שבתשתיות - A1, מנהרה 4.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
היריעות הצהובות הן יריעות האיטום.

מהם היריעות הצהובות?
אפשר שאלה טכנית?
כיצד אוטמים את המנהרות?
אתה יכול להפנות אותי לחומר מקצועי בנושא הזה?
&nbsp
המון המון תודה על השרשור/ משכנתא
כנראה שיש משכנתאות שנהנים מהם ולא רק בעלי הבנקים ופקידיהם.
היריעות הצהובות הן יריעות האיטום.
לאחר התזת הבטון הראשונית על דפנות המנהרה מגיע שלב האיטום שבו נעטפות דפנות המנהרה ביריעות האיטום הצהובות. את היריעות מחברים באמצעות מכונת הלחמה מיוחדת, שתצלומים שלה הועלו בפורום באחד השרשורים הקודמים של שבתשתיות. בתמונה המצורפת ניתן לראות כיצד מקבעים את יריעות האיטום לדפנות המנהרה. בתום האיטום נבנית קונסטרוקציית מתכת על יריעות האיטום ולבסוף מגיע שלב הדיפון הסופי. חומר מקצועי - אח"כ. תזכיר לי בבקשה בהמשך.

 

בועז ל

New member
בטון מגיע

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
בטון מגיע
מערבל הבטון סיים לבצע את הסלאלום (פתח גינות סחרוב סגור) במנהרה 4 ומגיע דרך מבנה 16 אל הרציף הצפוני. ברציף ממתינה לו המשאבה. בטון מתחיל לזרום מהמשאבה אל מכונת הדיפון.





 

בועז ל

New member
מסלול זרימת הבטון.

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
מסלול זרימת הבטון.
צינור שיוצא ממשאבת הבטון עושה דרכו מעלה-מעלה למכונת הדיפון ומסתעף דרך סבך צינורות המתכת. אין בררה: ע"מ לעקוב אחר מסלולו, צריך לטפס.

 

בועז ל

New member
חוויית הטיפוס

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
חוויית הטיפוס
טיפוס לגובה בניין בן 7-8 קומות הנו חוויית אקסטרים עבור קשיש כמוני. קל וחומר כשמדובר בטיפוס באמצעות סולמות בלבד, שלעתים מתגלים כחלקלקים. נקיים לא יוצאים מכאן.





 

בועז ל

New member
דברים שרואים בדרך למעלה.

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
דברים שרואים בדרך למעלה.





 

בועז ל

New member
בפסגת מכונת הדיפון.

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
בפסגת מכונת הדיפון.
זהו, הטיפוס הסתיים בתום מספר לא ידוע של סולמות ומעברים גיליתי את ה"מוח" שמנהל את פעולת מכונת הדיפון. יכולתי להתעכב קצת שם ולשאול שאלות, אבל צריך לטפל בכמה עניינים דחופים כגון צילום מהמרפסות הגבוהות שבצדי המכונה והסדרת הנשימה, כמובן.


 

בועז ל

New member
באחת מתחנות הביניים

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
באחת מתחנות הביניים
אנו פוגשים את ולדימיר שמנתב את הבטון אל מקומו המיועד.





 

בועז ל

New member
תחנה סופית

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
תחנה סופית
זרם הבטון מגיע אל יעדו הסופי. בתוך תא היציקה אפשר להבחין ביריעות האיטום שעליהם מורכבת הקונסטרוקציה.



 

בועז ל

New member
בחצי הגובה

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
בחצי הגובה
מבט אל המכנסון.



 

בועז ל

New member
עוד מחצי הגובה

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
עוד מחצי הגובה
הרציף הצפוני משני צדי המכונה.



 

בועז ל

New member
העניין שלשמו התכנסנו.

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
העניין שלשמו התכנסנו.
שני צילומים מהבלקון של מכונת הדיפון וצילום נוסף מגובה מעט נמוך יותר.





 

בועז ל

New member
ה"חגבים" ההם למטה...

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
ה"חגבים" ההם למטה...
אפשר להישאר שם שעות. ממלכת הצללים של מנהרה 4 בוחרת להראות דברים מסוימים ומתעקשת להסתיר אחרים. יאללה, תמונות אחרונות מהמרפסת.





 

בועז ל

New member
רות, סוף.

שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר
) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...

בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.
רות, סוף.
הירידה לגובה מפלס הרציף עברה בשלום. אני מקווה שששת קוראיי היקרים לא השתעממו גם מהתוספת שנכפתה עליהם ע"י הערב לשרשור המשכנתא, ד"ר התחכמות המרושע
. ממנו, אני כבר מצפה ממנו לקקטוס המסורתי.

גישושים ראשונים מול הסמנכ"ל על סיור פורום נוסף בקומפלקס 4 האדיר או בתחנת האומה, כבר נערכו. אבדוק את רמת הביקוש לכך ואפעל
בהתאם. שבוע טוב, אמיגוס!

 

tsd91

New member
וואו, מדהים. תודה!

רות, סוף.
הירידה לגובה מפלס הרציף עברה בשלום. אני מקווה שששת קוראיי היקרים לא השתעממו גם מהתוספת שנכפתה עליהם ע"י הערב לשרשור המשכנתא, ד"ר התחכמות המרושע
. ממנו, אני כבר מצפה ממנו לקקטוס המסורתי.

גישושים ראשונים מול הסמנכ"ל על סיור פורום נוסף בקומפלקס 4 האדיר או בתחנת האומה, כבר נערכו. אבדוק את רמת הביקוש לכך ואפעל
בהתאם. שבוע טוב, אמיגוס!
וואו, מדהים. תודה!
שאלה טכנית פשוטה: שני רציפים - אחד לרכבות נכנסות והשני לרכבות יוצאות? כרגע הרי התחנה מיועדת להיות תחנת קצה, כיצד הדברים עובדים בדרך כלל בתחנה כזו - יש אפשרות להפוך רציף לקבוע עבור כניסה ורציף שני ליציאה? בנהרייה (למשל) אין רציף קבוע, דבר שמביא לבלבול לעיתים.
 

בועז ל

New member
גם זו שאלה מוקדמת מאוד, דוב.

וואו, מדהים. תודה!
שאלה טכנית פשוטה: שני רציפים - אחד לרכבות נכנסות והשני לרכבות יוצאות? כרגע הרי התחנה מיועדת להיות תחנת קצה, כיצד הדברים עובדים בדרך כלל בתחנה כזו - יש אפשרות להפוך רציף לקבוע עבור כניסה ורציף שני ליציאה? בנהרייה (למשל) אין רציף קבוע, דבר שמביא לבלבול לעיתים.
גם זו שאלה מוקדמת מאוד, דוב.
סביר להניח שאופן השימוש ברציפים ייקבע זמן לא רב לפני הפעלת הקו.
 

alantan

New member
למרות שבועז צודק כנראה שהשימוש הסופי יקבע זמן קצר לפני

וואו, מדהים. תודה!
שאלה טכנית פשוטה: שני רציפים - אחד לרכבות נכנסות והשני לרכבות יוצאות? כרגע הרי התחנה מיועדת להיות תחנת קצה, כיצד הדברים עובדים בדרך כלל בתחנה כזו - יש אפשרות להפוך רציף לקבוע עבור כניסה ורציף שני ליציאה? בנהרייה (למשל) אין רציף קבוע, דבר שמביא לבלבול לעיתים.
למרות שבועז צודק כנראה שהשימוש הסופי יקבע זמן קצר לפני
ההפעלה, בלתי סביר שיהיה רציף קבוע לנוסעים נכנסים ורציף ליוצאים דווקא משום שמדובר בתחנת קצה. במצב כזה יש רק שתי תצורות שמאפשרות רציף בודד קבוע:
א) מפלג כפול אחרי הרציף, דבר שמחייב מנהור נוסף באורך יותר מאורכו של רכבת אחת.
ב) לולאה אחרי הרציף, דבר ששוב מחייכ מנהור נוסף באורך הלולאה, שברדיוס סביר יכול להיות יותר מק"מ.
עד כמה שידוע לי, שתי האפשרויות הללו אינן מוקמות, ולכן נשאר רק התצורה הנפוצה של מפלג כפול לפני הרציף. הרכבות תכנסנה לרציף הפנוי - אם צריך, הרכבת תעבור למסילה הימנית. שם היא גם תאסוף את הנוסעים, ואם צריך, תעבור לשמאל בדרכה חזרה.
הדבר מסובך מעט יותר כי יהיו כאן ארבעה רציפים, כך שיש יותר אפשרויות, אבל העקרון זהה.
 

alantan

New member
תודה בועז על ההקרבה הפיזית שעשית כדי להביא לנו את התמונות

רות, סוף.
הירידה לגובה מפלס הרציף עברה בשלום. אני מקווה שששת קוראיי היקרים לא השתעממו גם מהתוספת שנכפתה עליהם ע"י הערב לשרשור המשכנתא, ד"ר התחכמות המרושע
. ממנו, אני כבר מצפה ממנו לקקטוס המסורתי.

גישושים ראשונים מול הסמנכ"ל על סיור פורום נוסף בקומפלקס 4 האדיר או בתחנת האומה, כבר נערכו. אבדוק את רמת הביקוש לכך ואפעל
בהתאם. שבוע טוב, אמיגוס!
תודה בועז על ההקרבה הפיזית שעשית כדי להביא לנו את התמונות
המדהימות הללו. בייחוד התמונה של הרציף מהמרפסת - הטיפוס שלך לא היה לשווא!
 
תודה רבה רבה על עוד אחלה שירשור עם הרבה רוח טובה של בועז

רות, סוף.
הירידה לגובה מפלס הרציף עברה בשלום. אני מקווה שששת קוראיי היקרים לא השתעממו גם מהתוספת שנכפתה עליהם ע"י הערב לשרשור המשכנתא, ד"ר התחכמות המרושע
. ממנו, אני כבר מצפה ממנו לקקטוס המסורתי.

גישושים ראשונים מול הסמנכ"ל על סיור פורום נוסף בקומפלקס 4 האדיר או בתחנת האומה, כבר נערכו. אבדוק את רמת הביקוש לכך ואפעל
בהתאם. שבוע טוב, אמיגוס!
תודה רבה רבה על עוד אחלה שירשור עם הרבה רוח טובה של בועז
&nbsp
רמת ביקוש לסיור??? 100!
&nbsp
תנסה בבקשה לארגן שבסיור הבא נכנס למקומות שלא היינו בהם בסיור הקודם, אשמח לסייר ולצלם באחת ממנהרות המילוט וביציאה ממנה לליפתא וכן באולם הנוסעים ליד פיר המעליות.
אם אפשר גם לתפוס שני ציפורים במכה ולעלות אחר כך לסיור המשך במבנה התחנה העליון זה יהיה יוצא מהכלל!
&nbsp
&nbsp
 

בועז ל

New member
אתה בטוח שיישאר לך כוח לסייר בתחנה לאחר

תודה רבה רבה על עוד אחלה שירשור עם הרבה רוח טובה של בועז
&nbsp
רמת ביקוש לסיור??? 100!
&nbsp
תנסה בבקשה לארגן שבסיור הבא נכנס למקומות שלא היינו בהם בסיור הקודם, אשמח לסייר ולצלם באחת ממנהרות המילוט וביציאה ממנה לליפתא וכן באולם הנוסעים ליד פיר המעליות.
אם אפשר גם לתפוס שני ציפורים במכה ולעלות אחר כך לסיור המשך במבנה התחנה העליון זה יהיה יוצא מהכלל!
&nbsp
&nbsp
אתה בטוח שיישאר לך כוח לסייר בתחנה לאחר
טיפוס של 19 קומות באוויר "הצלול" של חדר המדרגות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה