אבח"י
Well-known member
האות נ' מהו סודך?
אות עצמתית ובעלת עומק רב. היא אות הנשמה ומסמלת את ניצוץ הבורא באדם. ערכה המספרי הוא 50 ולכן נקשרת מחד עם חמישים שערי קדושה (חיובי) ומאידך עם חמישים שערי דטומאה(שלילי) .לפיכך מורה על יכולת הבחירה של האדם. באוצר המדרשים ( ד"ה, נו"ן) מובא :" כל נשמה ונשמה, פעמים שהיא רובצת כמו ה"נ" הרבוצה ופעמים שהיא זקופה כמו האות "ן" הזקופה- שעה שאדם רובץ, חסר תנועה ופעילות גם נשמתו רובצת. ובזמן שאדם מלא חיות ושאיפות, נשמתו מזדקפת לגובהה המלא. בעוד שהאות "נ" יושבת על חלקה התחתון האות "ן" ניצבת על קוצה וכאשר היא מופיעה בסוף מילה יורה הדבר על עניין המבדיל בין מצב זמני למצב קבוע. לדוגמה כועס-כעסן, סולח-סלחן וכדומה. נקשרת עם מידת הצניעות והענווה. הנושא אות "נ" בשמו יהיה בעל בטחון עצמי, דעתן, תקשורתי (לרבות עיסוק בכתיבה) . באם יתקל בקשיים עלול להיות צר עין, חמדן וקנאי עד כדי הרס עצמי.
אות עצמתית ובעלת עומק רב. היא אות הנשמה ומסמלת את ניצוץ הבורא באדם. ערכה המספרי הוא 50 ולכן נקשרת מחד עם חמישים שערי קדושה (חיובי) ומאידך עם חמישים שערי דטומאה(שלילי) .לפיכך מורה על יכולת הבחירה של האדם. באוצר המדרשים ( ד"ה, נו"ן) מובא :" כל נשמה ונשמה, פעמים שהיא רובצת כמו ה"נ" הרבוצה ופעמים שהיא זקופה כמו האות "ן" הזקופה- שעה שאדם רובץ, חסר תנועה ופעילות גם נשמתו רובצת. ובזמן שאדם מלא חיות ושאיפות, נשמתו מזדקפת לגובהה המלא. בעוד שהאות "נ" יושבת על חלקה התחתון האות "ן" ניצבת על קוצה וכאשר היא מופיעה בסוף מילה יורה הדבר על עניין המבדיל בין מצב זמני למצב קבוע. לדוגמה כועס-כעסן, סולח-סלחן וכדומה. נקשרת עם מידת הצניעות והענווה. הנושא אות "נ" בשמו יהיה בעל בטחון עצמי, דעתן, תקשורתי (לרבות עיסוק בכתיבה) . באם יתקל בקשיים עלול להיות צר עין, חמדן וקנאי עד כדי הרס עצמי.