שלום

ויימס

New member
ו... אה, כן.

אם עד עכשיו את לא קוראת באנגלית, את תתחילי לקרוא ברגע שתחסלי את כל הספרים המתורגמים. קריז קוראים לזה.
 
תודה רבה ועוד שאלות ../images/Emo3.gif

אתם מכירים חנות שיהיה בה ספרים שלו באזור ת"א במיידי? כי מאוד מאוד בא לי להתפנק בסופ"ש עם ספר שלו. מה הכוונה בספרים שנויים במחלוקת? איפה מורידים את הספרים שלו לשמיעה (יש לי ipod) אני אפילו מוכנה לשלם! ושאלה שבבקשה ענו לי בכנות - בעיקרון האנגלית שלי טובה (אני עובדת באנגלית) אבל מהתרגום של רנן הערכתי כי מדובר בלא מעט משחקי מילים שבתור לא-שפת אם יהיה לי קשה להבין ואני עשויה לפספס יותר מדי משמעויות. האם זה ככה? או שמדובר בביטויים שחוזרים על עצמם (ז'רגון עולם הדיסק?) והוא בעצמו כתב את ספרי המדע של עולם הדיסק? זה נראה לי ממש מעניין...
 

J e n i e

New member
מבחינת השפה

אני קראתי ספרים שלו גם כשלא היתה לי אנגלית טובה, ועדיין נהניתי ממש. משחקי מילים ממילא לא עוברים טוב בתרגום, אז אני לא בטוחה כמה פספוס זה יהיה. בפעם האחרונה שהייתי (די מזמן) היה בסטימצקי בעזריאלי ספרים של פראצ'ט באנגלית (יתכן שגם בעברית, אני לא בודקת).
 

trillian

New member
דעה על הספרים באנגלית

אני עצמי התחלתי לקרוא באנגלית בעבר, כשהרמה שלי באנגלית לא היתה גבוהה יותר מדי, אבל נהניתי כבר מההתחלה. יש איזשהו אתגר מנטלי של להתגבר ולהבין על מה לעזאזל הוא מדבר - ואז להקרע מצחוק. הוא באמת גאון פנומנלי. מעבר לזה, שאחרי כל ספר שקוראים מתרגלים לזה יותר ויותר ורק נהנים מזה הרבה יותר. בקיצור - מאוד מומלץ. בקשר לספרי המדע - הוא כתב אותם במשותף עם כל מיני פרופסורים - וזה אכן מאוד נחמד. אבל לדעתי כדאי לקרוא את זה אחרי שכבר מכירים את הדמויות המדוברות, ומבינים מה הולך שם. אחרת זה קצת מתפספס. תהני :) אני די מקנאת בך האמת. אחרי שכבר קראתי כמעט את כל הספרים שלו, קצת קשה לי למצוא ספרים אחרים לקרוא.
 

pix37

New member
עוד תשובות

כמעט בכל חנות ספרים תמצאי ספרים שלו - בוודאי בסטימצקי וצמת ספרים. לגבי הורדת ספרים לשמיעה - שמעתי שלפעמים עם מעתיקים קישורים אפשר למצוא דברים מעניינים http://www.noeman.org/gsm/e-books/38567-terry-pratchett-all-discworld-audiobooks-37-total.html אין בעיה להסתדר עם הספרים גם באנגלית בסיסית.
 

Maladict

New member
ברוכה הבאה!

את מוזמנת לבצע את טקס הקבלה לפורום (שמורכב על מענה על שאלון ושתיית קפה של ויימס, (כמעט לא מרגישים את קליפות הביצים ואת האורניום בקפה)). באמת כדאי לך להתרכז בספרי עולם הדיסק כי זה מה שבאמת שווה אצל טרי. ויש עוד ספר אחד מחוץ לסידרה שנקרא nation גם הוא טוב ונראה לי שגם הוא תורגם לעברית ונקרא "אומה". בסטימצקי בעזריאלי יש כמות נכבדת של ספרי פראצ'ט הפורום טרח אפילו להפיל מדף שלם של ספרים אלו באחד המפגשים. לגבי ספרי שמיעה..... דברי איתי במסרים.
 
קפה אני לא שותה...

אבל על שאלון אשמח לענות
אלא אם סוגיית הקפה פוסלת אותי במיידי...
עכשיו לא נותר לי אלא לרוץ לעזריאלי ולהצטייד. תודה לכולכם!
 

ויימס

New member
שנויים במחלוקת= לא כולם חושבים שהם טובים.

כלומר, הם חביבים, אבל יש טובים מהם. זה לא הם, זה אנחנו. ובנוגע למשחקי מילים ופיספוס משמעויות, אני די מסכימה עם ג'ני.
 

אוקטרין

New member
אם את פוחדת לפספס משחקי מילים

אני ממליץ להשתמש ב-The Annotated Pratchett File, הוא סוקר די ביסודיות את כל ההתחסויות הלא ברורות ללא-בריטים (או מצרים, אם תרצי). הקובץ אמנם עודכן לאחרונה לפני שנתיים, אבל הוא מגיע עד הולך לדואר, ככה שיש מספיק ספרים שהוא כן מתייחס אליהם. חוץ מזה, לפעמים כיף להבין את הבדיחות לבד. למשל, השבוע קראתי ספר של יהונתן גפן, והוא מדבר שם על בירה אוסטרלית מאוד מפורסת שנקראת XXXX. ישר נדלקה לי נורה אדומה (30 וואט) ואמרתי ואללה.
 

ויימס

New member
אהה! ../images/Emo62.gif תודה.

וכן, אני אוהבת את זה כשההבנה צונחת עליך באמצע החיים.
 

herayon2

New member
שלום ומצטרפת חדשה גם כן...

לאחר שסיימתי את כל ספרי עולם הדיסק שמצאתי בספריה - בעברית ובאנגלית. קראתי את "בשורות טובות" ו"אומה", אני חשה כשירה להצטרף לחובבי טרי פראצ'ט. לשאלתך צירצופית - יש חנות ספרים יד שנייה במרכז המסחרי הישן בברודצקי ברמת אביב אשר מחזיקה אוסף נאה של ספרי עולם הדיסק. כמובן - הספריה העירונית אף היא תשובה לא רעה למציאת ספרים שלו. מצחיק, גם אני הגעתי אל טרי פראצ'ט דרך ניל גיימן (אבל אהבתי גם את הספרים שלו וקראתי את כל מה שמצאתי במהירות על).
 

ויימס

New member
שלום! ../images/Emo24.gif ברוכה הבאה!

תרגישי חופשייה להצטרף לפירמום.
 

Maladict

New member
ברוכה הבאה!

grab some wood, קחי כוס קפה ואת מוזמנת לענות על שאלון הכניסה לפרום.
 
לא הצלחתי למצוא ולו ספר בודד של פראצ'ט בספריה

אני מדברת על בית אריאלה. הספרנית הודיעה לי שכולם הושאלו ושהוא מאוד מבוקש... תודה על ברודצקי אני אקפוץ לשם.
 

herayon2

New member
יש גם את הספריה בטאגור (ברמת אביב)

אפשר לעשות שם מנוי (לא עולה כסף). בהצלחה במרדף אחר ספריו - אני נמצאת באותו מקום....
 

ויימס

New member
אני יכולה להשאיל לכן את הספרים שלי,

אם תבטיחו שהם יחזרו אליי באותו מצב צבירה.
 

herayon2

New member
אשמח מאוד (מאוד)

מאיזה אזור את? (אפשר גם במסרים) תודה רבה!
 
למעלה