שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4

מצב
הנושא נעול.
התמונה שפיספסתי

מצטרף לתודות ותודה ענקית לך בועז
התמונה שפיספסתי
קצת קשה לצלם תוך כדי נסיעה
 
דרגנועים הם עסק מורכב ומעניין

מצטרף לתודות ותודה ענקית לך בועז
דרגנועים הם עסק מורכב ומעניין

כדאי לשמוע הסברים.

אז למיטב הבנתי יהיו כאן בסך הכל 12 דרגנועים, לפי החישוב הבא: 3 שיפועים עם שתי עצירות ביניים, 4 דרגנועים ברוחב (2 לכל כיוון).
 

בועז ל

New member
וכמובן שמדובר בשינוי של התכנון המקורי שבו

דרגנועים הם עסק מורכב ומעניין

כדאי לשמוע הסברים.

אז למיטב הבנתי יהיו כאן בסך הכל 12 דרגנועים, לפי החישוב הבא: 3 שיפועים עם שתי עצירות ביניים, 4 דרגנועים ברוחב (2 לכל כיוון).
וכמובן שמדובר בשינוי של התכנון המקורי שבו
נקבע מספר הדרגנועים לשלושה בסה"כ. שינוי זה יצריך ככל הנראה עבודות התאמה (מילים אחרות לכסאח) בפתח פיר הדרגנועים שבפתח תחנת האומה.
 

אדיה

New member
תודה מקרב לב לכל מי שנרתם לסיור!

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
תודה מקרב לב לכל מי שנרתם לסיור!
לאנשי רכבת ישראל המסורים והמקצועיים, לנהגי רכבי השטח וכמובן לדוד ובועז שהפיקו זאת בהצלחה מרובה.

אין לי הרבה מה להוסיף פרט לכך שהתחזק אצלי החשש שהקו עצמו, על כל סיבוכיו הטכניים וההנדסיים, יהיה מוכן זמן מה לפני השלמת פרויקט החישמול, ויהיה אפוא מושבת מאונס לזמן מה.

ודבר נוסף: לסיור כזה יש את מגבלות הזמן והמקום ההכרחיות כך שלא נותרה אפשרות ראויה לקיים דיון בשאלות נכבדות שהועלו בו. למשל: כיצד ראוי להמשיך את הקו, מה עתידו של הקו הישן מבית שמש, תכנון התחנה בבנייני האומה ועוד. אני חושב שפורום מכובד (בלי ציניות) כשלנו, שצבר לו מוניטין מסוים בחוגי המקצוע, יכול ליזום מדי פעם דיונים ומפגשים בעלי אופי עיוני על סוגיות תחבורתיות העומדות על הפרק. אולי אפילו יועלו בהן הצעות ופתרונות בעלי ערך?

יובל
 
היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.

תודה מקרב לב לכל מי שנרתם לסיור!
לאנשי רכבת ישראל המסורים והמקצועיים, לנהגי רכבי השטח וכמובן לדוד ובועז שהפיקו זאת בהצלחה מרובה.

אין לי הרבה מה להוסיף פרט לכך שהתחזק אצלי החשש שהקו עצמו, על כל סיבוכיו הטכניים וההנדסיים, יהיה מוכן זמן מה לפני השלמת פרויקט החישמול, ויהיה אפוא מושבת מאונס לזמן מה.

ודבר נוסף: לסיור כזה יש את מגבלות הזמן והמקום ההכרחיות כך שלא נותרה אפשרות ראויה לקיים דיון בשאלות נכבדות שהועלו בו. למשל: כיצד ראוי להמשיך את הקו, מה עתידו של הקו הישן מבית שמש, תכנון התחנה בבנייני האומה ועוד. אני חושב שפורום מכובד (בלי ציניות) כשלנו, שצבר לו מוניטין מסוים בחוגי המקצוע, יכול ליזום מדי פעם דיונים ומפגשים בעלי אופי עיוני על סוגיות תחבורתיות העומדות על הפרק. אולי אפילו יועלו בהן הצעות ופתרונות בעלי ערך?

יובל
היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:

1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.

2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.

3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
 

stratomaximus

New member
הוא דיבר על מיקום אפשרי ליד מתחם ממילא

היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:

1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.

2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.

3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
הוא דיבר על מיקום אפשרי ליד מתחם ממילא
ורח' דוד המלך. האיזור הזה קרוב גם לעיר העתיקה, וגם למרכז העיר.
"המלון החדש" אולי הכוונה שלו הייתה למלון וולדורף אסטוריה, שנמצא מול מתחם ממילא (דוד המלך פינת גרשון אגרון).
 
יפה, קרוב לעיר העתיקה, לרכבת הקלה ולמת"צ.

הוא דיבר על מיקום אפשרי ליד מתחם ממילא
ורח' דוד המלך. האיזור הזה קרוב גם לעיר העתיקה, וגם למרכז העיר.
"המלון החדש" אולי הכוונה שלו הייתה למלון וולדורף אסטוריה, שנמצא מול מתחם ממילא (דוד המלך פינת גרשון אגרון).
יפה, קרוב לעיר העתיקה, לרכבת הקלה ולמת"צ.
 
לפי דעתי מדובר באיזור בקרבת כיכר המכס

היה דיון עם דרור על המשך הקו למרכז העיר.
הנה עיקרי הנקודות שהוא ציין, ומי שהיה נוכח - אשמח אם תתקנו אותי אם סילפתי משהו:

1. על פי סימולציות ביקוש, לרכבת כדאי מאד להמשיך את הקו למרכז העיר. לא הצלחתי להבין על איזו נקודה הוא דיבר עבור התחנה העתידית (משהו ליד "המלון החדש"?). הסימולציות מראות שתחנה במרכז העיר לא רק שלא תגרע מכמות הנוסעים של התחנה הנוכחית, אלא באופן פרדוקסלי תתרום לה, ובכך כמות הנוסעים הכוללת בקו תוכל לגדול בערך פי 2.

2. אין הגיון תפעולי לחבר את הקו למלחה, מכיוון שמדובר בציוד נייד נפרד, שממילא יצטרך לחזור באותה דרך שבה הוא בא. הפתרון לחיבור בין האומה למלחה יהיה רכבת קלה.

3. לוקח כ-10 שנים מייזום פרויקט עד לביצועו, וכרגע אנחנו נמצאים מספר חודשים בתוך התקופה הזאת עבור המשך הקו למרכז העיר.
לפי דעתי מדובר באיזור בקרבת כיכר המכס
צומת הרחובות דוד המלך ורחוב אגרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה