שבתִפזורת תשתיות

מצב
הנושא נעול.

GTS8

New member
מיקום השלט - מרחק יריקה מבניין המועצה
צירוף מקרים?
ליד בניין מועצה הייתי מצפה שיהיה יותר נקי
 

בועז ל

New member
שבתִפזורת תשתיות
להלן מספר תמונות עדכניות מעבודות הרכבת המתבצעות בסביבתי הקרובה. אין בתמונות בשורה גדולה וחדשה בתחום הביצוע, אך פעילות יש ויש, וזה כמובן נחמד לקבל מר"י אופציה למספר סיקורי קל"ב. אפתח דווקא בבשורה המעודדת ביותר שנרשמה באחרונה בתחום התשתיות בר"י: פתרון המחלוקת הקשה סביב הפקעות אדמות אל-עזי. מחלוקת זו הסתמנה כאחת הבעיות הקשות העומדות בפני הפרויקט, אך סוף טוב - הכול טוב. הרכבת תפסה חזקה על הקרקע לאחר מו"מ שנוהל ברגישות רבה מול בעלי הקרקע.
נען
תחנה אחרונה לסבב האתרים. לאחר השלמת העתקתה של אמת המים הושלמו העבודות על הכנה והידוק התוואי בטרם יגיע הרבד. בתמונה: מבט צפונה לעבר רמלה.
 

XrayCharlie

New member
נען
תחנה אחרונה לסבב האתרים. לאחר השלמת העתקתה של אמת המים הושלמו העבודות על הכנה והידוק התוואי בטרם יגיע הרבד. בתמונה: מבט צפונה לעבר רמלה.
תהרגו אותי אם אני מבין את התכנון פה.
כן, אני מניח שבתמונה הזאת יש "השלייה אופטית" וכי העיקולים האלה הם לא חדים כפי שהם נראים אבל לבנות מסילה חדשה ולראות את זה? לא יודע. נראה לי גרוע ביותר. הכי מדהים הוא שפשוט ניתן היה לבנות את המסילה בין הנתיבים של כביש 6 (שנראה בתמונה). המסילה כבר עוברת בין הנתיבים מדרום לנקודה זו אז אי אפשר היה להמשיך אותה עד לכאן (כאן כביש 6 פונה לכיוון אחד והמסילה לכיוון אחר)? בשביל מה שילמו מי יודע כמה לנען בשביל מסילה ליד הכביש. אפשר היה לפתור את הכול בקלות רבה יותר ובמחיר זול יותר. נכון, אם היו עושים זאת היה צורך בנקודה מסויימת להרחיק את נתיבי כביש 6 אחד מן השני לצורך בניית מחלף רכבתי בשביל המסילה לבית שמש וירושלים, אבל יש כבר דבר כזה בכביש 1 אז מה הבעיה? התמונה המצורפת מגוגל ארף ממחישה את הפארסה (כביש 6 בכחול והמסילה בשחור כולל הקטע החדש ליד נען במקווקו).
 

easylivin

New member
תהרגו אותי אם אני מבין את התכנון פה.
כן, אני מניח שבתמונה הזאת יש "השלייה אופטית" וכי העיקולים האלה הם לא חדים כפי שהם נראים אבל לבנות מסילה חדשה ולראות את זה? לא יודע. נראה לי גרוע ביותר. הכי מדהים הוא שפשוט ניתן היה לבנות את המסילה בין הנתיבים של כביש 6 (שנראה בתמונה). המסילה כבר עוברת בין הנתיבים מדרום לנקודה זו אז אי אפשר היה להמשיך אותה עד לכאן (כאן כביש 6 פונה לכיוון אחד והמסילה לכיוון אחר)? בשביל מה שילמו מי יודע כמה לנען בשביל מסילה ליד הכביש. אפשר היה לפתור את הכול בקלות רבה יותר ובמחיר זול יותר. נכון, אם היו עושים זאת היה צורך בנקודה מסויימת להרחיק את נתיבי כביש 6 אחד מן השני לצורך בניית מחלף רכבתי בשביל המסילה לבית שמש וירושלים, אבל יש כבר דבר כזה בכביש 1 אז מה הבעיה? התמונה המצורפת מגוגל ארף ממחישה את הפארסה (כביש 6 בכחול והמסילה בשחור כולל הקטע החדש ליד נען במקווקו).
אאל"ט, קטע כביש זה נבנה לפני שהוחלט על
ההכפלה/יישור המסילה. אני מסכים שמוטב היה לבנות מסילה בין נתיבי הכביש מלכתחילה, אבל אולי תוך שינוי מסויים בתוואי הכביש משום שהיום הוא הרבה יותר מפותל מהמסילה באותו קטע (המסילה למעשה ישרה לגמרי מדרום לנען ועד למפגש עם כביש 6). נתנחם בזה שבקטעים אחרים, שנבנו אחרי שפרוייקט ההכפלה כבר החל, כן הצמידו את המסילה החדשה לתוואי הכביש. (מצורף צילום של אותו קטע מהגוגל ארץ שלי, סתם להמחשה).
 

eman70

New member
אאל"ט, קטע כביש זה נבנה לפני שהוחלט על
ההכפלה/יישור המסילה. אני מסכים שמוטב היה לבנות מסילה בין נתיבי הכביש מלכתחילה, אבל אולי תוך שינוי מסויים בתוואי הכביש משום שהיום הוא הרבה יותר מפותל מהמסילה באותו קטע (המסילה למעשה ישרה לגמרי מדרום לנען ועד למפגש עם כביש 6). נתנחם בזה שבקטעים אחרים, שנבנו אחרי שפרוייקט ההכפלה כבר החל, כן הצמידו את המסילה החדשה לתוואי הכביש. (מצורף צילום של אותו קטע מהגוגל ארץ שלי, סתם להמחשה).
האמת שאני לא מבין למה הכניסו את המסילה בין
הנתיבים של כביש 6 לקטע כל כך קצר? אם כבר הכניסו למה לא המשיכו את זה למשל דרומה אחרי זה? ואם מראש ידעו שזה לקטע כזה קצר, למה לא בנו אותו במקביל ולא בתוך הכביש?
 

easylivin

New member
האמת שאני לא מבין למה הכניסו את המסילה בין
הנתיבים של כביש 6 לקטע כל כך קצר? אם כבר הכניסו למה לא המשיכו את זה למשל דרומה אחרי זה? ואם מראש ידעו שזה לקטע כזה קצר, למה לא בנו אותו במקביל ולא בתוך הכביש?
הניחוש שלי למה בנו את הקטע של כפר מנחם במקביל
לכביש 6 ולא בין הנתיבים, הוא שיהיה הרבה יותר קל לבנות את תחנת כפר מנחם העתידית מחוץ לרצועת הכביש מאשר בתוך הרצועה. חוץ מזה אין שום דבר רע במסילה סמוכה ומקבילה לכביש, כלל וכלל לא. דרומית משם כבר לא היה טעם להעביר את המסילה לאורך הכביש, כי זה היה מרחיק את המסילה מקריית גת וגם היה מאריך אותה - בשביל מה?.. אגב, הקטע המקביל לכביש 6 הוא לא בדיוק "קצר": כ-11.5 ק"מ. הקטע היחיד שבו היה כדאי לדעתי להזיז את תוואי המסילה, הוא בדיוק הקטע שבין מצליח לבין המפגש הנוכחי עם כביש 6. אבל עכשיו זה כבר בכלל לא משנה.
 

XrayCharlie

New member
אאל"ט, קטע כביש זה נבנה לפני שהוחלט על
ההכפלה/יישור המסילה. אני מסכים שמוטב היה לבנות מסילה בין נתיבי הכביש מלכתחילה, אבל אולי תוך שינוי מסויים בתוואי הכביש משום שהיום הוא הרבה יותר מפותל מהמסילה באותו קטע (המסילה למעשה ישרה לגמרי מדרום לנען ועד למפגש עם כביש 6). נתנחם בזה שבקטעים אחרים, שנבנו אחרי שפרוייקט ההכפלה כבר החל, כן הצמידו את המסילה החדשה לתוואי הכביש. (מצורף צילום של אותו קטע מהגוגל ארץ שלי, סתם להמחשה).
חשבתי על זה, אבל זה לא נראה לי.
בשביל להעביר את המסילה בין הנתיבים, יש לשמור להם מקום מראש. מאחר וכן שמרו מראש מקום למסילה בקטע זה ממש (ראה תחתית התמונה שלי), לא נראה לי שמה שאמרת נכון. סתם רשלנות.
 

easylivin

New member
חשבתי על זה, אבל זה לא נראה לי.
בשביל להעביר את המסילה בין הנתיבים, יש לשמור להם מקום מראש. מאחר וכן שמרו מראש מקום למסילה בקטע זה ממש (ראה תחתית התמונה שלי), לא נראה לי שמה שאמרת נכון. סתם רשלנות.
יכול להיות.
 

Rubim88

New member
תהרגו אותי אם אני מבין את התכנון פה.
כן, אני מניח שבתמונה הזאת יש "השלייה אופטית" וכי העיקולים האלה הם לא חדים כפי שהם נראים אבל לבנות מסילה חדשה ולראות את זה? לא יודע. נראה לי גרוע ביותר. הכי מדהים הוא שפשוט ניתן היה לבנות את המסילה בין הנתיבים של כביש 6 (שנראה בתמונה). המסילה כבר עוברת בין הנתיבים מדרום לנקודה זו אז אי אפשר היה להמשיך אותה עד לכאן (כאן כביש 6 פונה לכיוון אחד והמסילה לכיוון אחר)? בשביל מה שילמו מי יודע כמה לנען בשביל מסילה ליד הכביש. אפשר היה לפתור את הכול בקלות רבה יותר ובמחיר זול יותר. נכון, אם היו עושים זאת היה צורך בנקודה מסויימת להרחיק את נתיבי כביש 6 אחד מן השני לצורך בניית מחלף רכבתי בשביל המסילה לבית שמש וירושלים, אבל יש כבר דבר כזה בכביש 1 אז מה הבעיה? התמונה המצורפת מגוגל ארף ממחישה את הפארסה (כביש 6 בכחול והמסילה בשחור כולל הקטע החדש ליד נען במקווקו).
לפי השרטוט של התוכנית יש גם
תכנון(עתידי) להקים תחנת רכבת ליד מזכרת בתיה..(כן, שוב תחנה בשום מקום..)
 

בועז ל

New member
תהרגו אותי אם אני מבין את התכנון פה.
כן, אני מניח שבתמונה הזאת יש "השלייה אופטית" וכי העיקולים האלה הם לא חדים כפי שהם נראים אבל לבנות מסילה חדשה ולראות את זה? לא יודע. נראה לי גרוע ביותר. הכי מדהים הוא שפשוט ניתן היה לבנות את המסילה בין הנתיבים של כביש 6 (שנראה בתמונה). המסילה כבר עוברת בין הנתיבים מדרום לנקודה זו אז אי אפשר היה להמשיך אותה עד לכאן (כאן כביש 6 פונה לכיוון אחד והמסילה לכיוון אחר)? בשביל מה שילמו מי יודע כמה לנען בשביל מסילה ליד הכביש. אפשר היה לפתור את הכול בקלות רבה יותר ובמחיר זול יותר. נכון, אם היו עושים זאת היה צורך בנקודה מסויימת להרחיק את נתיבי כביש 6 אחד מן השני לצורך בניית מחלף רכבתי בשביל המסילה לבית שמש וירושלים, אבל יש כבר דבר כזה בכביש 1 אז מה הבעיה? התמונה המצורפת מגוגל ארף ממחישה את הפארסה (כביש 6 בכחול והמסילה בשחור כולל הקטע החדש ליד נען במקווקו).
אם ההשוואה היא בין מה ששולם לנען ובין בניית
מחלף רכבתי, הרי שעלותו של מחלף רכבתי גבוהה פי כמה מעלות הפיצוי לקיבוץ נען. מבחינות אחרות מן הראוי היה לשקול את הצעתך,שאגב אינה נשללת ע"י מספר אנשים ברכבת.
 

XrayCharlie

New member
אם ההשוואה היא בין מה ששולם לנען ובין בניית
מחלף רכבתי, הרי שעלותו של מחלף רכבתי גבוהה פי כמה מעלות הפיצוי לקיבוץ נען. מבחינות אחרות מן הראוי היה לשקול את הצעתך,שאגב אינה נשללת ע"י מספר אנשים ברכבת.
לא, נען זה רק חלק מהסיפור
פשוט כאשר מסתכלים על התמונה הגדולה זה פשוט מתבקש להעביר את המסילה (שכבר נמצאת בתוך הנתיבים) עד מחלף נשרים. אולי זה היה פותר בעיות רבות ומקצר תהליך שנמשך שנים ללא כל התקדמות.
 

בועז ל

New member
לא, נען זה רק חלק מהסיפור
פשוט כאשר מסתכלים על התמונה הגדולה זה פשוט מתבקש להעביר את המסילה (שכבר נמצאת בתוך הנתיבים) עד מחלף נשרים. אולי זה היה פותר בעיות רבות ומקצר תהליך שנמשך שנים ללא כל התקדמות.
נכון. בדגש על אולי. לעתים זה גם יוצר בעיות
חדשות.
 

amit1270

New member
שבתִפזורת תשתיות
להלן מספר תמונות עדכניות מעבודות הרכבת המתבצעות בסביבתי הקרובה. אין בתמונות בשורה גדולה וחדשה בתחום הביצוע, אך פעילות יש ויש, וזה כמובן נחמד לקבל מר"י אופציה למספר סיקורי קל"ב. אפתח דווקא בבשורה המעודדת ביותר שנרשמה באחרונה בתחום התשתיות בר"י: פתרון המחלוקת הקשה סביב הפקעות אדמות אל-עזי. מחלוקת זו הסתמנה כאחת הבעיות הקשות העומדות בפני הפרויקט, אך סוף טוב - הכול טוב. הרכבת תפסה חזקה על הקרקע לאחר מו"מ שנוהל ברגישות רבה מול בעלי הקרקע.
תודה רבה על הדיווחים המצולמים מהשטח
 

בועז ל

New member
שבתִפזורת תשתיות
להלן מספר תמונות עדכניות מעבודות הרכבת המתבצעות בסביבתי הקרובה. אין בתמונות בשורה גדולה וחדשה בתחום הביצוע, אך פעילות יש ויש, וזה כמובן נחמד לקבל מר"י אופציה למספר סיקורי קל"ב. אפתח דווקא בבשורה המעודדת ביותר שנרשמה באחרונה בתחום התשתיות בר"י: פתרון המחלוקת הקשה סביב הפקעות אדמות אל-עזי. מחלוקת זו הסתמנה כאחת הבעיות הקשות העומדות בפני הפרויקט, אך סוף טוב - הכול טוב. הרכבת תפסה חזקה על הקרקע לאחר מו"מ שנוהל ברגישות רבה מול בעלי הקרקע.
עד להגעתו של הרבד
מתבצעות בסמוך לתחנת נען העתקת תשתיות אנרגיה. במקביל, לאורך הציר, מתבצעות עבודות להנחת תעלות תקשורת.
 

בועז ל

New member
שבתִפזורת תשתיות
להלן מספר תמונות עדכניות מעבודות הרכבת המתבצעות בסביבתי הקרובה. אין בתמונות בשורה גדולה וחדשה בתחום הביצוע, אך פעילות יש ויש, וזה כמובן נחמד לקבל מר"י אופציה למספר סיקורי קל"ב. אפתח דווקא בבשורה המעודדת ביותר שנרשמה באחרונה בתחום התשתיות בר"י: פתרון המחלוקת הקשה סביב הפקעות אדמות אל-עזי. מחלוקת זו הסתמנה כאחת הבעיות הקשות העומדות בפני הפרויקט, אך סוף טוב - הכול טוב. הרכבת תפסה חזקה על הקרקע לאחר מו"מ שנוהל ברגישות רבה מול בעלי הקרקע.
כנ"ל
 

בועז ל

New member
שבתִפזורת תשתיות
להלן מספר תמונות עדכניות מעבודות הרכבת המתבצעות בסביבתי הקרובה. אין בתמונות בשורה גדולה וחדשה בתחום הביצוע, אך פעילות יש ויש, וזה כמובן נחמד לקבל מר"י אופציה למספר סיקורי קל"ב. אפתח דווקא בבשורה המעודדת ביותר שנרשמה באחרונה בתחום התשתיות בר"י: פתרון המחלוקת הקשה סביב הפקעות אדמות אל-עזי. מחלוקת זו הסתמנה כאחת הבעיות הקשות העומדות בפני הפרויקט, אך סוף טוב - הכול טוב. הרכבת תפסה חזקה על הקרקע לאחר מו"מ שנוהל ברגישות רבה מול בעלי הקרקע.
תמונה אחרונה
עד כאן מנען ומהפרויקט המצטיין של השנה.
 

בועז ל

New member
אחד משני הפרוייקטים המצטיינים...
אני מתקשה להחליט לאיזה מהם להעניק את התואר. תודה רבה על הדיווחים המושקעים כהרגלך, בועז!
נכון, גם הקו לראשל"צ מפגין ביצועים יפים
אבל בהכירי את כמות החסמים בהכפלת הקו לב"ש ואת מורכבותו הבלתי נתפשת של הקו על בעיותיו המיוחדות, לי אין ספק מי מבין השניים מוביל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה