שיא החציפות

מצב
הנושא נעול.
וקילקול של רמזור רגיל לא מטיל מצור?
אני אחזור על אותה הטענה שכתבתי קודם: כל מערך של הרק"ל הוא כמה מאות כלי רכב שלא פוקקים לך את דרך בגין.
אין כמעט פקקים בבגין, גם לא בבוקר....
והרק"ל תופסת נתיב תחבורה שלם שיכול היה להיות של כלי-רכב פרטיים. היא מעבירה אחת ל-10 דקות 550 איש בנתיב במקרה הטוב... ב-10 דקות עוברים יותר אנשים או אוטובוסים בנתיב נסיעה בפסגת זאב. אי לכך הרכבת הקלה גרמה לפקקים נוספים לתושבי הפסגה והקמתה אינה עולה בקנה אחד עם פתרון של שום בעית תחבורה בפסגה אלא אפילו מקשה ומייתרת את עצמה באופן ברור בתופסה נתיב מעבר חשוב. אני מקווה שתושבי הפסגה ייצאו בשלב זה או אחר למלחמה כדי לסלק את הרק"ל משכונתם. לא רק שהיא לא מסייעת - היא הביאה עומסים בלתי הגיוניים לשכונה הצפונית. רמזור רגיל גורם לפקק אם כי לא לעוצר בכל השכונה ולהודעות דרמטיות בגל-גל"צ או בגל"צ בבוקרו של יום רביעי המבקשות לא לצאת מהבית עד יעבור זעם.....
 

darkshadow1

New member
אין כמעט פקקים בבגין, גם לא בבוקר....
והרק"ל תופסת נתיב תחבורה שלם שיכול היה להיות של כלי-רכב פרטיים. היא מעבירה אחת ל-10 דקות 550 איש בנתיב במקרה הטוב... ב-10 דקות עוברים יותר אנשים או אוטובוסים בנתיב נסיעה בפסגת זאב. אי לכך הרכבת הקלה גרמה לפקקים נוספים לתושבי הפסגה והקמתה אינה עולה בקנה אחד עם פתרון של שום בעית תחבורה בפסגה אלא אפילו מקשה ומייתרת את עצמה באופן ברור בתופסה נתיב מעבר חשוב. אני מקווה שתושבי הפסגה ייצאו בשלב זה או אחר למלחמה כדי לסלק את הרק"ל משכונתם. לא רק שהיא לא מסייעת - היא הביאה עומסים בלתי הגיוניים לשכונה הצפונית. רמזור רגיל גורם לפקק אם כי לא לעוצר בכל השכונה ולהודעות דרמטיות בגל-גל"צ או בגל"צ בבוקרו של יום רביעי המבקשות לא לצאת מהבית עד יעבור זעם.....
בנתיב של כביש מהיר לא פקוק,
יכולים לעבור כ-2,500 כלי רכב בשעה. ככל שמהירות הנסיעה בכביש נמוכה יותר ויש בו יותר הפרעות (רמזורים, מעברי חציה וכו')- הקיבולת יורדת. כלומר גם במצב שבו הרכבת מעבירה 550 בני אדם כל 10 דקות (כמובן שהתדירות שלה יכולה להיות טובה הרבה יותר)- היא מעבירה יותר בני אדם מאשר נתיב נסיעה לכלי רכב, וכמובן שתורמת הרבה יותר לסביבה שלה (פחות זיהום ובמקום תנועה בלתי פוסקת של כלי רכב יש מערך אחד שעובר כל 10 דקות). אני דיברתי על קילקול של רמזור רגיל ולא על סתם רמזור רגיל שפועל בצורה נורמלית.
 
וקילקול של רמזור רגיל לא מטיל מצור?
אני אחזור על אותה הטענה שכתבתי קודם: כל מערך של הרק"ל הוא כמה מאות כלי רכב שלא פוקקים לך את דרך בגין.
וכל מערך של הרק"ל
יכול להתקע בכל רגע בגלל רכב ש"גנב" רמזור או נכנס לצומת פקוק. כפי שקורה רבות כבר כעת בי-ם, ויקרה פי אלף אם חו"ח יהיה קו עילי באבן גבירול.
 
אל תחשוב שלא הייתי רוצה להשתמש באוטובוס:
פשוט מסלולי הקווים לא יעילים, לא נכונים, לא עשו אותם נכון ומי שעשה אותם או שהיה אידיוט או שלא קיבל מספיק שכר.....אין קו אוטובוס שחוצה את כל בגין ומגיע לשדרות אשכול למשל או לנוה-יעקב או לפסגה. מדוע? מדוע קווי האוטובוס מסורבלים ולא יעילים? מדוע נסיעה בקו 4 או 4א' מרמות-אשכול למלחה, צריכה לקחת יותר משעה באמצע היום וללא פקקים??? מי האידיוט שייסע באוטובוס כזה כאשר הוא יכול לחצות את כל ירושלים ברכב פרטי בדקות ספורות ולאורך כל היום? מדוע אין קו אוטובוס ישיר מגבעת שאול לתלפיות? מדוע אין קו אוטובוס ישיר ממלחה לגבעת שאול??? מפת התח"צ הירושלמית היא ארץ חלם אחת גדולה והיא תהיה עוד יותר הזוייה ומטורפת לאחר הפעימה הבאה ! ורק שתדע ושלא יעבדו עליך בעיניים !!!!! שים-לב: בפסגת זאב גרים עשרות חברים, משפחה, מכרים שלי ועוד וכולם מספרים את אותם הדברים: מרגע שהרק"ל החלה לפעול שם באופן סדיר, הוחמרה בעיית הפקקים של הבוקר בפסגת זאב עד שהשבוע נשבר שיא עולמי חדש: בגלי-צה"ל הודיעו באופן רשמי שתושבי הפסגה מתבקשים שלא לצאת מביתם ברכב פרטי בשעת הבוקר (יום רביעי) כי הכל פקוק !!!!!! הרק"ל גורמת לכל זה ומדוע? כי אחד מאותם רמזורים חכמים התקלקל וגרם לכל הכאוס הזה. אז מה? בכל פעם שיתקלקל רמזור חכם - יהיה מצור על הפסגה??? מישהו שתה יותר מדי עראק זחלאווי כאשר תיכנן את המערכת של התח"צ החדשה בירושלים. כנראה ששיכורים יש גם במשרד התחבורה, בעירייה ובעוד מקומות והם מקבלים שכר גבוה כדי לשתות שתייה חריפה מאוד בזמן העבודה - תוך שהם הוגים את מסלולי הקווים.....בושה וחרפה ! הלוואי שיחזירו את המצב של קווי התחבורה בירושלים למצב בשנת 1979. אז היה הכל יעיל ומצויין. בשנים 1979-1982 הרביתי להשתמש בתח"צ למרות שהיה לי רכב פרטי כבר אז, כי התח"צ היתה יעילה - מה שהיא ממש אבל ממש לא כיום והבעיה וחוסר היעילות הולכים ומחריפים מרגע לרגע. ראיתי את מפת הקווים החדשה לאחר הפעימה שתבוא: זו תהיה קטסטרופה נוראית וכישלון מוחץ וייאלצו לשנות את התיכנון ברוב הקווים. מי קיבינימאט הגה את המסלולים הלא יעילים? ישבו על זה באיזה פאב בלילה???
הוא מעלה שאלות לגיטימיות
הייתי מוכן ורוצה מאוד לשמוע תגובה עניינית ממישהו מהמתכננים. עברתי לירושלים ואני חייב לציין שמערך האוטובוסים לא נוח בעליל. מחישוב שעשיתי ויתכן שאני טועה (ואני מקווה שכך): גם אם אני סטודנט, יותר זול לנסוע מגבעת המבתר לאוניברסיטה ברכב ולשלם חניה מאשר לנסוע באוטובוס (גם לאחר הנחת הסטודנט!) מלבד זאת, הרבה יותר נוח והרבה יותר מהר ברכב, ולא צריך להמתין. הרכבת הקלה כל פעם נתקעת בשער שכם. לפעמים בגלל חפץ חשוד, לפעמים בגלל שמישהו הולך שם מכות. השתמשתי בה אך ורק כשהיה לי זמן. מעולם לא כשמיהרתי.
 
הוא מעלה שאלות לגיטימיות
הייתי מוכן ורוצה מאוד לשמוע תגובה עניינית ממישהו מהמתכננים. עברתי לירושלים ואני חייב לציין שמערך האוטובוסים לא נוח בעליל. מחישוב שעשיתי ויתכן שאני טועה (ואני מקווה שכך): גם אם אני סטודנט, יותר זול לנסוע מגבעת המבתר לאוניברסיטה ברכב ולשלם חניה מאשר לנסוע באוטובוס (גם לאחר הנחת הסטודנט!) מלבד זאת, הרבה יותר נוח והרבה יותר מהר ברכב, ולא צריך להמתין. הרכבת הקלה כל פעם נתקעת בשער שכם. לפעמים בגלל חפץ חשוד, לפעמים בגלל שמישהו הולך שם מכות. השתמשתי בה אך ורק כשהיה לי זמן. מעולם לא כשמיהרתי.
אתה צודק בדייקנות בכל מילותייך ! לצערנו
היטבת לתאר את המצב כיום בירושלים. התחבורה הציבורית יותר יקרה מרכב פרטי, איטית להחריד ולא יעילה. בשנתיים האחרונות מצאתי שבכל נסיעה ולכל יעד בירושלים ללא יוצא מן הכלל, עדיף שימוש ברכב פרטי. תמיד זול יותר, יעיל יותר, מהיר יותר ונעים יותר. אם נתקעים כמה דקות בפקק, תמיד אפשר להעביר את הזמן בטלפון, בהקשבה למוסיקה שאתה אוהב, ללא ריחות של דגים חמוצים ושל נוסעים ששכחו שהיו צריכים לצחצח שיניים ולהתקלח בטרם עלותם לאוטובוס ועוד ועוד חסרונות בלי סוף שיש לתחבורה הציבורית בירושלים. אכן הצדק עימך בוודאות גמורה ומוטב לומר כאן לכולם את האמת ולא ליפות את התרסקות התח"צ בירושלים מדחי לדחי ככל שעוברות השנים........
 

darkshadow1

New member
הוא מעלה שאלות לגיטימיות
הייתי מוכן ורוצה מאוד לשמוע תגובה עניינית ממישהו מהמתכננים. עברתי לירושלים ואני חייב לציין שמערך האוטובוסים לא נוח בעליל. מחישוב שעשיתי ויתכן שאני טועה (ואני מקווה שכך): גם אם אני סטודנט, יותר זול לנסוע מגבעת המבתר לאוניברסיטה ברכב ולשלם חניה מאשר לנסוע באוטובוס (גם לאחר הנחת הסטודנט!) מלבד זאת, הרבה יותר נוח והרבה יותר מהר ברכב, ולא צריך להמתין. הרכבת הקלה כל פעם נתקעת בשער שכם. לפעמים בגלל חפץ חשוד, לפעמים בגלל שמישהו הולך שם מכות. השתמשתי בה אך ורק כשהיה לי זמן. מעולם לא כשמיהרתי.
קשה לי להאמין-
ששימוש בתחבורה ציבורית יקר יותר מאשר שימוש ברכב פרטי. ההוצאות על הרכב הפרטי כוללות דלק, ביטוחים למיניהם, טסט, חניה, בלאי וכמובן ירידת ערך.
 
קשה לי להאמין-
ששימוש בתחבורה ציבורית יקר יותר מאשר שימוש ברכב פרטי. ההוצאות על הרכב הפרטי כוללות דלק, ביטוחים למיניהם, טסט, חניה, בלאי וכמובן ירידת ערך.
ההוצאות על הרכב הפרטי לא כוללות ביטוחים, טסט
בלאי וירידת ערך מכיוון שבין כה וכה יש לנו אוטו. מגבעת המבתר לאוניברסיטה (קמפוס הר הצופים) יש מרחק של לכל היותר 3 קילומטר, או 6 קילומטר להלוך וחזור. ניקח אוטו לא חדש ולא חסכוני במיוחד שעושה 9 קילומטר לליטר דלק. מחיר הדלק לליטר הוא 8 ש"ח. נקבל שלנסיעה הלוך וחזור לאוניברסיטה נשלם בנסיעה ברכב 5.5 ש"ח. תוסיף שקל לחניה (על פי מה שהבנתי, מנוי סטודנט לחניון האוניברסיטה הוא שקל ליום). נקבל 6.5 שקלים ליום. שים לב שעיגלתי הכל כלפי מעלה. כמה תעלה תחבורה ציבורית לסטודנט הלוך וחזור? כמה שווה הזמן שממתינים לאוטובוס שיבוא? כמה שווה הזמן שהאוטובוס עושה סיבובים?
 

darkshadow1

New member
ההוצאות על הרכב הפרטי לא כוללות ביטוחים, טסט
בלאי וירידת ערך מכיוון שבין כה וכה יש לנו אוטו. מגבעת המבתר לאוניברסיטה (קמפוס הר הצופים) יש מרחק של לכל היותר 3 קילומטר, או 6 קילומטר להלוך וחזור. ניקח אוטו לא חדש ולא חסכוני במיוחד שעושה 9 קילומטר לליטר דלק. מחיר הדלק לליטר הוא 8 ש"ח. נקבל שלנסיעה הלוך וחזור לאוניברסיטה נשלם בנסיעה ברכב 5.5 ש"ח. תוסיף שקל לחניה (על פי מה שהבנתי, מנוי סטודנט לחניון האוניברסיטה הוא שקל ליום). נקבל 6.5 שקלים ליום. שים לב שעיגלתי הכל כלפי מעלה. כמה תעלה תחבורה ציבורית לסטודנט הלוך וחזור? כמה שווה הזמן שממתינים לאוטובוס שיבוא? כמה שווה הזמן שהאוטובוס עושה סיבובים?
טוב- אם ככה הגיוני.
חשבתי שמדובר על מרחק יותר גדול- במקרה כזה, כשהמרחק מאוד קצר והחניה מסובסדת, זה משתלם.
 
הוא מעלה שאלות לגיטימיות
הייתי מוכן ורוצה מאוד לשמוע תגובה עניינית ממישהו מהמתכננים. עברתי לירושלים ואני חייב לציין שמערך האוטובוסים לא נוח בעליל. מחישוב שעשיתי ויתכן שאני טועה (ואני מקווה שכך): גם אם אני סטודנט, יותר זול לנסוע מגבעת המבתר לאוניברסיטה ברכב ולשלם חניה מאשר לנסוע באוטובוס (גם לאחר הנחת הסטודנט!) מלבד זאת, הרבה יותר נוח והרבה יותר מהר ברכב, ולא צריך להמתין. הרכבת הקלה כל פעם נתקעת בשער שכם. לפעמים בגלל חפץ חשוד, לפעמים בגלל שמישהו הולך שם מכות. השתמשתי בה אך ורק כשהיה לי זמן. מעולם לא כשמיהרתי.
הנה עוד הוכחה שאסור להקים קו עילי באבן גבירול
אם הרק"ל בי-ם (שעוברת ברחובות משותפים שהם כאין וכאפס לעומת אבן גבירול) נתקעת לעתים קרובות בשער שכם (ממש לב המטרופולין...) - אפשר רק לנחש איזו קטסטרופה מחכה לנו אם יקימו קו עילי ברחוב הכי חשוב של המטרופולין המרכזי בישראל.
 

alantan

New member
הנה עוד הוכחה שאסור להקים קו עילי באבן גבירול
אם הרק"ל בי-ם (שעוברת ברחובות משותפים שהם כאין וכאפס לעומת אבן גבירול) נתקעת לעתים קרובות בשער שכם (ממש לב המטרופולין...) - אפשר רק לנחש איזו קטסטרופה מחכה לנו אם יקימו קו עילי ברחוב הכי חשוב של המטרופולין המרכזי בישראל.
בוא לא נגזים - אבן גבירול אינו הרחוב הכי חשוב
אם כי הוא משמש כציר תנועה מצפון לדרום גם למגיעים מחוץ לת"א (ואולי הוא אינו צריך להיות כזה).
 

amit1270

New member
בוא לא נגזים - אבן גבירול אינו הרחוב הכי חשוב
אם כי הוא משמש כציר תנועה מצפון לדרום גם למגיעים מחוץ לת"א (ואולי הוא אינו צריך להיות כזה).
לפי כמות ההודעות שעוסקות בו בפורום
זה כנראה הרחוב הכי חשוב בכל העולם.
 

cwen

New member
הוא מעלה שאלות לגיטימיות
הייתי מוכן ורוצה מאוד לשמוע תגובה עניינית ממישהו מהמתכננים. עברתי לירושלים ואני חייב לציין שמערך האוטובוסים לא נוח בעליל. מחישוב שעשיתי ויתכן שאני טועה (ואני מקווה שכך): גם אם אני סטודנט, יותר זול לנסוע מגבעת המבתר לאוניברסיטה ברכב ולשלם חניה מאשר לנסוע באוטובוס (גם לאחר הנחת הסטודנט!) מלבד זאת, הרבה יותר נוח והרבה יותר מהר ברכב, ולא צריך להמתין. הרכבת הקלה כל פעם נתקעת בשער שכם. לפעמים בגלל חפץ חשוד, לפעמים בגלל שמישהו הולך שם מכות. השתמשתי בה אך ורק כשהיה לי זמן. מעולם לא כשמיהרתי.
בוודאי
גם חברים שלי שגרים בירושלים מספרים שמסלולי האוטובוסים לא הגיוניים. שכולם עוברים דרך מרכז העיר, ואם מישהו רוצה להגיע משכונה לשכונה, הוא חייב לנסוע למרכז העיר ושם להחליף אפילו אם השכונה קרובה. וכשהם פנו למשרד התחבורה לבקש קווים ישירים בין השכונות, אמרו להם שכל הנוסעים מבקשים להגיע למרכז העיר. אבל ברור שזה כך, כי אין אלטרנטיבה אחרת. אכן חלמאות.
 

amit1270

New member
בוודאי
גם חברים שלי שגרים בירושלים מספרים שמסלולי האוטובוסים לא הגיוניים. שכולם עוברים דרך מרכז העיר, ואם מישהו רוצה להגיע משכונה לשכונה, הוא חייב לנסוע למרכז העיר ושם להחליף אפילו אם השכונה קרובה. וכשהם פנו למשרד התחבורה לבקש קווים ישירים בין השכונות, אמרו להם שכל הנוסעים מבקשים להגיע למרכז העיר. אבל ברור שזה כך, כי אין אלטרנטיבה אחרת. אכן חלמאות.
לא מדויק, בלשון המעטה
 

cwen

New member
לא מדויק, בלשון המעטה
זה מה שהם אומרים
אני בעצמי לא מבינה בתחבורה ציבורית של ירושלים שום דבר. בפעם האחרונה שיצא לי לנסוע באוטובוס עירוני ירושלמי הייתי בצבא וזה היה מזמן.
 

amit1270

New member
זה מה שהם אומרים
אני בעצמי לא מבינה בתחבורה ציבורית של ירושלים שום דבר. בפעם האחרונה שיצא לי לנסוע באוטובוס עירוני ירושלמי הייתי בצבא וזה היה מזמן.
הם צודקים חלקית
יש הרבה שכונות שאין ביניהן חיבור ישיר, אבל יש גם כמה קווים היקפיים שלא עוברים דרך מרכז העיר. כמובן לא בין כל נקודה ונקודה, ובד"כ אלה קווים לא תדירים במיוחד (מעניין למה...) אבל יש כאלה קווים.
 
הם צודקים חלקית
יש הרבה שכונות שאין ביניהן חיבור ישיר, אבל יש גם כמה קווים היקפיים שלא עוברים דרך מרכז העיר. כמובן לא בין כל נקודה ונקודה, ובד"כ אלה קווים לא תדירים במיוחד (מעניין למה...) אבל יש כאלה קווים.
לא נראה לך בעייתי שאין מכל שכונה/איזור
בירושלים קו לאוניברסיטה? מרוב חלקי העיר צריך שני אוטובוסים להגיע לאוניברסיטה (קמפוס הר הצופים). למה זה?
 

amit1270

New member
לא נראה לך בעייתי שאין מכל שכונה/איזור
בירושלים קו לאוניברסיטה? מרוב חלקי העיר צריך שני אוטובוסים להגיע לאוניברסיטה (קמפוס הר הצופים). למה זה?
קמפוס הר הצופים נמצא בקצה העיר
נראה לך הגיוני שיהיה קו מכל שכונה בעיר דווקא לנקודה הלא-מרכזית הזאת? מה עם נקודות לא מרכזיות אחרות? הר הצופים דווקא נהנה מקישור טוב ללא מעט חלקים של העיר. אי אפשר לרצות את כולם ואי אפשר להפעיל קווים מכל מקום לכל מקום.
 
קמפוס הר הצופים נמצא בקצה העיר
נראה לך הגיוני שיהיה קו מכל שכונה בעיר דווקא לנקודה הלא-מרכזית הזאת? מה עם נקודות לא מרכזיות אחרות? הר הצופים דווקא נהנה מקישור טוב ללא מעט חלקים של העיר. אי אפשר לרצות את כולם ואי אפשר להפעיל קווים מכל מקום לכל מקום.
ואני חשבתי שאוניברסיטה זה מקום מרכזי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה