לאמנון ושי
רבים מאיתנו היו שם וליוו את מהלך האירוע כולו. החל מהחזיון המבעית של הנפילה, החיפוש הנואש בסבך, התיסכול מהתנהלות צוות מד"א, החילוץ בתנאי שטח איומים וההמתנה האינסופית למסוק. לווינו את תהליך גסיסתו ואת מותו של גיל ז"ל עוד לפני שהמסוק הגיע. היו שם, בין השאר אבי חנין ז"ל, זיו לוריא ז"ל ויבדל"א ראובן שטיין, נחי אלון , פטריק מוריה, יגאל גולן, אמנון האן, אמנון ליבנה, חן חפץ, צור גזית, אבנר קובלינר, נמרוד בן ארי, ינון בר-גיל, וולטר אנוכי ורבים אחרים. כולנו יודעים את העובדות על הרוח לאשורן. אמנון, אתה כטייס ראשי, גיל פאיס אבי חנין ז"ל ואני כחברי ועדת בטיחות והדרכה לווינו, תיחקרנו ואישרנו את הדו"ח הכל כך מקצועי שנכתב על ידי איתי אלמוג. איש לא ישנה את העובדות - לאורך כל הזמן הרלוונטי הרוח היתה דרומית חלשה. שום זכר לרכיבים מערביים או צפוניים. שום רוטור לא נוצר בתנאים אלו. מה כן היה?. הכל כתוב בדו"ח של איתי אלמוג. דבריו הם האמת, כל האמת ורק האמת, עד כמה שניתן לחקרה. כך צריך להתייחס לדו"ח מעין זה, ואני מציע לכולנו שגם בהמשך נתיחס כך לדוחות ותחקירים. טענה של רוח צפונית עולה מידי פעם בפעם ע"י זה או אחר, מסיבות אלו או אחרות. עזוב את השטויות. אני מציע לך פשוט להתעלם מהן. אמנון, יזמת גם יום השתלמות להצלת חיים במד"א, אף זאת בעקבות אותה תאונה. נדמה לי שהתאונה היתה נקודת מפנה של רבים מאיתנו לבטיחות ולמקצועיות בספורט. היתה זו כנראה טראומה מכוננת לרבים מאיתנו. ולבסוף. בקרוב מאד יפורסם באתר מוקד הידע המקצועי נוהל החילוץ והפינוי שנכתב ביוזמתך ע"י צוות שאתה מינת והנחת.דוח זה נכתב לאחר תאונת גיל יערי ז"ל על סמך לקחים שהופקו ממנה, ובמטרה להגדיל את סיכויי ההשרדות של נפגע באירוע דומה. אני מקווה שכונו נדפיס, נניילן ונדאג שיהיה ברשותנו במהלך פעילות הרחיפה. שי לנואל ואמנון האן - אני מתחנן. די!. בנושא זה בואו נעצור פה, בבקשה. כולנו. בנושאים אחרים - קדימה!. חג שמח, שמשון