שובו של קטר

מצב
הנושא נעול.
בני נסענו בקטר זה?

תאום של70414 היה בא"י ונוסע באנגליה
קטר מסוג 8F שמספרו המקורי היה LMS 8223 וגוייס עם ה 70414 (שמספרו היה 8300) לצבא הבריטי, הגיע לפרס ומשם לכמה חודשים לא"י, עבר שיפוץ באכזיב והמשיך לשרת ברכבת המצרית. לאחר פינוי תעלת סואץ הוא חזר לשירות ה BR כ 48773. עם גריטת קטרי הקיטור הוא אומץ על ידי 8f Locomotive Society והוא משופץ למשעי ונוסע ב Severn Vally Railway שבמרכז אנגליה. פול קוטרל ואני חברים בחברה הזאת כך שניתן לאמר ששנינו היחידים בארץ שיש להם חלק בבעלות על קטר קיטור נוסע....
בני נסענו בקטר זה?
 
זה ידוע והקטר נקרא Mallard

שיא עולמי לקטר קיטור: 221 קמ"ש !!!
המקור למידע זה: האיש המבין ביותר בישראל בקטרי קיטור: ידידנו פול קוטרל המכונה צול פוטרל !
זה ידוע והקטר נקרא Mallard
נסיעה של צבי ושל אייל ושלי היתה באח תאום של ה"מלארד" ונועדה לציין 50 שנה לנסיעה ההיא. ה"מלארד" נמצא כיום במוזיאון הרכבת ביורק, במצב סטטי, אם כי בירחון "Steam" האחרון נכתב שיש כוונה להחזיר אותו לתנועה.
 
כמה תמונות עדכניות:

זה ידוע והקטר נקרא Mallard
נסיעה של צבי ושל אייל ושלי היתה באח תאום של ה"מלארד" ונועדה לציין 50 שנה לנסיעה ההיא. ה"מלארד" נמצא כיום במוזיאון הרכבת ביורק, במצב סטטי, אם כי בירחון "Steam" האחרון נכתב שיש כוונה להחזיר אותו לתנועה.
כמה תמונות עדכניות:
המלאר במוזיאון
 
ותמונה אחרונה לעכשיו

אחיו של המלארד בנסיעה,50 שנה
ותמונה אחרונה לעכשיו
שיבעים ארבה מאות ארבעה עשר זהו
זהו אחיו של הקטר המפוסם 70414,גם בנסיעה שלי של בני ושל אבא שלי
 

צחקן

New member
זה בדיוק הקטר שיש בהרי פוטר !

תאום של70414 היה בא"י ונוסע באנגליה
קטר מסוג 8F שמספרו המקורי היה LMS 8223 וגוייס עם ה 70414 (שמספרו היה 8300) לצבא הבריטי, הגיע לפרס ומשם לכמה חודשים לא"י, עבר שיפוץ באכזיב והמשיך לשרת ברכבת המצרית. לאחר פינוי תעלת סואץ הוא חזר לשירות ה BR כ 48773. עם גריטת קטרי הקיטור הוא אומץ על ידי 8f Locomotive Society והוא משופץ למשעי ונוסע ב Severn Vally Railway שבמרכז אנגליה. פול קוטרל ואני חברים בחברה הזאת כך שניתן לאמר ששנינו היחידים בארץ שיש להם חלק בבעלות על קטר קיטור נוסע....
זה בדיוק הקטר שיש בהרי פוטר !
ב"ה למרות שאני לא אוהב ארי פוטר אני יכול להגיד שבסרט יש רציפ בתחנת הרכבת בשם9 ו3 רבעים ושמה יש רכבת קיטור עם קטר שכתוב עליו "הוגורץ" באנגלית. אני חי'יב לצין שהקטר כאן נראה בדיוק אותו דבר (רק בשחור לבן) כמו שם !
 
הקטר של 'הארי פוטר'

זה בדיוק הקטר שיש בהרי פוטר !
ב"ה למרות שאני לא אוהב ארי פוטר אני יכול להגיד שבסרט יש רציפ בתחנת הרכבת בשם9 ו3 רבעים ושמה יש רכבת קיטור עם קטר שכתוב עליו "הוגורץ" באנגלית. אני חי'יב לצין שהקטר כאן נראה בדיוק אותו דבר (רק בשחור לבן) כמו שם !
הקטר של 'הארי פוטר'
אני יודע שזה קטנוני מצדי, אבל אני חייב לתקן ולומר שהקטר שהופיע בסרט Harry Potter הוא מסוג שונה למדי מהקטר שאנחנו מכירים כ-70414. זה שבסרט הוא מסדרת הקטרים Castle של חברת הרכבות האנגלית GWR, בעוד שזה שלנו (וגם זה שצילם בני) הוא מהסדר 8F של החברה הבריטית LMS. לכאורה 'מה זה משנה?' כי הם נראים באמת די דומים למי שלא מבין בתחום, אבל כדאי לשים לב לכך שהקטר של הסרט (שקיבל, לכבוד תפקידו בסרט, את השם Hogwarts Castle) הוא בעל סידור גלגלים 0-6-4, בעוד שזה 'שלנו' הוא בעל סידור הגלגלים 0-8-2, כלומר קטר שונה למדי, גם בצורתו החיצונית. בשביל להמחיש, מצורפת תמונה של הקטר מהסרט, או יותר נכון של הקופסה של סט דגמי הרכבות של הרכבת מהסרט שמייצרת חברת Hornby הבריטית.
 
הפעלת קטרי קיטור

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
הפעלת קטרי קיטור
ראשית הבהרה - אני מאלו שמוכנים לשים 30$ ואף יותר לטובת הבאת קטר 8F לארץ, למרות שלדעתי הנתונים שהציג חיים חפר בכתבה הם כבר מזמן לא מעודכנים. ועכשיו לקצת רענון מציאות - העלות של שיפוץ הקטר למצב נסיעה, לפי הנסיון באירופה, תנוע כנראה באיזור ה-6 ספרתי הגבוה אם לא יותר מזה. העלות השנתית של הפעלתו תהיה אחוז די משמעותי (דו ספרתי) מאותו מספר, זאת לפני שדיברנו על קרונות וזמן מסילה, כמובן. ודבר אחד שכדאי לזכור - שיפוץ של קטר קיטור זנוח למצב עבודה כולל בדרך כלל ייצור מחדש של חלק ניכר מחלקיו - דוד (הכי יקר בד"כ), גלגלים, מיכלים וכל מערכת בלויה אחרת. בכך, כמובן, ישנה פגיעה מסוימת במטרת השימור מלכתחילה, אבל זו פגיעה שרבים וטובים מאיתנו עושים כמעט בלי לעפעף, אז מי אני שאתנגד. ועוד רענון - קיימים היום בארץ קטר קיטור שלם וחצי קטר קיטור נוסף. אני מניח שמוזיאון הרכבת לא ישוש להפקיר את מספר 10 לחסדיה של קבוצה בלתי מוכרת וללא נסיון, אבל יש לי הרגשה שאם מישהו יבוא לחברת החשמל ויציע לממן חלק ניכר מהעבודות לשיקום הקטר שלה - לדוגמה, ייצור הדוד החסר לפי שרטוטים מקוריים בבריטניה או בכל מקום מתאים אחר - אזי תהיה החברה מוכנה להשקיע בשיקום השלדה (שהינה במצב טוב) ושאר החלקים הבלויים או החסרים. וזה כבר כאן בארץ!! ולגבי תצוגת המוזיאון - לדעתי, קטר קיטור פועל זה דבר טוב ויפה, אבל זה לא מה שיהפוך את מוזיאון הרכבת ל-'אטרקטיבי' ולמעניין. מי שרוצה פרטים נוספים לגבי הרעיונות והתפיסות שלי מוזמן לקפוץ אלי הביתה (פשוט יש לי את המסמך שכתבתי רק בגרסה מודפסת - תולדה של קריסת מחשב בעבר הרחוק).
 
בענין קטרי הקיטור....... ../images/Emo22.gif../images/Emo67.gif

הפעלת קטרי קיטור
ראשית הבהרה - אני מאלו שמוכנים לשים 30$ ואף יותר לטובת הבאת קטר 8F לארץ, למרות שלדעתי הנתונים שהציג חיים חפר בכתבה הם כבר מזמן לא מעודכנים. ועכשיו לקצת רענון מציאות - העלות של שיפוץ הקטר למצב נסיעה, לפי הנסיון באירופה, תנוע כנראה באיזור ה-6 ספרתי הגבוה אם לא יותר מזה. העלות השנתית של הפעלתו תהיה אחוז די משמעותי (דו ספרתי) מאותו מספר, זאת לפני שדיברנו על קרונות וזמן מסילה, כמובן. ודבר אחד שכדאי לזכור - שיפוץ של קטר קיטור זנוח למצב עבודה כולל בדרך כלל ייצור מחדש של חלק ניכר מחלקיו - דוד (הכי יקר בד"כ), גלגלים, מיכלים וכל מערכת בלויה אחרת. בכך, כמובן, ישנה פגיעה מסוימת במטרת השימור מלכתחילה, אבל זו פגיעה שרבים וטובים מאיתנו עושים כמעט בלי לעפעף, אז מי אני שאתנגד. ועוד רענון - קיימים היום בארץ קטר קיטור שלם וחצי קטר קיטור נוסף. אני מניח שמוזיאון הרכבת לא ישוש להפקיר את מספר 10 לחסדיה של קבוצה בלתי מוכרת וללא נסיון, אבל יש לי הרגשה שאם מישהו יבוא לחברת החשמל ויציע לממן חלק ניכר מהעבודות לשיקום הקטר שלה - לדוגמה, ייצור הדוד החסר לפי שרטוטים מקוריים בבריטניה או בכל מקום מתאים אחר - אזי תהיה החברה מוכנה להשקיע בשיקום השלדה (שהינה במצב טוב) ושאר החלקים הבלויים או החסרים. וזה כבר כאן בארץ!! ולגבי תצוגת המוזיאון - לדעתי, קטר קיטור פועל זה דבר טוב ויפה, אבל זה לא מה שיהפוך את מוזיאון הרכבת ל-'אטרקטיבי' ולמעניין. מי שרוצה פרטים נוספים לגבי הרעיונות והתפיסות שלי מוזמן לקפוץ אלי הביתה (פשוט יש לי את המסמך שכתבתי רק בגרסה מודפסת - תולדה של קריסת מחשב בעבר הרחוק).
בענין קטרי הקיטור.......

אמנם אני יכול להשמע "רשע", או אולי מוזר, אבל כמו שפול קוטרל טוען ש"מבחינתו ניתן לקחת את כל קטרי הזידל ולעשות מהם ברגים", אני טוען שמבחינתי ניתן לקחת את כל קטרי הקיטור, להתיך אותם, ולעשות מהם עמודי בנין..... אני דוגל בגישה של עדכניות, קטרי הקיטור הם המילה של אתמול, קטרי הדיזל הם המילה של היום, וקטרי החשמל הם המילה של מחר בארץ. אינני טוען שקטרי הקיטור לא חשובים כלל, תמיד תהיה "פינה בליבי" לאותם קטרים שהתחילו את דרכם בישראל, אבל מבחינתי, היום, אין להם ערך. כ"נל לגבי קטרי הדיזל, לאחר שתחושמל המסילה בארץ.
 
פשוט פיספסת את הפואנטה

בענין קטרי הקיטור.......

אמנם אני יכול להשמע "רשע", או אולי מוזר, אבל כמו שפול קוטרל טוען ש"מבחינתו ניתן לקחת את כל קטרי הזידל ולעשות מהם ברגים", אני טוען שמבחינתי ניתן לקחת את כל קטרי הקיטור, להתיך אותם, ולעשות מהם עמודי בנין..... אני דוגל בגישה של עדכניות, קטרי הקיטור הם המילה של אתמול, קטרי הדיזל הם המילה של היום, וקטרי החשמל הם המילה של מחר בארץ. אינני טוען שקטרי הקיטור לא חשובים כלל, תמיד תהיה "פינה בליבי" לאותם קטרים שהתחילו את דרכם בישראל, אבל מבחינתי, היום, אין להם ערך. כ"נל לגבי קטרי הדיזל, לאחר שתחושמל המסילה בארץ.
פשוט פיספסת את הפואנטה
אין הכוונה להחזיר קטרי קיטור לקו ת"א - חיפה, אלא לשמור אותם במוזיאונים או במסילות תיירות. באנגליה יש מאות קטרי קיטור שמורים, רובם במצב סטטי במוזיאונים וחלקם בנסיעה, לא רק בסוף שבוע כמו שנכתב כאן, אלא גם בכל השבוע במסילות ייעודיות. חלק מהקטרים עוברים תהליך מסובך ומורכב של רישוי לנסיעה בקו ראשי ואז הם נוסעים בסופ"ש מתחנות ויקטוריה, פדינגטון, וכו'. צבי רכניץ ואני זכינו לנסוע בקו ראשי במהירויות של 120 קמ"ש בקטר A4 (המהיר ביותר שנבנה באנגליה) וכן ב Double Head כלומר רכבת שמחוברת לשני קטרי קיטור, ממש אורגזמה כפולה.... בתמונה, ה"ראש כפול" שצבי, אייל ואני רכבנו עליו...
 

yblumann

New member
Steam Locos and museums.

הפעלת קטרי קיטור
ראשית הבהרה - אני מאלו שמוכנים לשים 30$ ואף יותר לטובת הבאת קטר 8F לארץ, למרות שלדעתי הנתונים שהציג חיים חפר בכתבה הם כבר מזמן לא מעודכנים. ועכשיו לקצת רענון מציאות - העלות של שיפוץ הקטר למצב נסיעה, לפי הנסיון באירופה, תנוע כנראה באיזור ה-6 ספרתי הגבוה אם לא יותר מזה. העלות השנתית של הפעלתו תהיה אחוז די משמעותי (דו ספרתי) מאותו מספר, זאת לפני שדיברנו על קרונות וזמן מסילה, כמובן. ודבר אחד שכדאי לזכור - שיפוץ של קטר קיטור זנוח למצב עבודה כולל בדרך כלל ייצור מחדש של חלק ניכר מחלקיו - דוד (הכי יקר בד"כ), גלגלים, מיכלים וכל מערכת בלויה אחרת. בכך, כמובן, ישנה פגיעה מסוימת במטרת השימור מלכתחילה, אבל זו פגיעה שרבים וטובים מאיתנו עושים כמעט בלי לעפעף, אז מי אני שאתנגד. ועוד רענון - קיימים היום בארץ קטר קיטור שלם וחצי קטר קיטור נוסף. אני מניח שמוזיאון הרכבת לא ישוש להפקיר את מספר 10 לחסדיה של קבוצה בלתי מוכרת וללא נסיון, אבל יש לי הרגשה שאם מישהו יבוא לחברת החשמל ויציע לממן חלק ניכר מהעבודות לשיקום הקטר שלה - לדוגמה, ייצור הדוד החסר לפי שרטוטים מקוריים בבריטניה או בכל מקום מתאים אחר - אזי תהיה החברה מוכנה להשקיע בשיקום השלדה (שהינה במצב טוב) ושאר החלקים הבלויים או החסרים. וזה כבר כאן בארץ!! ולגבי תצוגת המוזיאון - לדעתי, קטר קיטור פועל זה דבר טוב ויפה, אבל זה לא מה שיהפוך את מוזיאון הרכבת ל-'אטרקטיבי' ולמעניין. מי שרוצה פרטים נוספים לגבי הרעיונות והתפיסות שלי מוזמן לקפוץ אלי הביתה (פשוט יש לי את המסמך שכתבתי רק בגרסה מודפסת - תולדה של קריסת מחשב בעבר הרחוק).
Steam Locos and museums.
I agree with Chen. In the UK there are many preserved steam locos. Those are maintained and subsidised by volunteers.Many run regularly on private rail lines, only at weekends . Maintaining them require a lot of work effort and money- especially with spare parts. At least in the UK there is an opportunity to earn some money with filming, TV, adverts and the like! Rail/transport museums: I always make a point of visiting rail/transport museum wherever I visit a new country. The best, most imaginative, interactive museum I visited is the Rail Museum in Tokyo. This is because , in addition to the static displays, the very good model display, they also have lots of computer imaginary and driving simulators, which tell you a thing or two about operation and construction. This is very attractive to the younger generation, and I had to wait for quite a while for a chance to play with the exhabits! In the 5 years since I last visited, computer technology has been improved to such an extent that you can drive a train from the comfort of your own computer terminal [BVE] . regards Yoram
 
מסכים עם חן 100% ../images/Emo70.gif

הפעלת קטרי קיטור
ראשית הבהרה - אני מאלו שמוכנים לשים 30$ ואף יותר לטובת הבאת קטר 8F לארץ, למרות שלדעתי הנתונים שהציג חיים חפר בכתבה הם כבר מזמן לא מעודכנים. ועכשיו לקצת רענון מציאות - העלות של שיפוץ הקטר למצב נסיעה, לפי הנסיון באירופה, תנוע כנראה באיזור ה-6 ספרתי הגבוה אם לא יותר מזה. העלות השנתית של הפעלתו תהיה אחוז די משמעותי (דו ספרתי) מאותו מספר, זאת לפני שדיברנו על קרונות וזמן מסילה, כמובן. ודבר אחד שכדאי לזכור - שיפוץ של קטר קיטור זנוח למצב עבודה כולל בדרך כלל ייצור מחדש של חלק ניכר מחלקיו - דוד (הכי יקר בד"כ), גלגלים, מיכלים וכל מערכת בלויה אחרת. בכך, כמובן, ישנה פגיעה מסוימת במטרת השימור מלכתחילה, אבל זו פגיעה שרבים וטובים מאיתנו עושים כמעט בלי לעפעף, אז מי אני שאתנגד. ועוד רענון - קיימים היום בארץ קטר קיטור שלם וחצי קטר קיטור נוסף. אני מניח שמוזיאון הרכבת לא ישוש להפקיר את מספר 10 לחסדיה של קבוצה בלתי מוכרת וללא נסיון, אבל יש לי הרגשה שאם מישהו יבוא לחברת החשמל ויציע לממן חלק ניכר מהעבודות לשיקום הקטר שלה - לדוגמה, ייצור הדוד החסר לפי שרטוטים מקוריים בבריטניה או בכל מקום מתאים אחר - אזי תהיה החברה מוכנה להשקיע בשיקום השלדה (שהינה במצב טוב) ושאר החלקים הבלויים או החסרים. וזה כבר כאן בארץ!! ולגבי תצוגת המוזיאון - לדעתי, קטר קיטור פועל זה דבר טוב ויפה, אבל זה לא מה שיהפוך את מוזיאון הרכבת ל-'אטרקטיבי' ולמעניין. מי שרוצה פרטים נוספים לגבי הרעיונות והתפיסות שלי מוזמן לקפוץ אלי הביתה (פשוט יש לי את המסמך שכתבתי רק בגרסה מודפסת - תולדה של קריסת מחשב בעבר הרחוק).
מסכים עם חן 100%
 

easyn

New member
קטר קיטור בסקוטלנד

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
קטר קיטור בסקוטלנד
הקטר שבתמונה פועל באופן סדיר בקו פורט-וויליאם - מאלייג (מופיע בלוח הזמנים של סקוטרייל) כחלק מרכבת היסטורית.
 

McKaby

New member
תגובה לחן

קטר קיטור בסקוטלנד
הקטר שבתמונה פועל באופן סדיר בקו פורט-וויליאם - מאלייג (מופיע בלוח הזמנים של סקוטרייל) כחלק מרכבת היסטורית.
תגובה לחן
הנה,כבר שלושה אנשים מוכנים לשים 30$ . אני רוצה להדגיש שאני מתכוון קודם כל לעלות את הקטר ארצה.ובשלב ראשון שיהיה בתצוגה סטטית (זאת אומרת "צבע ופחחות").בשלב שני כאשר הקטר כבר יהיה כאן אז נדבר על זה -האם ניתן להניע אותו. לפי דעתי זה לא בסדר שמכל הקטרי קיטור שהיו בארץ במוזאון מוצג רק אחד. אני מזמין את בני הספל ,פול קוטרל ואחרים לספר לנו איך זה התחיל באנגליה,איך מתנהלת 8f Locomotive Society ואיגודים אחרים ,מה מקור כספם. מי הגורם בארץ בעל השפעה בעניין? אולי ניתן בכל זאת לישם משהו בארצנו הקטנטונת. וכעת כמה שאלות ברצף: 1) חן,כשאתה מדבר על קטר 10 הכוונה לזה שנמצא במוזאון ? האם תוכל לסרוק את מסמך תפיסה שלך לגבי מוזאון ולפרסם כאן או באתר.? 2) לא הבנתי קשר לחברת חשמל ,למה שהיא תשלם ?האם תוכל להבהיר את העניין? 3) האם הפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית תשפר את מצב מוזאון ? 4) ושאלה לא כל כך קשורה לנושא:למה מוזאון פתוח רק 4 שעות בבוקר וגם סגור ביום שישי.הרי קהל היעד הוא נוער.הילדים לומדים בבוקר.פשות רציתי ללכת עם פר"ח למוזאון ובגלל שעות זה לא יוצא. תודה מראש על תגובה.
 

McKaby

New member
לעלות=להעלות

תגובה לחן
הנה,כבר שלושה אנשים מוכנים לשים 30$ . אני רוצה להדגיש שאני מתכוון קודם כל לעלות את הקטר ארצה.ובשלב ראשון שיהיה בתצוגה סטטית (זאת אומרת "צבע ופחחות").בשלב שני כאשר הקטר כבר יהיה כאן אז נדבר על זה -האם ניתן להניע אותו. לפי דעתי זה לא בסדר שמכל הקטרי קיטור שהיו בארץ במוזאון מוצג רק אחד. אני מזמין את בני הספל ,פול קוטרל ואחרים לספר לנו איך זה התחיל באנגליה,איך מתנהלת 8f Locomotive Society ואיגודים אחרים ,מה מקור כספם. מי הגורם בארץ בעל השפעה בעניין? אולי ניתן בכל זאת לישם משהו בארצנו הקטנטונת. וכעת כמה שאלות ברצף: 1) חן,כשאתה מדבר על קטר 10 הכוונה לזה שנמצא במוזאון ? האם תוכל לסרוק את מסמך תפיסה שלך לגבי מוזאון ולפרסם כאן או באתר.? 2) לא הבנתי קשר לחברת חשמל ,למה שהיא תשלם ?האם תוכל להבהיר את העניין? 3) האם הפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית תשפר את מצב מוזאון ? 4) ושאלה לא כל כך קשורה לנושא:למה מוזאון פתוח רק 4 שעות בבוקר וגם סגור ביום שישי.הרי קהל היעד הוא נוער.הילדים לומדים בבוקר.פשות רציתי ללכת עם פר"ח למוזאון ובגלל שעות זה לא יוצא. תודה מראש על תגובה.
לעלות=להעלות
 
תרומתי הצנועה לשאלותיך

תגובה לחן
הנה,כבר שלושה אנשים מוכנים לשים 30$ . אני רוצה להדגיש שאני מתכוון קודם כל לעלות את הקטר ארצה.ובשלב ראשון שיהיה בתצוגה סטטית (זאת אומרת "צבע ופחחות").בשלב שני כאשר הקטר כבר יהיה כאן אז נדבר על זה -האם ניתן להניע אותו. לפי דעתי זה לא בסדר שמכל הקטרי קיטור שהיו בארץ במוזאון מוצג רק אחד. אני מזמין את בני הספל ,פול קוטרל ואחרים לספר לנו איך זה התחיל באנגליה,איך מתנהלת 8f Locomotive Society ואיגודים אחרים ,מה מקור כספם. מי הגורם בארץ בעל השפעה בעניין? אולי ניתן בכל זאת לישם משהו בארצנו הקטנטונת. וכעת כמה שאלות ברצף: 1) חן,כשאתה מדבר על קטר 10 הכוונה לזה שנמצא במוזאון ? האם תוכל לסרוק את מסמך תפיסה שלך לגבי מוזאון ולפרסם כאן או באתר.? 2) לא הבנתי קשר לחברת חשמל ,למה שהיא תשלם ?האם תוכל להבהיר את העניין? 3) האם הפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית תשפר את מצב מוזאון ? 4) ושאלה לא כל כך קשורה לנושא:למה מוזאון פתוח רק 4 שעות בבוקר וגם סגור ביום שישי.הרי קהל היעד הוא נוער.הילדים לומדים בבוקר.פשות רציתי ללכת עם פר"ח למוזאון ובגלל שעות זה לא יוצא. תודה מראש על תגובה.
תרומתי הצנועה לשאלותיך
ה Lms 8f Locomotive Society היא בעלת הקטר והיא עמותה ללא מטרת רווח שחברים בה כ 300 חברים. עיקר ההכנסות באות מהפעלת הקטר על גבי ה Severn Valley Railway וכן מנסיעות בקווים ראשיים המאורגנות על ידי חברות מסחריות. כלומר שכל עוד הקטר בתנועה ויש לו רשיון הפעלה לקו ראשי ואישור על תקינות הדוד שלו (חובה לקטרים באנגליה) אז יש הכנסות. בשיחותינו של צבי רכניץ ושלי עם מנכ"ל הרכבת ועם לונקה נראתה פתיחות לנושא ההסטורי. ראיתי את ה 8F בתורכיה. הוא נמצא במוזיאון הפתוח בצ'מליק, לא רחוק מאיזמיר וממש ליד קושאדאסי, אתר תיירות הנמצא על מפת הצ'רטרים הישראליים. הוא לא בר שיפוץ ויעידו התרנגולות שבנו בתוך הדוד שלו את ביתן.... אחיו שהיה בר שיפוץ ניקנה והוא באנגליה.
 

McKaby

New member
לפחות

תרומתי הצנועה לשאלותיך
ה Lms 8f Locomotive Society היא בעלת הקטר והיא עמותה ללא מטרת רווח שחברים בה כ 300 חברים. עיקר ההכנסות באות מהפעלת הקטר על גבי ה Severn Valley Railway וכן מנסיעות בקווים ראשיים המאורגנות על ידי חברות מסחריות. כלומר שכל עוד הקטר בתנועה ויש לו רשיון הפעלה לקו ראשי ואישור על תקינות הדוד שלו (חובה לקטרים באנגליה) אז יש הכנסות. בשיחותינו של צבי רכניץ ושלי עם מנכ"ל הרכבת ועם לונקה נראתה פתיחות לנושא ההסטורי. ראיתי את ה 8F בתורכיה. הוא נמצא במוזיאון הפתוח בצ'מליק, לא רחוק מאיזמיר וממש ליד קושאדאסי, אתר תיירות הנמצא על מפת הצ'רטרים הישראליים. הוא לא בר שיפוץ ויעידו התרנגולות שבנו בתוך הדוד שלו את ביתן.... אחיו שהיה בר שיפוץ ניקנה והוא באנגליה.
לפחות
אני מדבר על לפחות להביא את הקטר לתצוגה סטטית. לגרש משם תרנגולים להביא ארצה ולהציב במוזאון. הרכבת לא יוכל לממן את המבצע אז צריכים לעניין גופים פרטים. אחיו שעכשיו באנגליה זה אותו קטר שנוסע בSevern Valley Railway ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה