עוד כמה פרטים על התכנית להמשך הקו
כפי שציינת, אין כוונה להמשיך את הקו מעבר לתחנת "ממילא" (או גן העצמאות או כיכר המכס). הכרייה עצמה תתקדם ממזרח למערב, במטרה למנוע ככל הניתן פגיעה בתפקוד תחנת האומה, ומתוכננת להתבצע בשיטה קונבנציונאלית ולא באמצעות TBM. זה אומר שיצטרכו להכשיר שם שטחי התארגנות, קידוחים ופירים, להערכתי על חשבון שטחים לא מבוטלים מגן העצמאות. מקווה שהפגיעה בגן תהיה מזערית, אם וכאשר...
עוד כמה פרטים על התכנית להמשך הקוהיה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:
1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.
2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.
3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
כפי שציינת, אין כוונה להמשיך את הקו מעבר לתחנת "ממילא" (או גן העצמאות או כיכר המכס). הכרייה עצמה תתקדם ממזרח למערב, במטרה למנוע ככל הניתן פגיעה בתפקוד תחנת האומה, ומתוכננת להתבצע בשיטה קונבנציונאלית ולא באמצעות TBM. זה אומר שיצטרכו להכשיר שם שטחי התארגנות, קידוחים ופירים, להערכתי על חשבון שטחים לא מבוטלים מגן העצמאות. מקווה שהפגיעה בגן תהיה מזערית, אם וכאשר...