שלום לכולם

מצלמת רפלקס עם כמה שליטות ידניות וא

ואוטומטיות,מאחד היצרנים המוכרים:קנון,ניקון,מינולטה או פנטקס. כמה שליטות צריך ומה יש בה במצלמה כזו,אפילו ´בסיסית´,תוכלי לראות מקישורי הפורום,למשל באתר קנון מלזיה,יש גם פירוט לגבי הפונקציות השונות במצלמה. גם באחד מאתרי ניקון יש הסבר ´און ליין´ כזה. כדי לדעת מה מתאים צריך ללמוד קודם את מושגים הבסיסיים ומה תפקידם במצלמה (כך אף מוכר לא יוכל לעבוד עליך בסיפורים מוזרים) יש טבלת השוואה בין מצלמות:תוכלי ללמוד ממנה מה הפיצ´רים בכל מצלמה: יש בסיסיות מוגבלות ביותר,עם תוכנית ידנית אחת או שתיים,ויש עם יותר בחירה (תראי בקישורי הפורום - צילום או ציוד צילום): מה כדאי שיהיה במצלמה: *אפשרות בחירה בשיטת מדידת האור (יש שלוש עיקריות) *אפשרות בחירה ידנית בסוג הפוקוס (בדיד או רציף) *ריבוי חשיפות (פונקציה נחמדה שכמעט יש לכל המצלמות) *עבודה עם כ ל הפלאשים המיועדים ,לפחות ב TTL (יש כמה דגמים מוגבלים מהבחינה הזו,למשל,הניקון 55 ,שאינה מכירה בפונקציה ותיקה זו ועובדת רק באמצעות כיוון ידני של הפלאש).כמובן שאם אין כוונה לרכוש פלאש חיצוני,אז לא משנה,אבל הצורך עולה במוקדם או במאוחר. *כפתור נעילת חשיפה, מדידה חלקית\או נקודתית *שינוי נוח של פיצוי חשיפה *וגם של רגישות הסרט בצורה ידנית (פטנט עליו תלמדי בהמשך) *פוקוס ידני נוח (ונורית אישור פוקוס בעינית-אין בכל הדגמים) *סימונים נוחים בעינית, *דיופטר (אם זה דרוש ואת מרכיבת משקפיים יכול לעזור) *אפשרות חיבור שלט רחוק חוטי (יש דגמים שאין בהם) *וכמובן- מימשק המשתמש: בכל דגם זה מופיע בצורה חלקית או מלאה,או חסר. יש הבדל אדיר בין המימשק של קנון לזה של ניקון, ולמינולטה,במיוחד למי שמתחיל, ולכן זו יותר העדפה אישית: רק את תוכלי לראות בעצמך מה קל לך יותר לתפעל, בלי ספר הנחיות צמוד,כבר לאחר 10-20 דקות עם המצלמה החדשה. לא המלצתי בכוונה על יצרן זה או אחר,ולא רוצה להשפיע-זו אמורה להיות החלטה אישית שלך.וכמו שהמליצו:מתחילים מדגם ברמת הבסיס,וממנו משדרגים אח"כ ,לפי הצורך,אם יש כזה. אינפרא אדום = סרטים יקרים,לצילום מיוחד,רק המצלמות הידניות יכולות לצלם בהם,או המקצועיות היקרות מאוד.האם זה נחוץ לך? עדשות ידניות ישנות,שקונים בחנות יד שניה - זו אופציה שאת חושבת שתשקלי בעתיד?הפוקוס הוא ידני בלבד ומדובר רק על עדשות קבועות מוקד,כי הזום של פעם לא היה משהו.ובניקון,המתהדרים שכל המצלמות מתאימות לכל העדשות,יש בעיות תאימות של חלק מהדגמים גם לעדשות הידניות וגם לעדשות של יצרן שלישי,כמו סיגמה (אם תבחרי דגם של ניקון=לקרוא טוב טוב את ספר המצלמה והאותיות הקטנות-יש הרבה כאלו) מושגים, מאמר כללי לגבי בחירת מצלמה, והמון חומר תמצאי כאמור בקישורי הפורום:קישורים>מלמעלה. שווה לעשות עבודת הכנה רצינית ולבוא מוכנים לחנות. בהצלחה.
 

גברת ע

New member
תודה!

ובמיוחד בגלל העצה האחרונה שלך החלטתי לפנות לטובים ביותר וכמובן הנחמדים ביותר, אתם!
 

CP

New member
אני משוחד, אבל לא אכפת לי

את צריכה מצלמת רפלקס לפילם, עם תפעול פשוט, אבל תכונות נוחות. קחי את המינולטה Dynax 505si או את ה-5 החדשה. שתיהן נהדרות.
 

TINK16

New member
לי יש...

קנון 500 ואני חייבת לציין שהיא מצויינת! קלה (אבל לא מדיי!) יש אפשרויות לבחור אוטומטי או ידני או חצי אוטומטי או שהוא ייבחר את גודל הצמצם בהתאם למהירות שאת קובעת וההפך! ההמלצה שלי היא עלייה למרות שלא התנסתי בהרבה רק שיש בעיה שאני לא יודעת את המחיר... קיבלתי אותה ליומולדת... tink
 
למעלה