שאלה שנישאלתי

לא ברור

איזה שיער מהווה חציצה ואיזה לא? השיער שמהווה חציצה שהמשנ"ב מדבר עליו הוא כעין רעמה.
 
המשנה ברורה לא ציין אורך בסנטימטרים

ולכן זו שאלה של פרשנות. אני סבור שאין כוונתו ל"רעמה", אלא גם בבלורית "סבירה" - מהווה חציצה, ומעבר לכך: (2) משנה ברורה סימן כז לא שנא ש"ר - כתב בספר מחצית השקל ורע עלי המעשה של אותן האנשים שמגדלין בלורותיהן מלבד כי הוא דרך שחץ וגאוה עיין מה שכתוב ביו"ד סימן קע"ו יש בו איסור בהנחת תפילין דכיון דגדולין הרבה ליכא למימר בהו היינו רביתייהו וחוצצים עי"ש ובלאו חציצה נמי בשביל הני שערות המרובים א"א לצמצם שיהיו מהודקין ומונחין על מקומן כדין: לפי דבריו - שהשיער יגרום שא"א להדק כראוי, במקרה ומרחת ג´ל, ודאי וודאי שזה "יחליק", ולא יהיה מהודק כראוי. חודש טוב ומבורך.
 

Kiru

New member
לא מובן לי

הרי מקום הנחת התפילין הוא כך שסופן יגיע בדיוק לתחילת מקום גדילת השיער; משמע שכל הבית מונח על השיער. אז איך ייתכן שהשיער הוא חציצה?
 
מקום גדילת השיער

הינו סימון למקום מסויים ולא בהכרח שיהיה שם שיער. מלבד זאת, לא הייתה כוונתו לומר שכל שיער מהוות חציצה אלא רק כעין בלורית.
 
למעלה