ולכן מגיעים לשם לא מעט קוויםואני חשבתי שאוניברסיטה זה מקום מרכזי...
אבל ירושלים עיר גדולה מאוד ומן הסתם יהיו "חורים" בכיסוי הקווים האלה.
ולכן מגיעים לשם לא מעט קוויםואני חשבתי שאוניברסיטה זה מקום מרכזי...
אל תחשוב שלא הייתי רוצה להשתמש באוטובוס:
פשוט מסלולי הקווים לא יעילים, לא נכונים, לא עשו אותם נכון ומי שעשה אותם או שהיה אידיוט או שלא קיבל מספיק שכר.....אין קו אוטובוס שחוצה את כל בגין ומגיע לשדרות אשכול למשל או לנוה-יעקב או לפסגה. מדוע? מדוע קווי האוטובוס מסורבלים ולא יעילים? מדוע נסיעה בקו 4 או 4א' מרמות-אשכול למלחה, צריכה לקחת יותר משעה באמצע היום וללא פקקים??? מי האידיוט שייסע באוטובוס כזה כאשר הוא יכול לחצות את כל ירושלים ברכב פרטי בדקות ספורות ולאורך כל היום? מדוע אין קו אוטובוס ישיר מגבעת שאול לתלפיות? מדוע אין קו אוטובוס ישיר ממלחה לגבעת שאול??? מפת התח"צ הירושלמית היא ארץ חלם אחת גדולה והיא תהיה עוד יותר הזוייה ומטורפת לאחר הפעימה הבאה ! ורק שתדע ושלא יעבדו עליך בעיניים !!!!! שים-לב: בפסגת זאב גרים עשרות חברים, משפחה, מכרים שלי ועוד וכולם מספרים את אותם הדברים: מרגע שהרק"ל החלה לפעול שם באופן סדיר, הוחמרה בעיית הפקקים של הבוקר בפסגת זאב עד שהשבוע נשבר שיא עולמי חדש: בגלי-צה"ל הודיעו באופן רשמי שתושבי הפסגה מתבקשים שלא לצאת מביתם ברכב פרטי בשעת הבוקר (יום רביעי) כי הכל פקוק !!!!!! הרק"ל גורמת לכל זה ומדוע? כי אחד מאותם רמזורים חכמים התקלקל וגרם לכל הכאוס הזה. אז מה? בכל פעם שיתקלקל רמזור חכם - יהיה מצור על הפסגה??? מישהו שתה יותר מדי עראק זחלאווי כאשר תיכנן את המערכת של התח"צ החדשה בירושלים. כנראה ששיכורים יש גם במשרד התחבורה, בעירייה ובעוד מקומות והם מקבלים שכר גבוה כדי לשתות שתייה חריפה מאוד בזמן העבודה - תוך שהם הוגים את מסלולי הקווים.....בושה וחרפה ! הלוואי שיחזירו את המצב של קווי התחבורה בירושלים למצב בשנת 1979. אז היה הכל יעיל ומצויין. בשנים 1979-1982 הרביתי להשתמש בתח"צ למרות שהיה לי רכב פרטי כבר אז, כי התח"צ היתה יעילה - מה שהיא ממש אבל ממש לא כיום והבעיה וחוסר היעילות הולכים ומחריפים מרגע לרגע. ראיתי את מפת הקווים החדשה לאחר הפעימה שתבוא: זו תהיה קטסטרופה נוראית וכישלון מוחץ וייאלצו לשנות את התיכנון ברוב הקווים. מי קיבינימאט הגה את המסלולים הלא יעילים? ישבו על זה באיזה פאב בלילה???
קצת עצוב שעבדו עלינו שוב.שיא החציפות
בירושלים מחכים 5 שעות להנפקת רב קו של אגד. סטודנטים מפגינים נגד. יש מיליון שאלות ואי בהירויות בנוגע לרב הקו של הסטודנטים. באתר של אגד מפורסם שהטלפון היעודי של רב קו פתוח למענה טלפוני, עד השעה 15:00. בפועל - הם טוענים שהמוקד סגור ואין עם מי לדבר. עכשיו אני בהמתנה לאגד הכללי, עם זמן המתנה מטורף. ממש לא אכפת להם, כנראה!!!
מעניין למה בירושליים יש תור גדול כל כך...שיא החציפות
בירושלים מחכים 5 שעות להנפקת רב קו של אגד. סטודנטים מפגינים נגד. יש מיליון שאלות ואי בהירויות בנוגע לרב הקו של הסטודנטים. באתר של אגד מפורסם שהטלפון היעודי של רב קו פתוח למענה טלפוני, עד השעה 15:00. בפועל - הם טוענים שהמוקד סגור ואין עם מי לדבר. עכשיו אני בהמתנה לאגד הכללי, עם זמן המתנה מטורף. ממש לא אכפת להם, כנראה!!!
האופטימיסט נגד הפסימיסטיםמעניין למה בירושליים יש תור גדול כל כך...
השבוע הנפקתי חופשי-סטודנטים-סימסטר א' בעמדה שברחוב קרניצי ברמת-גן. לא היה בכלל תור, תוך 10 דקות הייתי בחוץ. אולי שווה לנסוע מירושליים לרמת-גן, להנפיק ולחזור לירושליים. נראה לי שזה יהיה מהיר יותר
האופטימיסט נגד הפסימיסטים
ביום שני השבוע יצאתי מדירתו של אבי ברמת בית הכרם בשעה 9.25 בבוקר. כעבור שבע דקות עליתי על קו 50 שהסיע אותי לכיכר דניה הנסיעה נמשכה עשר דקות. בכיכר דניה חיכיתי עשר דקות לרכבת הקלה - עליתי עליה ותוך חמש עשרה דקות הייתי בצומת קינג ג'ורג יפו. סיכום - 42 דקות מיציאה מהבית ועד להגעה היעד. די סביר. מבחינתי הרק"ל היא שיפור עצום, במקום שאתקע בתוך אוטובוס מרמת בית הכרם בפקקי הבוקר העצומים בשדרות הרצל (ניסיתי את זה לפני כחודש וראיתי שלוש רכבות קלות חולפות על פני) ואצטרך להחליף אוטובוס בבנייני האומה ולהיגרר בפקקי אגריפס אני מעדיף אותה בבירור ועוד דוגמא: באופן די קבוע אני נוסע בימי ראשון וחמישי מרמת בית הכרם לקטמון הישנה וחזרה. הנסיעה בשני אוטובוסים (5 לכיוון תלפיות עד לצומת פת ומשם 4 לקטמון הישנה) לוקחת לי בין חמישים דקות לשעה לכל כיוון כולל ההמתנות בתחנות. גם זה די סביר. כמי שמשתמש בתחבורה הציבורית בירושלים כבר יותר מארבעים שנה (אין לי רשיון נהיגה) אני מוצא שהתחבורה הציבורית בעיר סבירה למדי גם כיום. בלילות ובסופי שבוע קיימות בעיות, אבל בשעות האלו היו בעיות מאז ומתמיד ובשל אופיה של העיר לא תהיה בה תחבורה ציבורית בשבת. נכון שהייתי רוצה שתדירות הרכבת הקלה תהיה אחת לחמש דקות - ואני מקווה שנגיע לכך. נכון שהייתי רוצה שתדירותו של כל קו אוטובוס תהיה אחת לעשר דקות, אבל כמי שבילה בעשורים האחרונים לא מעט בלונדון ובערי גרמניה אני מודע לכך שגם שם תדירות קווי האוטובוס אינה מספקת בחלק מהמקרים. רק ששם יש מערכת מושלמת הכוללת לצד אוטובוסים גם רכבות קלות, רכבות תחתיות ורכבות פרבריות. תשתית שכמעט אינה קיימת בישראל. ירושלים משתפרת מבחינת תחבורה - רכבת קלה וקווים המזינים אותה, אוטובוסים רבי קיבולת בנתיבי תחבורה ציבורית (חלקיים, אני יודע) המוליכים מגילה ומהר חומה ומרמות, גבעת שאול והר נוף. כתושב ותיק מאוד בעיר (45 שנה) אני מצפה שעד סוף העשור עם השלמת קווי הרכבת הקלה לחיבור הקמפוסים, לנווה יעקב, לקריית יובל, קרית מנחם והדסה - היא תשתפר עוד יותר.
מסכים עם כל מילה!האופטימיסט נגד הפסימיסטים
ביום שני השבוע יצאתי מדירתו של אבי ברמת בית הכרם בשעה 9.25 בבוקר. כעבור שבע דקות עליתי על קו 50 שהסיע אותי לכיכר דניה הנסיעה נמשכה עשר דקות. בכיכר דניה חיכיתי עשר דקות לרכבת הקלה - עליתי עליה ותוך חמש עשרה דקות הייתי בצומת קינג ג'ורג יפו. סיכום - 42 דקות מיציאה מהבית ועד להגעה היעד. די סביר. מבחינתי הרק"ל היא שיפור עצום, במקום שאתקע בתוך אוטובוס מרמת בית הכרם בפקקי הבוקר העצומים בשדרות הרצל (ניסיתי את זה לפני כחודש וראיתי שלוש רכבות קלות חולפות על פני) ואצטרך להחליף אוטובוס בבנייני האומה ולהיגרר בפקקי אגריפס אני מעדיף אותה בבירור ועוד דוגמא: באופן די קבוע אני נוסע בימי ראשון וחמישי מרמת בית הכרם לקטמון הישנה וחזרה. הנסיעה בשני אוטובוסים (5 לכיוון תלפיות עד לצומת פת ומשם 4 לקטמון הישנה) לוקחת לי בין חמישים דקות לשעה לכל כיוון כולל ההמתנות בתחנות. גם זה די סביר. כמי שמשתמש בתחבורה הציבורית בירושלים כבר יותר מארבעים שנה (אין לי רשיון נהיגה) אני מוצא שהתחבורה הציבורית בעיר סבירה למדי גם כיום. בלילות ובסופי שבוע קיימות בעיות, אבל בשעות האלו היו בעיות מאז ומתמיד ובשל אופיה של העיר לא תהיה בה תחבורה ציבורית בשבת. נכון שהייתי רוצה שתדירות הרכבת הקלה תהיה אחת לחמש דקות - ואני מקווה שנגיע לכך. נכון שהייתי רוצה שתדירותו של כל קו אוטובוס תהיה אחת לעשר דקות, אבל כמי שבילה בעשורים האחרונים לא מעט בלונדון ובערי גרמניה אני מודע לכך שגם שם תדירות קווי האוטובוס אינה מספקת בחלק מהמקרים. רק ששם יש מערכת מושלמת הכוללת לצד אוטובוסים גם רכבות קלות, רכבות תחתיות ורכבות פרבריות. תשתית שכמעט אינה קיימת בישראל. ירושלים משתפרת מבחינת תחבורה - רכבת קלה וקווים המזינים אותה, אוטובוסים רבי קיבולת בנתיבי תחבורה ציבורית (חלקיים, אני יודע) המוליכים מגילה ומהר חומה ומרמות, גבעת שאול והר נוף. כתושב ותיק מאוד בעיר (45 שנה) אני מצפה שעד סוף העשור עם השלמת קווי הרכבת הקלה לחיבור הקמפוסים, לנווה יעקב, לקריית יובל, קרית מנחם והדסה - היא תשתפר עוד יותר.
האופטימיסט נגד הפסימיסטים
ביום שני השבוע יצאתי מדירתו של אבי ברמת בית הכרם בשעה 9.25 בבוקר. כעבור שבע דקות עליתי על קו 50 שהסיע אותי לכיכר דניה הנסיעה נמשכה עשר דקות. בכיכר דניה חיכיתי עשר דקות לרכבת הקלה - עליתי עליה ותוך חמש עשרה דקות הייתי בצומת קינג ג'ורג יפו. סיכום - 42 דקות מיציאה מהבית ועד להגעה היעד. די סביר. מבחינתי הרק"ל היא שיפור עצום, במקום שאתקע בתוך אוטובוס מרמת בית הכרם בפקקי הבוקר העצומים בשדרות הרצל (ניסיתי את זה לפני כחודש וראיתי שלוש רכבות קלות חולפות על פני) ואצטרך להחליף אוטובוס בבנייני האומה ולהיגרר בפקקי אגריפס אני מעדיף אותה בבירור ועוד דוגמא: באופן די קבוע אני נוסע בימי ראשון וחמישי מרמת בית הכרם לקטמון הישנה וחזרה. הנסיעה בשני אוטובוסים (5 לכיוון תלפיות עד לצומת פת ומשם 4 לקטמון הישנה) לוקחת לי בין חמישים דקות לשעה לכל כיוון כולל ההמתנות בתחנות. גם זה די סביר. כמי שמשתמש בתחבורה הציבורית בירושלים כבר יותר מארבעים שנה (אין לי רשיון נהיגה) אני מוצא שהתחבורה הציבורית בעיר סבירה למדי גם כיום. בלילות ובסופי שבוע קיימות בעיות, אבל בשעות האלו היו בעיות מאז ומתמיד ובשל אופיה של העיר לא תהיה בה תחבורה ציבורית בשבת. נכון שהייתי רוצה שתדירות הרכבת הקלה תהיה אחת לחמש דקות - ואני מקווה שנגיע לכך. נכון שהייתי רוצה שתדירותו של כל קו אוטובוס תהיה אחת לעשר דקות, אבל כמי שבילה בעשורים האחרונים לא מעט בלונדון ובערי גרמניה אני מודע לכך שגם שם תדירות קווי האוטובוס אינה מספקת בחלק מהמקרים. רק ששם יש מערכת מושלמת הכוללת לצד אוטובוסים גם רכבות קלות, רכבות תחתיות ורכבות פרבריות. תשתית שכמעט אינה קיימת בישראל. ירושלים משתפרת מבחינת תחבורה - רכבת קלה וקווים המזינים אותה, אוטובוסים רבי קיבולת בנתיבי תחבורה ציבורית (חלקיים, אני יודע) המוליכים מגילה ומהר חומה ומרמות, גבעת שאול והר נוף. כתושב ותיק מאוד בעיר (45 שנה) אני מצפה שעד סוף העשור עם השלמת קווי הרכבת הקלה לחיבור הקמפוסים, לנווה יעקב, לקריית יובל, קרית מנחם והדסה - היא תשתפר עוד יותר.
ההשוואה היא לא הרק"ל מול אוטובוסיםהאופטימיסט נגד הפסימיסטים
ביום שני השבוע יצאתי מדירתו של אבי ברמת בית הכרם בשעה 9.25 בבוקר. כעבור שבע דקות עליתי על קו 50 שהסיע אותי לכיכר דניה הנסיעה נמשכה עשר דקות. בכיכר דניה חיכיתי עשר דקות לרכבת הקלה - עליתי עליה ותוך חמש עשרה דקות הייתי בצומת קינג ג'ורג יפו. סיכום - 42 דקות מיציאה מהבית ועד להגעה היעד. די סביר. מבחינתי הרק"ל היא שיפור עצום, במקום שאתקע בתוך אוטובוס מרמת בית הכרם בפקקי הבוקר העצומים בשדרות הרצל (ניסיתי את זה לפני כחודש וראיתי שלוש רכבות קלות חולפות על פני) ואצטרך להחליף אוטובוס בבנייני האומה ולהיגרר בפקקי אגריפס אני מעדיף אותה בבירור ועוד דוגמא: באופן די קבוע אני נוסע בימי ראשון וחמישי מרמת בית הכרם לקטמון הישנה וחזרה. הנסיעה בשני אוטובוסים (5 לכיוון תלפיות עד לצומת פת ומשם 4 לקטמון הישנה) לוקחת לי בין חמישים דקות לשעה לכל כיוון כולל ההמתנות בתחנות. גם זה די סביר. כמי שמשתמש בתחבורה הציבורית בירושלים כבר יותר מארבעים שנה (אין לי רשיון נהיגה) אני מוצא שהתחבורה הציבורית בעיר סבירה למדי גם כיום. בלילות ובסופי שבוע קיימות בעיות, אבל בשעות האלו היו בעיות מאז ומתמיד ובשל אופיה של העיר לא תהיה בה תחבורה ציבורית בשבת. נכון שהייתי רוצה שתדירות הרכבת הקלה תהיה אחת לחמש דקות - ואני מקווה שנגיע לכך. נכון שהייתי רוצה שתדירותו של כל קו אוטובוס תהיה אחת לעשר דקות, אבל כמי שבילה בעשורים האחרונים לא מעט בלונדון ובערי גרמניה אני מודע לכך שגם שם תדירות קווי האוטובוס אינה מספקת בחלק מהמקרים. רק ששם יש מערכת מושלמת הכוללת לצד אוטובוסים גם רכבות קלות, רכבות תחתיות ורכבות פרבריות. תשתית שכמעט אינה קיימת בישראל. ירושלים משתפרת מבחינת תחבורה - רכבת קלה וקווים המזינים אותה, אוטובוסים רבי קיבולת בנתיבי תחבורה ציבורית (חלקיים, אני יודע) המוליכים מגילה ומהר חומה ומרמות, גבעת שאול והר נוף. כתושב ותיק מאוד בעיר (45 שנה) אני מצפה שעד סוף העשור עם השלמת קווי הרכבת הקלה לחיבור הקמפוסים, לנווה יעקב, לקריית יובל, קרית מנחם והדסה - היא תשתפר עוד יותר.
אכן ציינתי שאין כאן מערכת משולבת מושלמתההשוואה היא לא הרק"ל מול אוטובוסים
אלא על כך שמגיעה לנו מערכת מושקעת יותר בצורת רכבת תחתית אמיתית ואז היית מגיע הרבה יותר מהר. אם פתרון המאה ה 19 הוא שיפור אז זה מעיד על התיחסות הממשלה אליך ואלי.
אז אפשר רכבת עיליתאכן ציינתי שאין כאן מערכת משולבת מושלמת
ואגב גם רכבת תחתית אמיתית היא פתרון תחבורה מהמאה ה-19 (לונדון בין בייקר סטריט לפרינגטון, ניו יורק, ברלין). אני מעריך שבירושלים לא היו יכולים להקים תחתית בשל החשש מגילוי קברים ועצמות שיביאו לחיכוכים בלתי פוסקים עם הקהילה החרדית. משום כך רכבת קלה בשילוב קווים מזינים ונתיבי תח"צ (דרום - דרך חברון, קרן היסוד, מרכז - המלך ג'ורג, שטראוס ועד צפון - כביש רמות) ובהם אוטובוסים רבי קיבלות יוצרים מערכת משולבת ראוייה, אמנם לא מושלמת. ואני חושב שהיה אפשר לשקול בתחילת התכנון בשנות התשעים גם אפשרות של רכבת פרברית כבדה - לפחות ממלחה או מבנייני האומה עד למרכז העיר או עד לתחנת החאן, אבל הרעיון התיאורטי הזה נידון כבר לעייפה מעל דפי הפורום ואין לי מה להוסיף בו.
הביתים - הביציםאז אפשר רכבת עילית
רק לא לשים את כל הביתים במפלס אחד
אם יש לי רב קו של דן, ואני רוצה הנחות של 30%שיא החציפות
בירושלים מחכים 5 שעות להנפקת רב קו של אגד. סטודנטים מפגינים נגד. יש מיליון שאלות ואי בהירויות בנוגע לרב הקו של הסטודנטים. באתר של אגד מפורסם שהטלפון היעודי של רב קו פתוח למענה טלפוני, עד השעה 15:00. בפועל - הם טוענים שהמוקד סגור ואין עם מי לדבר. עכשיו אני בהמתנה לאגד הכללי, עם זמן המתנה מטורף. ממש לא אכפת להם, כנראה!!!
הכוונה להטעין שם כרטיסיה ב 30% הנחה.אם יש לי רב קו של דן, ואני רוצה הנחות של 30%
בחיפה עבור נסיעות בודדות, האם עלי להנפיק רב קו חדש של אגד? או שאני מצהיר לדן שאני סטודנט עם האישורים הרלבנטים ויהיה אפשר להטעין בחיפה חופשי?
בעקרון ברגע שיש לך רב-קו עם פרופיל סטודנט,אם יש לי רב קו של דן, ואני רוצה הנחות של 30%
בחיפה עבור נסיעות בודדות, האם עלי להנפיק רב קו חדש של אגד? או שאני מצהיר לדן שאני סטודנט עם האישורים הרלבנטים ויהיה אפשר להטעין בחיפה חופשי?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.