באמת, לפי ההלכה, אם יש לדוגמה חצי תפוח וגם תפוח שלם, אז עדיף לברך על ה"יפה יותר". כלומר, במקרה הזה, על התפוח השלם. אלא אם-כן מתכוונים לאכול רק חצי תפוח, אז אולי חבל "לבזבז" תפוח שלם.... בברכה.
מתוך ספר "וזאת הברכה": יש לברך על המאכל כשהוא שלם משום הידור מצוה, ולכן אין לחתוך מאכל לפני שמברך עליו. לדוגמא: הבא לאכול תפוח כשהוא חתוך לחצי, יש לחתוך אותו רק אחרי הברכה, כיון שהחיתוך הוא מיידי ואינו חשוב הפסק, והוא הדין בקציצת בשר וכדומה, יברך עליו כשהוא שלם או גדול ואח"כ יחתכנו. במקרה של פרי חתוך: טוב לחבר את חלקי הפרי יחד כדי שיהיה נראה כשלם - ואז לברך. לדוגמא, כשפותח פרי לראות אם יש בו תולעים יש להזהר לחתוך ולסגור אותו כדי שיראה שלם בשעת הברכה.