שאלות על הרעים

יודיX3

New member
שאלות על הרעים../images/Emo123.gif

1. הנאזגול- לא הבנתי אם הם היצורים המעופפים או שהם המלכים החיים מתים שרוכבים עליהם. 2. לא ברור לי איך ארוון (או השניה אני תמיד מתבלבל) הרגה את המלך הרשע אם הוא לא יכול למות? אם היא תקעה בו חרב זה לא בדיוק אמור היה להשפיע עליו. 3. איך זה שלא ראינו בלרוגים במלחמה הסופית אלא רק בקחאזרדום?
 

יודיX3

New member
עוד שאלות כלליות אם יש לכם סבלנות

4. איפה היו הגמדים בכל העסק הזה (חוץ מגמלי כמובן). רואים כמה גמדים שנשלחו למועצה בריבנדל אבל זהו?! 5. למה העלפים לא השתתפו במלחמה האחרונה ואז לעזוב? 6. מישהו יודע בערך כמה זמן אחרי שכל החבר'ה במוריה התפגרו (באלין וחבורותו) מצאו אותם אחוות הטבעת כשנכנסו לשם? 7. למה גאנדאלף פחד להכנס למוריה מלכתחילה? מה קרה שם קודם ומתי- שהוא כ"כ נרתע מללכת לשם? (אני מתאר לעצמי שזה עוד מ"ההוביט" אבל אני לא זוכר).
 

oneman2

New member
ועוד תשובות

4. גם הגמדים הותקפו בצפון. 5. למה להלחם ואז לעזוב אם אפשר ישר לעזוב? חוץ מזה שהם האמינו שזאת מלחמה בשביל בני האדם, לא בשבילם. 6. כמה מאות שנים, אני מניח. 7. לפי מה שאני זוכר הוא לא כל-כך התנגד לזה (לפי הספר).
 

maglor

New member
תיקון

5) האלפים כן לחמו, אבל לא במקומות שרואים בסרט, לפי הנספחים לספרים לות'לוריין וריבנדל גם הותקפו, אבל זה פשוט לא צויין מאחר והעלילה עוקבת אחרי אחוות הטבעת ולא אחרי הנעשה בשאר הארץ התיכונה. 6) אם אני לא טועה פחות מעשר שנים אבל לא יותר מ-40, לא יותר שכן באלין עזב לשם בין אירועי ההוביט לשרה"ט, מה גם שגלוין אביו של גימלי מציין בספר
 

maglor

New member
המשך לשש, מציין בספר משהו בנושא אני

לא זוכר במדוייק, אך זה מופיע אני חושב גם בנספחים.
 
תשובות נוספות

שוב, תקרא את הספר: 4. נלחמו באיזור ארבור. 5. הם נלחמו באיזור יעראפל. 7. כי בוצע שם טבח ע"י הבאלרוג בכל יושביה הקודמים של מוריה, והוא יודע את זה.
 

oneman2

New member
תשובות

1. הנאזגול הם המלכים המתים (למרות שהם לא בדיוק מתים.) 2. שכחתי את הציטוט המדוייק, אבל נאמר שאף גבר ילוד אישה לא יוכל להרוג אותו- ואיאווין היא לא גבר. 3. לסאורון אין שליטה על הבאלרוגים (מה גם שלא הרבה מהם נשארו, כנראה.)
 

יודיX3

New member
הבלרוגים מוזכרים בעוד מקומות

מלבד בקטע הזה (במלחמה על הגשר עם גאנדאלף)?
 

Y. Welis

New member
לא בשרה"ט. זה של מוריה היה כנראה

האחרון, ונראה שנאסר עליו לצאת מההרים. יש עוד באלרוגים ביצירה המוקדמת יותר, ה'סילמאריליון'.
 
תשובות

דבר ראשון- קרא את הספר, זה יותר בריא. 1. הם המלכים והמכשפים לשעבר. אלו בני האדם שענדו את תשע טבעות הכוח של הגזע שלהם. 2. זו איאווין, לא ארוון. היא הרגה אותו כי: א. מרי עזר לה. ב. הוא כן יכול למות. ג. ניבאו שהוא לא יומת ע"י גבר ילוד אישה, מכיוון שהיא לא גבר, אז הנבואה לא תקפה לגביה. 3. הבאלרוגים הם לא משרתיו של סאורון, אלא של הקודם לו, מלקור. כשמלקור הובס הבאלרוגים התפזרו. לסאורון אין שליטה עליהם. חוץ מזה, יש רק באלרוג אחד או שניים ששרדו.
 

יודיX3

New member
האמת... קראתי את הספר הרבה

לפני שהסרט יצא אבל שכחתי כמעט הכל והסרט נשאר בראש.
 

Y. Welis

New member
אבל רק הוא החזיק בחרב שחושלה

בכוך (כנראה לאחד מנסיכי קארדולאן), ושנחקקה עליה נבואה באשר לתכליתה. מדוע דווקא הוא אם כך? גורל שהנחה אותו. גאנדאלף עצמו ציין שמרי היה במקום הנכון ובזמן הנכון, ולא מרצונם של אחרים (כמו תיאודן, שהעדיף שהוא לא יצא לקרב), אלא מרצונו שלו.
 
למעלה