אני מבין את מהות הפורום היטב,
בניגוד לאחרים שחלקם מעניינים בחיסולו ואף לא מתביישים להצהיר זאת בגלוי... נכון, ישנן בעיות שדוחפות אותנו לרכב הפרטי, אבל ישנם גם אנשים שעושים זאת, ומהותו של הפורום מחייבת לצאת כנגדם. פשוט, שאף אחד לא יתפלא כשהוא חוטף כאן ביקורת בחזרה אחרי שמעלה "ביקורת" הורסת או בלתי-עניינית לחלוטין. בנוגע למומחי תחבורה: אותי לימדו להתייחס אך ורק לגופו של עניין, ולהימנע מדמגוגיה וגם לצאת כנגדה בגלוי גם כשהיא לא מכוונת. מה זה אומר: כשמומחי תחבורה מציעים תכנית מסויימת, אז במידה ורוצים להתווכח איתם יש להביא הרבה עובדות יבשות, ולפעמים גם מחקרים שלמים, ולא לשאול/להצהיר "למה מי הם בכלל, בטח לא נסעו בתחבורה ציבורית מימיהם". כי לא "בטח" ולא נעליים. כשהתנגדות לתכנית מסויימת מתבססת אך ורק על *תחושות בטן* ולא שיטות מדעיות ועל בסיס נרחב של מידע, הקיים אצל המומחים והלא-קיים אצל אף אחד מאיתנו כאן - אז מומלץ להצהיר במלוא הכנות שמדובר בתחושות בטן ותו לא, כי כדבריך הנכונים "זה עניין כלכלי" וגם עניין של כספי ציבור השייכים לכולנו. במקרה של אבן גבירול, ביקושים לא חסרים באזור ולא יחסרו ממילא. אלא שבמידה ולא יאושר עיבוי של הבנייה, שום ביקושים לא יעזרו... מדובר בתכנית שעל העירייה לאשר ולהעביר דרך כל המשוכות, וזה תהליך שייקח כמה שנים. אלולא היו מציעים את התכנית החדשה הזו, אז לא הייתה הצדקה לתוואי תחתי דווקא מבחינת התעבורה החזויה, כפי שבדקו ומצאו אותם מומחים שהעירייה פסלה את מסקנותיהם בעקבות לחצים מצד תושבי וסוחרי הרחוב. בקיצור, לא "בקיצור" ולא נעליים. אתה יודע בני, כללים של נימוס וצניעות מחייבים לפעמים לומר "קטונתי" ולא לשפוט ולפסול שפרוייקטי ענק כשאין בידיך את מלוא הנתונים. וטוב שגם גוש דן תתברך ביום מן הימים ברכבת תחתית, אבל לא מהסוג של ניו-יורק אלא מהסוג המזכיר חלק מהקווים באמסטרדם ובערים נוספות, שגם הן לא רעות בכלל להערכתי.