תשובה :
2) לפי מה שידוע לי, תשובה מכפרת על הכל. ואגב, לא על כל גזל חוזרים בגלגול. ולא בטוח שבגלל גזל תזחור בגלגול, אלא - שאם כבר חזרת בגלגול, אז באותו גלגול, תשלם על הגזל מהגלגול הקודם. מעבר לכך, המשפט "אז מה שווה כל העבודה פה" - זה משפט של כסילים ובערים. אין אנו עושים את עבודת השם (כגון, חזרה בתשובה וכהנה, כפי שהזכרת) בשביל לקבל שכר, או חיים נשגבים לאחר המוות. אלא גרידא, בשביל לגרום נחת רוח לבורא עולם, ולעשות רצונו. גם אם היו אומרים לך, שלא משנה מה תעשה, אפילו תהיה גדול כמשה רבינו, תחזור עוד 10 גלגולים, אין זה אומר שאינך צריך לעשות דבר, אלא רק לעשות בגלגול העשירי, ואז לזכות לחיי העולם הבא - כי זה לא מטרת המצוות, אלא - כפי שאמרתי - לעשות רצונו יתברך. 3) שבעים פנים לתורה. ועניין רוח הקדוש רק מחזק זאת. כל אחד שואב את הידיעה עליונה שלו (רוח הקודש) מפן (פנים) אחר של התורה. ולכן, רש"י יכול ברוח הקודש לשאוב את הפירוש שלו על הפסוק מפן א', ומצודת דוד מפן ב'. מעבר לכך, אף אחד לא קבע שכל דבר שנאמר, מפי הצדיק, בין אם זה פירוש הפסוק, ובין אם זה פסק הלכה, נאמר ברוח הקודש. 1) גדולה חכמה מנבואה. 2) יש דברים נסתרים, שאף ברוח הקודש לא מתגלים (לדוגמא, דברים שחז"ל תמהיים עליהם, או מסיימים ב"תיקו" או אף באי-ידיעהץ) 3) אם יש לך רוח הקודש, אין זה אומר שכל צעד שהנך עושה הינו ברוח הקודש. הרמח"ל מסביר, שרוח הקודש, להדביל משאר הדרגות, לא תלוי באדם, אלא תלוי משמיים. אז לכן, לפי רצון שמיים, והקביעה בשמיים, על דבר ספציפי, או אירוע\מאורע ספציפי, אתה מקבל רוח הקודש. מעבר לכך, יש דרגות אף יותר גבוהות מרוח הקודש. אם אני לא טועה, רוח הקודש זו הדרגה הנמוכה ביותר. בקשר ל"פירוש שלך", למה הוא אינו מתקבל - להבדיל מפירושי רבנים, על אף שהם לא מדברים בוודאות ברוח הקודש. מהסיבה הפשוטה, שנשמתך אינה מזוככת כשלהם, שכלך לא ישר כשלהם, דעתך לא כדעת תורה כשלהם, ובכלל - הסיעתא דשמיא בהבנת הדברים, לא כשלהם (העזרה משמיים להבנת הדברים). ולכן לא מסתכמים על פירוש עצמי (שלך) בין אם זה אתה, ובין אם זה אחרים, כשם שמתחייסים לפירושי הרבנים הגדולים. אתה יכול לקבל "גם" את הפירוש שלך, אבל לא כתחליף, ובטח לא באותו משקל כשם פירושיהם של הגדולים, גם מהסיבות שציינתי לעיל (הנ"ל). יתכן שגם פירושך הוא נכון, אך זה לא וודאי (להבדיל מפירושי הגדולים, ואף הם לא חקוקים באבן). אז הסק את המסקנותהברורות, עם השכל שיש לך, גם אם הוא לא כשלהם,ואף אם הוא לא משהו, זה ברור מאליו. בקשר למחוקות במשניות, כמו שאמרתי , יתכן המון אפשרויות : 1) הדברים לא נגלו, ומשמיים נתכוונו שתהיה מחלוקת, כי זה הרצוי בעניין זה. 2) רבי נחמן הקדוש זצק"ל מסביר, שהשורש הרוחני בשמיים, הינו אחד, ורק כאשר הדבר יורד לעולם הנוכחי, הוא מתחלק ל - 2 פנים, ואז ישנה מחלוקת. כאשר יבוא המשיח, הוא כבר יעשה את הסדר, כמובן. ולכן, גם אם יש 2 דעות על נושא אחד, למרות שהם סותרות אחד את השני, כפי שאומרים "אלו ואלו דברים ה' חיים" כי בשכל שלנו זה לא מסתדר, אבל ברוחניות ובאמת (היחידה) זה כן. בביאת המשיח, כפי שכתוב "ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד" וכי היום השם ושמו לא אחד הם ? כי הרי מציאות השם היא רק אחד ? אבל בהבנה ובתפיסה שלנו, לא כך הדבר (עניין החסד והדין) באמת, בעולם האמת, כן. ובביאת המשיח, "מלאה הארץ דעה את ה'" אז מכיוון שתהיה לנו דעת, להבין את מקור ושורש הדברים, הדברים התבארו ולא יהיו יותר מחלוקות. אבל באמת, כפי שרבי נחמן אומר, אין מחלוקת בין צדיקים. הכל ד-מ-י-ו-ן. אגב, אני לא מבין אותך, א פ י ה מ ק ו ר י ענה לך יפה "70 פנים לתורה" , ואתה כתגובה, הבאת 3 פירושים, ושאלת איך מחליטים ? בבקשה השתמש בשכל, אם אתה שואל כמה זה 1 + 1 , ושואלים אותך 2. בתגובה לתשובה, אתה לא תכתוב "אבל כמה זה 1 + 1" , הוא הסביר לך, 70 פנים לתורה, וכולם נכונים - על אף אם יש סתירה, כי אלו ואלו - דברי ה' חיים. ה' ניסה להעביר לנו מספר רעיונות, דברים, ועובדות, בפסוק אחד, ב - 70 פנים ! ולכן כל דבר, אומר אחרת. אגב, הפירוש שלך, בקשר ל"גלגל", זהו פירוש הפשט, מכיוון שכדור הארץ הינו גלגל (בשל סיבובו), ומכיוון גם שלפי עוד ידיעתם, כל הכוכבים סבבו סביב כדור הארץ (על אף, שבמציאות הרוחנית, אכן זה כך, אז אין סתירה). ובשביל להמחיש את דבריי בקשר לדברים שנאמרו לעיל, על דברים שנגלים ברוח הקודש, איך יש דברים שלאו. זה ידיעות חז"ל, שאי אפשר להסבירם (חידוש הלבנה, נרתיק השמש, קבוצת הכוכבים כימה) שנתגלו רק באמצעות טכנולגיה - לעומת חשיבת הארץ כבמרכז, כאשר כל הכוכבים סובבים סביבה - כנראה שעניין זה, לא נגלה להם. על אף, ששוב, יתכן מאוד, ואכן כך יתייחסו לדברים האלו אף לפני שנתגלו מהלכי הכוכבים, שהם תיארו מציאות רוחנית. הארץ במרכז, סביבו מסתובבים הכוכבים, השמש והירח - זו הינו המציאות הרוחנית (ועל כן, כך נראים הדברים בעין האדם, ומכך אנו שואבים את הרעיונות והמהויות של הדברים בעיקרם). אך ה', במציאות הגשמים, בשביל שכך זה יראה לעין האדם (שיתפוס זאת כך, ובהתרחשות הדברים, ילמד על הכלל, ועל הבריאה, ובכלל על התבונות, הן הגשמיות, והן הרוחניות - שזה העיקר, ולכן על פי העין, באמת הכוכבים מסתובבים סביב כדור הארץ, וכהנה) עשה שזה יהיה בעצם נהפוך הוא, אנחנו סביבם, אך באמת - הם סביבנו. וגם כך אנו לומדים מוסר לא תמיד מה שרואים, זה מה שבאמת מתרחש
וכך, גם אנחנו סביבים, וגם הם סביבנו, מתרחשים בו זמנית (במציאות נפרדת פשוט, מציאות תפיסה אנושית, ומציאות אמפירית) או כפי שאמרתי למעלה, "אלו ואלו, דברי אלוקים חיים", על אף שהפ סותרים, אך השורש הוא 1 ! אגב, רוב הדברים שכתבתי למעלה, הם דברים שעם חשיבה עצמית אפשר להגיע ל - 99 % מהם, אז בבקשה קצת להשתמש בשכל שה' נתן, ולחסוך לכלום את היגיעה והאנחות. כל טוב ושבוע טוב !