שירשור תחנת האומה המונגאסקית.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
וחזרה לתחנת האומה המונגאסקית - מלמטה.

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
וחזרה לתחנת האומה המונגאסקית - מלמטה.
בגלל שהתחנה בנוייה בתוך הגבעה היציאה למרינה היא שלושה גרמי מדרגות נעות מתחת למפלס הרציפים. התחנה איפשרה גם יצירת מסדרון מעבר בין המרינה לגנים הבוטניים בעמק בצד האחר של הגבעה.

הפוסט הזה והבא אחריו צולמו תוך הליכה ומהווים חווית תייר בתחנה תת-קרקעית כבדה. בהשוואה לאומה הירושלמית וודאי תתאכזבו מהחיפוף ומספר התמונות המצומצם הנובע מהעובדה שהיתה רכבת שהמתינה ברציף והעדיפות הראשונה היתה לעלות עליה. תמיד אפשר לחזור לתמונת הפנורמה בתחילת השירשור.

לטעמי הסידור הזה של שלושה מסילות, רציף אי ורציף צד עדיפים על מה שיקרה לדעתי באומה הירושלמית שם אני די חושש שאחד מאולמות הרציפים ייסגר ולא יזכה לשימוש. אני מבסס את ההערכה הזו על העובדה שתחנת מורגייט ה"עילית" תחתית משרתת 8 מיליון נוסעים בשנה, בתדירות של רכבת כל 5-6 דקות בשעות העומס, ומצליחה לעשות זאת עם שני רציפי טרמינל תת קרקעיים בלבד. הקו התדיר במונאקו משתמש בשתי מסילות, והשלישית יכולה לשמש רכבות מיוחדות כמו ההארכה של ה TGV לשם (מרבית רכבות ה TGV מסתיימות בניס) מבלי להצריך אולם נפרד ותשתית נפרדת.





 

Ccyclist

Well-known member
עוד מפיר המדרגות הנעות בתחנת האומה המונגאסקית

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
עוד מפיר המדרגות הנעות בתחנת האומה המונגאסקית
בגלל שכבר היתה רכבת ברציף לא צילמתי את המדרגות הנעות האחרונות מהפרוזדור שמתחת לרציפים לרציפים עצמם.

אני מקווה שנתתי רושם של איך זה נראה במציאות כשממהרים, אחרי טיול, ועם בעל שלא הייתי רוצה לנג'ס לו להשקיע חצי שעה פלוס בהמתנה לרכבת הבאה כדי לצלם כל פרט ופרט בתחנה.





 

Ccyclist

Well-known member
נופי הריביירה מחלון הרכבת במסע חזרה ממונאקו לניס 1

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
נופי הריביירה מחלון הרכבת במסע חזרה ממונאקו לניס 1
בדרך חזרה הצלחנו למצוא מושבים ליד החלון בצד הנכון, אבל הם פנו אחורה.

טבעה של המסילה למונאקו היא שימוש באזורים צרים על ראש המצוק מחד, ומנהרות קצרות דךר הגבעות מאידך.

ועדיין הנופים הנשקפים מהרכבת הם נופי ים וריביירה...





 

Ccyclist

Well-known member
נופי הריביירה מחלון הרכבת במסע חזרה ממונאקו לניס 2

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
נופי הריביירה מחלון הרכבת במסע חזרה ממונאקו לניס 2





 

Ccyclist

Well-known member
נופי הריביירה מחלון הרכבת במסע חזרה ממונאקו לניס 3

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
נופי הריביירה מחלון הרכבת במסע חזרה ממונאקו לניס 3
"הרכבת תנתק את החוף מהעיר" "לא ניתן לחיפה להיות הריביירה הצרפתית!" ושאר ירקות...

בתמונה האחרונה אפילו רואים את עמודי החישמולת וכיצד הכבלים נעלמים על רקע העצים.





 

Ccyclist

Well-known member
העיירה וילפראנס סור מר, חוף הים שלה - מבט החלון בתחנה.

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
העיירה וילפראנס סור מר, חוף הים שלה - מבט החלון בתחנה.
הגדר שבחלק התחתון קשורה לעובדה שהיינו בתחנת רכבת. ניתן לראות שהכביש (הקשתות) מפריע נופית (ותורם באותה המידה) יותר מהחישמולת





 

Ccyclist

Well-known member
ניס, מחלון הרכבת ב"מעופה" על סוללה וגשרים דרך העיר

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
ניס, מחלון הרכבת ב"מעופה" על סוללה וגשרים דרך העיר
אני זוכר שבזמנו היו שקרים על "רצועת מוות של 100 מטר" - המצאה ש SNCF מעולם לא שמעה עליה.





 

Ccyclist

Well-known member
מסוף אוטובוסים מחלון הרכבת

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
מסוף אוטובוסים מחלון הרכבת
את התחבורה העירונית בתוך ניס אשאיר לשירשור הבא, אבל היו בה גם אוטובוסים צהובים-כתומים כאלו.





 

Ccyclist

Well-known member
ופוסט אחרון לשירשור זה: נוף עירוני וכרטיסי הרכבת.

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
ופוסט אחרון לשירשור זה: נוף עירוני וכרטיסי הרכבת.
כאן תם השירשור, החיים הטובים והריביירה מגיעים בסופו של דבר למציאות העירונית של בנייני מגורים שנבנו סמוך למסילה, אבל אל תדאגו - לריביירה כיוון שני וגם הוא מלא בחופים ונופים.

אני מקווה שיתפנה לי זמן באמצע השבוע הבא או בסופו לעסוק בשירשור ארוך מניס עצמה.





 

Ccyclist

Well-known member
ואציין - כרטיסי טיסה של פעם. כבר עשור שמדפיסים בבית על A4

ופוסט אחרון לשירשור זה: נוף עירוני וכרטיסי הרכבת.
כאן תם השירשור, החיים הטובים והריביירה מגיעים בסופו של דבר למציאות העירונית של בנייני מגורים שנבנו סמוך למסילה, אבל אל תדאגו - לריביירה כיוון שני וגם הוא מלא בחופים ונופים.

אני מקווה שיתפנה לי זמן באמצע השבוע הבא או בסופו לעסוק בשירשור ארוך מניס עצמה.
ואציין - כרטיסי טיסה של פעם. כבר עשור שמדפיסים בבית על A4
 

Ccyclist

Well-known member
כך התעקשו בחברה שטסנו איתה ואז נתנו לנו פעמיים אותו בורדינג.

וברוב החברות גם אין צורך להדפיס כלל... רק ב-low cost צריך
כך התעקשו בחברה שטסנו איתה ואז נתנו לנו פעמיים אותו בורדינג.
בשדה התעופה בדרך חזרה השיטה של לתת את הדרכון ולקבל את הבורדינג ממש השתבשה כשהנפיקו לנו פעמיים את שלי. הפקידה שמה את המדבקה של המטען על "שלי" ושמנו את השני בדרכון של בעלי להציג בביטחון. כששלו לא תאם את שמו בדרכון החלפנו כי חשבנו שבסך הכל החלפנו אותם, ואיש הביטחון נתן לנו להמשיך, אבל מייד בדקנו כי זו היתה "אשמתי" ש"נתתי לו את הלא-נכון" ואז התבררה הטעות שהונפקו שניים על שמי. מזל שזה היה שדה תעופה אזורי קטן ויכלו לקרוא לפקידה לבוא ולתקן מהדסק שמעבר לפינה.
&nbsp
תמיד טוב שיהיה איזה גיבוי מנייר...
 

סנוי

New member
תודה רבה על התמונות - מקום מאוד יפה! שאלה:

ופוסט אחרון לשירשור זה: נוף עירוני וכרטיסי הרכבת.
כאן תם השירשור, החיים הטובים והריביירה מגיעים בסופו של דבר למציאות העירונית של בנייני מגורים שנבנו סמוך למסילה, אבל אל תדאגו - לריביירה כיוון שני וגם הוא מלא בחופים ונופים.

אני מקווה שיתפנה לי זמן באמצע השבוע הבא או בסופו לעסוק בשירשור ארוך מניס עצמה.
תודה רבה על התמונות - מקום מאוד יפה! שאלה:
הם מציינים בכרטיס את מחיר הנסיעה בפרנקים צרפתיים?? נדמה לי שזה מה שכתוב שם (FRF) - יש לך מושג מהי הסיבה לכך? סתם בתור עניין כללי.
 

Ccyclist

Well-known member
בחשבונות רשמיים באירופה נהוג לפעמים לציין את המטבע הקודם.

תודה רבה על התמונות - מקום מאוד יפה! שאלה:
הם מציינים בכרטיס את מחיר הנסיעה בפרנקים צרפתיים?? נדמה לי שזה מה שכתוב שם (FRF) - יש לך מושג מהי הסיבה לכך? סתם בתור עניין כללי.
בחשבונות רשמיים באירופה נהוג לפעמים לציין את המטבע הקודם.
היורו הוצג בשלבים. בשלב הראשון כל המטבעות המובילים הוקפאו לשער החליפין כפי שנסחרו ב31.12.98 והמשיכו לשמש כהליך חוקי - כאשר רק היורו עצמו נסחר בשווקי המטח מ1.1.99 והלאה. מרגע זה והאלה המטבעות האלו היו למעשה ייצוג של היורו לפי שער חליפין קבוע.
&nbsp
בתקופה זו החשבונות ציינו לא רק את המחיר במטבע המקורי שבו הקונה שילם אלא גם את המחיר ביורו כדי שאנשים יתרגלו למטבע החדש. ב1999 ביקרתי בברלין ושם על כל חשבון בסופר היה בנוסף למחיר במארקים גם המחיר ביורו, כאשר שטרות ומטבעות המארק המשיכו לשמש את הגרמנים ב 2000-2001.
&nbsp
ב 1.1.2002 כל השטרות והמטבעות שהיו למעשה ייצוגים של היורו לשלוש שנים הוחלפו בשטרות ומטבעות יורו. בחשבונות המצב התהפך - הקונה שילם ביורו וכך החשבון הוצג, אך בסוף החשבון הסכום הכולל הוצג גם במטבע הוותיק. המצב הזה ממשיך בדברים רשמיים יותר כמו חשבונות בנק (בחשבון הספרדי שלנו עדיין אומרים כמה כסף יש בפסטה) וגם הכרטיס הזה של SNCF ממשיך כך. הצגת המחיר הישן מאפשרת לזקנים ולמי שלא התרגל לערך היורו "להבין" את המחיר במטבע הקודם.
&nbsp
בבריטניה תהליך הדצימליזציה ב1971 שינה את החלוקה הפנימית במטבע, והיו זקנים שעד לשנות ה90 התייחסו לכל מטבע 5 פני כאילו היה "שילינג" בשיטה הישנה (שילינג היה החלק ה20 של הפאונד הישן, כך שהיחס נכון). אנשים אוהבים להבין דברים חדשים לפי הדברים הישנים. היתה גם תקופת מעבר ארוכה בשנות ה90 שבה הטמפרטורות בטלוויזיה הוצגו במספרי צלסיוז על המסך אך הקריין הקריא אותם במספרי פארנהייט.
 

סנוי

New member
תודה! החלפת מטבע זה עסק מסובך... על אחת כמה וכמה מידות ומשקל

בחשבונות רשמיים באירופה נהוג לפעמים לציין את המטבע הקודם.
היורו הוצג בשלבים. בשלב הראשון כל המטבעות המובילים הוקפאו לשער החליפין כפי שנסחרו ב31.12.98 והמשיכו לשמש כהליך חוקי - כאשר רק היורו עצמו נסחר בשווקי המטח מ1.1.99 והלאה. מרגע זה והאלה המטבעות האלו היו למעשה ייצוג של היורו לפי שער חליפין קבוע.
&nbsp
בתקופה זו החשבונות ציינו לא רק את המחיר במטבע המקורי שבו הקונה שילם אלא גם את המחיר ביורו כדי שאנשים יתרגלו למטבע החדש. ב1999 ביקרתי בברלין ושם על כל חשבון בסופר היה בנוסף למחיר במארקים גם המחיר ביורו, כאשר שטרות ומטבעות המארק המשיכו לשמש את הגרמנים ב 2000-2001.
&nbsp
ב 1.1.2002 כל השטרות והמטבעות שהיו למעשה ייצוגים של היורו לשלוש שנים הוחלפו בשטרות ומטבעות יורו. בחשבונות המצב התהפך - הקונה שילם ביורו וכך החשבון הוצג, אך בסוף החשבון הסכום הכולל הוצג גם במטבע הוותיק. המצב הזה ממשיך בדברים רשמיים יותר כמו חשבונות בנק (בחשבון הספרדי שלנו עדיין אומרים כמה כסף יש בפסטה) וגם הכרטיס הזה של SNCF ממשיך כך. הצגת המחיר הישן מאפשרת לזקנים ולמי שלא התרגל לערך היורו "להבין" את המחיר במטבע הקודם.
&nbsp
בבריטניה תהליך הדצימליזציה ב1971 שינה את החלוקה הפנימית במטבע, והיו זקנים שעד לשנות ה90 התייחסו לכל מטבע 5 פני כאילו היה "שילינג" בשיטה הישנה (שילינג היה החלק ה20 של הפאונד הישן, כך שהיחס נכון). אנשים אוהבים להבין דברים חדשים לפי הדברים הישנים. היתה גם תקופת מעבר ארוכה בשנות ה90 שבה הטמפרטורות בטלוויזיה הוצגו במספרי צלסיוז על המסך אך הקריין הקריא אותם במספרי פארנהייט.
תודה! החלפת מטבע זה עסק מסובך... על אחת כמה וכמה מידות ומשקל
 

GLSRA

Active member
תודה רבה על השרשור - מזכיר לי שלא הייתי שם הרבה מאוד שנים

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
תודה רבה על השרשור - מזכיר לי שלא הייתי שם הרבה מאוד שנים
 

alantan

New member
תודה רבה, נהניתי מהסיור!

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
תודה רבה, נהניתי מהסיור!
 

בועז ל

New member
תודה רבה! נהדר כמו תמיד.

שירשור תחנת האומה המונגאסקית.
העיר ניס היא בסיס רכבתי טוב לנסיעות בקוט ד'אזור, הרביירה הצרפתית המפורסמת. בגלל תגובתו של Yossiwed "ערוץ החיים הטובים" החלטתי להקדים את השירשור שעוסק ביום שטיילנו למונאקו - כי כך ניתן לאחד כמה ימים בניס עצמה לשירשור אחד.
תודה רבה! נהדר כמו תמיד.
נחמד לי מאוד שאינך חוסך בתמונות נוף.
 

Ccyclist

Well-known member
תחשוב על הנוף אם יאפשרו לך לצלם מאחד הגשרים

תודה רבה! נהדר כמו תמיד.
נחמד לי מאוד שאינך חוסך בתמונות נוף.
תחשוב על הנוף אם יאפשרו לך לצלם מאחד הגשרים
&nbsp
חלק גדול מהטיעון בעד תח"צ בחופשה הוא האלמנט הנופי והיכולת להנות ממנו במקום להתרכז בנהיגה.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה