שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
עוד כמה פרטים על התכנית להמשך הקו

היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:

1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.

2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.

3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
עוד כמה פרטים על התכנית להמשך הקו
כפי שציינת, אין כוונה להמשיך את הקו מעבר לתחנת "ממילא" (או גן העצמאות או כיכר המכס). הכרייה עצמה תתקדם ממזרח למערב, במטרה למנוע ככל הניתן פגיעה בתפקוד תחנת האומה, ומתוכננת להתבצע בשיטה קונבנציונאלית ולא באמצעות TBM. זה אומר שיצטרכו להכשיר שם שטחי התארגנות, קידוחים ופירים, להערכתי על חשבון שטחים לא מבוטלים מגן העצמאות. מקווה שהפגיעה בגן תהיה מזערית, אם וכאשר...
 
ככל שאני זוכר

היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:

1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.

2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.

3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
ככל שאני זוכר
הוא אמר שהתחנה במרכז העיר תהיה בחאן.
מה שמעניין אותי זה האם אפשר יהיה לעשות נסיעה פנימית ברכבת,כמו בחיפה נניח.לשלם 5 ש''ח ולנסוע מהאומה לחאן
 
אוקיי,חוזר בי מ''החאן''

ככל שאני זוכר
הוא אמר שהתחנה במרכז העיר תהיה בחאן.
מה שמעניין אותי זה האם אפשר יהיה לעשות נסיעה פנימית ברכבת,כמו בחיפה נניח.לשלם 5 ש''ח ולנסוע מהאומה לחאן
אוקיי,חוזר בי מ''החאן''
צדקו החברים שכתבו שזה בממילא
 

Rubim88

New member
לדעתי הכוונה בחוסר הגיון

היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:

1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.

2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.

3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
לדעתי הכוונה בחוסר הגיון
תפעולי בחיבור למלחה הוא לא לחיבור הפיזי לתחנה(שאמורה רק להוסיף נוסעים לקו) עצמה אלא להמשך נסיעת הרכבות בקו המשודרג שדורש ציוד נייד אחר מזה שינוע על A1 ופה בא לידי ביטוי חוסר ההגיון התפעולי.
 
נכון, זה גם מה שאני הבנתי.

לדעתי הכוונה בחוסר הגיון
תפעולי בחיבור למלחה הוא לא לחיבור הפיזי לתחנה(שאמורה רק להוסיף נוסעים לקו) עצמה אלא להמשך נסיעת הרכבות בקו המשודרג שדורש ציוד נייד אחר מזה שינוע על A1 ופה בא לידי ביטוי חוסר ההגיון התפעולי.
נכון, זה גם מה שאני הבנתי.
 
נכון, אבל...

לדעתי הכוונה בחוסר הגיון
תפעולי בחיבור למלחה הוא לא לחיבור הפיזי לתחנה(שאמורה רק להוסיף נוסעים לקו) עצמה אלא להמשך נסיעת הרכבות בקו המשודרג שדורש ציוד נייד אחר מזה שינוע על A1 ופה בא לידי ביטוי חוסר ההגיון התפעולי.
נכון, אבל...
אבל זה ישפר משמעותית את השירות לדרום ירושלים איזור שבו הרכבת תנצח בפער משמעותי עוד יותר את הרכב הפרטי ובנוסף ככה יהיו 5 תחנות רכבת בירושלים שישמשו גם לנסיעות עירוניות שיהיו מהירות מאוד ויאפשרו "לסגור" את העיר כמו שקורה הרבה מאוד ובקלות רבה יותר עם פחות עומסים. (מרתון ומירוצים אחרים כמו הפורמולה, משחקי כדורגל/סל, הפגנות, סופות וכמובן אירועים ביטחוניים).
מה גם שאפשר להקים תחנה תפעולית/מוסך/חניון של הרכבת בתחנת מלחה או במקום אחר באיזור שיאפשר לשני סוגי הציוד הנייד של ר"י גמישות תפעולית ויחסוך את הנסיעה ללוד...
 
פחות או יותר - זה המצב האופטימלי לדעתי..

נכון, אבל...
אבל זה ישפר משמעותית את השירות לדרום ירושלים איזור שבו הרכבת תנצח בפער משמעותי עוד יותר את הרכב הפרטי ובנוסף ככה יהיו 5 תחנות רכבת בירושלים שישמשו גם לנסיעות עירוניות שיהיו מהירות מאוד ויאפשרו "לסגור" את העיר כמו שקורה הרבה מאוד ובקלות רבה יותר עם פחות עומסים. (מרתון ומירוצים אחרים כמו הפורמולה, משחקי כדורגל/סל, הפגנות, סופות וכמובן אירועים ביטחוניים).
מה גם שאפשר להקים תחנה תפעולית/מוסך/חניון של הרכבת בתחנת מלחה או במקום אחר באיזור שיאפשר לשני סוגי הציוד הנייד של ר"י גמישות תפעולית ויחסוך את הנסיעה ללוד...
פחות או יותר - זה המצב האופטימלי לדעתי..
 

Rubim88

New member
זה בעצם מה שרשמתי

נכון, אבל...
אבל זה ישפר משמעותית את השירות לדרום ירושלים איזור שבו הרכבת תנצח בפער משמעותי עוד יותר את הרכב הפרטי ובנוסף ככה יהיו 5 תחנות רכבת בירושלים שישמשו גם לנסיעות עירוניות שיהיו מהירות מאוד ויאפשרו "לסגור" את העיר כמו שקורה הרבה מאוד ובקלות רבה יותר עם פחות עומסים. (מרתון ומירוצים אחרים כמו הפורמולה, משחקי כדורגל/סל, הפגנות, סופות וכמובן אירועים ביטחוניים).
מה גם שאפשר להקים תחנה תפעולית/מוסך/חניון של הרכבת בתחנת מלחה או במקום אחר באיזור שיאפשר לשני סוגי הציוד הנייד של ר"י גמישות תפעולית ויחסוך את הנסיעה ללוד...
זה בעצם מה שרשמתי
החיבור למלחה גם מהווה שיפור שירות לחלק הדרומי של העיר וגם יכול פתרון להקמת תחנה תפעולית.
לגבי המפה שהעלת - כמו שכבר הסברתי התוואי של המסילה לבית שמש דורש ציוד שיכול לנוע בעיקולים חדים כאלו ואין שום סיבה לכפות הפעלה של ציוד כזה בA1. כל עוד התוואי לבית שמש נשאר כמו שהוא אין גם הגיון תפעולי לקו רציף בלולאה.
 

amit1270

New member
לפי דרור סופרו אין לחיבור הזה הצדקה

לדעתי הכוונה בחוסר הגיון
תפעולי בחיבור למלחה הוא לא לחיבור הפיזי לתחנה(שאמורה רק להוסיף נוסעים לקו) עצמה אלא להמשך נסיעת הרכבות בקו המשודרג שדורש ציוד נייד אחר מזה שינוע על A1 ופה בא לידי ביטוי חוסר ההגיון התפעולי.
לפי דרור סופרו אין לחיבור הזה הצדקה
מכיוון שאזור מלחה (ואזורים אחרים בעיר) יתחבר לרשת קווי הרכבת הקלה של ירושלים, והרכבת לא צריכה להיות אמצעי פנים-עירוני.
 

Rubim88

New member
אפשר לקוות

לפי דרור סופרו אין לחיבור הזה הצדקה
מכיוון שאזור מלחה (ואזורים אחרים בעיר) יתחבר לרשת קווי הרכבת הקלה של ירושלים, והרכבת לא צריכה להיות אמצעי פנים-עירוני.
אפשר לקוות
שזו רק דעתו האישית ולא גם דעתם של האחראיים לתכנון וההוצאה לפועל, מכיוון שהרכבת חוץ מהיותה אמצעי לחיבור לשאר המדינה(ולכן עדיף שתהיה נגישה לכמה שיותר חלקי העיר) גם יכולה לעיתים לשמש אמצעי תחבורה נוסף ומשלים בעיר בדומה לערים אחרות בעולם עם מערכת תח"צ מפותחת. חוץ מזה יותר מסביר להניח שרמת הקיבולת הבאה לאחר הגדלת הקיבולת באיילון(ולדעתי זה בדיוק הפוך) תהיה קשורה לעובדה שתחנה האומה/תחנה נוספת מזרחית יותר היא תחנה טרמינל בעלת קטן של רציפים - ואז מלחה היא הפתרון האופטימאלי.
 

בועז ל

New member
קשה לי להאמין שתסריט ה'פיל הלבן' אכן יתממש

תודה מקרב לב לכל מי שנרתם לסיור!
לאנשי רכבת ישראל המסורים והמקצועיים, לנהגי רכבי השטח וכמובן לדוד ובועז שהפיקו זאת בהצלחה מרובה.

אין לי הרבה מה להוסיף פרט לכך שהתחזק אצלי החשש שהקו עצמו, על כל סיבוכיו הטכניים וההנדסיים, יהיה מוכן זמן מה לפני השלמת פרויקט החישמול, ויהיה אפוא מושבת מאונס לזמן מה.

ודבר נוסף: לסיור כזה יש את מגבלות הזמן והמקום ההכרחיות כך שלא נותרה אפשרות ראויה לקיים דיון בשאלות נכבדות שהועלו בו. למשל: כיצד ראוי להמשיך את הקו, מה עתידו של הקו הישן מבית שמש, תכנון התחנה בבנייני האומה ועוד. אני חושב שפורום מכובד (בלי ציניות) כשלנו, שצבר לו מוניטין מסוים בחוגי המקצוע, יכול ליזום מדי פעם דיונים ומפגשים בעלי אופי עיוני על סוגיות תחבורתיות העומדות על הפרק. אולי אפילו יועלו בהן הצעות ופתרונות בעלי ערך?

יובל
קשה לי להאמין שתסריט ה'פיל הלבן' אכן יתממש
אם אכן תתאמת התחושה שפרויקט החשמול אינו מצליח להסתנכרן עם הביצוע הפיזי של A1, עומדים בפני הרכבת מספיק אמצעים למרוח את לוחות הזמנים באפן שייצור לבסוף התאמה בין החשמול לסיום ביצועו הפיזי של הפרויקט.
 
שלב שלא לקחנו בחשבון

קשה לי להאמין שתסריט ה'פיל הלבן' אכן יתממש
אם אכן תתאמת התחושה שפרויקט החשמול אינו מצליח להסתנכרן עם הביצוע הפיזי של A1, עומדים בפני הרכבת מספיק אמצעים למרוח את לוחות הזמנים באפן שייצור לבסוף התאמה בין החשמול לסיום ביצועו הפיזי של הפרויקט.
שלב שלא לקחנו בחשבון
ביום שישי למדתי מפי דרור סופרו שבחלקים נרחבים מאוד המסילה תיבנה על אדנים יצוקים במקום (בדומה לרכבת הקלה). יציקה כזאת לוקחת הרבה זמן, הרבה יותר מהנחת רבד ואדנים.
 

amit1270

New member
אני לא חושב שזה גורם מעכב רציני

שלב שלא לקחנו בחשבון
ביום שישי למדתי מפי דרור סופרו שבחלקים נרחבים מאוד המסילה תיבנה על אדנים יצוקים במקום (בדומה לרכבת הקלה). יציקה כזאת לוקחת הרבה זמן, הרבה יותר מהנחת רבד ואדנים.
אני לא חושב שזה גורם מעכב רציני
אם הבנתי נכון, כל הקטע מגשר 6 מזרחה ייסלל בשיטה הזאת, שעפ"י דרור סופרו דומה (אך לא זהה) לשיטת הסלילה של מסילות הרכבת הקלה. לא שמעתי ממנו על לוח זמנים לסלילה, אבל נראה לי שיש מרווח זמן נוח למדי בין גמר המבנה התחתון (אמצע 2015 אאל"ט) לסיום הפרויקט.
 

luckydude

Active member
יקח זמן, כן, אבל נמצאים כבר בשלבי מכרז

שלב שלא לקחנו בחשבון
ביום שישי למדתי מפי דרור סופרו שבחלקים נרחבים מאוד המסילה תיבנה על אדנים יצוקים במקום (בדומה לרכבת הקלה). יציקה כזאת לוקחת הרבה זמן, הרבה יותר מהנחת רבד ואדנים.
יקח זמן, כן, אבל נמצאים כבר בשלבי מכרז
עבור העבודות האלו כך שיוכלו להתחיל איתן בהקדם האפשרי.
 

Rubim88

New member
תשתית מבנה עליון

שלב שלא לקחנו בחשבון
ביום שישי למדתי מפי דרור סופרו שבחלקים נרחבים מאוד המסילה תיבנה על אדנים יצוקים במקום (בדומה לרכבת הקלה). יציקה כזאת לוקחת הרבה זמן, הרבה יותר מהנחת רבד ואדנים.
תשתית מבנה עליון
ממסעות בטון אמנם לוקח יותר זמן לבנות יחסית למבנה עליון עם חצץ ואדני בטון, אבל מדובר פה בסה"כ ב24 ק"מ של מסילה כפולה.
 

easylivin

New member
לכולם על התמונות האיכותיות ועל ההסברים

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
לכולם על התמונות האיכותיות ועל ההסברים
האיכותיים לא פחות. למדתי עוד דבר או שניים על התקדמות הפרוייקט, שממש מתחיל כבר לקבל צורה. תודה לרכבת שמאפשרת סיורים כאלה; גם ההבנה הזאת וגם הפרוייקט עצמו שמים אותה בשורה הראשונה במושגים כלל-עולמיים, ואני רציני לגמרי.
חבל שלא כולם כאן מבינים את זה עדיין, בדגש על התקשורת.
 

בועז ל

New member
תודה גם לך, אריק, ורק הערה קטנה ברשותך.

לכולם על התמונות האיכותיות ועל ההסברים
האיכותיים לא פחות. למדתי עוד דבר או שניים על התקדמות הפרוייקט, שממש מתחיל כבר לקבל צורה. תודה לרכבת שמאפשרת סיורים כאלה; גם ההבנה הזאת וגם הפרוייקט עצמו שמים אותה בשורה הראשונה במושגים כלל-עולמיים, ואני רציני לגמרי.
חבל שלא כולם כאן מבינים את זה עדיין, בדגש על התקשורת.
תודה גם לך, אריק, ורק הערה קטנה ברשותך.
הרכבת אינה מאפשרת סיורים כאלה ובטח שלא במנהרה 4. הסיור ניתן כמחווה לפורום על סיקור רב שנים ומקצועי של הפרויקט, בניגוד גמור לאלה שאין צורך להזכירם בשמם.
 

טשאפק 2

New member
תודה לכותבים\קוראים

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
תודה לכותבים\קוראים
 

amit1270

New member
תודה ענקית למארגנים על סיור מרתק וארגון מופתי

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
תודה ענקית למארגנים על סיור מרתק וארגון מופתי
מצטרף לתודות של המגיבים לבועז, דוד, דרור וסרגיי (שממנו זכינו בועז ואני להדרכה אישית במהלך הנסיעה, בנוסף להסברים המעולים של דרור). שמחתי להכיר גם כמה גולשים שפגשתי לראשונה פנים אל פנים, חלקם לאחר כמה שנים של היכרות וירטואלית.

משהו על הגודל: בגלל התאורה המוגבלת במנהרות קשה לקלוט את גודלם העצום המבנים התת-קרקעיים הללו, עד שמגיעים לקצה מנהרות הרציפים ומול הקיר העצום נכנסים לפרופורציה בדומה לתחושה מול חזית של קתדרלה גדולה או את מול ה"חזנה" בפטרה. גובה החלל הוא 22 מטר - כמו בניין בן 7 קומות!
גם אני צילמתי תמונות בסיור שבשל תקלה לא אוכל להעלות אותן בזמן הקרוב, אבל אל דאגה - לא מדובר בהפסד גדול ולא נראה לי שיש לי מה להוסיף לתמונות המעולות שכבר הועלו כאן ולאלה שטרם הועלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה