הבדלים
יש הבדל ויש דומה בין לצאת מתהליך לשרותים, החוצה לעשן סיגריה וכד' לבין עזיבת הסדנה. הדומה הוא שבשניהם זה סוג של בריחה. כי מה לעשות, רובנו צומחים וגודלים בדיוק במקומות שבהם לא נוח לנו, לא נעים לנו. כלומר מחוץ לאזור הנוחות שלנו! באזור הנוחות שלנו נדיר שנלמד משהו חדש - כי אנחנו כבר מכירים את כל מה שנמצא שם - בגלל זה נוח לנו באזור הזה. עכשיו, היות שההבטחה של מעבירי הסדנה היא ליצור לך מרחב מוגן שבו תוכל לעבור פריצת דרך בחיים שלך. תהיה וודאי שיהיו בו עימותים - שהרי אתה עומד מול דברים שיכולים כדבריך "לפגוע באמונות בסיסיות" וזה בהחלט יכול לזעזע אדם ולהוציא אותו מאזור הנוחות שלו. - אך כפי שכבר כתבתי, יש "אמונות בסיסיות" שלא רק שלא עוזרות ומקדמות אותך, הן עלולות לקבע אותך ולתקוע אותך. אני יכול לשתף אותך שכשאני עשיתי את מהות, הרבה אני לא למדתי שם, מכיוון שאני את התהליכים של מהות עברתי כבר בסדנאות אחרות בעבר, אבל בהחלט סדנת מהות הזכירה לי דברים ששכחתי, אפשרויות בחיים שלי שפתוחות לי ושאני לא שם לב אליהן. ולכן גם המשכתי לסדנת ההמשך "מקור". אך בהחלט אני אציין כל אדם שונה מחברו, וזה מה שעושה את העולם הזה נפלא כל כך. יש אנשים שאולי הסדנה לא מתאימה להם, או בגלל האופי שלהם, או בגלל צורת החשיבה שלהם, או בגלל המקום שבו הם נמצאים בחיים באותו שלב שהם עושים את הסדנה. (ואני מדבר לא רק על סדנת מהות אלא גם על סדנאות בסגנון כגון: הפורום, אינסייט ויש עוד כמה כאלה בשוק) אבל איך ידע אדם אם זה לא זה, כל עוד הוא לא ניסה? אי אפשר לדעת אם זה לא מתאים כל עוד לא ניסית! ואני יודע בוודאות שאם אתה מנסה ועובר את כל הסדנה! ובסוף הסדנה אתה עדיין טוען שזה לא זה ושלא הפקת כלום - אתה מקבל את כספך בחזרה (בסדנת מהות בכל אופן - לא יודע על הסדנאות האחרות) כלומר כשאתה בא לעשות את סדנת מהות אתה מקבל גם תעודת אחריות! אני מקווה שאתה מסכים עימי שבעוד שיש אנשים שלא הפיקו כלום מהסדנה - כמוך לדוגמה, יש הרבה מאוד אנשים אחרים שכן. אחרת מזמן הסדנאות הללו היו מפסיקות להתקיים! אז מי אתה ומי אני שנמנע ממישהו את הסיכוי לפריצת דרך בחיים שלו? רוח.