שימוש בשפה

lexigali

New member
שימוש בשפה

שיתוף: נורא צורם לי לשמוע כל מיני "שגיאות"* בעברית בהדרכה של אחרים. יש כמה דברים בולטים שחוזרים על עצמם: 1. "אותכם" במקום "אתכם" 2. "ממכם" במקום "מכם" 3. aman ו-amanut במקום oman ו-omanut (לא, אני לא מתבלבלת עם uman ו-umanut) 4. הכי מכל צורם לי: "חמשת החיות" במקום "חמש החיות" 5. השימוש הנרחב והמועתק ללא הפסק מבן בשרש ת.מ.ר (שאגב, בעברית לא שמבלאית משמש אך ורק בתחומי המדעים וההנדסה - כימיה, גנטיקה, גיאולוגיה ואלקטרוניקה). מה רע ב"לשנות"/"להשתנות"/"שינוי"? 6. "להתבונן *על*". בעברית מתבוננים *ב*. מקווה שאגיע לשלב שגם זה לא יזיז לי ואוכל להתעלם לגמרי. אני עוד לא שם
, ובינתיים אני עדיין חושבת ששפה (טובה? נכונה? ברורה? יפה? לא יודעת) היא חלק מהדרכה טובה. *אני דוגלת בתפישה הגורסת שלדובר ילידי של שפה אין שגיאות באותה שפה, ולכן הנ"ל הן תגובות רגשיות בלבד הנובעות מהשפה/סביבה/חברה וכו' שאני רגילה לה.
 

efratoio

New member
../images/Emo13.gifיש לי שיתוף

במשך שנה שלמה הייתי בטוחה שפורמת "חמש החיות" היא בעצם פורמת "חמש אחיות", שבה ממחיזים קרב מפורסם שבו חמש אחיות (בנות של מלך סיני חשוב) הצליחו לחסל שודדים שנכנסו לביתן. ואני השתמשתי במילה להתמיר לפני ששמעתי אותה מבן! אני מאוד אוהבת אותה, וזה כיף לקחת מילים ממקום אחד ולהשתמש במקום אחר. שינוי זה לא זה. שינוי זה אומר שמשהו משתנה בלי להצביע על טיב השינוי לעומת - להתמיר שמרמז על עלייה מעלה. וגם מזכיר לי את המילה המופלאה ביותר טמיר, בה אני פחות משתמשת מפאת כבודה. וחוץ מזה אני מסכימה איתך. עוד שיתוף: תמיד שאני נכנסת לתפוז יש למעלה הודעות כאלה: efratoio, טיפול בהפרעות קשב - ללא ריטלין! efratoio, שמים סוף לשיער המיותר! efratoio, רוצה להוריד 10 ק"ג בעשרים יום? efratoio, אין אונות? פרוסטטה מוגדלת? וזה ממש מעצבן אותי, ואפילו מעליב, כל פעם מחדש. חשבתי אולי פעם אני אלחץ על הקישור הזה, אגיע למספר הטלפון, ואתקשר לנציגת השירות. או אז אתחיל לדבר איתה ברצינות ולעומק, על בעיות הקשב שלי, הדימוי הגופני, והצד הגברי המודחק של המיניות שלי. אולי זה ילמד אותם לקח.
 

lexigali

New member
../images/Emo6.gif

1. אני חושבת שכולנו צריכים לאמץ את "חמש אחיות". ענק! מה שכן, כנראה נפלת רק על כאלה שאומרים "חמש". שיחקת אותה
2. לעניין להתמיר: גם אני מברכת על השאלה מתחום זה לאחר ובכלל, אבל כאן צורמת לי בעיקר ההעתקה הגורפת מבן והשימוש הגורף אך ורק במילה זו לציון שינוי. לא טבעי לאזניי ויותר מתיימר מאשר "מתמיר". לא יודעת למה. וגם: הפירוש של "להתמיר" הוא בפירוש לאו דווקא לחיוב ו"למעלה" (ראי מילון) - אין לזה קשר ל"היתמרות" (בניין נפעל), ואפילו לא ל"תמיר". הסבר: "התמרה" בא במקור מהשרש "מ.ו.ר (להמיר) לעומת "תמיר", "התמרות" וחבריו שתמיד היה מהשרש ת.מ.ר ובמשמעות שונה. לעניין "טמיר" - אין ספק שזאת מילה נפלאה ביותר. 3. לעניין השיתוף האחרון שלך: אשמח במיוחד להאזין לשיחה על האין אונות והפרוסטטה המוגדלת.
 

d o r i a

New member
../images/Emo6.gif

אני מאחוריך בעניין ללמד אותם לקח, את שוחרי האין אונות והפרוסטטה! ויש לי וידוי. גם אני חשבתי במשך כמה חודשים שחמש החיות זה חמש אחיות! אבל לא היו שודדים בדמיון שלי : סתם חמש לוחמות שכל אחת מתמחה ביכולת המיוחדת שלה... אז לדעתי גלי פשוט נפלה על קבוצת אנשים מיוחדת שקוראת לפורמה: "חמשת אחיות."
 

carmelidia

New member
ענק!!!! ../images/Emo6.gif חמש אחיות נשמע לי פורמה

מאאד מעצימה!!! וגם אני תכננתי מתישהו לכתוב כאן הודעה שתרכז את כל ההודעות המשונות שאני מקבלת בשורה של תפוז, לפעמים אני מתה מצחוק מההודעות האלה. אני מחכה להן וממציאה עוד הודעות מוזרות לעצמי. כרמל, רוצה חצי נקניקיה בשקל? כרמל, האם את ערה עכשיו? כרמל, תראי, ג'וק בשעה 3.
 

efratoio

New member
אולי אנחנו מפספסות משהו גדול -

והשורות האלה הן בעצם כמו מה שמקבלים בעוגיות מזל. efratoio, מחפש מקום לברית/ה בת"א? אפרת, תנסי להיות כנה עם עצמך: האם את, ברמה כלשהי, מחפשת מקום לברית/ה בתל אביב? ועכשיו?
 

carmelidia

New member
תשמעי, את יודעת מה השורה הזו אמרה

לי עכשיו? כרמל, מגיע לך לפנק את עצמך. צודקים!!!!!! ממש עוגיות מזל.
 

Talia E

New member
ואצלי:

"Talia E, חבר הון אנושי מפלחת לך משרה" הממ... זה באמת כמו עוגיה סינית! זה כל-כך מסתורי, שאני בקושי מבינה את המשפט הזה בכלל!
 

Talia E

New member
קצת! המילה "מפלחת" קצת מפחידה...

על החתימה שלך!... (למרות שזה גם קצת עצוב)
 

Talia E

New member
Talia E, מה שותים בחתונה שלך?

ואני אפילו לא ידעתי שאני מתחתנת!
 

carmelidia

New member
כרמלידיה, הילד שלך הוא ילד טבע??

את מתחתנת? לי כבר יש ילד...
 

carmelidia

New member
כרמלידיה, איך להוריד 10 קילו ב-30

יום? (זונות, זו היתה מכה מתחת לחגורה.... על זה אני עוד אתפתה ללחוץ
)
 
למעלה