שאלה:

Henryf

New member
גם עובדה זה פאקט.

1. לא כתבתי "כולם", אלא "רובם", משמע שבוודאי יש גם מדענים ימניים. 2. לא כתבתי "חכמים" אלא "מדענים", אבל צריך להיות "חכם" כדי להבחין בהבדל. 3. באופן עובדתי המודל שלי מתאים מאד למציאות. 4. איפה יש פה גיזענות? אבל, חוץ מאשר בנקודות הנ"ל, אתה ממש צודק (
)
 

Moledet972

New member
שאלה:

מה לדעתכם הסיבה לכך שאנשים נהיים ימנים או שמאלנים? זה בעיקר נובע מחינוך, או "אופי מולד", או משהו אחר?
 

Henryf

New member
מולד וחינוך.

ישנה רגישות מלידה. ובעיקר יש חינוך לאובייקטיביות. החינוך לאובייקטיביות הינו מיסודות המדע. לא ניתן לתקוף בעייה מדעית מבלי לנסות להבינה מכל צדדיה. קשה למצוא מדענים סובייקטיביים. ה"שמאליות" הינו בעצם נסיון להבין את הצד שכנגד, את מניעי היריב. ולכן רוב המדענים שמאליים, כי המדע הינו אובייקטיבי. רוב האנטליגנציה שמאלית כי הם מנסים לנתח את כל הבעיות מכל המצבים. רוב הסופרים והמשוררים שמאליים כי אלה אנשים שיודעים לחדור לצפונות נפש האדם, ולכן גם לעומק ההבנה של אויביהם.
 

.המוסד

New member
מי שמדבר על אובייקטיביות

בסקר של ידיעות אחרונות(שממעט להחמיא לימין) רוב האקדמאים הם מצביעים ימין, והרי התוצאות 22 אחוז לליכוד, 14 אחוז לעבודה, 11 אחוז לליכוד הלאומי(ימין קיצוני), 9 אחוז לשינוי, ורק 6 אחוז למרצ אז מה אתה אומר על זה בחור "אובייקטיבי ומדען" שכמותך? רוב הסופרים והמשוררים הם שמאלניים כי הם "כבשו" את התחום הזה, אם היית צודק(ואתה לא) אזי תמיד היו צריכים להיות המשוררים והסופרים שמאלניים, אבל זה לא היה כך לפני לא מעט שנים(אלתרמן, שלונסקי, וכל המועדון התל אביבי) בנוסף רוב השמאלנים מגלים כנות ומודים שלא ממש אכפת להם מהערבים, וכמו אמר פעיל עבודה אחד "אנחנו שונאים ערבים, הימין הם אוהבי הערבים, הם מוכנים לחיות איתם, אנחנו לא" בכל מקרה, אשמח לתגובה אובייקטיבית ואינטילגנטית ממך ידידי(אגב, רוב אלו הגרים(או גרו) עם הערבים הם ימניים, האם אתה חושב שאין הם מבינים את הערבים?)
 

Henryf

New member
אובייקטיביות.

באם אתה מכיר מכוני מחקר מדעיים, תוכל בנקל לבדוק בעצמך, לא הרוב, אלא הרוב המסיבי, שמאלנים או שמאלנים קיצוניים. לי אישית מוכר רק פרופ´ אחד לפיזיקה שהוא ימני (פרופ´ יובל נאמן). בספרות: היה משפט מאד מקובל בזמנו "האם חוץ מקישון יש עוד סופרים ימניים?". אבל לצערי המשפט לא תקף היום, כי גם קישון לא ימני יותר. תל-אביב הקטנה: אתה מערבב מושגים, הימין של אז אינה האידאולוגיה של הימין של היום. כנ"ל לגבי השמאל. בזמנו רוב האינטליגנציה הייתה שמאלית במובן סוציאליסטי, ולא על זה מדובר היום. היום הימין הישראלי הינו זה שרואה בארץ ישראל ערך עליון. השמאל רואה בהומניזם, זכויות האדם וחרותו, ערך עליון. המפלגות: רוב המצביעים ללכוד אינם ימניים, כפי שרוב מצביעי המערך אינם שמאליים. הצבעתם לרוב אינה ערכית כלל, אלא הצבעה אופורטוניסטית, איזו מפלגה לדעתם יכולה להוציא אותם מהצרות ואל האור, בסכוי הרב ביותר? זו לא השקפת עולם "ערכית", זו תכונה של אנשים "בלתי ערכיים". אלה אנשים שמחפשים מה הכי טוב להם, ולא על איזה ערך הם מוכנים להאבק ולשלם. להבין את הערבים: אינני מבין כלל איך הבנה או אי הבנה של ערבים, או כל אומה אחרת, אמורה להשפיע על ערכי עולם בסיסיים של האדם הערכי?
 

.המוסד

New member
אתה מכיר אולי את אוניב´ ת"א

אבל הנתונים קצת אחרים, בוא נניח שבערך 20 אחוז מהאקדמאים נוטים ימינה, רק 14 אחוז שמאלה, אך 11 אחוז הם ברור ימניים קיצוניים, לעומת פחות מ6 אחוז בעניין השמאל הקיצוני ובוא נגדיר בתמציתיות את הימין כארץ ישראל, וגם אם ננפה את המפלגות הגדולות עדיין אנחנו רואים רוב גדול לאיחוד הלאומי מול מרצ לעניין הבנת הערבים, אם אתה מכיר את הערבים, אתה קרוב לוודאי מכיר את דרכי פעולותיהם, מכיר את תרבותם, ומעריך בצורה טובה יותר את תפיסתם לכל מיני עניינים לגבי השאלה האחרונה, אז ככה, אני מכיר לא מעט שמאלנים, ומלבד מס שפתיים הם משתינים על זכויות האדם של הערבים, אז בוא תדבר איתי בגובה העניים, כי לא נפלתי מהחלל ואני מכיר את ה"יצור" ששמו "שמאלני", ומעבר לטקס הקבוע של "צדק לכל"(שהוא מזויף כמו הדאגה של בני אלון לצפיפות האוכלוסייה במחנות הפליטים) הם רק שונאים ושונאים ושונאים(את המתנחלים, את הדתיים, את הערבים) וכמובן, שונאים את הימניים
 

Henryf

New member
השמאלניים

כל אותם שמאליים לצרכי פוזה, ומצביעי מר"ץ מטעמים זרים אינם שמאליים ערכיים. בסה"כ יש מעט אנשים ערכיים, המוכנים לשלם יקר עבור ערכיהם, ורובם לא בישראל אלא ביש"ע. מתוך נסיוני האישי בפאקולטות למדעים מדויקים, הן באוניברסיטת תל אביב, והן בעוד אוניברסיטאות העולם, אחוז השמאליים היה זעום ולעולם לא עלה על 90%.
 

iceviper

New member
יופי של תמונה ציירת לך...

ולפי מה ניתחת את דמותו של השמאלני המצוי,אם מותר לשאול? פשוט,אני צריך לדעת מה לשנוא ומה לאהוב מעכשיו כדי לא להרוס לך את הסטיגמה.
 

.המוסד

New member
אלו כל השמאלנים שאני מכיר

נכון שיש מעטים ה"משוגעים" לדבר, כמו בצלם, אבל תתרגל, רובם שונאים את הערבים לא פחות מהימין, וכל עניין הזכויות הזה הוא המצאה של כמה מנהיגים שהפכו את השמאל לנאור(מה שלא) רוב מכריע של היהודים שונאים את הערבים, וחלק גדול מהחילוניים שונאים את החרדים והמתנחלים(בעיקר בזכות עיתונות "ממלכתית") נכון שהימין הוא חלק מהחברה היהודית על כן יש גם לו אהבה לערבים, אבל לו יש לפחות את עניין ארץ ישראל, מטרה לאומית מלבד שנאה, מה שלרוב המכריע של השמאלנים אין רק אדישות ללאומיות ושנאה(לכל מי שהוא לא הם) ואתה, אתה ככל הנראה לא שמאלן מצוי, אזי אתה פטור(באישור רשמי שלי) מהשנאה של חברייך "אוהבי האדם", והאמת, טוב שכך, עדיף שמאלני קיצוני, ששונא רק חלק, ולא את כולם
 

.המוסד

New member
שלא יבינו אותי לא נכון

לא עניין זכויות האדם הופכות את השמאל לנאור (הכל כמובן בשל תעמולת המנהיגים), אלא השמאל(המנהיגים כאמור) הפכו את זכויות האדם לעניין נאור, שלמעשה אין זה כך
 

Deathatred

New member
תיקון

>> היום הימין הישראלי הינו זה שרואה בארץ ישראל ערך עליון. השמאל רואה בהומניזם, זכויות האדם וחרותו, ערך עליון. << הימין הישראל הינו זה שרואה בחיי יהודים בארץ ישראל ערך עליון.
 

Henryf

New member
דמגוגיה

ערך החיים כערך עליון זה לא ממש משפט בעל משמעות. השאלה היא על איזה ערך אתה מוכן להקריב את חייך?
 

Henryf

New member
באם אני מבין נכון

הרי עבורך "קיומו של עם ישראל בחלק מארץ ישראל" הינו יהרג ובל יעבור. לא כן?
 

Henryf

New member
אם כך,

עבורך האדמה חשובה מעקרונות הומניים. למען היות עם ישראל על כל אדמתו ולא על חלק מאדמתו אתה מוכן לההרג. זו בדיוק ההגדרה שלי של אדם ימני ערכי.
 

Deathatred

New member
החיים בארץ הקדושה חשובים

מעקרונות הומניים - למעשה, הם העקרון הכי הומני שיש. רק בארץ ישראל יכול העם היהודי לפרוח. ניסיוננו בגולה היה מר וכואב והעובדה שלא היה לנו צבא יהודי שמגן על עצמו עלתה לנו במיליוני קורבנות. לא עוד.
 

Deathatred

New member
לאו דווקא

בפקולטות למדעים מדויקים יש הרבה ימניים. השמאלנים מתרכזים בפקולטות לאומנות ולמדעי הרוח (מדינה, היסטוריה וספרות). אם היית נוקט בגישה המזלזלת והמכלילה שלך הייתי בטח אומר שזה בגלל שהשמאלנים לא מספיק חכמים ומבינים את החוקיות של דברים כדי להיות פיסיקאים טובים או לפתור משוואות במתמטיקה.
 

seeyou

New member
ה"שמאליות" הינו בעצם .."../images/Emo153.gif

אצל הערבים אין: -מדענים? -משוררים? ..."שיודעים לחדור לצפונות נפש האדם, ולכן גם לעומק ההבנה של אויביהם"?
 

Henryf

New member
תשובה קיצונית.

לפני הרבה הרבה שנים התארח באוניברסיטת תל-אביב הפילוסוף ג´אן פול סארטר. לאחר סיום ההרצאה בא תור השאלות מהקהל, ואחד השומעים שאל מדוע שסארטר לא יארגן מיפגש ישראלי-אירופאי-ערבי של אנשי רוח כדי ללבן את הבעיות. תשובתו ה"מפתיעה" של סארטר היתה: "האם אתה מכיר אנשי רוח בעולם הערבי?".
 
למעלה