שאלות על הנתצ בנתיבי איילון

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
יורדים, יורדים לא מעט.

בקרת גת יש לא מעט נוסעים ליעדים צפוניים. כשאתה נוסע ברכבת
לכיוון תל אביב, כמה יורדים מהרכבת בקרית גת? וכשאתה נוסע בכיוון הנסיעה לבאר שבע, כמה עולים בקרית גת? לעומת זאת, בקווים בין קרית גת לבאר שבע יש בשעות מסויימות גם 10 נוסעים בעמידה וברור שלא כולם מגיעים מקרית גת.
&nbsp
בימי חמישי בערב, אחרי שעות השיא של הרכבת 370,380 ממשיכים להיות תדירים. במוצ"ש לאחר שהרכבת עובדת גם.
&nbsp
אין לי ספק שיש המון נוסעים מבאר שבע לתל אביב ברכבת, הרי 370 ו380 ירדו בתפוסה שלהם מאז שהרכבת הפכה ליעילה יותר.זה לא נכו ןלהגיד שכל מי שמשתמש ב370 ו380 יעדו הוא תל אביב אבל גם לא כל מי שיורד מהרכבת בתל אביב, יעדו תל אביב.
&nbsp
לא התחכמתי, להגיד שאנשים יעדיפו לנסוע ברכבת כי זו רכבת זו אמירה כללית והיא מתארת את הלך הרוח אצל אנשים שנוסעים פעם ב... בתחבורה ציבורית וכל מה שידוע להם זה שאוטובוס זה איטי ומגעיל ורכבת זה וואוו. ונתקלתי באנשים שנסעו באוטובוס לפני עשור אבל לירושלים נוסעים ברכבת כי רכבת נתפס אצלם כמשהו יותר נחשב והם בטוחים שבאוטובוס ייקח להם הרבה יותר זמן. עזוב את זה שהיעד שלהם הוא העיר העתיקה בירושלים ומרכבת מלחה זה סיוט להגיע לשם.
&nbsp
והרכבת לנתניה מהירה יותר מאוטובוסים או מוניות שירות (בעיקר בשעות העומס) ועדיין מוניות השירות מלאות, עזוב את האוטובוסים אפילו. וזה שתחנת נתניה עולה תמיד זה בעיקר עקב תושבי חוץ ולא בהקשר של תושבי נתניה.
&nbsp
בהקשר של אופקים ונתיבות, אם אתה גר בסמוך לתחנות הרכבת, ניחא. באופקים זה בכלל קשה להגדיר גר קרוב כי זה איזור תעשיה שם. זה הופך להיות, בזמן שייקח לך להגיע באוטובוס פנימי בנתיבות לתחנת הרכבת בנתיבות, תוכל להגיע כבר לצומת גילת באוטובוס.
&nbsp
ממש לא ברור לי שאם תחנת הרכבת בלהבים הייתה במרכז היישוב, תושבי להבים היו משתמשים בה בהמוניהם. הם משתמשים ברכבת על מנת להגיע צפונה אבל לא דרומה.
יורדים, יורדים לא מעט.
לא יוצא לי הרבה לנסוע לכיוון דרום בשעות שיא, אבל בכיוון צפונה לא מעט יורדים בקריית גת. לא יודע מספרים, אבל זה בטוח לא אפסי.
&nbsp
נו, אבל אתה יודע שלא התכוונתי שכל פעם שיש רכבת בין שני יעדים אנשים מעדיפים אותה. הרי ברור שגם היום אפשר לנסוע מבאר שבע לנתיבות ברכבת על ידי החלפה בלוד ואז באשקלון... לא התכוונתי שאנשים באופן עיוור הולכים לרכבת. אבל כשיש רכבת ואוטובוס, והאוטובוס רק קצת יותר מהיר - בדרך כלל אנשים מעדיפים רכבת.
&nbsp
לא הגזמת, גם לאוטובוס שלוקח אותך מהבית לוקח זמן לצאת מהיישוב...
לא אמרתי בהמוניהם, אמרתי שיותר ישתמשו. הם לא יעברו בהמוניהם, שוב, מסיבות אחרות... אגב, להבים מתחת לירושלים מלחה בשימוש.
 

Ofekalef1

New member
אגב, מספר הנוסעים ברכבות לבאר שבע עצום ביחס לשירות.

רואים את המוני הקריית גתים עולים על רכבות לבאר שבע
כי "רכבת זו רכבת..."
&nbsp
ולא ניתן להשוות בין 370/380 לרכבת כפי שהשוות מהסיבה הפשוטה שלא כל הנוסעים שעולים על הרכבת בבאר שבע יורדים בתל אביב או שיעדם תל אביב ויורדים טכנית בתל אביב על מנת לבצע החלפת רכבות.
&nbsp
אי אפשר לצפות מ370 ו380 להתחרות ברכבת לרמלה, ללוד, לחיפה וכו'.
&nbsp
אבל אם ניקח את הנתון הזה, מדוע תושבי קרית גת לא עוברים בהמוניהם להשתמש ברכבת בין קרית גת לבאר שבע? מדוע תושבי להבים בוחרים להגיע בהמוניהם עם רכבם הפרטי לבאר שבע?
&nbsp
אז גם אם יש רכבת אחת בשעה ויש עליה 500 נוסעים (10 קווי 370 בתפוסה מלאה) ובמשך אותה השעה יוצאים 3-4 קווי 370 ו1-2 קווי 380 שהתפוסה הממוצעת של כל נסיעה מהקווים האלו היא של 35 נוסעים, אזיי מדובר בין 140-210 נוסעים מבאר שבע לתל אביב באוטובוס אל מול 500 נוסעים ברכבת שנניח ומחצית מהם נוסעים לתל אביב, קרי כ-250 נוסעים ברכבת מבאר שבע לתל אביב בשעה אחת.
&nbsp
וכל החלומות באספמיה על כך שתושבי אופקים ונתיבות יעדיפו להגיע ברכבת לבאר שבע מאשר באוטובוס שאוסף אותם מהבית בתדירות גבוהה, זו בדיחה של ממש. אנשים לא נוסעים ברכבת כי זו רכבת. אם זה היה כך, קו הרכבת לירושלים היה מפוצץ בהשוואה ל405 ו480 וגם עוד קווים מרמלה לירושלים למשל ומבית שמש לירושלים.
&nbsp
אנשים נוסעים ברכבת אם היא נותנת שירות יעיל, מהיר ותדיר. יחד עם זאת, יש חוסר מודעות, זה כן. יש אנשים שמכירים את הרכבת ואת הלו"ז שלה בעל פה ואם הם מפספסים רכבת, הם ממתינים שעה לרכבת הבאה. אבל אם תגיד להם, יש אוטובוס לבאר שבע שיוצא בעוד 10 דקות, האם הם יבחרו להמתין 10 דקות לאוטובוס או שעה לרכבת?
&nbsp
הדוגמא של 40% מגיעים לתחנת הרכבת באר שבע מרכז באוטובוס דיי ברורה. אין איפה לשים את הרכב + מכל רחבי העיר יש אוטובוס עירוני לתחנת באר שבע מרכז. יחד עם זאת, אני לא רואה את תושבי השכונות שלאורך ציר טוביהו ואת העובדים או המבלים בגראנד קניון, נוסעים לבאר שבע מרכז כדי לעלות על רכבת לאופקים, נתיבות או שדרות וגם לא לאשקלון. אז אני לא רואה אותם בעצם מעדיפים את הרכבת, כי "רכבת זו רכבת.." אבל, מי שגר ברמות, בהחלט סביר שיעשה שימוש ברכבת על מנת להגיע לאשקלון למשל.
&nbsp
ודר"א 370 ו380 לא ממלאים את הפוטנציאל הגלום בהם עדיין, עם תתווסף תחנה במרכז אורן ואם תתווסף תחנה בצומת להבים (מה שלא יקרה כל כך מהר), מספר הנוסעים ב370 ו380 יעלה ובשעות מסויימות לא תמצא מושב פנוי.
&nbsp
מה שמושך את הנוסעים הוא שירות שמותאם לצרכים שלהם, בין אם זו קרבה למקום מגוריהם ו/או יעדם, עלות אל מול תועלת של הזמן ונוחות הנסיעה. בנוחות הנסיעה, ברור לי שהרוב יעדיפו רכבת אבל אם היא מביאה אותם לחור, אם היא אינה תדירה ואם ההגעה אליה מסורבלת, יש לא מעט נוסעים שיעדיפו פשוט לנסוע באוטובוס וזהו. ולכך יש דוגמאות הן מאשדוד למרכז, הן מקרית גת לבאר שבע, הן מנתניה לתל אביב והן מהרצליה לנתניה ומהרצליה לתל אביב. וכמובן שהן מראשון לציון, בת ים, חולון, פתח תקווה, הוד השרון, כפר סבא לתל אביב. העומס מקווי האוטובוס בין היעדים האלו בגוש דן והשרון לא יורד, ההיפך הוא עולה ורק מתווספות נסיעות ונפתחים קווים מהירים חדשים. אם "רכבת זו רכבת..", מדוע כל אלו פשוט לא נוטשים את האוטובוסים ועברים לרכבת? מניתי כבר את הסיבות.
אגב, מספר הנוסעים ברכבות לבאר שבע עצום ביחס לשירות.
אין עוד תחנה עם שירות רכבות כל כך גרוע כמו ב"ש מרכז שנמצאת כל כך גבוה ברשימה (אולי כי אין עוד תחנה כזו, אבל זה שולי
).
 
זה אפילו יותר חזק, כי צריך להתייחס למספר הנוסעים בשתי התחנות

אגב, מספר הנוסעים ברכבות לבאר שבע עצום ביחס לשירות.
אין עוד תחנה עם שירות רכבות כל כך גרוע כמו ב"ש מרכז שנמצאת כל כך גבוה ברשימה (אולי כי אין עוד תחנה כזו, אבל זה שולי
).
זה אפילו יותר חזק, כי צריך להתייחס למספר הנוסעים בשתי התחנות
יחד ולא רק בבאר שבע מרכז.
ברבעון השני, מספר הנוסעים הכולל (עולים ויורדים) בתחנות באר שבע, עבר את המליון.
רק ת"א, חיפה ונתניה (תחנות נתניה+בית יהושע) נמצאות מעל באר שבע.
 

nox120

New member
אילו קווים מאילת מגיעים בשעות אלו?

קווים 302, 304 מאשקלון, 284, 319, 325 מאשדוד
177 ו 182 מיבנה, 277 מרחובות, 335 מגן יבנה, 345 מקרית מלאכי, 378 מאופקים, קווים מאילת וכן מספר מועט של קווים מראשון לציון ובת ים (140, 173 ואולי עוד כמה).
אילו קווים מאילת מגיעים בשעות אלו?
אולי רק 394 של 4:00 ביום א'. 394 של 5:00 לא מגיע עד 9:00.
 
יכול להיות שגם קווי אילת לא מנצלים כמעט את הנת"צ

אילו קווים מאילת מגיעים בשעות אלו?
אולי רק 394 של 4:00 ביום א'. 394 של 5:00 לא מגיע עד 9:00.
יכול להיות שגם קווי אילת לא מנצלים כמעט את הנת"צ
רק מחזק את חוסר התוחלת בנת"צ הזה.
 

cwen

New member
ב ynet מתלוננים על הנת"צ

שאלות על הנתצ בנתיבי איילון
1- לא ברור לי היכן יש נתצ. אני מכיר רק את הקטע שבין ההגנה לארלוזורוב. לא ראיתי שבנתיב הימני מסומן שיש נתצ או שהןא מסומן בצהוב.
2- כמה אוטובוסים כבר נוסעים באיילון שצריך את זה?
3- ראיתי בטוקבקים שרכב פרטי עם 4 נוסעים יכול לנסוע בנתצ. זה יבוטל?

ושוב אני שואל היכן בדיוק יש נתצ? בנתיב הימני לאורך כל איילון?
ב ynet מתלוננים על הנת"צ
שיחליטו אם הם בעד נת"צים או לא.
&nbsp
וגם - 180 אוטובוסים זה לא מעט, ובכל אחד יש הרבה נוסעים. זה מצוין שהדרך שלהם פנויה.
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4691945,00.html
 

amit1270

New member
נת"צים בכלל או הנת"צ הזה באופן ספציפי?

ב ynet מתלוננים על הנת"צ
שיחליטו אם הם בעד נת"צים או לא.
&nbsp
וגם - 180 אוטובוסים זה לא מעט, ובכל אחד יש הרבה נוסעים. זה מצוין שהדרך שלהם פנויה.
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4691945,00.html
נת"צים בכלל או הנת"צ הזה באופן ספציפי?
"עמוד השדרה" כתב כאן כבר למה לדעתו מדובר בנת"צ מיותר, ואני מסכים איתו. סביר שכל הנת"צ הזה בא לעולם בעיקר כהכנה לנתיב מהיר ולא משיקולי תועלת לתחבורה הציבורית.
יש מספיק נת"צים הרבה יותר חשובים שלא נאכפים בצורה מספקת, אבל המשטרה החליטה כרגיל לאכוף איפה שקל ולא איפה שצריך.
 
הנת"צ הזה נולד בגלל שבמשך תקופה ארוכה היה נתיב מוכן וסגור

נת"צים בכלל או הנת"צ הזה באופן ספציפי?
"עמוד השדרה" כתב כאן כבר למה לדעתו מדובר בנת"צ מיותר, ואני מסכים איתו. סביר שכל הנת"צ הזה בא לעולם בעיקר כהכנה לנתיב מהיר ולא משיקולי תועלת לתחבורה הציבורית.
יש מספיק נת"צים הרבה יותר חשובים שלא נאכפים בצורה מספקת, אבל המשטרה החליטה כרגיל לאכוף איפה שקל ולא איפה שצריך.
הנת"צ הזה נולד בגלל שבמשך תקופה ארוכה היה נתיב מוכן וסגור
כי משרד התחבורה לא ידע ולא החליט מה לעשות איתו.
השר כץ התרגז והחליט לפתוח את הנתיב ואז הוחלט שהוא יהיה נת"צ.

אם משרד התחבורה היה פועל כפי שצריך, הנתיב הזה כבר יכול היה להיות היום נתיב מהיר ולעזור בתקופת העבודות על הקו האדום (ולא לקום אחריהן).
אבל עם משרד התחבורה שלנו אין נתיב מהיר, יש נת"צ לא יעיל וחניון חנה וסע מאולתר ליד האיצטדיון הלא נגיש של ראשון לציון עם קו 80...
 
אה כן...קו 80 אולי עוד קו שפוטנציאלית משתמש בנת"צ הזה

הנת"צ הזה נולד בגלל שבמשך תקופה ארוכה היה נתיב מוכן וסגור
כי משרד התחבורה לא ידע ולא החליט מה לעשות איתו.
השר כץ התרגז והחליט לפתוח את הנתיב ואז הוחלט שהוא יהיה נת"צ.

אם משרד התחבורה היה פועל כפי שצריך, הנתיב הזה כבר יכול היה להיות היום נתיב מהיר ולעזור בתקופת העבודות על הקו האדום (ולא לקום אחריהן).
אבל עם משרד התחבורה שלנו אין נתיב מהיר, יש נת"צ לא יעיל וחניון חנה וסע מאולתר ליד האיצטדיון הלא נגיש של ראשון לציון עם קו 80...
אה כן...קו 80 אולי עוד קו שפוטנציאלית משתמש בנת"צ הזה
 
זה כבר בכיוון שלו חזרה לראשון לציון, הגיוני שבבוקר יהיה ריק

ראיתי את הקו הזה היום פונה משאול המלך לדרך בגין ימינה
היה ריק לגמרי בבוקר.
זה כבר בכיוון שלו חזרה לראשון לציון, הגיוני שבבוקר יהיה ריק
אבל האמת שהקו הזה הוא קו כסת"ח בלי הרבה הגיון.
המיקום של החניון ממנו הקו הזה יוצא לא נוח אפילו לתושבי ראשון לציון, שלא לדבר על מי שנוסע ממקומות דרומיים יותר.
יש לו תחנת עצירה ליד תחנת הרכבת משה דיין, אבל מי צריך לעלות שם על הקו הזה כאשר יש 4 רכבות בשעה בשעות השיא ושתיים בשעות השפל שגם כן מגיעות לעזריאלי (ומשם אפשר להמשיך עם קו 21 לאזור רוטשילד)?

חניונים שמטרתם להעביר נוסעי רכב פרטי לתחבורה ציבורית צריכים להיות במקומות אטרקטיבים לכך. חניון מצפה מודיעין מקיים זאת. החניון בהרצליה מקיים זאת באופן מוגבל (לתושבי רעננה והרצליה אבל לא למגיעים ממקומות צפוניים יותר). החניון בפתח תקוה והחניון בראשון לציון לא באמת מקיימים זאת.
פשוט כסת"ח.
 

orchilit

New member
צודק. עדיף כבר לתגבר שירות למשה דיין, לא ?

זה כבר בכיוון שלו חזרה לראשון לציון, הגיוני שבבוקר יהיה ריק
אבל האמת שהקו הזה הוא קו כסת"ח בלי הרבה הגיון.
המיקום של החניון ממנו הקו הזה יוצא לא נוח אפילו לתושבי ראשון לציון, שלא לדבר על מי שנוסע ממקומות דרומיים יותר.
יש לו תחנת עצירה ליד תחנת הרכבת משה דיין, אבל מי צריך לעלות שם על הקו הזה כאשר יש 4 רכבות בשעה בשעות השיא ושתיים בשעות השפל שגם כן מגיעות לעזריאלי (ומשם אפשר להמשיך עם קו 21 לאזור רוטשילד)?

חניונים שמטרתם להעביר נוסעי רכב פרטי לתחבורה ציבורית צריכים להיות במקומות אטרקטיבים לכך. חניון מצפה מודיעין מקיים זאת. החניון בהרצליה מקיים זאת באופן מוגבל (לתושבי רעננה והרצליה אבל לא למגיעים ממקומות צפוניים יותר). החניון בפתח תקוה והחניון בראשון לציון לא באמת מקיימים זאת.
פשוט כסת"ח.
צודק. עדיף כבר לתגבר שירות למשה דיין, לא ?
 
אם וכאשר יהיה הכרטוס המשותף עם הרכבת, צריך לבטל את חניוני

צודק. עדיף כבר לתגבר שירות למשה דיין, לא ?
אם וכאשר יהיה הכרטוס המשותף עם הרכבת, צריך לבטל את חניוני
החנה וסע בפ"ת ובראשון לציון, להוסיף בתל אביב קו מרכבת מרכז שיחליף את הקטע התל אביבי של השאטל מפ"ת לאזור הקריה ובית חולים איכילוב (מצורף קובץ עם מסלול השאטל), לאפשר חניה חופשית בחניון של אצטדיון המושבה, לבטל את קו 80 ולהקים חניון חנה וסע עם נגישות טובה לתחנת משה דיין. אם אפשר גם לתגבר את הקווים לשתי תחנות הרכבת (קרית אריה ומשה דיין), עוד יותר טוב.
כך גם ינוצל טוב יותר קו הרכבת המתוגבר, במקום לספק שני שרותים מיותרים ומבזבזי משאבים ציבוריים המקבילים לקו הרכבת.
 

benshap2

New member
אגב, חבל שאי אפשר לעבור לחניון ממחלף מבוא איילון

זה כבר בכיוון שלו חזרה לראשון לציון, הגיוני שבבוקר יהיה ריק
אבל האמת שהקו הזה הוא קו כסת"ח בלי הרבה הגיון.
המיקום של החניון ממנו הקו הזה יוצא לא נוח אפילו לתושבי ראשון לציון, שלא לדבר על מי שנוסע ממקומות דרומיים יותר.
יש לו תחנת עצירה ליד תחנת הרכבת משה דיין, אבל מי צריך לעלות שם על הקו הזה כאשר יש 4 רכבות בשעה בשעות השיא ושתיים בשעות השפל שגם כן מגיעות לעזריאלי (ומשם אפשר להמשיך עם קו 21 לאזור רוטשילד)?

חניונים שמטרתם להעביר נוסעי רכב פרטי לתחבורה ציבורית צריכים להיות במקומות אטרקטיבים לכך. חניון מצפה מודיעין מקיים זאת. החניון בהרצליה מקיים זאת באופן מוגבל (לתושבי רעננה והרצליה אבל לא למגיעים ממקומות צפוניים יותר). החניון בפתח תקוה והחניון בראשון לציון לא באמת מקיימים זאת.
פשוט כסת"ח.
אגב, חבל שאי אפשר לעבור לחניון ממחלף מבוא איילון
לבאים מדרום.
יש שם בדיוק 100-200 מטר בלי כביש בין הכיכר שבה יורדים לאיילון חזרה דרומה לבין האיצטדיון - משם כבר יש כביש סלול. לא מטורף אבל סלול.
 

Shark Alarm

New member
השאלה היא למה הוא ייצא


עד שהוא ייכנס לנת"צ הוא כבר ייצא ממנו
השאלה היא למה הוא ייצא

בזמנו כשיצא לי לבצע נסיעות בקו 173 מראשלצ לתל אביב (היה יורד לאיילון במשה דיין ויוצא ממנו בוולפסון)- האוטובוס היה נוסע בנתיב השמאלי, ומנסה לתמרן בין המכוניות הפרטיות שנסעו בו..
השאלה היא אם הוא יצא בגלל חוסר אטרקטיביות לנסיעה בנת"צ, או לחילופין כי הוא יצטרך לצאת ממנו אחרי 7 דקות שיגיע אחרי צומת/מחלף חולון
 
הוא ייצא ממנו כי הנת"צ נגמר

השאלה היא למה הוא ייצא

בזמנו כשיצא לי לבצע נסיעות בקו 173 מראשלצ לתל אביב (היה יורד לאיילון במשה דיין ויוצא ממנו בוולפסון)- האוטובוס היה נוסע בנתיב השמאלי, ומנסה לתמרן בין המכוניות הפרטיות שנסעו בו..
השאלה היא אם הוא יצא בגלל חוסר אטרקטיביות לנסיעה בנת"צ, או לחילופין כי הוא יצטרך לצאת ממנו אחרי 7 דקות שיגיע אחרי צומת/מחלף חולון
הוא ייצא ממנו כי הנת"צ נגמר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה