שייחספיר - הזמנה.

שייחספיר - הזמנה.

(מיועדת גם לכל אשר נדבו ליבו, ושיש לו ניק בלתי-חסום). כדבריך, לא ייתכן שהא-ל ידרוש דבר מה מהבנאדם בלא להודיע לו מהו או לדאוג שיוכל לדעת ברמת וודאות סבירה. ובכן, להלן מספר אלמנטים היחודיים (לפחות בהצטרפותם) ל'תורה' - הדת היהודית (למעשה, הוכחות אלו אף משליכות על עצם קיומו של מעמד הר סיני). א. היא בין העתיקות בעולם. (למה, לעזאזל, א-להים היה צריך לחכות כל כך הרבה זמן בשביל להתגלגל בגופו של הנוצרי ? ) ב. היא היחידה שטוענת לגילוי א-ל בפני כל העם, דבר הגיוני מאוד מצד הא-ל. ג. היא בין היחידות שסביר שלא שונו במרוצת השנים, - היא מעולם לא תורגמה לשימוש כמקור (אלא כפרוש עזר למתקשים בשפה), קהילות שהיו מנותקות מאות שנים מכלל היהדות שמרו על ספרי תורה זהים, מלבד אותיות בודדות. ד. היא הריאלית ביותר לתקופתה. ('בסיפורי האבות אין לראות כל מגמה לאידיאליזציה של האישים המתוארים. הא' מופיעים על כל תכונותיהם האנושיות, ואף מחולשותיהם אין התורה מעלימה עין. שלא כסופרי אומות העולם (!) שהסיחו דעתם מן הקווים הריאליים בתיאורי שליטיהם וגדולתם, והפכום מיתולוגיים - שאולים מסיפורים על חיי אלים וגיבורים על אנושיים. העמידה התורה בראשית תולדות עם ישראל, במקום עולם תאולוגי דמיוני - עולם הסטורי ריאלי). [אנצ"ע ערך אבות.] ה. היא היחידה שעברה את מבחנו של העם החכם בעולם (גזענות, אבל נכונה סטטיסטית). עם שיצא ממצרים עם ידיעה בלתי מבוטלת בכשפים (מנחות פה א, 'תבן אתה מכניס לעפריים ?'), ובכל אופן השתכנע בנכונות מעמד הר סיני. היחידה שכה הרבה עיינו בה - גם בנושאים הרגישים ביותר, ובהמלצת התורה: - 'כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ' (דברים ד לב) - 'אמר ליה זונין לרבי עקיבא לבי ולבך ידע דעבודת כוכבים לית בה מששא והא קחזינן גברי דאזלי כי מתברי ואתו כי מצמדי מאי טעמא' (עבודה זרה נה א) ['הן שנינו יודעים כי אין כל כח בעבודת אלילים, מה פשר התופעה שאנשים הולכים אליה שבורים וחוזרים שלמים ?' עיין שם עוד כמה שאלות בסגנון זה.] - ודע מה שתשיב לאפיקורס. (משנה, אבות, פרק ג ב) ו. היא היחידה שכה התפתחה מבחינה עיונית, היחידה שלא השאירו בה אבן על אבן. ואין מדובר באנשי רוח או כהנים, רוב העם ידע קרא וכתוב, והשאלות, אפילו הכי בסיסיות, הינן חלק בלתי נפרד מדרך הלימוד. ז. היא היחידה (למיטב ידיעתי) המחייבת את המאמין, למעשה, במשך כל חייו. מקומו עד שכבו, מבר המצווה עד הקבר. היחידה המציבה גדרים מעשיים לכל מצווה או איסור. (לאפוקי מהצו 'להגיש את הלחי השניה' - שהינו בלתי מעשי בעליל. הוא רק המלצה בלתי מחייבת לחיי מוסר. או דת שכל המתחייב ממנה להקריב קרבן / להתפלל / לשתות לשכרה, פעם בשבוע / בחודש.) היחידה הדורשת ממאמינה לההרג על אמונתם. - וזו עוד סיבה טובה שהעם לא היה מקבלה אם היה ספק בנכונותה. ח. הוכרה ע"י מאמיני 2 הדתות הגדולות בעולם כדבר הא-ל, כלומר - רוב העולם המפותח בימי הביניים. (אם כי ייתכן שאמונתם בזאת היא מסיבת אמונתם בישו ומחמד. אני לא שולט בהסטוריה, אך קראתי שעיקר הצלחתו של ישו היתה בכך שהקל את הדרך לאלו שרצו להחשב כיהודים.) ט. הפרכות לאינטרסנטיות בתורה: משה, מייסד הדת, הינו לוי - המקבל פחות 'מנחות' מהכהנים, וגם תפקידו נחות מהם בחשיבותו. צו יסודי לשיעבוד העם לדת - קריאה בתורה שלש פעמים בשבוע, מוכר כתקנה של משה ולא כדבר הא-ל (בבא קמא פב א). י. בנוגע לטענתו הנצחית של יוחנן כ.ג. [מציאת ספר התורה בימי יאשיהו <מלכים ב כב>] - היא נסתרת מהמקרא עצמו - בראש הפרק נאמר: " וַיַּעַשׂ הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי יְהֹוָה וַיֵּלֶךְ בְּכָל דֶּרֶךְ דָּוִד אָבִיו וְלֹא סָר יָמִין וּשְׂמֹאול". איך יכל לעשות 'הישר בעיני ה', כשאין כל קודקס המציין איך לעשות זאת ? ומהמציאות - הספר נמצא בבית המקדש, מקום שלתיחזוקו ישנן הלכות מכאן ועד הודעה חדשה, וכל זה ללא שמץ ידיעה על ספר התורה ? יעויין עוד בריש פרק יח: "הוּא [חזקיה] הֵסִיר אֶת הַבָּמוֹת וְשִׁבַּר אֶת הַמַּצֵּבֹת וְכָרַת אֶת הָאֲשֵׁרָה וכִּתַּת נְחַשׁ הַנְּחֹשֶׁת אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה כִּי עַד הַיָּמִים הָהֵמָּה הָיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מְקַטְּרִים לוֹ וַיִּקְרָא לוֹ נְחֻשְׁתָּן". הרי, שהיתה ידיעה מפורטת ואף שרידים ממשיים ממשה רבינו.
 
ידידי, אתה שובר סולידריות

שדדו מאתנו את שמותינו. השמידו את עבודותינו. המלצתי לאנשים המשפיעים, השאור שבעיסה (ועוד כמה שחמקו מעיני), לשבות מכתיבה עד שההנהלה תפגין חרטה, על ידי הסרת חסימות ושחזור ההודעות, ואפילו לא תודה בכך מן השפה ולחוץ במלה כתובה אחת. מעשך פוגע במאבק צודק. אם לא תעשה ההנהלה את המעשה הנכון - מוטב לו לפורום זה שיגווע. אני משוכנע שהלקח ילמד וישונן. אני ממליץ להמתין עוד יממה שלמה, ואם לא תהיה הענות הנהלה, ע"י מעשה - להעביר את הדיונים לפורום מס. 761
 
נכבדי.

כתבת (בהודעה 'נזכור אותו בחמלה') שאתה צופה מן הצד, וככזה - קצת קשה לי להבין מדוע אתה מכניס את ראשך במיטה חולה. איזו מעבודותיך הושמדה ? אם נאמר שאתה השותף הותיק פרובידנס [על אף שנפלא בעיני שבחרת ניק מעורר אסוסאיציות שליליות כזה, וכן על ענוותך הנדירה 'צופה מן הצד'] אזי כידוע לך נושאי הויכוח בפורום זה רחוקים כרחוק מזרח ממערב מפורום דתילונים. וחצומיזה, ברוך השב. תרצה לקרא את הספדי על גלגולך הקודם ? לדעתי, תרומתו של צבי ברזל היתה נפלאה, חשנו (אני בכולופן) התאחדות מרנינה אל מול פני הסכנה. אני בטוח שהרבה יחושו מוזר למריבות שבכל יום אחרי שכבר ראינו סימנים ראשונים ל'סולחות' למיניהן. (מבחינה זו, אני ממליץ על צבי ברזל לראשות הממשלה. מדינת ישראל תחדש כנשר נעוריה, הן בביטחון הן בכלכלה. אבל דרוש מתנדב לתפקיד הנהלת הפורומים...) מה שעשיתי בנוגע לנזקים שנשארו מעבודתו הנמרצת של ברזל: הצבתי הודעת 'תודה רבה' בפורום משוב. וקישרתי לשרשור דהכא, בו דורש הציבור את הסרת החסימות והמחיקות. לדעתי, זה אפקטיבי יותר. הן ההנהלה לא עוקבת אחרי מידת העירנות בכל פורום. לא ?
 
אם כי -

אני בוודאי מוכן ומזומן לבטל דעתי מפני דעת הציבור הקדוש. התמסר עם החבר'ה, והודיעיני את מסקנותיך.
 
וואלה

אני רואה שהציבור באמת זועם. אם הייתי מנהל תפוז, הייתי מה זה נלחץ...
 
למעלה