שבתשתיות - השלמות מתחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.
לסיום, סתם צילום ממקום אחר.

נצל"ש: השבוע בקו העמק
לסיום, סתם צילום ממקום אחר.
גם המקום הזה עתיד לשנות פניו בשנים הקרובות, אני מניח שתזהו לבד היכן צולם


 
ככה בגדול- יש מסילה מונחת במקטעים שבין

תודה רבה, מתן. תמונות יפות כמו תמיד.
אגב, האם יצא לך לבדוק מהו אורך קטע המסילות שהונח עד כה בקו?
ככה בגדול- יש מסילה מונחת במקטעים שבין
תחנת כפר-יהושע עד אחרי תחנת כפר-ברוך (למעט בתחנה עצמה), בהמשך ממרחביה עד צומת נבות מונחת מסילה, ומעין חרוד ועד איזור שדה נחום.

זה ככה בגדול.
ההתקדמות מרשימה ביותר!

 

בועז ל

New member
תודה!

ככה בגדול- יש מסילה מונחת במקטעים שבין
תחנת כפר-יהושע עד אחרי תחנת כפר-ברוך (למעט בתחנה עצמה), בהמשך ממרחביה עד צומת נבות מונחת מסילה, ומעין חרוד ועד איזור שדה נחום.

זה ככה בגדול.
ההתקדמות מרשימה ביותר!
תודה!
 

GLSRA

Active member
האם הפלנום והרציפים נבנים עד הקצה המזרחי של המנהרה ?

מתזים (ספרינקלרים)
סתקרת הפלנום עוברות שלוש שורות של מתזים שתלוונה את הרציף לכל אורכו. בנוסף, ניתן להבחין בפתחים שדרכם יוזרם אוויר אל חלל הרציף. פתחים אלה יכללו תריסי מתכת. בתמונה המצורפת ניתן להתרשם טוב יותר מכל התמונות האחרות כיצד ייראה הרציף. כמי שהיה שם, אני יכול להעיד שלטעמי המראה טוב יותר מהתצלום וכי לאחר כיסוי כל חלקי המתכת הצהובים (והמשמימים - שוב, לטעמי), מראה זה רק ילך וישתפר. הפסקה.
האם הפלנום והרציפים נבנים עד הקצה המזרחי של המנהרה ?
האם משאירים "משהו" לא מוגמר להמשך החפירה לממילא אם ביום מן הימים יאשרו את המשך הפרויקט ?
 

Ccyclist

Well-known member
לא יכלו להסתיר את צנרת המתזים בתוך החיפוי?

מתזים (ספרינקלרים)
סתקרת הפלנום עוברות שלוש שורות של מתזים שתלוונה את הרציף לכל אורכו. בנוסף, ניתן להבחין בפתחים שדרכם יוזרם אוויר אל חלל הרציף. פתחים אלה יכללו תריסי מתכת. בתמונה המצורפת ניתן להתרשם טוב יותר מכל התמונות האחרות כיצד ייראה הרציף. כמי שהיה שם, אני יכול להעיד שלטעמי המראה טוב יותר מהתצלום וכי לאחר כיסוי כל חלקי המתכת הצהובים (והמשמימים - שוב, לטעמי), מראה זה רק ילך וישתפר. הפסקה.
לא יכלו להסתיר את צנרת המתזים בתוך החיפוי?
 

בועז ל

New member
על הקרקע

שבתשתיות - השלמות מתחנת האומה.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בשרשור הקודם הספקנו לבקר במבנה העליון של תחנת האומה, ב"אזור האסור" שהפך למותר, בפיר הדרגנועים ובאולם הנוסעים. כל שנותר לנו כעת הוא להשלים את הסקירה עם ביקור באולמות הכרייה של הרציפים. אפתח בתמונה "האיכותית" ביותר בשרשור: אולם הכרייה F צפון. תבנית היציקה הענקית של "תבנית אשדוד" מגיעה אל קו הסיום. מבט קרני X מערבה, דרך גוף המכונה, מגלה את ההנמכה במפלס המנהרה וזה סימן שהתבנית הגיעה לסקטור E צפון (המכנסון הצפוני), שדיפונו הושלם זה מכבר.
על הקרקע
3 תמונות של חלקי הפלנום.





 

בועז ל

New member
קצה הרציף. גיל, שים לב.

שבתשתיות - השלמות מתחנת האומה.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בשרשור הקודם הספקנו לבקר במבנה העליון של תחנת האומה, ב"אזור האסור" שהפך למותר, בפיר הדרגנועים ובאולם הנוסעים. כל שנותר לנו כעת הוא להשלים את הסקירה עם ביקור באולמות הכרייה של הרציפים. אפתח בתמונה "האיכותית" ביותר בשרשור: אולם הכרייה F צפון. תבנית היציקה הענקית של "תבנית אשדוד" מגיעה אל קו הסיום. מבט קרני X מערבה, דרך גוף המכונה, מגלה את ההנמכה במפלס המנהרה וזה סימן שהתבנית הגיעה לסקטור E צפון (המכנסון הצפוני), שדיפונו הושלם זה מכבר.
קצה הרציף. גיל, שים לב.
קצה הרציף מותיר רווח של כמה מטרים בינו לבין הקצה המזרחי של אולם הכרייה. עוד חזון רב מאוד למועד באשר להארכת הקו, אך גם אם היה הרציף מוארך עד הקצה, לא הייתה בכך בעיה. אנשי ההנדסה נוהגים לומר שכל בעיה הנדסית ניתנת לפתרון. קל וחומר כשמדובר בעניין פשוט כמו הריסת חלק מהרציף. (שתי תמונות)



 

GLSRA

Active member
יש לך תשובה טובה ל(כמעט) כל שאלה שלי -
-


קצה הרציף. גיל, שים לב.
קצה הרציף מותיר רווח של כמה מטרים בינו לבין הקצה המזרחי של אולם הכרייה. עוד חזון רב מאוד למועד באשר להארכת הקו, אך גם אם היה הרציף מוארך עד הקצה, לא הייתה בכך בעיה. אנשי ההנדסה נוהגים לומר שכל בעיה הנדסית ניתנת לפתרון. קל וחומר כשמדובר בעניין פשוט כמו הריסת חלק מהרציף. (שתי תמונות)
יש לך תשובה טובה ל(כמעט) כל שאלה שלי -
-

תודה רבה למסע המרתק שאליו אתה לוקח את כל ששת הקוראים הנאמנים במעמקי תחנת האומה.
תענוג צרוף, כל הכבוד לך על ההשקעה והמסירות לעניין
 

בועז ל

New member
בכיף. אני שמח שאתה מוצא הנאה בשרשורי התשתיות.

יש לך תשובה טובה ל(כמעט) כל שאלה שלי -
-

תודה רבה למסע המרתק שאליו אתה לוקח את כל ששת הקוראים הנאמנים במעמקי תחנת האומה.
תענוג צרוף, כל הכבוד לך על ההשקעה והמסירות לעניין
בכיף. אני שמח שאתה מוצא הנאה בשרשורי התשתיות.
העניין שלך ושל ששת קוראיי היא הרוח במפרש שלי.
 

GLSRA

Active member
האמת היא שבאופן אישי אני יותר מתעניין בתשתיות, ברכבות וברק"ל

בכיף. אני שמח שאתה מוצא הנאה בשרשורי התשתיות.
העניין שלך ושל ששת קוראיי היא הרוח במפרש שלי.
האמת היא שבאופן אישי אני יותר מתעניין בתשתיות, ברכבות וברק"ל
אני אמנם משתמש באופן קבוע בתחבורה ציבורית אבל אני לא מסוגל ולא יכול לעקוב אחרי כל קווי האוטובוסים.
כל אחד ותחום העניין וה"מומחיות" שלו.
 

בועז ל

New member
לסיום - עניין של הדמיה.

שבתשתיות - השלמות מתחנת האומה.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בשרשור הקודם הספקנו לבקר במבנה העליון של תחנת האומה, ב"אזור האסור" שהפך למותר, בפיר הדרגנועים ובאולם הנוסעים. כל שנותר לנו כעת הוא להשלים את הסקירה עם ביקור באולמות הכרייה של הרציפים. אפתח בתמונה "האיכותית" ביותר בשרשור: אולם הכרייה F צפון. תבנית היציקה הענקית של "תבנית אשדוד" מגיעה אל קו הסיום. מבט קרני X מערבה, דרך גוף המכונה, מגלה את ההנמכה במפלס המנהרה וזה סימן שהתבנית הגיעה לסקטור E צפון (המכנסון הצפוני), שדיפונו הושלם זה מכבר.
לסיום - עניין של הדמיה.
בהדמיה נראה עמוד אליפטי שיורד מתקרת הפלנום על הרציף. עמוד זה אינו משמש כעמוד דקורטיבי או עמוד תמיכה ותפקידו להזרים אוויר אל מתחת לרציף. אאל"ט, יהיו בכל רציף שישה עמודים כאלה. עד כאן. אדיוס אמיגוס. (3 תמונות)





 

GLSRA

Active member
אכן, צריך לדאוג לעובדי התחזוקה שינועו מדי פעם מתחת לרציף האי

לסיום - עניין של הדמיה.
בהדמיה נראה עמוד אליפטי שיורד מתקרת הפלנום על הרציף. עמוד זה אינו משמש כעמוד דקורטיבי או עמוד תמיכה ותפקידו להזרים אוויר אל מתחת לרציף. אאל"ט, יהיו בכל רציף שישה עמודים כאלה. עד כאן. אדיוס אמיגוס. (3 תמונות)
אכן, צריך לדאוג לעובדי התחזוקה שינועו מדי פעם מתחת לרציף האי
אבל צריך גם לקוות שקוטר עמודי האיווררור הללו לא יהיה גדול מדי.
בתחנת השלום למשל, העמודים כל כך גדולים שהמעבר של הנוסעים בשעות העומס מאוד מוגבל.
במקרה זה נדמה לי שלא תהיה בעייה, הרי כתבת בשרשור קודם שהמרחק מקצה לקצה של רציף האי הוא עשרה מטרים.

אגב, ייתכן שעמודי האוורור הללו גם יזרימו אוויר ישירות לרציף, בדומה למשל לניצול העמודים בטרמינל שלוש בנתב"ג שבהם חלק ממערכת המיזוג והאוורור נעשית דרך העמודים באולם מקבלי הפנים למשל.
 

OrenAvidan

New member
שוב תודה! ושוב שאלה

לסיום - עניין של הדמיה.
בהדמיה נראה עמוד אליפטי שיורד מתקרת הפלנום על הרציף. עמוד זה אינו משמש כעמוד דקורטיבי או עמוד תמיכה ותפקידו להזרים אוויר אל מתחת לרציף. אאל"ט, יהיו בכל רציף שישה עמודים כאלה. עד כאן. אדיוס אמיגוס. (3 תמונות)
שוב תודה! ושוב שאלה
אם הרציפים הולכים להיות מוגבהים כלכך מעל האדמה, למה מראש חפרו את זה ככה?
בנוסף, למה משמשים הפאנלים הלבנים האלה שמתקינים על התקרה?
ושאלה אחרונה - אני מניח שאני טועה אבל רק בשביל לוודא, בין הקירות הקטנים האלה מבטון ובין העמודים העגולים תעבור הרכבת נכון? זה נראה צר ממש...
&nbsp
תודה!
 

בועז ל

New member
תשובות

שוב תודה! ושוב שאלה
אם הרציפים הולכים להיות מוגבהים כלכך מעל האדמה, למה מראש חפרו את זה ככה?
בנוסף, למה משמשים הפאנלים הלבנים האלה שמתקינים על התקרה?
ושאלה אחרונה - אני מניח שאני טועה אבל רק בשביל לוודא, בין הקירות הקטנים האלה מבטון ובין העמודים העגולים תעבור הרכבת נכון? זה נראה צר ממש...
&nbsp
תודה!
תשובות
1. מקווה שהבנתי נכונה את שאלתך הראשונה. אציין כי מתחת לרציפים יעברו כבלים, צנרת ומערכות נוספות.
2. הפאנלים הלבנים הם התקרה הדקורטיבית של הרציף. הפאנלים עשויים מחומר מעכב בעירה.
3. שלילי. המסילות תעבורנה בין דופן המנהרה לקיר (לא לעמודים העגולים!) הרציף שנבנה. אחת בכל צד של הרציף.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה