מה הוא רוצה? תשאל קודם על עצמך
אחד בא אצל אחד החכמים ואמר לו אני רוצה לראות את הקב``ה. והוא אמר מה זה הוא נותן ציווים אני רוצה לראות אותו. אומר לו יש לך נשמה? אומר לו כן. אומר ראית אותה? אומר לא. אז מה אתה מחפש אותו קודם, זאת שאצלך אתה עוד לא מכיר אתה כבר מחפש אותו. איפה אתה הולך? אתה עם מה שאתה רוצה לעשות עוד לא מסודר. אבל בא אני אסביר לך בכל מקרה. הבן שלך יום אחד לא יעשה בדיוק מה שאתה רוצה. אני מאמין שאתה תגער בו, בהתחלה תסביר ברור, אבל אחר כך גם תגער ואם לפעמים לא יעזור גם תצבוט אולי, אולי גם תיתן סטירה, תלוי אם הדלת סגורה שלא ילשינו עליך למשטרה. למה היום זה כבר בעיה לתת סטירה לילד. ויבוא השכן ויגיד תגיד מה אתה רוצה, בשביל מה הבאת אותו? כזה נחמד למה אתה נותן לו סטירה? והוא אומר מה פירוש אני נותן לו סטירה, אני נותן לו סטירה בגלל שאני רע? אני נותן לו סטירה בשביל לחנך אותו. בשביל להדריך אותו. בשביל להחזיר אותו למסלול. הוא סטה ואני רוצה להחזיר אותו למסלול. הדברים לא פשוטים, הקב''ה אוהב אותנו מאוד. אנחנו לא אוהבים את עצמנו. כשהוא ברא את העולם זה בשביל להיטיב לנו. והעולם הזה הוא זמני. העולם הנצחי הוא הקבוע אליו אנחנו הולכים. כולם נפלטים מפה. אומר הקב''ה בוא במשך הזמן הקצר שנתתי לך פה, תאסוף כמה שיותר מצוות תצא עם עושר גדול ועל זה אשלם לך נצח נצחים. והאדם טיפש, בא לפה חושב שזה העולם, מתקבע פה וחושב שהוא לא יצא ומפסיד. מה עושה הקב''ה - מעורר אותו, אז מה הכלים שיש לו? תנ''ך הוא כבר הביא, נביאים הוא כבר שלח, רבנים מסבירים השכם והערב, והוא לא שומע, [ אז מה הוא עושה,? מתחיל לפגוע לו בממון, לא מבין, מתקרב לו לגוף, לא מבין בייסורים מכניס לו מחלה, לא מבין במחלה לוקח אותו. ואנשים מתעלמים. אדם עשה לך טובה אתה אומר תודה, עוד טובה יותר תודה. הקב''ה מטיב איתך, אתה רואה בחינם, שומע בחינם, מהלך בחינם הכל בחניי חינם אי אפשר להגיד כמה ברכות בבוקר? פוקח עיוורים, זוקף כפופים, להגיד כמה דברים. אומר לך בוא אלי כנס אצלי שלוש פעמים ביום אני מוכן תתפלל, תבקש מה שאתה רוצה: אתה חונן דעת, תן לי דעת, אתה נותן רפואה, תן לי רפואה. אתה נותן ברכה תן לי ברכה. הוא אומר תבקש אני אתן לך. לא טוב? כל כך טוב, כל כך מיטיב, כל כך רוצה, אין לאנשים זמן בשבילו. שמעת דבר כזה? למה האדם אין לו זמן? כל הזמן זה ממנו. חלק מהזמן תן לו. זה לא לו. זה לך כי בזה אתה קונה לך חלק לעולם הבא. אז כשלא מסתכלים על זה וחושבים שבאנו בשביל להירגע, לנוח וישאר לנו 50 מיליון ונגיד הללויה, אז זה בעיה אתה מבין, אז הוא מזכיר שזה לא תמיד ככה