שאלה

oded556

New member
שאלה

עם אנחנו לא אוכלים חיות שיש בהם רוח חיים , למה אנחנו אוכלים צמחים ? כי גם בהם יש רוח חיים . וגם יש צמחים שהם לא בריאים בגלל בריסוסים שיש בהם עובדה : עם אתם שותפים טוב טוב את הירק אז רוב הריסוסים יורדים אבל אין אף פעם 100 אחוז בריא !
 

לימור75

New member
יש כמה סיבות

קודם כל כי צריך לאכול משהו, מאבנים אי אפשר לחיות. השאלה היא איך מגדירים רוח חיים, והתשובה (שלי) - מי שחש. לכן למשל, אין לצמחונים בעיה עם ריסוס כנגד מזיקים, כי ההנחה היא שאינם חשים. (רק היום ריססתי את כלבתי כנגד מוצצי דם למיניהם - בלי נקיפות מצפון על ההרג שאעשה בהם). בקשר לבריאות - נכון, לכן אני משתדלת לאכול אוכל אורגני במידה ומתאפשר. בעולם אוטופי, בו יחיו רק מילארד בני אדם, לא נצטרך לרסס יבולים, לא להוסיף להם הורמונים מזרזי צמיחה, ולא לנקוט בהנדסה גנטית. אבל אין סיכוי לעולם כזה.
 

doronimous

New member
יש לך טעות בתפיסת המציאות

לא מרססים יבולים, מוסיפים להם הורמונים מזרזי צמיחה, ונוקטים בהנדסה גנטית כדי להאכיל את 6 המיליארדים בעולם, אלא כדי להגדיל רווחים כספיים לכמה אלפים
 

barakbl

New member
אז ככה:

נתחיל מהריסוס: אני אישית מתנגד גדול לריסוסים. בבית שלי יש גינה שאני מגדל בצורה אורגנית, קרי נותן לטפלים ולמזיקים להטפל אחד לשני... ביינתים, היבול לא רע בכלל והירק מעדן. בכל מקרה, אל תחשוב שצמחים פחות בריאים ממזון בשרי בגלל הריסוסים. ראשית, למזון מהצמוח יש יתרונות תזונתיים ניכרים שאין בבשר (כשדגים זה מקרה מיוחד). תגיד, אתה יודע כמה הורומונים, אנטיביוטיקה ושלל זבל מקבלות הפרות והתרנגולים שאתה אוכל???? עכשיו יש את הנושא של דגים, מבחינות מסוימות דגים נחשבים לבריאים יותר מבשר, ובריאים באופן כללי. אם הם גודלים בטבע, כלומר בים אז הם אפילו לא כוללים ריסוסים בעייתים/אינם מקבלים תרופות בעייתיות. אבל כמו שראית, נהוג לדוג את הדגים בשפכי ביוב... לא הייתי מגדיר את זה כבריא מדי אז מה, עכשיו נטען שדגים זה דבר מסרטן ולא בריא בעליל? לא. יש בעיה עם מזון מתועש... אבל אל תדאג גם לבשר שלך מכניסים המון זבל (אתה לא רוצה לדעת מה זה "חומר מרכך" שדוחפים לבשר שלך למשל). בקשר לרוח חיים: תראה, לבעלי חיים יש רגשות. במשק מתועש אתה מתעלל בהם עד המוות. לצמחים אין רגשות... הצמחים עובדים על מנגנונים ביולוגיים מסוימים, והצמח אינו סובל כשאתה חותך אותו, אינו סובל כשאתה עוקר אותו וכו'.. אין שם איזה "מוח" שמגיב לכאב, לעקירה, להריגה וכו'.... יש הבדל מהותי בין השניים.
 

לימור75

New member
תשובה מתחכמת

זו תשובה שיכולה להתאים להתבדחות פנימית, אבל לא למי ששואל ולא מכיר את ההווי כאן. משתמע מדבריך - שחיות שלא יודעות לצעוק (דגים) שוות לצמחים? וג'ירפה היא הפקר?
 
קודם כל...../images/Emo26.gif

אולי אם היו שמים לדגים קצת פחות מלחית-גרין - הם היו צועקים יותר חזק... חוצמזה - מה הפקר?? את זה את רוצה שאני אוכל???
 

nirte

New member
למה לא מכיר את ההווי?

עודד כבר הרבה זמן בפורום...
אבל עוד יותר בצ'אט.
 
למעלה