שאלה

InterC

New member
שאלה

איך קראו לשני הסוכנים מהמחתרת הצ'כית שהתנקשו בהיידריך ?
 
תשובה :

בספטמבר 1941 מונה, בנוסף למשרותיו האחרות, למושל בוהמיה ומוראביה, והחליף בתפקיד זה את קונסטנטין פון נויראט שר החוץ לשעבר. ב-27 במאי 1942 התנקשה בחייו חוליה בת ארבעה חברים של המחתרת הצ'כית, אשר אומנו על ידי הבריטים בלונדון. החוליה הורכבה מאדולף אופלקה (המנהיג), יוזף ולצ'יק, יאן קוביס ויוזף גבצ'יק. מכוניתו של היידריך נאלצה להאט על מנת לבצע סיבוב חד, ובסיבוב המתינה חוליית המתנקשים. גבצ'יק ירה במכונית במקלע סטן, אך המקלע סבל ממעצור. הנהג, שסבר שגבצ'יק פועל לבדו, עצר את הרכב על מנת לירות בו, ואז השליך קוביס רימון אנטי טנקי אל תוך הרכב. הרימון פצע את היידריך אנושות. למרות שהימלר שלח את מיטב הרופאים, מת היידריך בייסורים בבית החולים בפראג ב4 ביוני 1942. הלוויה מפוארת נערכה לו בברלין בנוכחות אדולף היטלר. לידיצה היידריך
 
למעלה