שנת הסיכומים- אילת!

YossihNew

Well-known member
|דולפין|

שנת הסיכומים חזרה אחרי יומיים. והפעם, סדרה שחבל מאוד שהפסיקו אותה. היא נפסקה רק בגלל אילוצים, אבל אם לא, אני מניח שהיא הייתה הופכת לממש גדולה...

1635666235405.png

אילת! הסדרה של דוד דהן ועידו דרור, שניסו להמשיך את ההיסטריה של גאליס עם סדרה אחרת. סדרה שמספרת על העיר הדרומית במדינה, על קיץ מלא חוויות, על פשעים ועל התבגרות. סדרה שלא האמנו שיצאה מאלו של גאליס...

תקופת השידור: 50 פרקים בין ה-12 באוגוסט ל-31 באוקטובר, 2018 (חודשיים וחצי)

שודרה: ב-HOT 3 ובערוץ ספיד, בגלל שהייתה שייכת להוט ולערוץ הילדים שירד ממנה בתחילת השנה (מתחרות בולטות- דאנסטורי ואו בוי בסיבוב השני שלה)

פתיח: שיר אמיתי שהכניס ממש לאווירה- למרות שאת הקללות שבו נאלצו לצנזר כמה פעמים.



עובדות מעניינות: הסדרה יועדה לשידור בערוץ הילדים ב-HOT, אבל בגלל הירידה שלו מ-HOT בתחילת השנה, בסוף הוחלט ששתי הרשתות ישדרו אותה, אבל בלי הסכמה למי היא שייכת… בנוסף, היו אמורים לקרוא לה "גבולות".

הסדרה עוקבת אחרי מלון אורכידאה, מלון בעיר אילת בניצוחה של המנהלת רווית וינקר, ועובדיו. הכול מתחיל כשעומרי אטיאס מגיע למלון כדי להשתתף בתחרות סנוקר ולזכות ב-100,000 ש"ח שיסייעו לאימא שלו. אבל הוא בן 16, ולכן הוא צריך לזייף תעודת זהות. עם הגעתו, רופא בשם ג'ושוע מחליף תיק עם עומרי בזמן שהוא מנסה להתחמק מאנשים שרוצחים אותו. החיפוש אחר תעודת הזהות מפגיש את עומרי עם האחיות תום וקרני שחר.

תום היא עובדת במלון וקרני היא היחידה בארץ שסובלת מרגישות לקרינה. היא מתגוררת לבד בשטח הפקר בהרי אילת ליד הגבול המצרי, בלי שום חשמל או קרינה. ג'ושוע היה אמור להגיע עם תרופה, אבל משום מה מסתבר שאנשים לא רוצים שהאזור יפסיק להיות מבודד ורצחו אותו.

באותו הזמן, נועה בן שושן, בתו של בעלי המלון נרי, רוצה להשיק מותג של משקפי שמש. לצערה היא לא יודעת שהמשקיע שלה, ריץ' פורצ'ן, הוא שחור, ולכן היא בטעות חושבת שהוא שוטף כלים. נועה מנסה להוכיח שהיא בכלל לא גזענית, אז היא טוענת שיש לה חבר אתיופי, והיא צריכה למצוא אחד עד שריץ' יחזור מירדן. למזלה יש לה את מי לנצל: עדן מולקו, חדרן ממוצא אתיופי. אבל עדן בדיוק הודה ברגשותיו לחברתו הטובה והחדרנית, נתי גבאי, ילדה יתומה עם אח בשם נדבי, בעל מוגבלות שכלית. הם הפכו לזוג לאחר שעדן גנב כסף מהמלון ללא ידיעתה של נתי כדי לשלם על שמלה שהרס לה. נועה משתמשת בדין אגמון, המציל והאקס שלה, כדי להפריד ביניהם.

בנוסף מגיעים למלון שני חברים, צחי פורטל וניסן כץ. צחי, בעברו ילד שחקן בסרט המופת "ילד עם טיסן", מנסה לעזור לניסן להשיג נשיקה ראשונה. ביום הראשון ניסן פוגש בעופרי, ילדה יפה וחכמה, אבל לצערו ההתאהבות ביניהם גורמת לו לשברון לב לאחר שהיא בוחרת דווקא בדין הפלרטטן.

עומרי מואשם ברצח של ג'ושוע אבל תום בטוחה שזה לא נכון. הסיבה שהוא חשוד היא כי אביו, שארל, יושב בכלא על רצח ושוד משאית כסף. בנוסף הוא החליף את התיק עם לילי וקטן הפושעים ולכן הוא נעצר, אבל בורח ותום עוזרת לו להוכיח את חפותו, אולם התרופה נגנבת לצערם לסיני.

במסגרת התכנית שלה, נועה מקדמת את עדן בדרגה וממציאה שיש מבקר שבא למלון, וטעות גורמת להנהלה לחשוב שמדובר בצחי, ולפנק אותו באטרקציות, עד שמסתבר מי הוא והוא וניסן נאלצים לעבוד במלון ולשלם על הכול… נועה מצליחה להפריד לאט לאט בין נתי ועדן, בהתחלה כשהיא גורמת לעדן לאבד את נדבי. ועופרי, שרוצה את ניסן, מגלה שהוא התחבר עם מישהי בשם מיכל, שלא בדיוק מקלה על צחי. וצחי נאלץ לעבוד בצוות הבידור של המלון, לכעסו, ולכעסה של דנה "החיים עצמם" אלוני, מנהלת צוות הבידור.

לאחר שזיהו כסף שנועד לשלם על התרופה ללילי וקטן, מסתבר שהכסף הוא משוד המשאית של שארל, מה שגורם לעומרי להבין שאביו הופלל. במהלך חיפוש אחרי קרני במדבר, עומרי ותום מגלים גמל עם גלימה שחורה, כפי ששארל תיאר שראה בעת השוד. מחקר שלהם מגלה שנרי, אבא של נועה, מבריח סחורות בשטח המבודד ומנצל את המצב, ושהוא גנב את התרופה. הם מתכננים שייראה כאילו עומרי נדבק מקרני בגלל שנישק אותה (תום לא יודעת שעומרי וקרני אכן התנשקו, היא לבשה את החליפה של קרני כדי לביים את זה), ואז שנועה תנשים אותו והיא כביכול "תידבק". נרי נעצר כשזה נחשף, ודוקטור יעל, הרופאה של קרני, מקבלת את התרופה. נועה גם מצליחה באותו הזמן לגרום לנתי ולעדן להיפרד בגלל שורת תקריות, וגם שעדן יסכים לחשיפת הזוגיות כי הוא חשב שנתי ודין ביחד. כשנועה מגלה על מה שאבא שלה עשה, היא כועסת אבל מתאהבת בעדן באמת.

דנה מעלה מחזה יפני, וצחי רוצה להשתתף בו לאחר שהוא מגלה שהבמאי אסי תשר רוצה לבחור שחקן לסרט שלו מתוך המופע. הוא מחבל לשחקן הראשי החדש בטקסט (השחקן הראשי מפוטר אך שמועות אומרות שהפך לכתב באתר בידור ידוע) וכשדנה מגלה את זה, היא בכל זאת סולחת לו. ניסן נפרד ממיכל לאחר שהוא מבין שהוא מאוהב בעופרי ואף בטעות אומר את השם שלה כשהוא עם מיכל, אבל עופרי עזבה עם האקס שלה. קרני בינתיים אמורה לנסות את התרופה שתאפשר לה להבריא, אבל התרופה לא עובדת. מסתבר שיעל מחביאה את התרופה- הבן שלה, זוהר, חבר טוב של קרני, נהרג בתאונת דרכים לפני שש שנים, והיא רוצה לנקום בבריונים שעשו את זה.

נתי כמעט מצליחה להקליט את נועה מספרת על התכנית שלה, אבל הבמאי אסי תשר לקח את המצלמה ונתי מפוטרת לאחר שהיא מנסה לגנוב את המצלמה. קרני דורשת לטוס לעיירה של אנשים רגישים לקרינה בארה"ב, אבל יעל צריכה אותה להפצת המחלה שלה. עומרי נחטף והרעים מצליחים לגרום לשארל להודות ברצח כדי שעומרי יתעצבן ויחליט לשתף פעולה עם הרעים תמורת כסף. תום מצליחה לגלות את ההברחות ואת הסודות, אבל יעל חוטפת אותה כדי לבצע עליה ניסויים במחלה. עומרי שמגלה שתום אהבה אותו אך סירבה לכך כדי שהוא וקרני יהפכו לזוג, מחליט לסייע להן בכל זאת.

נועה ההרוסה רוצה להתרחק מאבא שלה ולהודות בשקריה- אבל כשהיא מבינה שהמלון עומד לפשוט רגל בלי נרי, היא מחליטה להשיג את הכסף מריץ' ולברוח עם עדן. היא גם סוחטת את נתי לוותר על כרטיס הזיכרון של המצלמה כדי שהיא לא תסגיר את עדן למשטרה באשמת גניבה. וצחי בטעות גורם לדנה לשבור רגל כשהוא מנסה להשיג את התפקיד הראשי בסרט מניב זילברברג- אבל זה מה שמחזיר את עופרי לאילת. בנוסף נתי המפוטרת פוגשת את ריץ' פורצ'ן שמתאהב בה ורוצה אותה כאומנת לבן שלו, נוח.

יעל מצליחה להבין שבערבוב הדם של קרני ותום אפשר להפיץ את המחלה. כיוון שעומרי מנסה לגנוב את התרופה כדי להציל את קרני, הוא נתפס ונעצר. עדן מצליח לגלות בעזרת משפט של ריץ' על התכנית של נועה אבל נאלץ להמשיך להיות שם כדי שנועה לא תתלונן על הגניבה של עדן ואז גם על הגניבה של נתי. וצחי ודנה מתאהבים והופכים לזוג.

עומרי מצליח לברוח מהכלא בעזרת נרי שרוצה לכפר על מעשיו, וסבתא של נתי, אלגרה, נפטרת. ריץ' מציע לנתי ולנדבי לעבור איתו לארה"ב, דבר שעדן מסרב לגמרי לאשר. עומרי משתמש בילד של עובדת זרה שיעל מנצלת כדי לחלץ את תום, אבל תום מתעצבנת עליו ותכנית הבריחה נכשלת. העובדת הזרה, ארמאנה, עוזרת להם לברוח.

קרני מקבלת את התרופה שלה, וניסן מתוודה על רגשותיו לעופרי לפני שהיא עוזבת את אילת. עומרי מנצח בתחרות הסנוקר את אשר "יד הנפץ" (שדומה לו מאוד!). עדן מצליח לתפוס את נועה בניסיון גניבה של מותג מתחרה למשקפיים שלה, וסוחט אותה לגלות על מעשיה. למרות זאת, עדן נחטף בידי יעל לפני שהוא אומר לריץ', ונועה חותמת על העסקה. דנה מגלה שצחי שבר לה את הרגל וכועסת, ואילו עומרי נוטש לאחר שהוא טוען בפני תום שלא מגיע לו להיות איתה.

במסיבת הסיום של נועה, יעל מבצעת תכנית כדי להפיץ את המחלה של קרני בילדים שצחקו על הילד שלה. אולם מסתבר שנדבי ועדן תכננו תכנית כדי למנוע את זה, והילדים מצליחים, בעזרת עומרי, להשתלט על יעל. יעל נעצרת וקרני אומרת לנועה שאם נרי תיקן, גם היא יכולה לתקן.

בסוף העונה, כל הזוגות ביחד, נועה עברה להיות המטפלת של נוח במקום נתי, ורווית הופכת למנהלת המלון שניתן לריץ'. אה, וקרני סופסוף למדה איך להפעיל טלפון!

לצערנו, אילת, שהייתה סדרה באמת בוגרת יותר ממה שהתרגלנו אליו מיוצרי גאליס, לא המשיכה מעבר לכך. היא הייתה קורבן לירידה של ערוץ הילדים מ-HOT, והסכסוך על ההפקה שלה גרם לזה שלא היו לה עוד עונות. וחבל מאוד- היא הייתה פשוט מעולה, עם עלילה מושכת, מותחת ובוגרת. ואווירה- אווירה כל כך טובה באילת… קיץ 2018 היה מיוחד…

שנת הסיכומים תחזור תוך שישה ימים. והפעם עם סדרה שמבוססת על סדרת ספרים. סדרת הספרים הכי גדולה בישראל...​
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה