שאלה....

or99

New member
הנ' נבלעת ובמקומה מופיעה דגש...

הכללים מתי היא נבלעת ומתי לא לא מוחלטים. לפי האקדמיה ללשון העברית הצורות הנכונות במקרה זה הן אֶסַּע ויִסַּע בלבד. וראה כאן תחת הכותרת "פועלי פ"נ".
 

אִיתַי

New member
גזרת חפ"נ - חסרי פ' הפועל נ'

היי רועי, יש לומר: אני אֶסַּע, אתה תִּסַּע. פה"פ נ' עוברת הידמות מלאה לעה"פ, ואז חלה התמזגות של שני העיצורים לעיצור אחד בעל דגש חזק משלים: *תִּנְסַע (כמו תִּלְבַּש) -הידמות מלאה-> *תִּסְסַע -התמזגות-> תִּסַּע.
 
למעלה