חוק הפונדקאות אוסר על קירבת דם בין ההורים המיועדים לבין האם הנושאת (הפונדקאית). אין קשר להליך המשפטי, בכל מקרה, כל הסכם פונדקאות שנחתם בארץ חייב לקבל אישור מהוועדה הממשלתית. בהצלחה
בסעיף 2 בחוק הסכמים לנשיאת עוברים כתוב כך: "האם הנושאת- אינה קרובת משפחה של אחד מן ההורים המיועדים." לפי הבנתי גם אם לא מתקיימת קירבת דם ויש קשרי משפחה לא יאשרו. עוד קובע החוק כי על הפונדקאית להיות חד הורית. בהצלחה