שלום חדשה כאן.......

ניקול30.

New member
שלום חדשה כאן........./images/Emo65.gif

ערב טוב אני אמא לשניים אחד בן 7 ואחד בן 4. הגדול בכיתה ב´ עושה לי את המוות לא רוצה להכין שיעורים, לא רוצה ללמוד למבחנים, או לחפש עבודות באינציקלופדיה, אבל מה שהכי מעצבן אותי שהוא מצליח במבחנים הכל 90-100 והמור אומרת שהוא תלמיד טוב. איך גורמים לו להכין שיעורים בלי לאבד שליטה????? שלכם שרי
 

anat_i

New member
וואו... כיתה ב´ וכבר

עבודות באינציקלופדיה? מבחנים? עם ציונים??? לא פלא שהילד לא רוצה ללמוד... גם הבן שלי בכיתה ב´ ועוד אין את כל הדברים האלה. זה נשמע לי ממש כבד. בכל אופן - אני דוגלת בשיטה של הטלת האחריות על הילד. כלומר, להסביר לו ששיעורי הבית הם שלו ובאחריותו ואם הוא לא מכין הוא זה שנושא בתוצאה.
 

droli

New member
בוקר טוב ניקול,

גם עם הבת שלי יש "בעיות" בלימודים. היא לא מוכנה ללמוד למבחנים. והבעיה, שגם כשהיא לא לומדת, היא תלמידה של 95-100. נכון היא רק בכיתה ג´. התייעצתי השבוע עם המורה שלה, והיא אמרה שגם הבן שלה היה כזה. אמרתי שאני חוששת שיום אחד יהיה קשה יותר, והיא לא תדע ללמוד. המורה שלה אמרה שהבן שלה היה כזה, וכשהגיע לחטיבה, הוא הבין לבד, שעכשיו צריך לשבת וללמוד. אני מקווה שגם עם בתי יהיה אותו דבר. וגם עם בנך. בקיצור, הניחי לו עכשיו. מיכל
 

loolooo

New member
ניקול חביבה,../images/Emo20.gif

מנסיון- (יש לי ילד בדיוק כמו שאת מתארת): לדעתי, לא צריך "לעמוד על הראש" לילד כזה . הוא עושה את העבודה , מביא הביתה ציונים טובים וכניראה מבין את החומר שנלמד בכיתה. צריך רק להזכיר לו מדי פעם שבית ספר הוא מוסד עם חוקים ואחד מהחוקים הוא הכנת שיעורים . זהו. לא כדאי לעשות מזה עניין מפני שאם נחשוב על זה טוב , אם ציוניו טובים, כנראה שאין לו מספיק אתגר בבית הספר אבל זה כבר נושא כאוב מאוד אצלי ולא אכנס לזה כאן.
 

tamarsas

New member
שיעורי בית - קצת אחרת.

יש לי עצה - מהצד האחר של השיעורים...זו העצה שלי וגם בקשה מההורים (כיתה ב-ג). כל יום לפתוח את הילקוט ולסדר. לבדוק האם הסנדביץ´ נאכל? האם היה טעים? להסתכל רגע על המערכת(אם צריך להכין למחר ספרים אחרים) לשאול מה היה בכל שיעור - אחרי מספר שיחות כבר תדעו טוב מה הולך בשיעורים חוץ מזה שתראו את שיעורי הבית, ותוכלו לשאול שאלות עינייניות ולא סתם "איך היה?" (התשובה בטח תמיד זהה - בסדר, כייף, טוב...אתם לא לבד! כולם ככה.)(או שאומרים "משעמם", זה כבר לפורום אחר...). הקפידו לתת דגש על ההפסקות ולברר מה עשיתם? עם מי שחקתם? מה היה? בדקו שהקלמר מוכן - שכל הציוד הדרוש נמצא ותקין. אחרי התעסקות כזו של כ-5 דקות , יהפכו שיעורי הבית הקונבנציונאליים למטרה משנית - שגם כאן - לדעתי, יש להתערב ולעשות ביחד (לא במקום! אך לתרום מהידע שלנו כמבוגרים על כל מיני דברים שנלמדים בכיתה, כך הופכים את התוכן למעניין, אותנטי, מבוסס על תחומים שונים, ובעיקר - זו דרך נ ה ד ר ת להתגייס קצת ולהיות עם הילד אחה"צ! להזכירכם, עוד מספר שנים הוא ל א יהיה שם...ותתגעגעו....אז...פחות "מכונה" או גיהוץ...הפכו את הלמידה להנאה מ ש ו ת פ ת. כן. האחריות על שיעורי הבית היא של הילד - אך אחריותכם להיות איתו - ולא רק לידו (או במטבח..)מקווה שתצליחו ותהנו. מהנסיון שלי זה עובד! ומהנה את שני הצדדים.
 
למעלה