שבתשתיות בראשון

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הספקתי לשמוע קצת רכילות של קבלנים בסביבה

בנווה יעקב יש שידור חוזר
של שד' הרצל מ- 2006. פותחים-סוגרים-פותחים-סוגרים.
גם ככה המלחמה בין סיטיפס למדינה נמשכת ולמרות כל ההבטחות - רכבת לא נראה פה בשנים הקרובות.
הספקתי לשמוע קצת רכילות של קבלנים בסביבה
והבנתי שניתנה התחייבות לרכבת נוסעת בנווה יעקב בתום 3 שנים, אבל בפסגת זאב הבעיות הן קשות באופן שיקשה מאוד על השגת היעד. האם נכון, בוס?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא יודע שמועות לא שמועות

הספקתי לשמוע קצת רכילות של קבלנים בסביבה
והבנתי שניתנה התחייבות לרכבת נוסעת בנווה יעקב בתום 3 שנים, אבל בפסגת זאב הבעיות הן קשות באופן שיקשה מאוד על השגת היעד. האם נכון, בוס?
לא יודע שמועות לא שמועות
אבל בשטח המצב מדבר בעד עצמו.
אם העתקת תשתית פשוטה יחסית כמו זו בשד' נווה יעקב לוקחת 3 שנים במקרה הטוב, הרי שבשד משה דיין הצר הרבה יותר - הדבר ייקח כפול.
ועוד לא התחלנו לדבר על זה שלסיטיפס נשמרת זכות הסרוב הראשונה להפעלת הקו והקמת התשתית, מה שיוביל מעשית לקבורה של הפרויקט שכן לא ייתכן שסיטיפס תעפיל את הקו עד חיל האוויר וזכיין אחר יפעיל את שלושת הקילומטרים הנותרים.
 

בועז ל

New member
אחרונה מנס ציונה.

שבתשתיות בראשון
יום ראשון נסבל לששת קוראיי הנאמנים והיקרים.
בשל מיעוט החומרים לדיווח, המדור נשען בעיקר על תרומות שהגיעו אליי וזולג ליום ה"חביב" עליי ביותר במשך השבוע - יום ראשון.
לבקשתו של הד"ר המלעון, אצרף מספר תמונות מכביש 1. באדיבות רמי'ש, נזכה להופעת אורחת בדמותה של "התחנה המרכזית המשודרגת" של נס ציונה. נקבל עדכון טקסטואלי בלבד מ-A1, בתוספת מידע ראשוני על הצפוי במכרז המערכות של תחנת האומה.
אפתח בצילום שנראה כ"הפרת זכויות יוצרים" מפרויקט הכפלת הקו לב"ש (זוכרים את התמונה הפנטסטית של רמי ברמלה?), אלא שהפעם מדובר בשכונת יעקב, שבה מתוכננת הארכת קו הרק"ל ופקיעת סבלנותם של התושבים.
אחרונה מנס ציונה.
 

בועז ל

New member
ישן מול משוחזר בחלקו.

שבתשתיות בראשון
יום ראשון נסבל לששת קוראיי הנאמנים והיקרים.
בשל מיעוט החומרים לדיווח, המדור נשען בעיקר על תרומות שהגיעו אליי וזולג ליום ה"חביב" עליי ביותר במשך השבוע - יום ראשון.
לבקשתו של הד"ר המלעון, אצרף מספר תמונות מכביש 1. באדיבות רמי'ש, נזכה להופעת אורחת בדמותה של "התחנה המרכזית המשודרגת" של נס ציונה. נקבל עדכון טקסטואלי בלבד מ-A1, בתוספת מידע ראשוני על הצפוי במכרז המערכות של תחנת האומה.
אפתח בצילום שנראה כ"הפרת זכויות יוצרים" מפרויקט הכפלת הקו לב"ש (זוכרים את התמונה הפנטסטית של רמי ברמלה?), אלא שהפעם מדובר בשכונת יעקב, שבה מתוכננת הארכת קו הרק"ל ופקיעת סבלנותם של התושבים.
ישן מול משוחזר בחלקו.
שני גשרי רכבת. טוב, אתם תגידו לי היכן צולמה התמונה. ממש לא קשה.
 
הגשר בלוד הוא ממלוכי

זהו, שהייתי שם פעם (מזמן) אבל נראה לי שקיים
גשר טורקי (?) דומה ועתיק מאוד באזור לוד, ולכן התבלבלתי.
הגשר בלוד הוא ממלוכי
חפש בארכיון הפורום - יש שרשור על הגשרים הממלוכים שבו נתתי סקירה של הגשרים על דרך הים ההיסטורית (כמובן שגם גשר עד הלום נמצא על תוואי דרך הים) וגם על הקרב הגדול בעין ג'לוד.

גשר עד הלום, לעומת הגשרים בלוד ויבנה, הוא עותמני ויחסית חדש. לפי ויקיפדיה, הוא נבנה על יסודות גשר רומאי. סביר להניח שהיה במקום איזשהו גשר מאז תקופת תחותמס השלישי (כי הוא העביר צבא ענק בדרך הים לקרב מגידו).
 

easylivin

New member
לא הצלחתי למצוא... בכל מקרה, תודה על ההסבר

הגשר בלוד הוא ממלוכי
חפש בארכיון הפורום - יש שרשור על הגשרים הממלוכים שבו נתתי סקירה של הגשרים על דרך הים ההיסטורית (כמובן שגם גשר עד הלום נמצא על תוואי דרך הים) וגם על הקרב הגדול בעין ג'לוד.

גשר עד הלום, לעומת הגשרים בלוד ויבנה, הוא עותמני ויחסית חדש. לפי ויקיפדיה, הוא נבנה על יסודות גשר רומאי. סביר להניח שהיה במקום איזשהו גשר מאז תקופת תחותמס השלישי (כי הוא העביר צבא ענק בדרך הים לקרב מגידו).
לא הצלחתי למצוא... בכל מקרה, תודה על ההסבר
ייתכן שצורת הגשר העותמאני היא למעשה חיקוי לסגנון הממלוכי? כי נראה לי שיש דמיון מסויים.
 
בהחלט!

לא הצלחתי למצוא... בכל מקרה, תודה על ההסבר
ייתכן שצורת הגשר העותמאני היא למעשה חיקוי לסגנון הממלוכי? כי נראה לי שיש דמיון מסויים.
בהחלט!
לאחר סולימן המפואר העותמנים לא עשו כאן כמעט דבר ולא תרמו הרבה לחזות הארץ.
המעט שעשו לא ממש ייצג סגנון מקורי (אולי חוץ ממגדלי השעון, שלא כולם היו יוזמה ממשלתית).
לכן סביר מאד להניח שהעותמנים ראו את הגשרים הממלוכים של לוד ויבנה ו"הזמינו" משהו דומה.

באותה תקופה הגשרים הממלוכים כבר היו בני יותר מ-600 שנה.
 

בועז ל

New member
לסיום השרשור: תוספת הכרחית לכל קרון נוסעים.

שבתשתיות בראשון
יום ראשון נסבל לששת קוראיי הנאמנים והיקרים.
בשל מיעוט החומרים לדיווח, המדור נשען בעיקר על תרומות שהגיעו אליי וזולג ליום ה"חביב" עליי ביותר במשך השבוע - יום ראשון.
לבקשתו של הד"ר המלעון, אצרף מספר תמונות מכביש 1. באדיבות רמי'ש, נזכה להופעת אורחת בדמותה של "התחנה המרכזית המשודרגת" של נס ציונה. נקבל עדכון טקסטואלי בלבד מ-A1, בתוספת מידע ראשוני על הצפוי במכרז המערכות של תחנת האומה.
אפתח בצילום שנראה כ"הפרת זכויות יוצרים" מפרויקט הכפלת הקו לב"ש (זוכרים את התמונה הפנטסטית של רמי ברמלה?), אלא שהפעם מדובר בשכונת יעקב, שבה מתוכננת הארכת קו הרק"ל ופקיעת סבלנותם של התושבים.
לסיום השרשור: תוספת הכרחית לכל קרון נוסעים.
נו, מה רע במרפסת שניתן לצאת אליה בעת הנסיעה?

אדיוס אמיגוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה