלפה) היא ב12:30 ולחיפה ב13:30 ומחיפה לת"א ב13:35. בקיץ מת"א לקריות, נהריה וכרמיאל (עם החלפה) האחרונה היא ב14:30 ולחיפה ב15:30 ומחיפה לת"א ב15:35. כראיה - ככה זה בערבי חג, כשמשהים את עבודות החישמול. מסכים שזה לא הלו"ז האופטימלי והטוב יותר שהיה ב2019, אבל זה הכי קרוב לשם (ועד 2023 היה הרבה יותר גרוע).
אגב, דווקא בשעון החורף הנוכחי האריכו את שעות הפעילות מכרמיאל לחיפה - במקום רכבת אחרונה ב13:02 בשעון החורף הקודם, הוסיפו השנה רכבת ב14:02.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי שעות סיום הרכבות בין הצפון למרכז - זה לא קשור לשבת, זה קשור לעבודות החישמול שמתבצעות בין חיפה לבנימינה, וכראיה אלו שעות הסיום גם בקיץ, נכון לעכשיו.
בלו"ז הרגיל של שעון חורף ללא עבודות חישמול (שמונהג כבר כ3 שנים בערך) - רכבת אחרונה מת"א לקריות, נהריה וכרמיאל (עם החלפה) היא ב12:30 ולחיפה ב13:30 ומחיפה לת"א ב13:35. בקיץ מת"א לקריות, נהריה וכרמיאל (עם החלפה) האחרונה היא ב14:30 ולחיפה ב15:30 ומחיפה לת"א ב15:35. כראיה - ככה זה בערבי חג, כשמשהים את עבודות החישמול. מסכים שזה לא הלו"ז האופטימלי והטוב יותר שהיה ב2019, אבל זה הכי קרוב לשם (ועד 2023 היה הרבה יותר גרוע).
אגב, דווקא בשעון החורף הנוכחי האריכו את שעות הפעילות מכרמיאל לחיפה - במקום רכבת אחרונה ב13:02 בשעון החורף הקודם, הוסיפו השנה רכבת ב14:02.

בהתחשב בכך שלמרות שאין שום תקנה נגד רכבות בשבת - המצב בשבת הוא שאין רכבות - מדוע לו"ז שישי ומוצ"ש לא מתחשב בכך שיש חלון זמן מצומצם ?

בדוגמה של בסיסי הצבא אולי עדיף לחיילים לעשות עוד לילה בבית, אך לסטודנטים שמבקרים את משפחתם יש יתרון בלחזור לדירה בעיר של האוניברסיטה במוצ"ש ולא בראשון בבוקר.

גם הסיפור על המנהרות לירושלים מוזר מאד בעיניי. הרכבת התחתית של לונדון פועלת במנהרות 7 ימים בשבוע בלי לסגור מנהרה אחת ליום שלם על בסיס קבוע, כנ"ל הקו התת ימי לצרפת שאורכו גדול יותר מזה של הקו לירושלים. זה מזכיר לי את הדרישות השרירותיות של מכבי האש שלא יסעו יותר מ 400 נוסעים ברכבת בתחילת ימי הקו לירושלים, כשכיום נוסעות בו רכבות ארוכות המסוגלות להסיע 2,000 נוסעים.
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
בהתחשב בכך שלמרות שאין שום תקנה נגד רכבות בשבת - המצב בשבת הוא שאין רכבות - מדוע לו"ז שישי ומוצ"ש לא מתחשב בכך שיש חלון זמן מצומצם ?

בדוגמה של בסיסי הצבא אולי עדיף לחיילים לעשות עוד לילה בבית, אך לסטודנטים שמבקרים את משפחתם יש יתרון בלחזור לדירה בעיר של האוניברסיטה במוצ"ש ולא בראשון בבוקר.

גם הסיפור על המנהרות לירושלים מוזר מאד בעיניי. הרכבת התחתית של לונדון פועלת במנהרות 7 ימים בשבוע בלי לסגור מנהרה אחת ליום שלם על בסיס קבוע, כנ"ל הקו התת ימי לצרפת שאורכו גדול יותר מזה של הקו לירושלים. זה מזכיר לי את הדרישות השרירותיות של מכבי האש שלא יסעו יותר מ 400 נוסעים ברכבת בתחילת ימי הקו לירושלים, כשכיום נוסעות בו רכבות ארוכות המסוגלות להסיע 2,000 נוסעים.
בטוח יש פיתרון פחות דרקוני מהסגירה המגוחכת בשלישי בלילה לכל הלילה. כמו שאתה כותב בכל העולם יש מנהרות ואפשר למצוא חלונות זמן בלי לסגור קו שלם. שיעבדו על מנהרה אחת בכל פעם כשהתדירות היא גם ככה פעם בשעה...
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בטוח יש פיתרון פחות דרקוני מהסגירה המגוחכת בשלישי בלילה לכל הלילה. כמו שאתה כותב בכל העולם יש מנהרות ואפשר למצוא חלונות זמן בלי לסגור קו שלם. שיעבדו על מהרה אחת בכל פעם כשהתדירות היא גם ככה פעם בשעה...

בלונדון היו משקרים לנו שאי אפשר להפעיל את התחתית בלילה כי חייבים את ארבע וחצי שעות הסגירה הלילית לעבודות תחזוקה. כיום תחתית הלילה של סופי השבוע בת כעשור.
 

מיקלוש77

Well-known member
לגבי שעות סיום הרכבות בין הצפון למרכז - זה לא קשור לשבת, זה קשור לעבודות החישמול שמתבצעות בין חיפה לבנימינה, וכראיה אלו שעות הסיום גם בקיץ, נכון לעכשיו.
בלו"ז הרגיל של שעון חורף ללא עבודות חישמול (שמונהג כבר כ3 שנים בערך) - רכבת אחרונה מת"א לקריות, נהריה וכרמיאל (עם החלפה) היא ב12:30 ולחיפה ב13:30 ומחיפה לת"א ב13:35. בקיץ מת"א לקריות, נהריה וכרמיאל (עם החלפה) האחרונה היא ב14:30 ולחיפה ב15:30 ומחיפה לת"א ב15:35. כראיה - ככה זה בערבי חג, כשמשהים את עבודות החישמול. מסכים שזה לא הלו"ז האופטימלי והטוב יותר שהיה ב2019, אבל זה הכי קרוב לשם (ועד 2023 היה הרבה יותר גרוע).
אגב, דווקא בשעון החורף הנוכחי האריכו את שעות הפעילות מכרמיאל לחיפה - במקום רכבת אחרונה ב13:02 בשעון החורף הקודם, הוסיפו השנה רכבת ב14:02.
אמת, בלו"ז מודפס שיש לי מקיץ 2019, רכבת אחרונה מת"א מרכז לחיפה הייתה ב 16:50 וזאת שלפניה ב 16:22.

לדעתי בקיץ 2019 הקטע בין מודיעין לת"א וגם בין לוד לת"א היה סגור בגלל עבודות חישמול, אבל קל לזהות לפי הזמנים: הרכבת של 16:50 זאת הרכבת שיוצאת כיום בשעון בקיץ ממודיעין ב 16:11 לת"א, והרכבת של 16:22 היא מבאר שבע לפי המספר שלה (8040. הקידומת 8 כי זו רכבת מיוחדת, כי היא לא יצאה מב"ש בגלל העבודות).

כך שיהיה מקום לדרוש, כשסיתיימו עבודות החישמול בצפון ובדרום, ששתי הרכבות האחרונות בקיץ שממשיכות לצפון יהיו ב 16:22 (יוצאת מב"ש קצת אחרי 15:00) וב 16:50 (יוצאת ממודיעין ב 16:11).

אני לא זוכר מה היה השנה בערב שבועות, כשהעבודות היו מושהות בגלל ערב החג וזה כמעט קיץ, אבל לדעתי האחרונה מת"א הייתה ב 15:49 ולא ב 16:50. אבל קשה להשוות כי זו לא השוואה אחד לאחד.

לסיכום, בעולם מתוקן עוד נכונו לנו 2 רכבות בשעה בימי שישי בקווים העמוסים, שיוצאות מת"א בזמן סביר יחסית ביחס לכניסת השבת (מגיעות לחיפה לקראת 17:30 ו 18:00 בהתאמה).

מצרף את התמונות מהלו"ז.
 

קבצים מצורפים

  • 20251102_231430.jpg
    20251102_231430.jpg
    1.6 MB · צפיות: 1
  • 20251102_230150.jpg
    20251102_230150.jpg
    1.9 MB · צפיות: 2
אגב, לא הכל זה רכבת וגם לא הכל אפור - יש את קו 909 מת"א לחיפה, קריות, עכו ונהריה, שהנסיעה האחרונה שלו יוצאת מת"א ב16:00 ובשבת כבר החל מ17:30. ואגב, בשעות האלה הקו הזה מהיר יותר מהרכבת. לחיפה, אגב, יש גם את קו 900 שבימי שישי הנסיעה האחרונה שלו היא ב16:50.
וגם לירושלים ולב"ש יש נסיעות מת"א בימי שישי עד 16:30.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
אגב, לא הכל זה רכבת וגם לא הכל אפור - יש את קו 909 מת"א לחיפה, קריות, עכו ונהריה, שהנסיעה האחרונה שלו יוצאת מת"א ב16:00 ובשבת כבר החל מ17:30. ואגב, בשעות האלה הקו הזה מהיר יותר מהרכבת. לחיפה, אגב, יש גם את קו 900 שבימי שישי הנסיעה האחרונה שלו היא ב16:50.
וגם לירושלים ולב"ש יש נסיעות מת"א בימי שישי עד 16:30.
ידוע אבל הקווים הנ''ל משרתים רק את תושבי החוף הצפוני. הם לא עוזרים לתושבי הגליל והעמק. חוץ מזה אוטובוס אחד לא נותן פיתרון לקיבלות של רכבת עם כ 800 נוסעים, והרכבות בימי שישי מלאות. הקיום של אוטובוסים בשעות כאלה מראה שניתן להפעיל גם רכבת בשעות מאוחרות. משום מה התקבע הנוהל שנהג אוטובוס יכול להגיע לביתו אחרי כניסת שבת אבל נהג או פקח רכבת לא. כול עוד הרכבת עצמה (עם נוסעים) מסיימת את נסיעתה לפני כניסת השבת צריך להפעיל נסיעות.
 

Ccyclist

Well-known member
ידוע אבל הקווים הנ''ל משרתים רק את תושבי החוף הצפוני. הם לא עוזרים לתושבי הגליל והעמק. חוץ מזה אוטובוס אחד לא נותן פיתרון לקיבלות של רכבת עם כ 800 נוסעים, והרכבות בימי שישי מלאות. הקיום של אוטובוסים בשעות כאלה מראה שניתן להפעיל גם רכבת בשעות מאוחרות. משום מה התקבע הנוהל שנהג אוטובוס יכול להגיע לביתו אחרי כניסת שבת אבל נהג או פקח רכבת לא. כול עוד הרכבת עצמה (עם נוסעים) מסיימת את נסיעתה לפני כניסת השבת צריך להפעיל נסיעות.

זהו - שמבחינת הרשויות אוטובוס של 60 שווה ערך לרכבת של 800.
 

EHP12

Well-known member
ידוע אבל הקווים הנ''ל משרתים רק את תושבי החוף הצפוני. הם לא עוזרים לתושבי הגליל והעמק. חוץ מזה אוטובוס אחד לא נותן פיתרון לקיבלות של רכבת עם כ 800 נוסעים, והרכבות בימי שישי מלאות. הקיום של אוטובוסים בשעות כאלה מראה שניתן להפעיל גם רכבת בשעות מאוחרות. משום מה התקבע הנוהל שנהג אוטובוס יכול להגיע לביתו אחרי כניסת שבת אבל נהג או פקח רכבת לא. כול עוד הרכבת עצמה (עם נוסעים) מסיימת את נסיעתה לפני כניסת השבת צריך להפעיל נסיעות.
יש את 848 מכרמיאל ויישובי משגב למרכז, את 826 אתה בטח כבר מכיר. אני לא יודע אם עדיין אגד מפעילה את הדו קומתי שלה בנסיעות העמוסות של 909.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
יש את 848 מכרמיאל ויישובי משגב למרכז, את 826 אתה בטח כבר מכיר. אני לא יודע אם עדיין אגד מפעילה את הדו קומתי שלה בנסיעות העמוסות של 909.
מכיר את כל הקווים הנ"ל. אבל תסכים איתי שאוטובוס לא מספק אותה רמת שירות כמו ברכבת, לא בנוחות הנסיעה ולא בקיבולת. לראייה בימי השבוע כאשר הרכבת פועלת קו 846 שפעם היה מלא, נוסע כמעת ריק ורב הנוסעים שלו עולים במשגב.
הטיעון שלי הוא ששירות הנוסעים ברכבת אמור להסתיים קרוב לכניסת שבת בדיוק כמו שירות האוטובוסים. את הפעילות התפעולית שיש לאחר מכן אפשר לעשות גם אחרי כניסת שבת בדיוק כמו באוטובוסים.
 

EHP12

Well-known member
מכיר את כל הקווים הנ"ל. אבל תסכים איתי שאוטובוס לא מספק אותה רמת שירות כמו ברכבת, לא בנוחות הנסיעה ולא בקיבולת. לראייה בימי השבוע כאשר הרכבת פועלת קו 846 שפעם היה מלא, נוסע כמעת ריק ורב הנוסעים שלו עולים במשגב.
הטיעון שלי הוא ששירות הנוסעים ברכבת אמור להסתיים קרוב לכניסת שבת בדיוק כמו שירות האוטובוסים. את הפעילות התפעולית שיש לאחר מכן אפשר לעשות גם אחרי כניסת שבת בדיוק כמו באוטובוסים.
אין כבר 6 שנים כמעט שירות סדיר בשישי-מוצש, מהצפון לתל אביב בגלל עבודות החשמול.
פועלים לך 5 אוטובוסים בשעה של 909, ועוד 5 אוטובוסים בשעה בקווים 900 ו-910, שממלאים את החסר. סהכ 10 אוטובוסים בשעה, כל אוטובוס מסיע נוסעים כמו קרון רכבת, ויש רק 2 רכבות בשעה.

כשאין רכבת מכרמיאל למרכז, מסכים שיש צורך לתגבר את 848 לנסיעה לכל שעתיים.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
אין כבר 6 שנים כמעט שירות סדיר בשישי-מוצש, מהצפון לתל אביב בגלל עבודות החשמול.
פועלים לך 5 אוטובוסים בשעה של 909, ועוד 5 אוטובוסים בשעה בקווים 900 ו-910, שממלאים את החסר. סהכ 10 אוטובוסים בשעה, כל אוטובוס מסיע נוסעים כמו קרון רכבת, ויש רק 2 רכבות בשעה.

כשאין רכבת מכרמיאל למרכז, מסכים שיש צורך לתגבר את 848 לנסיעה לכל שעתיים.
העובדה שלוקח 6 שנים לחשמל קטע כזה היא הזיה בפניה עצמה והיותר גרוע שעקב המחלוקת על החשמול בחיפה, גם אחרי שהעבודות יסתיימו הנוסעים בצפון לא באמת ייהנו מרכבת חשמלית. וכמו שלמדנו מהדו''ח שיצא על התחזוקה אתמול גם לא נראה שמנצלים את ההשבתות כדי באמת לטפל בתשתית כמו שצריך.

ומשהו מעניין לגבי 848 שהזכרתה. ביום שישי יש לקו נסיעה אחת וגם היא יוצאת בשעה 11:30, למה? הרי יש שירות אוטובוסים עד סמוך לכניסת השבת (אגב 848 קו מאושר שבת) ויש עוד נסיעה בקו 846 שיוצאת כ 10 דק' אחריו וזהו.

לשם השוואה לקו 978 מבני ברק לכרמיאל יש 6 נסיעות ביום שישי והאחרונה שבהם יוצאת ב 13:15
 

Ccyclist

Well-known member
העובדה שלוקח 6 שנים לחשמל קטע כזה היא הזיה בפניה עצמה והיותר גרוע שעקב המחלוקת על החשמול בחיפה, גם אחרי שהעבודות יסתיימו הנוסעים בצפון לא באמת ייהנו מרכבת חשמלית. וכמו שלמדנו מהדו''ח שיצא על התחזוקה אתמול גם לא נראה שמנצלים את ההשבתות כדי באמת לטפל בתשתית כמו שצריך.

ומשהו מעניין לגבי 848 שהזכרתה. ביום שישי יש לקו נסיעה אחת וגם היא יוצאת בשעה 11:30, למה? הרי יש שירות אוטובוסים עד סמוך לכניסת השבת (אגב 848 קו מאושר שבת) ויש עוד נסיעה בקו 846 שיוצאת כ 10 דק' אחריו וזהו.

לשם השוואה לקו 978 מבני ברק לכרמיאל יש 6 נסיעות ביום שישי והאחרונה שבהם יוצאת ב 13:15

לפחות לא יוכלו להפחיד את דעת הקהל עם שקרים נגד החישמול כשמרבית הרשת מחושמלת. אמנם יונה יהב חזר לראשות עיריית חיפה, אבל קואליציית ארגוני הזיהום והדיזל שהיו לצידו לפני 15 שנה יתקשו לשקר את המדינה כיום.
 

luckydude

Active member
עיריית חיפה ממשיכה עם המצגת השקרית של חזות החשמול בקו הים:


בנתיים, היום אמור להתקיים דיון בעתירה של העירייה נגד החשמול בבית המשפט המחוזי בחיפה.
 
למעלה