שבת אצל ההורים

שבת אצל ההורים

אז איכשהו יצא שאני צריכה לעשות שבת אצל הוריי היקרים מאוד.
זה קצת מפחיד אותי, כי זה כמובן כולל לבישת "מדי" שבת, ואי-יכולת לכתוב, לשמוע מוזיקה, לצייר, לדבר/לסמס עם החברים הקרובים שאולי אזדקק לתמיכתם וכמובן חוסר גישה לאינטרנט.
שאלתי אליכם - האם יש לכם עצות כיצד "לשרוד" את השבת במידה והאווירה שם לא תהיה נעימה? אני כמובן אקרא ספרים אם לא אצליח לשבת איתם, אבל תוהה אם יש לכם רעיונות או ניסיון.
מעבר לזה, אני גם חושבת על זה כעל הזדמנות לחזור להיות בסוג של תקשורת פנים-אל-פנים איתם וללמוד לעשות את זה. במידה והאווירה תהיה לא נעימה... ובכן, יש למישהו עצה איך לצאת מהאווירה הזאת? לרתום אותה לשם אווירה נעימה ונוחה יותר? איך להוציא מעז מתוק?
ובמידה ואי אפשר - מישהו יודע על מקומות מסתור שקטים בבית שלי שיש בהם קליטה לאיזשהו אינטרנט של השכנים שדלוק בשבת? בתוך ארון הבגדים שלי בדיוק אין קליטה
 
גם אני הייתי עוברת את זה כמעט כל שבת

עד שברחתי.
ועכשיו אני פוחדת שהשבת הזאת תהיה כמו שהיה פעם


אז איך אתה שורד (כמעט) כל שבת?
שיהיה לי מושג כלשהו מה לעשות עם עצמי?
 
ספרים, ספרים, ספרים

לא יודע איפה הייתה ההשכלה הכללית שלי היום, בלי כמה וכמה שנים של שבתות אצל ההורים אחרי שיצאתי בשאלה.
 

yatusha

New member
גמילה


הכל עניין של גישה...
מהטקסט אפשר להבין שאת לא שם כל שבוע, אז זה לא צריך להיות 'סבל מתמשך'. שבת נכנסת אחרי 18:00 עד שחוזרים מבית כנסת ואוכלים כבר 21:30-22:00 - זאת הזדמנות מצוינת להשלים שעות שינה.

בשבת בבוקר יקיצה טבעית, תישארי קצת במיטה עם ספר טוב ואז תעזרי להתארגן לארוחה, זאת הזדמנות טובה להשלים פערים בשקט ולשוחח כשלא כולם נמצאים. אח"כ ארוחת שבת, עזרה בפינוי וניקיון ועוד שנ"צ קטן שאחריו ספר ובגלל ששבת כ"כ ארוכה בקיץ את יכולה לצאת לטיול רגלי/ לפגוש חברות בשעות הנעימות אחרי 17:00


חוסר גישה לאינטרנט זה לא נורא, את לא מפסידה משהו מרגש וSMSים אפשר עם טלפון על שקט.


שבת שלום!




נ.ב
לא לשכוח לכבות את השעון מעורר (מניסיון מר)
 

Sonic hedgehog

New member
משחקי קופסא, ספרים וקצת אלכוהול

תביאי בקבוק יין מתנה ותשתו אותו בארוחה יכול לעזור לכולם.
 

רות014

New member
מוכר ממש

אני הרבה ישנה (14 שעות בכיף. בערך רק בארוחות נוכחת)
אצלי זה פשוט אני מדפיסה את כל חומרי הלימוד שיש לי מהאונברסיטה וקוראת אותם כל השבת..
ואצלי כולם הולכים לתפילות ואז אני יודעת שיש שעה שאני יכולה לעשות מה שבא לי- מחשב, פלא' וכו'..
פלא'- את יכולה לקחת לשירותים בזהירות (בכיס או משהו- ולהחזיר לאותו מקום בצורה מדויקת)
אני דווקא אוהבת את השבתות הסטלניות האלה..
מה שכן, קשה לי לצאת החוצה עם תחפושת- מרגישה שזה לא אני..
וזה מבאס אותי
 

Sonic hedgehog

New member
לי היה נהיה כאב ראש מרוב שינה

אבל אין סיכוי שזה יקרה כיום גם לא אם אבקר את ההורים בחג+שבת של שלושה ימים.
 

yaniv1216

New member
אני פשוט הפסקתי להגיע לשבתות

כי זה ממש לא כיף. והם גם מעדיפים שיישאר ככה לאחר שפעם אחת צלצל הפלא' באמצע ארוחת חג.
 

רות014

New member
גאון.. הדבר הראשון שאני עושה זה להעביר את

הפלא' לרטט..
בנוסף לשים אותו בחדר ולא בסלון
 
גם אני, עד השבת הזאת.

אגב, עדכון - שרדתי. כאב לי כל הגוף גם ככה, אז רוב הזמן הייתי במיטה וישנתי או קראתי.
ומוצ"ש אבא שלי כמובן ניסה להחזיר אותי בתשובה :p
תודה על העצות


(אגב, ספר מומלץ מאוד, בלעתי אותו אחה"צ - The Giver.)
 

Sonic hedgehog

New member
חסרת זכרון שכמוני

אמרתי לעצמי, אבדוק מה הספר הזה. אז נכנסתי בדקתי רק כדי לראות שקראתי אותו כמה פעמים בצעירותי ואפילו את שמו שכחתי.

עכשיו רק צריך לחכות שהילד יהיה גדול מספיק עבורו ביחד עם כל שאר הרשימה.
 
למעלה