שאלה של מתעניינת

רiאיש

New member
לא מדויק - ראה צדקת הצדיק

"פעמים יש אדם עומד בניסיון גדול כל כך עד שאי אפשר לו שלא יחטא, כדרך שאמרו מה יעשה הבן שלא יחטא, ובזה הוא נחשב אונס גמור דרחמנא פטרי. וגם בהסתת היצר בתוקף עצום שאי אפשר לנצחו שייך אונס (ואם ה' יתברך הסיב את לבו הרי אין חטא זה חטא כלל, רק שרצון ה' יתברך היה כך).... מכל מקום יצר גדול כזה אי אפשר באדם לכופו, והוא אונס גמור ואין בזה עונש אף דעשה איסור, כיוון דהיה אנוס. אבל האדם עצמו אין יכול להעיד על עצמו בזה, כי אולי היה לו כוח לכוף היצר " (צדקת הצדיק אות מ"ג)
 
לא פשוט


בגדול אני מסכים. אבל... ... ...


קודם כל צריך לחשוב על ניסיון שהאדם מכניס את עצמו אליו, מי הבטיח לו שהוא יוכל להתמודד?

דבר נוסף הוא שבחיים לפעמים יש בעיה מובנית, לדוגמא נכה לא יוכל ללכת, גם אם הוא יחשוב שזה פסיכולוגי.


אם בן אדם נולד לאבא מכה והוא לא יכול לבנות אמון במשפחה, והוא לא רוצה זוגיות אפשר להאשים אותו?

בקיצור לא תמיד זה קל, ולפעמים אין מוצא אחד לכל בעיה, אם כי על דרך כלל אני מסכים עם האמירה, אבל לא בהכללה.
 

גנימדס

New member
אני לא מבין את החישוב הזה

אני יוצא נגד ההנחה הזו
לכל אדם יש זכות לאהוב ולהיות נאהב.
אז הנסיון שלך (ושלי?) הוא לא לחוש אהבה?
איזה מין נסיון זה?????????????
 

שניר snir

New member
לא מדויק (חיזוק דברי רואיש)

אין קושיא שאם הקב"ה ציווה מוכח שהוא ידע שאדם יכול לעמוד בזה כמו שאמרו חז"ל "אין הקב"ה מביא לאדם ניסיון אא"כ הוא יכול לעמוד בו",הרמב"ם כבר האריך בזה היטב ובעומק ב"מורה נבוכים", שהרי התורה אומרת שאם יקיימו את המצוות יהיו גשמים רבים, ולהולכי דרכים ורוכלים שמחזרים בעיירות אין ברכה בריבוי גשמים. אלא התורה דיברה על הרוב והרי טבע הוא שיש יולדת, ויולדת טבעה שאינה יכולה לצום ביום כיפור ולפעמים שמוכרחה לאכול מאכלות אסורות. ויש אנשים שבטבעם להיות חלושים שאינם יכולים לצום. ואין ראיה ממה שיש חיוב לצום שלא יהיה בטבע מיעוט שטבעו אינו בהתאמה לזה, וכן בעניינים רבים וזה דבר פשוט. וכך אם נפש האדם בריאה ושלמה ומלאה ומסופקת בכל צרכיה, ועבר ילדות מאושרת, ויש לו משפחה בריאה ומאושרת, במצבים רגלים הוא יכול לעמוד בכל מצוות התורה בלי מאמץ מיוחד ובשמחה ולב קל ולא יצטרך להגיע להיתר של אונס על שום הלכה. אבל לא תמיד זה כך. וגם מי שהוא כזה נקלע למצבים יוצאים מגדר הרגיל. ובמצבים היוצאים מן הכלל נדרש מאמץ מיוחד להתגבר, ואם גם זה לא עוזר מגיע מצב של אונס שאינו עומד בסתירה לכך שנאמרה המצווה הזו. כי היא לא נאמרה במיוחד על המצב המסויים הזה אלא על המצב כמו שהוא על פי רוב.
כך שהבנת דברי חז"ל אלו שמדובר ב"הדרכה גורפת" כלומר קביעה השרירה וקיימת בכל מצב ולכל פרט ופרט מן הציבור, אינה נכונה. חז"ל כיוונו בדבריהם להדרכת כלל הציבור, בעוד ברור כי בהדרכה פרטית – ההכוונה שונה.

* וזה רק כמה שורות בודדות מתוך מאמר ארוך בקובץ Word של 50 דפים בניתוח מעמיק תורני אמיתי על הנטייה לגברים מכל ההיבטים האפשריים.
 
ישנם זוגות שלא עוברים על האיסור דאורייתא

של משכב זכר- והם חיים יחד ואוהבים אחד את השני שנים.

השאלה פה האם "הניסיון" הוא החדירה עצמה או בכלל מימוש איזשהו פן של משיכה לגברים (נשיקה, חיבוק וכו'). ניתן לחיות חיים שלמים מבלי לעבור על איסור זה.

הכחשה מוחלטת של כל ביטוי מיני היא שקר שאף אחד כמעט לא עומד בו. והרי תורתנו תורת אמת וכתוב עליה "וחי בהם".
 
יש עוד דברים לממש בחיים


לא הכל סובב סביב נטייה מינית.

על גבולות מימוש האהבה בין גברים אני חולק על כמה וכמה מחברי הפורום.
ועוד יותר לגבי השאלה האם שווה לנסות בכלל לשנות את הנטייה, שהעליתי על כך פוסט בפני עצמו.

מה שכן בלי קשר לנטייה מינית,

לא חסר מה לעשות בחיים, מדוע לא לפתח את הצד הדתי והאמוני.
זה לא יעזור לך לכעוס על אלוקים או על הדת, לא ממה משנה לי איך אתה חי, בסתירה או בהשלמה.

כך שהשאלה האם זה יבוא לידי מימוש ועד כמה היא לא רלוואנטית.

ברור שמישהו שמנסה לשנות את הנטייה ישתדל להביא אותה לידי ביטוי כמה שפחות.
ואילו מישהו שלא מנסה לשנות יחפש לממש את הקשר בצורה שתהיה יותר משמעותית, ולא רק חיי מין.
 
שאלה של מתעניינת

היי בנים,
אני בת 20, ודתייה, ובחורה- בהחלט לא קשורה לנוף הקבוע של הכותבים בפורום, אבל רציתי לשאול שאלה, ואני לא מכירה (לפחות לא שידוע לי) אף הומו דתי שיוכל לענות לי עליה.
אני בטוחה שברגע ששאלת הזהות המינית מתעוררת, הדבר גורם להרבה שאלות (למה אני? למה אלוקים עושה לי את זה?) איך עוברים את כל זה וממשיכים להישאר דתיים?
ועוד דבר, איך מסתדרים עם זה ברמת הפרקטיקה? יש בן זוג או שאתם חושבים להתחתן עם בחורה בשביל משפחה וילדים?
ערב קסום ;)
 

רiאיש

New member
זה די "פשוט" - לומדים לחיות עם השאלה

למדתי מהרב עמיטל ז"ל שחשוב לשאול שאלות ויותר חשוב לקבל את העובדה שלא לכל שאלה תהיה תשובה.
להאמין פירושו לשאול כל הזמן שאלות, להתעמת עם האמונה, לפקפק ולבחון.
חשוב להדגיש - זה לא שאני מדחיק את השאלה, היא קיימת יום יום, אבל אני מקבל את העובדה שלמרות שהייתי רוצה, לא לכל דבר יש תשובה (ובדיוק ההפך מהשיר המפורסם של אייל גולן - "בכל מקום, כל הזמן,יש לכולנו מגדול ועד קטן, ימים יפים, וגם פחות, ובניהם תשובה לכל השאלות... מי שמאמין לא מפחד
את האמונה לאבד")

וראי דבריו היפים של הרב עמיטל מתוך המאמר "על הדור שאינו יודע לשאול":

"לפנינו תופעה של דור שאינו יודע לשאול. לא סתם אינו יודע לשאול, אלא אינו יודע לשאול לכתחילה, פרי אידיאולוגיה חינוכית. 'אינו יודע לשאול' הפך להיות אידיאל חינוכי ברמות חינוכיות שונות. הממסד שהיה אחראי לחינוך הדור הצעיר בקהילת הציונות הדתית ראה, במודע ושלא במודע, בטיפוח האידיאל של 'אינו יודע לשאול' ערובה בטוחה להמשך דרכה התורנית והציונית בקרב הנוער.
נוער, שמעצם טבעו היה יודע לשאול, למד להסתפק בשאלות בתחומים מצומצמים למדי, תחומים בהם השאלות אינן משמעותיות ובעיקר טכניות ופורמליות אך ודאי לא קיומיות. מעבר לתחומים אלו, הפנים הנוער את המסר החינוכי שהשאלות, גם אם לא ממש אסורות, ודאי שאינן רצויות, וכך נוצר מצב שחלק נכבד מבני הנוער חדל לשאול, לא משום שחושש לשאול אלא פשוט משום שאינו יודע לשאול. במשא ומתן הלכתי בבית מדרש מקובל שתהליך השאלות והתשובות אינו מסתיים עם התשובה הראשונה. אחרי התשובה באות פירכות ושוב תשובות עד שהדברים מתלבנים, אם על ידי מציאת התשובה הנכונה ואם ע"י קביעת "צריך עיון". לא כן, למשל, בתחומים הנוגעים לדרכי ההשגחה האלוקית בתקופתנו אחרי השואה, בתקומת מדינת ישראל, מאבקיה ומלחמותיה המתמשכים. איני מדבר על השואה, שהדחקתה מן התודעה שלנו היא פרשה בפני עצמה שלא כאן המקום לדון עליה. בתחומים שהוזכרו, גם אם נעשה נסיון לפתוח פתח כל שהוא לשאלות מציקות, כל תשובה סתמית-סיסמתית סוגרת מיד את הפתח, ולא נשאר מקום אפילו ל"צריך עיון"...
ודאי שמאז ימי הנביאים ישנן שאלות רבות שאין לנו תשובות עליהן, ויש שהשאלות הן פשוטות אבל התשובות הן מורכבות יותר וקשה לאוזן שהתרגלה לסיסמאות לעכל אותן. אולם יש לדעת שעצם האפשרות לשאול – והאומץ לשאול – גם כאשר השאלה נשארת ללא תשובה, יש בה משום חצי מענה, בבחינת 'שאלת חכם חצי תשובה'. השאלות, גם הקשות ביותר, עושות את עבודת השם למשמעותית יותר וקיומית יותר, את היחס לתורה ומצוות איכפתי יותר, ועל ידי כך מקבלת עבודת השם מימד של עומק. לעומת זאת החנקת האפשרות לשאול גורמת לרדידות במכלול ההויה של עבודת השם."
 
מחפשים אהבה


כל אחד בדרכו, לא רוצים רק סיפוק עצמי, אלא לתת מעצמך...


אני אישית מחפש אישה, אבל אני עדיין עובד על זה...


אכן קשה מאוד להיות הומואים ודתיים.


צריך לכאורה להתפשר, או על ההומו
, או על הדתי
.

מה שכן ברור שזה לא רק עניין מיני, אלא גם נפשי ורגשי.
 
הרבה לא מתפשרים

ומשלבים יפה את זהותם ההומוסקסואלית והדתית.

אני אישית חי עם בן זוג דתי, ואנו לא עובירם על איסורי דאורייתא.

אני מזמין אותך לאתר הו"ד להתרשם מהדרך המאוזנת והמיוחדת הזאת
 
גם אני קצת מתעניין
, אפשר


כרגע לא ממש משנה הויכוח שיש לי עם שאר חברי הפורום, לכן אזכיר אותו רק על קצה המזלג.
האם אפשר לשנות את הנטייה ולפתח משיכה לנשים - דעתי האישית בלי לשלול גישה של אף אחר.

או שאי אפשר לשנות אלא אם כן יש כבר משיכה לנשים - שאר הדעות של מי שהגיב עד כה.


בואי נגיש שהומו נמשך למישהי, בסדר יש כאלה שלא יקראו לו הומו, אבל עדיין יש לו משיכה לבנים.
אחת הבעיות הגדולות של הומו שרוצה להתחתן היא המימד של ההסתרה וסוג של בגידה שנובעת מחוסר כנות.

את מכירה בנות שיהיו מוכנות לצאת עם מישהו כזה, ולמצוא זוגיות?


אני לא מרגיש מוכן להכיר מישהי, ולאהוב אותה באמת, בלי לספר לה על עצמי את הפרט הלא כל כך שולי הזה.
סתם מבחינת ההגינות, אם וכשיהיו אצלי שיעורי תורה בבית, אז שלא תדאג כשאני מעביר שיעור לבנות,

אני כן אשמח לדוגמא שאוכל להזמין אנשים לבית בלי שאני מרגיש שאני 'עובד' עליה או מרמה אותה.
 
למעלה