שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
קח את הזמן...


העליתי באחד השרשורים הקודמים. המקום לא השתנה מאז.
אני צריך לחפש.
קח את הזמן...
 

בועז ל

New member
הכנה ל-Slab track

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
הכנה ל-Slab track
מנהל הקו, סרגיי ה-
, מסמן בידו על ההכנה. סביר להניח שמיקום זה יהיה אחד הראשונים שבהם יתחיל לעבוד קבלן המערכות. (2 תמונות)



 

בועז ל

New member
מנהרה 3, פורטל מערבי.

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
מנהרה 3, פורטל מערבי.
גם כאן נותר להשלים את קטע ה-cut&cover הדרומי. (2תמונות)



 

בועז ל

New member
בכניסה למנהרה 3

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
בכניסה למנהרה 3
תנועה ערה של מערבלי בטון קומפקטיים. מיד נראה במה הם עסוקים. (2 תמונות)



 

בועז ל

New member
סטטוס מנהרות מקשרות

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
סטטוס מנהרות מקשרות
כאמור, מנהרה 3 מארחת בתוכה 46 מנהרות קישור שכרייתן של כולן הושלמה.
26 מנהרות הושלמו כולל דיפון סופי. מתוך 26 אלו, שלוש נמצאות בצד מזרח, בקטע הכרייה הקונבנציונאלי.
10 מנהרות מתוך ה-26 נמצאות בהליך מסירה.
20 המנהרות הנותרות נמצאות במצבים שונים של איטום ודיפון סופי.
תודה ל"שפיר" על הנתונים.

 

בועז ל

New member
שני סוגי מנהרות מקשרות

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
שני סוגי מנהרות מקשרות
האחד, עם נישה לארונות חשמל. השני, ללא נישה. (2 תמונות)



 

בועז ל

New member
מכונה חדשה במנהרה 3

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
מכונה חדשה במנהרה 3
או ליתר דיוק: פיגום מתנייע. שלושה פיגומים כאלה מתרוצצים כרגע לאורכה של מנהרה 3, כשכל פיגום אחראי על פונקצייה טיפולית שונה. כזכור, במדור זה נראו לראשונה תמונות לא מחמיאות של הנחת סגמנטים לקויה ע"י מכונות ה-TBM של הקבלן. בהמשך, רמת הגימור והביצוע השתפרה מאוד וכעת משקיע הקבלן זמן ומשאבים משמעותיים בתיקון הליקויים. בהמשך אתייחס לאופן הטיפול. (2 תמונות)



 

בועז ל

New member
תיקון ליקויים.

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
תיקון ליקויים.
כאמור, כל פיגום מטפל בליקוי שונה.
האחד מטפל הסדרת הפרשי הגבהים שבין סגמנטים שהונחו לא כראוי.
השני מטפל בשברים וסדקים שנתגלו בסגמנטים.
השלישי מטפל בבעיות איטום. (2 תמונות)



 
איך לכל הרוחות עושים את זה?

תיקון ליקויים.
כאמור, כל פיגום מטפל בליקוי שונה.
האחד מטפל הסדרת הפרשי הגבהים שבין סגמנטים שהונחו לא כראוי.
השני מטפל בשברים וסדקים שנתגלו בסגמנטים.
השלישי מטפל בבעיות איטום. (2 תמונות)
איך לכל הרוחות עושים את זה?
האם "הסדרת הפרשי הגבהים שבין סגמנטים" משמעותה או שממש מזיזים את הסגמנטים למקומם הנכון, או שרק משייפים את מה שבולט כדי שזה יראה חלק?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זה מענין!!!

תיקון ליקויים.
כאמור, כל פיגום מטפל בליקוי שונה.
האחד מטפל הסדרת הפרשי הגבהים שבין סגמנטים שהונחו לא כראוי.
השני מטפל בשברים וסדקים שנתגלו בסגמנטים.
השלישי מטפל בבעיות איטום. (2 תמונות)
זה מענין!!!
 

בועז ל

New member
מנהרה מקשרת מס' 26

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
מנהרה מקשרת מס' 26
המרחק בין המנהרות המקשרות הוא 250 מ'. ע"פ נתון זה ניתן לחשב את מיקומה של מנהרה מס' 26. שימו לב לפתח הצר שממנו נראית תבנית הדיפון של המנהרה. את הפתח עוד יצטרכו להרחיב ואת הדיפון להשלים. (2 תמונות)



 

בועז ל

New member
קצת שונה

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
קצת שונה
במנהרה מקשרת זו אמנם השלימו את הרחבת הפתח, אך טרם החלו בדיפון וטרם השלימו את הקונסטרוקציה. (2 תמונות).



 

amit1270

New member
נראה שהפתח במנהרה השנייה לא הורחב עדיין

קצת שונה
במנהרה מקשרת זו אמנם השלימו את הרחבת הפתח, אך טרם החלו בדיפון וטרם השלימו את הקונסטרוקציה. (2 תמונות).
נראה שהפתח במנהרה השנייה לא הורחב עדיין
האם ניתן בכלל להכניס את הכלים והחומרים דרך הפתח הצר או שבכל המנהרות המקשרות פותחים תחילה פתח רחב בצד אחד?
 

בועז ל

New member
נכון. פותחים פתח צר בצד אחד, מנסרים את הבטון ועוברים

נראה שהפתח במנהרה השנייה לא הורחב עדיין
האם ניתן בכלל להכניס את הכלים והחומרים דרך הפתח הצר או שבכל המנהרות המקשרות פותחים תחילה פתח רחב בצד אחד?
נכון. פותחים פתח צר בצד אחד, מנסרים את הבטון ועוברים
להרחיב גם בצד השני.
 

בועז ל

New member
פרופיל המנהרה

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
פרופיל המנהרה
מבט מתוך מנהרת המילוט אל מנהרת הקו. תמונה זו מספקת הזדמנות להציץ מבחוץ על הפרופיל המעוגל של המנהרה הראשית שכרתה ה-TBM.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה