שלום...

אלירן2101

New member
שלום...

אני חדש פה בפורום...והגעתי לכאן בעקבות תחושות שונות שאני חש... אני במצב מאוד לא ברור בחיים שלי, אני חייל משוחרר ואני מאוד מתלבט בנוגע להמשך מסלול חיי... מאז השחרור עבדתי קצת ועשיתי פסיכומטרי ממש לפני כמה ימים (מה שתורם לתחושות החוסר וודאות) מרבית החברים שלי מאוד בטוחים במה הם הולכים לעשות, אחדים כבר באמצע תואר, אחרים המשיכו בקבע ונוצר מצב שמצאתי עצמי מתחבט עם עצמי מבלי שאוכל לשתף ולהתייעץ עמם... מאז שאני זוכר את עצמי סבלתי מחוסר ביטחון ומדימוי עצמי נמוך. יש לי פחדים שאני לא אצליח במה שאבחר לעשות, או לא אוהב, או לא אבחר נכון... אני מאמין שהדברים האלה הם דברים נורמלים שאנשים שמצב שלי עוברים אבל יש לי הרגשה שאצלי הדברים יותר עמוקים...בעיקר ההרגשה שלא אצליח ולא אבחר נכון... אני כל הזמן במחשבות לגבי מה ללמוד, מה לעשות וכל שאני חושב על זה יותר, ככה אני מאבד את עצמי יותר...
 
ההבדל

בין בנאדם שפוחד לבחור לא נכון לבין בנאדם שלא פוחד לבחור לא נכון זו האמונה שהחיים לא נעצרים ושום אסון לא קורה גם אם בוחרים לא נכון. לומדים מהניסיון ובוחרים שוב ושוב. אתה כאילו רוצה איזו תעודת ביטוח עוד לפני שעשית את הצעד הראשון שכל מה שתבחר יצליח, שכל מה שתעשה יהיה המעשה הנכון, ושכל שביב אנרגיה שאתה מוציא בעולם יקדם אותך לכיוון המטרה ה"נכונה" הזו. ואין דברים כאלה. אם תבדוק קורות חיים של "אנשים מצליחים" תגלה שהם היו מוכנים לעשות המון דברים בחיים שלהם, ואחוז גבוה מהדברים הללו לאו דווקא היה "בכיוון הנכון" או קשור בכלל לתחום הצלחתם. אמונה מקדמת היא האמונה שכל מה שאתה בוחר לעשות בחיים שלך, תורם לך באיזה אופן. גם אם אתה מטאטא רחובות חצי שנה לפרנסתך, וגם אם אתה לומד איזה משהו אזוטרי אבל עומד בדדליינים, מגיש עבודות ועובר את הבחינות. כל ההתנסויות שלנו בעולם, מגבשות אותנו ואת מי שאנחנו. גם התנסות לא טובה. אם מצליחים ללמוד ממנה מה *לא* מתאים לנו ממנה ומה *לא* לעשות להבא, הרי שתרומתה כבר מובטחת. אז מה לעשות? להתחיל לעשות. עברת פסיכומטרי, אתה לא בטוח מה אתה רוצה? איך תדע מה אתה אוהב ורוצה אם לא תתחיל להתנסות? בחר משהו שנראה לך הכי הולם לכישוריך והתחל ללמוד. ממש לא משנה מה. תמיד אפשר לעבור, להחליף כיוון, לשנות - או שומו שמיים לגלות שזה אחלה ולהתפתח.
 
למעלה