שאלה

Guy3331

New member
אין ממש הלכה שלא לאכול חצי מאכל,

אבל אם כבר אוכלים משהו, עדיף לאכול ממנו לפחות כזית (נדמה לי שזה 28 גרם), כדי לברך גם ברכה אחרונה. בברכה.
 

Guy3331

New member
ובכל זאת, נזכרתי במשהו...

באמת, לפי ההלכה, אם יש לדוגמה חצי תפוח וגם תפוח שלם, אז עדיף לברך על ה"יפה יותר". כלומר, במקרה הזה, על התפוח השלם. אלא אם-כן מתכוונים לאכול רק חצי תפוח, אז אולי חבל "לבזבז" תפוח שלם.... בברכה.
 

asaf2000

New member
תשובה

מתוך ספר "וזאת הברכה": יש לברך על המאכל כשהוא שלם משום הידור מצוה, ולכן אין לחתוך מאכל לפני שמברך עליו. לדוגמא: הבא לאכול תפוח כשהוא חתוך לחצי, יש לחתוך אותו רק אחרי הברכה, כיון שהחיתוך הוא מיידי ואינו חשוב הפסק, והוא הדין בקציצת בשר וכדומה, יברך עליו כשהוא שלם או גדול ואח"כ יחתכנו. במקרה של פרי חתוך: טוב לחבר את חלקי הפרי יחד כדי שיהיה נראה כשלם - ואז לברך. לדוגמא, כשפותח פרי לראות אם יש בו תולעים יש להזהר לחתוך ולסגור אותו כדי שיראה שלם בשעת הברכה.
 
למעלה